YouPhone – מפעיל סלולרי וירטואלי במתכונת

FULL MVNO – סקירת שירותים והשוואה למתחרים

 

חברת YouPhone כמפעיל וירטואלי חדש נוסף נכנסה לשוק עם הצעות מאוד אטרקטיביות. כך התגבש השוק עם שלושה מפעילי סלולר וירטואליים חדשים, ושני מפעילי סלולר מלאים חדשים.

איך לא מפסידים את המהפכה הזו ובוחרים בשירות הסלולר המתאים והחסכוני לעסק?

YOUPHONE, יופון, מפעיל סלולרי חדש

שוק הסלולר ממשיך להיות סוער, כשבמקביל ליציאת שני שחקני סלולר מלאים חדשים (גולן טלקום ו- HOT Mobile), הושקה פעילותה של חברה סלולר חדשה במתכונת Full MVNO, חברת YouPhone מקבוצת "אלון רבוע הכחול". זו קבוצה הכוללת את מערך תחנות הדלק וחנויות הנוחות "אלונית" של דור אלון (200 תחנות תדלוק), את רשת מגה ורשתות קמעונאות נוספות (מגה בעיר, מגה בול, זול בשפע ועדן טבע מרקט, חברות הבת: ורדינון, נעמן, ד"ר בייבי, כפר השעשועים, ששת והכל בדולר), הפרושות על פני מעל ל- 200 סניפים ברחבי הארץ, וכן את רשת חנויות הנוחות העירונית AM:PM. בנוסף, מפעילה החברה אתר קניות מקוון – מגה באינטרנט, ובבעלותה מועדון הלקוחות הגדול You (המופעל במסגרת רשת הסופרמרקטים של חברת הבת מגה קמעונאות, עם 211 חנויות סופרמרקט במותגים שונים, עם כ- 1.2 מיליון מחזיקי כרטיס מועדון, מתוכם כ- 150 אלף מחזיקים בכרטיס אשראי ממותג של You). קידומת מספרי הטלפון של מנויי החברה, שמעוניינים במספר טלפון סלולרי חדש, היא 055-88, כאשר ניתן לנייד את מספר הטלפון הקיים אל רשת YouPhone במהירות וללא כל בעיה. לרשת YouPhone עצמה עם ההשקה יש 43 חנויות בפריסה ארצית, שממוקמות בתוך חנויות מגה ודור אלון.

בכך, מצטרפת YouPhone לתחרות בעולם הסלולר הווירטואלי מול רמי לוי תקשורת ו- הום סלולר. במקביל חברת הלו 015 "יצאה מהמשחק" עקב קשיים כלכליים ניכרים. התגבשות השוק סביב 3 מפעילי סלולר ותיקים (סלקום, פרטנר ופלאפון), מול שני ספקים חדשים (גולן טלקום ו- HOT Mobile), ומול 3 ספקי שירותי סלולר וירטואליים (רמי לוי, הום סלולר ו- YouPhone), הובילה למצב אותו חזינו לא אחת בצורה ברורה: לעידן שבו רוב לקוחות הסלולר העסקיים משלמים הרבה יותר מהלקוחות הפרטיים על שירותי הסלולר שלהם. זאת, משום שהם החמיצו, עד כה, את "המהפכה הסלולרית".

המהפכה הסלולרית הזו עדיין נמצאת בעיצומה ואין כל סיכוי שתיעלם מהשוק בטווח הזמן הנראה לעין, משום שהשלבים הבאים שלה מצויים כבר בתהליכי הבשלה:

א.      מכרז למעבר לדור הרביעי (LTE) של הסלולר. מכרז ענק הנמצא בשלבי עיבוד סופיים במשרד התקשורת, מכרז שישנה את פני רשתות התקשורת הסלולריות במדינת ישראל (ואת היקף ורמת השירותים) ללא היכר.

ב.      פתיחת שוק מכשירי הסלולר לתחרות מלאה. במסגרת זו יורדו כל המגבלות המונעות ייבוא מהיר (וזול) של מכשירי סלולר לישראל, יבוא שאינו תלוי באישורים מיוחדים והסכמות מחברות הסלולר הוותיקות. רפורמה זו תצא לדרך ממש בחודשים הקרובים (כך שמומלץ למי ששוקל כעת לרכוש מכשיר סלולר להמתין, עד פתיחת שוק זה לתחרות מלאה). 

