HOT Mobile | הוט מובייל – תחרות אמיתית או וירטואלית?

 

עולם הסלולר הישראלי שינה את פניו, עם כניסתה של HOT Mobile | הוט מובייל ברשת GSM דור 3.9.

איך לא מפסידים את ההתפתחות הזו ובוחרים בשירות הסלולר המתאים והחסכוני לעסק?

שוק הסלולר בישראל שינה את פניו, עם כניסתם של שני שחקנים חדשים עם רשתות חדשות לחלוטין לתחום שירותי הסלולר בטכנולוגיות ה- GSM, אותן טכנולוגיות שמשמשות את השחקניות הוותיקות בענף הסלולר: סלקום, פרטנר ופלאפון. בנוסף, התווספו שתי קידומות חדשות,  HOT Mobile | הוט מובייל בקידומת 053 וגולן טלקום בקידומת 058.

בשונה משחקני ה- MVNO החדשים (דוגמת רמי לוי), אין המדובר כאן בחברות וירטואליות. מדובר כאן בשתי חברות סלולר מלאות עם רשת, אנטנות ויכולות לספק שירותי סלולר מתקדמים. מבחינת מירס, היא חברה מאוד ותיקה בשוק, שתמשיך לספק שירותים ברשת הישנה שלה (המכונה iDen) ללקוחותיה, במכשירים הישנים. אם כי הלקוחות הוותיקים יחליפו גם הם קידומת מ- 057 ל- 053.

מה מציעה HOT Mobile | הוט מובייל  לשוק הסלולר?

מדובר בחבילות תקשורת בלתי מוגבלות, בגישה שכינינו בשם: "אכול כפי יכולתך" Eat As You Can \ , או "הכל כלול" \ Unlimited. מדובר בחבילה בלתי מוגבלת של שיחות, מסרונים (SMS ו- MMS) וגלישה סלולרית באינטרנט, במחיר של כ- 89 ₪ כולל מע"מ לחודש. מדובר בהצעה חסרת תקדים בשוק הסלולר. כזכור, אך בחודש החולף חברת ה- MVNO בשם Hallo 015 הציגה חבילה בלתי מוגבלת ב- 99 ₪ (ועוד 19.9 ₪ לגלישה בלא הגבלה, סה"כ: 118.9 ש"ל לשיחות, מסרונים וגלישה ללא הגבלה). אולם, היא טרם יצאה לדרך ולא ברור מתי תצא לדרך עם מחיר זה. בכל מקרה, Hallo 015 היא חברת וירטואלית ללא תשתיות, בעוד ש- HOT Mobile \ הוט מובייל היא חברה בעלת תשתיות, כך שהשוואה בניהן אינה אפשרית ואינה הוגנת.

בשלב הראשון, תפנה HOT Mobile למגזר הפרטי, שכן הערבות הגבוהה שהפקידה בידי משרד התקשורת (כ- 705 מיליון ₪) בעקבות "מכרז התדרים" מחייב אותה להשיג נתח שוק די נכבד בשוק הפרטי (עד 7% מהשוק עד ספטמבר 2016, עם מדידת ביניים בספטמבר 2013). עבור כל 1% מנתח השוק הפרטי (שיימדד על פי הכנסות, מספר הקווים ומספר דקות השיחה ביחס לשאר החברות) שתגרוף, תקבל הוט מובייל כ־14.2% מסכום הערבות שהפקידה. לכן, היא תעשה הכל כדי להשיג נתחי שוק אלו כדי לא להפסיד את הערבות, בעיקר ע"י הצעות אטרקטיביות. כך, מתפתח לו מצב, שבו לקוחות המגזר הפרטי מקבלים חבילות סלולר טובות יותר מהמגזר העסקי. מדובר במהפך ממשי בשוק הסלולר.