מבין שלושת השחקנים הווירטואליים הקיימים והפועלים, רמי לוי הוא ספק וירטואלי "רזה", דהיינו: אין לו מערכות תקשורת משל עצמו והוא נסמך על שירותי חברת פלאפון (למעט השיווק והמכירה), בעוד שהום סלולר ו- YouPhone הן מפעילות במתכונת Full MVNO. דהיינו: יש להן מערכות תקשורת עצמאיות, והן נסמכות על רשת האנטנות של סלקום (הום סלולר) ופרטנר (YouPhone) לצרכי השידור, בעוד ששאר השירותים (לרבות שירותי גבייה וחיוב, שירותי ניתוב שיחה, שירותי ניוד מספרים, שירותי שיווק ומכירה וכיו"ב) נעשים באופן עצמאי על ידם. יש עוד מכנה משותף בין הום סלולר לבין YouPhone: שתיהן מעניקות דקות שיחה (בחינם) תמורת רכישת מוצרים ברשתות של החנויות הקשורות עימן. סביר להניח, שנראה בקרוב גם את רמי לוי מצטרף לגישה זו, של הענקת דקות שיחה תמורת רכישת מוצרים ברשת הקמעונאית שלו.

מה מציעה YouPhone לשוק הסלולר?

עם ההשקה, פנתה YouPhone קודם כל למערך הקמעונאי הגדול של הרשת שלה, במיוחד לציבור לקוחות חברי המועדון You. לדברי החברה, היא הראשונה המשיקה מודל חדשני בשם "דקות שלא עולות", שמעניק עבור הקניות הבסיסיות של כל משפחה, מזון ודלק, דקות שיחה בסלולר ללא תשלום. בנוסף, השיקה החברה מסלול "פשוט ומשתלם" עם מחיר דקת שיחה הנמוך ביותר לדבריה בשוק, מבין החברות הווירטואליות.

מותג הסלולר YouPhone, מהווה חלק מפלטפורמה רחבה של מועדון הלקוחות "You", שנחשב לאחד ממועדוני הלקוחות הגדולים בישראל. מודל "דקות שלא עולות" מעניק לחברי המועדון "הצעת ערך", שמשלבת את התחומים המהווים את המרכיב 'הכבד' ביותר בסל הצריכה המשפחתי: מזון, דלק ותקשורת. עפ"י נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (יולי 2011) משפחה ממוצעת מוציאה כ- 2,205 ₪ על קניית מזון וע"פ נתוני חברות הדלק ההוצאה הממוצעת של צריכת דלק (2 מיכלים) עומדת על כ- 800 ₪ בחודש. עבור הקניות הבסיסיות של כל משפחה של מזון ודלק, שנעשות ברשתות מגה ודור אלון, מעניקה החברה מידי חודש עד 200 דקות שיחה בסלולר ללא תשלום, על 'שער' המרה של 10 "דקות שלא עולות" על כל רכישה בסך 100 ₪ . לדוגמא מתדלקים בדור אלון ב- 400 ₪ מקבלים 40 דקות ללא תשלום, רוכשים במגה את הקניות החודשיות ב- 800 ₪ מקבלים 80 דקות וכו'.

החברה מציעה מסלול אחד של תעריפים: 18 אגורות לדקת שיחה, 15 אגורות להודעות SMS וגלישה ב- 15 אג' לכל מגה בייט של גלישה. כל זאת, בתוספת תשלום חודשי קבוע בגובה 18 ₪. לפי התחשיבים שהציגה החברה, בשילוב הטבת "דקות שלא עולות" (דקות חינם בתמורה לרכש מזון ודלק), יהנו הלקוחות מתעריפים הנעים בין 0-18 אגורות בלבד.