בנוסף, הבעלים של קבוצת HOT, פטריק דרהי, ממתין לאישור הרגולטורים (הממונה על ההגבלים העסקיים ושר התקשורת) לאיחוד בין HOT ל- HOT Mobile. זאת, כפי שבוצע איחוד בין נטוויז'ן לסלקום ובין סמייל לפרטנר. טרם ידוע מועד האישור, אולם כבר דלפו החבילות שהלקוחות יקבלו מהחברה המאוחדת, שתוכל לספק שירותי Quadruple Play (שירות משולב מרובע): סלולר, אינטרנט נייד ונייח (כולל גישה וגלישה), טלוויזיה רב-ערוצית וטלפוניה נייחת וניידת. הכל בגישת ה- Unlimited.

לקבלת הצעת מחיר מחברות הסלולר

חבילות התקשורת העתידיות של HOT Mobile תהינה כוללות, והמחירים עבור המגזר הפרטי צפויים להיות כדלהלן:

  • חבילת קוואדרופל – פלטינום, 499 ₪ לחודש. תכלול: 2 מכשירי סלולר, כולל שיחות ניידות, מסרונים וגלישה ניידת באופן חופשי, טלוויזיה (חבילת הפלטינום), אינטרנט נייח (ברוחב פס של 30 מגה), טלפוניה נייחת. הכל, כאמור, ללא הגבלת צריכה.
  • חבילת קוואדרופל – יהלום, 699 ₪ לחודש. תכלול: 4 מכשירי סלולר, כולל טלפוניה, טלוויזיה, אינטרנט, כשהאינטרנט הנייח במהירות 100 מגה וכל ערוצי הטלוויזיה. הכל, כאמור, ללא הגבלת צריכה.

 מרכזיות יהלום – מידע נוסף

ל- HOT חסרה עדיין זרוע של מב"ל (מפעיל בינלאומי לשיחות לחו"ל). אך היא תשלים, ככל הנראה, משבצת זו די במהירות. די ברור שקבוצת HOT תספק ללקוחותיה מכל סוג תוך זמן די קצר את כל סוגי שירותי התקשורת, הפרטיים ועסקיים.HOT  תציע שירותי תקשורת מאוחדים (Converged-Services) עוד לפני מתחרותיה.

ללא ספק, מדובר במודל תמחור חדש לשוק התקשורת הישראלי. מודל פשוט, ברור ובלי יותר מדי אותיות קטנות וערפל תמחירי. הלקוח יקבל את כל שירותי התקשורת שלו מגורם אחד, בחשבונית אחת, פשוטה, כשהוצאות התקשורת החודשיות שלו ידועות מראש, בלי כל קשר לצריכה הממשית ע"י הלקוח. אין צורך לבצע ניתוחים מסובכים של החשבונית החודשית, כי היא קבועה וידועה מראש, ולא אמורים להיות בה הפתעות או טעויות בחשבון. כך, הדרך לחתימת הסכם סלולרי משנה את פניה לחלוטין.  

האם יש חסרונות להצעה של HOT Mobile?

בהחלט. יש כמה נקודות תורפה, שיש לשים אליהן לב, בעת הבחירה ב- HOT Mobile:

א. עלויות מעבר המספור ל- 053. כל לקוחות מירס הוותיקים יצטרכו לשאת בהוצאות המעבר מ- 057 ל- 053 וזה כולל: החלפת כרטיסי הביקור, רישום במאגרי מידע מכל סוג (כולל 144 ודפי זהב), תכנות המספר החדש במרכזיות העסקיות, הפצת המספור החדש לכל שרשרת הערך לרבות ללקוחות, עדכון ה – Contact Lists (ספר הטלפונים) במכשירים עצמם, וכך הלאה.

ב. החשש "מחתונה קתולית". אם הלקוח יבחר בכל שירותי קבוצת HOT, הוא יהיה בגדר "שבוי" של קבוצת HOT. זאת, משום שהחלפת ספק תקשורת אינה רק החלפת קידומת, אלא החלפת תשתיות. התשתיות של קבוצת בזק המתחרה שונות לחלוטין מתשתיות קבוצת HOT. המעבר בין שני סוגי תשתיות אינו קל, אינו זול ואינו מהיר.

ג. הטכנולוגיה. HOT Mobile מציעה שירותים ברשת דור 3.9 (HSUPA) של ה- GSM. אין ספק, שמדובר ברשת מתקדמת. אולם, בעצם הימים הללו החל המהלך למכרז של רשת דור 4 – LTE. טרם ברור אם מירס תיגש למכרז, אבל, ככל הנראה, לא תהיה לה ברירה, והיא תצטרך להשקיע שוב כספים בהיקף ניכר לרכישת תדרים לדור 4 ולפריסת רשת ארצית חדשה בדור 4. זאת, עוד בטרם סיימה לפרוס את הרשת של דור 3.9. דהיינו: לקוחות שימתינו במעבר ל- HOT Mobile, יוכלו לבחור תוך כשנה עד שנה וחצי בין רשת דור 3.9 לרשת דור 4, שעדיפה מכל הבחינות. טרם ברורים המחירים לשירותי רשת דור 4, אבל, סביר להניח, שהתחרות תעשה את שלה גם כאן.

ד. התלות בפלאפון. על פי ההסדר הרגולטורי, בגלל ש- HOT Mobile אינה יכולה לפרוס רשת ארצית מלאה בבת אחת, היא אמורה להישען על תשתית של רשת של חברה מתחרה בתקופת הביניים. מירס חתמה הסכם עם פלאפון הכולל שלוש רגליים:

1) "נדידה פנים ארצית". לקוחות הוט מובייל שיימצאו במקומות שבהם אין תשתית לרשת של הוט מובייל, יקבלו את השירות מהרשת של פלאפון באופן שקוף (בדיוק כמו הנדידה ברשתות סלולר בחו"ל).

2) הוט מובייל תציע לתקופה קצרה של כמה חודשים ללקוחות נבחרים (טרם ברור עפ"י איזה קריטריון הם ייבחרו) חבילות של פלאפון, בתור משווקת\מפיצה של פלאפון. כך, לקוחות אלו יקבלו בתקופת הביניים, עד שרשת מירס תוכיח את עצמה, שירותים מלאים של פלאפון, אך התשלום יהיה להוט מובייל.

3) הוט מובייל תפרוס חלק מהרשת שלה (בהיקף של עד 300 אנטנות) על אנטנות קיימות ותשתית קיימת של פלאפון, עם חיבורי תשתית של בזק. כך, היא תחסוך לעצמה את הצורך בהקמת רשת ארצית עם תשתיות עצמיות בכל הארץ, ותוכל להתקין את האנטנות שלה על עמודים ותשתיות קיימים של פלאפון.

נשאלת השאלה: אם ממילא בתקופה הראשונה רוב שירותי מירס יהיו מבוססים על השירותים של פלאפון, למה לא להיות ישר לקוח של פלאפון, בלי התיווך של מירס? שאלה מאוד נכבדה. אולם התשובה עליה די פשוטה: כרגע אין לפלאפון חבילות כאלו אטרקטיביות כמו שהוט מובייל תציע ללקוחותיה. היקף הערבות והצורך בהחזרתו ע"י נתחי שוק, יאלצו את HOT Mobile להיות מאוד אטרקטיבית לפחות עד סוף 2016, מצב שאינו קיים אצל פלאפון.  

מה יקרה עם הלקוחות הוותיקים של מירס?

שירותי מירס ברשת iDen יימשכו עוד שנים רבות. הרשת אינה בדרך להיעלם והיא תלווה את הוט מובייל בעשור הקרוב (כולל הצורך לתחזק רשתות נפרדות, מקבילות ולא תואמות של סלולר). אולם, ברור שרשת זו הולכת להתרוקן ולהתנוון. זאת, הן מפני שמירס לא הצליחה לשכנע שהרשת שלה תהיה "רשת החרום הלאומית" בישראל והן מפני שמירס מסיימת את אחיזתה בכמה שווקים חשובים לה, למשל בצבא.

מכאן, שהלקוחות הוותיקים של מירס אמורים לשאול את עצמם: האם לשדרג לרשת החדשה של HOT Mobile? התשובה לכך ברורה: לאו מוחלט. הרשת החדשה אינה מספקת שירותי PTT Push To Talk שיש ברשת iDen ואין לה את רמת השרידות של רשת iDen. מומלץ ללקוחות הוותיקים הזקוקים ל- PTT ולשרידות רשת, להמתין עד פריסת דור 4 – LTE. בדור 4 תחזור האופציה של שירותי PTT מתקדמים עם שרידות רשת ברמה מספקת לארגונים ולעסקים הזקוקים לסוג זה של שירות.