בנוסף, הודיעה החברה, כי תציע תעריף חסר תקדים גם בשיחות מחו"ל לישראל (שירותי נדידה) ללא חבילות או התחייבות. התעריף ביעדים הפופולאריים (אירופה, ארה"ב, תאילנד וכו') ינוע בין 70 אגורות ל 1.80 ₪ לדקת שיחה לישראל ושקל אחד בלבד להודעת SMS לישראל. בכל שאר היעדים, מחיר דקת שיחה יעמוד על 5.90 ₪. השירות יתאפשר במעל ל- 200 מדינות באמצעות יותר מ- 700 מפעילים במהלך החודש הקרוב. תעריפים אלו הושגו במסגרת התקשרות עם חברות שירותי נדידה עולמיות, שמאפשרות את קיומה של טכנולוגיית Multi-SIM והמספקות שליטה מרחוק בכרטיסי ה- SIM והתאמתם הגמישה לארצות היעד. כך, ניתן להחליף מספרי IMSI על ה- SIM מרחוק דרך הענן, שתחילתו במתג של YouPhone שתומך ב- Multi-IMSI, באופן שקוף ללקוח בכל ארץ יעד אליה הוא מזדמן, ולספק לו תעריפים טובים וידועים מראש לשיחות, מסרונים וגלישה בכל מדינה בעולם. המחירים הצפויים הם רבע עד שליש מול כל מחיר, שניתן למצוא בשוק אצל ספקי SIM בינלאומיים ללקוחות הנודדים מישראל, כולל מחירי ה- SIM הבינלאומי, שיימכר בקרוב אצל רמי לוי. אצל YouPhone, הלקוח לא אמור לקבל "הלם חשבון – Bill Shock" מהמחירים המופקעים כשיחזור למולדת.

לקוחות בעלי דפוסי שימוש גבוהים יותר ולקוחות גולשים, יוכלו לרכוש סלים בהתאמה אישית עפ"י צרכיהם, ולהוזיל יותר את חשבון הסלולר:

  1. סל מסובסד - 200 דקות + SMS 200 +MB 200 בתשלום חודשי של 65 ₪.
  2. סל מסובסד - 400 דקות + SMS 400 +MB 400 בתשלום חודשי של 100 ₪.
  3. סל מסובסד - 700 דקות + 2GB  + SMS 700 בתשלום חודשי של 180 ₪.
  4. סל גלישה - 1GB  תשלום חודשי של 30 ₪, 5GB  תשלום חודשי של 55 ₪.
  5. סל משפחה – 200 דקות בין חברי המשפחה בתשלום חודשי של 20 ₪.

ללא ספק, מדובר במודל תמחור חדש לשוק התקשורת הישראלי. מודל פשוט, ברור ובלי יותר מדי אותיות קטנות וערפל תמחירי. הלקוח יקבל את שירותי התקשורת הסלולרית שלו מגורם אחד בחשבונית אחת פשוטה. אין צורך לבצע ניתוחים מסובכים של החשבונית החודשית כי היא ברורה, ולא אמורים להיות בה הפתעות מיוחדות או טעויות בחשבון הסלולר. כך, הדרך לחתימת הסכם סלולרי משנה את פניה לחלוטין. החשבונית של YouPhone, כמו גם זו של רמי לוי, הום סלולר ושתי המתחרות החדשות (גולן טלקום ו- HOT Mobile) היא דף מודפס אחד וברור מאוד להסיק ממנה בדיוק מה משלמים ועל מה. אין חיובים מפתיעים על שירותים, שאף פעם הלקוח לא הזמין, אין חלוקה של החשבונית לעשרות סעיפים קטנים, שגורמים לכך שאי אפשר להבין מה משלמים על מה. הכל ברור ומסודר בדף אחד נקי, פשוט וברור.

האם YouPhone תציע שירותים נוספים?

בהחלט. זה בדיוק היתרון של ספק וירטואלי במתכונת של Full MVNO. הוא יכול להציע שירותים עצמאיים ומתקדמים, שאינם תלויים ברשת הסלולר עליה הוא "רוכב". זאת, משום שיש לו מערכות עצמאיות לניהול הרשת של לקוחותיו. בנוסף, לספק מסוג Full MVNO יש מערכת תמיכה עצמאית ונפרדת מספק הסלולר עליה הוא "רוכב" (מה שאין לספק "רזה" מהסוג של רמי לוי).

החברה תציע בקרוב גם מסלול פרי-פייד ללא דמי שימוש חודשיים עם מגוון כרטיסים בתמחור חדשני, שמשקפים לדבריה חסכון משמעותי ללקוח. החברה החלה לשווק מגוון מכשירים במחירים זולים מאשר בחברות הסלולר (אך לא בהכרח זולים ממחירי השוק החופשי), שכוללים מכשירי דור 2, דור 3.5 לרבות סמארטפונים מהשורה הראשונה, מודמים סלולריים וטאבלטים, אותם ניתן לרכוש בתשלומים. במסגרת ההשקה מעניקה החברה הטבה של עד 700 ₪ תווי רב תו במתנה לקניות במגה לרוכשים מכשירי סלולר שבמבצע. כל מכשירי הסלולר שמעל לכ- 500 ₪ למכשיר נמכרים ב- 36 תשלומים ללא ריבית וללא התחייבות. במסגרת חגיגת ההשקה משווק דגם ה- PRADA LG של LG בבלעדיות בחנויות YouPhone. היקף המכשירים יורחב ויגוון בהתאם להתפתחויות בשוק המכשירים. בנוסף, שירותי החברה בחיוג בחו"ל (שירותי Roaming) יתרחבו, יוזלו, וישודרגו היכולות של הלקוח לשלוט בחשבון שלו ובחבילות שלו דרך אתר האינטרנט של החברה. כל לקוח יוכל להוסיף (או להוריד) את סל השירותים שמתאים לשימושיו וצרכיו, כאשר כל לקוח יכול לשנות אחת לחודש את הסלים שלו. זה יאפשר לכל אחד להתאים לעצמו את המסלול הזול והמשתלם ביותר עבורו, בצורה נוחה ולשנות זאת בכל עת.     

מה ההבדלים בין YouPhone, הום סלולר ורמי לוי?

ניתן להציג את ההבדלים בטבלה הבאה:

הפרמטר

YouPhone

הום סלולר

רמי לוי

עלות דקת שיחה

18 אג'

19 אג'

17 אג'

עלות מסרון (SMS)

15 אג'

15 אג'

14 אג'

עלות מגה גלישה

15 אג'

12 אג'

12 אג'

עלות חבילה חודשית

18 ₪

17.90 ₪

17.90 ₪

מכירת מכשירים

במגוון רחב.

במגוון רחב מאוד.

המגוון מצומצם.

דקות תמורת קניות ברשת החנויות

10 דקות על כל 100 ₪ קניות, עד תקרה של 200 דקות לחודש.

19 דקות על כל 50 ₪ קניות, עד תקרה של 150 ₪ קניות (57 דקות) לחודש. 100 דקות חינם לכל מצטרף חדש.

עדיין אין.

יש חבילות נוספות

כן: סל משפחה, סלי גלישה, סלים מסובסדים. פריי פייד – בקרוב. 

כן: פרי פייד בשם "הום סלולר כארד".

כן: "לא דיברת לא שילמת", פרי פייד, סלי גלישה.

הרשת המארחת

פרטנר.

סלקום.

פלאפון.

שירותי נדידה בחו"ל

יש.

עדיין אין.

עדיין אין.

מעיון בטבלה עולה, שאין כמעט הבדלים בין החברות הווירטואליות. למשוחחים בין כ- 200 לכ- 400 דקות בחודש עם היקף שימוש נמוך יחסית של מסרונים וגלישה, ההבדלים בין החברות הם כשקל עד שניים לחודש, כך שפער זה הוא חסר משמעות לחלוטין. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון את הרגלי השימוש של הלקוח והצורך שלו במכשירים (והביטוח שלהם). פרמטר חשוב נוסף הוא הרגלי הקנייה של מוצרים אחרים של הלקוח. מי שנמנה על הקונים באחת מהרשתות, שכבר מעניקות דקות חינם תמורת קניות (YouPhone והום סלולר, ייתכן ורמי לוי יצטרף למרוץ הזה בקרוב), מקבל בונוס משמעותי של דקות חינם, תמורת סל הרכישות הרגיל שלו באותה רשת קמעונאית. למשוחחים מעט, מדובר בבונוס משמעותי. יחד עם זאת, דמי המנוי החודשיים, שהם סביב ה- 18 ₪ בכל החברות, נשארים בכל מקרה, גם אם דקות השיחה התקבלו בחינם תמורת רכישת מוצרים ברשת של הספק.