טיפ:

במצב בו לא ברור (למנהל או לכל לקוח) איך לבחור ספק סלולר, הדרך הטובה ביותר להתקדם בתהליך הבחירה היא להתנסות.

ההתנסות תכלול שני מרכיבים מרכזיים:

א. בחירה של קבוצת של עובדים \ מנהלים \ בני משפחה, או שלוחה של עסק, שתתנסה בשירותי HOT Mobile כלקוחות פרטיים.

ב. העובדים הללו ירכשו לבד את מכשירי הסלולר ויפעילו אותם במימון ופיקוח העסק. הגישה החדשה הזו כבר עובדת והפכה לנורמה, והיא מכונה בשם BYOD (ר"ת: Bring Your Own Device). דהיינו, מבחינה כלכלית טהורה, זול יותר לעסק להודיע לאנשיו: כל אחד ירכוש ויביא את מכשיר הסלולר שהוא חפץ בו לעסק, בתנאי שאם הוא משתמש בו לצרכי העסק ואף על הרשת העסקית הפרטית, הוא ייכנס למסגרת "מדיניות האבטחה של העסק". תמורת זאת, העובד \ מנהל יקבל סבסוד במשכורתו עבור השימוש של המכשיר גם לצרכי העבודה. עדיף כלכלית לשלוח את העובד להירשם לבד לשירותי הסלולר ולקבל עד 200 ₪ לחודש החזר מהמעביד דרך משכורתו, עבור השימוש במכשיר הסלולר, רכישתו ותחזוקתו. זאת, אף אם העובד עושה במכשיר שימוש פרטי רב. ממילא במחיר של כ- 120 ₪ לחודש העובד מקבל שיחות, מסרונים וגלישה ללא הגבלה. זה יאפשר לעסק לתמרן ולתחר בין ספקים כדי לתת מבצעים מיוחדים לעובדים (אף מתחת למחיר הזה), וכך גם לחסוך כסף ולא להיות כבול "בחתונה קתולית" לחברה אחת.

מכאן, שמומלץ להתנסות בגישה זו עם לפחות קבוצה אחת של עובדים בעסק, כדי להתנסות בגישה החדשה לשירותי טלפוניה סלולריים, ביחד עם HOT Mobile, במודל של לקוחות פרטיים ובהסכם סלולרי פשוט.

 

שורה תחתונה:

התגברות התחרות בין חברות התקשורת פתח בפני הלקוחות העסקיים והארגוניים מגוון רחב של הזדמנויות לחסוך ולהפעיל שירותים חדשים לפי צרכיהם. בבחירת ספק תקשורת ניידת לעסק יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של העסק. מומלץ לבחון את החלופות השונות הקיימות כיום ולקבל החלטה אם מעוניינים לבחון את שירותיה החדשים של הוט מובייל – HOT Mobile. אנו, בכל מקרה, עומדים לרשותכם לסייע בבחינת החלופות השונות והצגת יתרונות וחסרונות של כל חלופה, על מנת שתבחרו בחלופה האופטימלית מבחינתכם. מומלץ למצות את אפשרויות החיסכון בהוצאות התקשורת הטמונות בשירותים החדשים, שמספקים גם יכולות חדשות, מה שיכול להוות יתרון תחרותי משמעותי בשוק לכל עסק וארגון.

הוט שירות לקוחות עסקי

הוט שירות לקוחות פרטי

סקירת וידיאו, הוט מובייל / HOT Mobile – השיחה הראשונה ברשת החדשה:


 

להשוואת הצעות מחיר לשירותים סלולריים – לחץ כאן.

 


השאירו פרטים וקבלו גישה ישירה למדריך המלא לחיסכון בהוצאות הסלולר:

דואר אלקטרוני *
שם *

חנות תקשורת סלולר לעסקים

Follow Us

מאת michael בבדיקת חשבון פלאפון

הוספת תגובה