מה לגבי קנסות יציאה?

ללקוחות סלולריים שחתמו על הסכם עם 3 החברות הגדולות (סלקום, פרטנר ופלאפון) לפני ה- 1.2.11 ויש להם עד 50 מכשירים, ולקוחות שחתמו הסכם אחרי 1.2.11 ויש להם עד 100 מכשירים (או עד 5,000 ₪ חשבונית חודשית), הקנס המרבי הוא עד 8% מהחשבון החודשי הממוצע מוכפל במספר החודשים שנותרו עד תום תקופת ההתחייבות. לקוחות גדולים (מעל ל- 100 מכשירים), שלא חשבו שתהיה מהפכה סלולרית, ישלמו קנסות בהיקף ניכר ככתוב בחוזה שלהם, כך שחלקם יישארו כבולים ב"חתונה קתולית" עם ספק הסלולר עד תום החוזה. אם כי מומלץ, בכל מקרה, להתייעץ ולבחון את ההשלכות של החסכון במעבר לספקים החדשים, מול עליות הנטישה והקנסות. לגבי מכשירים, שנרכשו אצל הספק (במודל של חיוב-זיכוי), יש להמשיך לשלם את התשלומים לספק הננטש עד השלמת הרכישה (בד"כ בתשלומים ל- 36 חודש). תשומת לב שמ- 1.1.13 לא יהיו יותר מסלולי "חיוב זיכוי" בעת רכישת מכשירי הסלולר אצל מפעילות הסלולר (בכולן). מומלץ לא להסתנוור בטיעון של "רמת שירות" שטוענות כמה חברות ותיקות כהצדקה למחירים הגבוהים והמופרזים שהן גובות מלקוחותיהם העסקיים. בחסכון המושג במעבר לספק חדש ניתן לרכוש שירותים מספקים עצמאיים, או להחזיק מלאי כרזרבה של מכשירים להחלפה, בכל מקרה כאשר לעובד מסוים התקלקל או אבד המכשיר. זה כלכלית הרבה יותר משתלם מאשר להיות כבול לחוזים יקרים וארוכי שנים.

טיפ:

במצב בו לא ברור (למנהל או לכל לקוח) איך לבחור ספק סלולר, הדרך הטובה ביותר להתקדם בתהליך הבחירה היא להתנסות.

ההתנסות תכלול שלושה מרכיבים מרכזיים:

א. בחירה של צוות העובדים (או השלוחות או הסניפים) שישתמש בשלב ראשון בספקי הסלולר הווירטואליים החדשים: YouPhone, רמי לוי והום סלולר, או לחלופין בספקי הסלולר החדשים: גולן טלקום ו- HOT Mobile.

ב. העובדים הללו ירכשו בעצמם את מכשירי הסלולר ויפעילו אותם במימון ופיקוח העסק. הגישה החדשה הזו מכונה בשם BYOD (ר"ת: Bring Your Own Device). דהיינו, מבחינה כלכלית טהורה, זול יותר לעסק להודיע לאנשיו: כל אחד ירכוש ויביא את מכשיר הסלולר שהוא חפץ בו לעסק, בתנאי שאם הוא משתמש בו לצרכי העסק ואף על הרשת העסקית הפרטית, הוא ייכנס למסגרת "מדיניות האבטחה של העסק". תמורת זאת, העובד \ מנהל יקבל סבסוד במשכורתו עבור השימוש של המכשיר גם לצרכי העבודה. עדיף כלכלית לשלוח את העובד להירשם לבד לשירותי הסלולר ולקבל עד 200 ₪ לחודש החזר מהמעביד דרך משכורתו, עבור השימוש במכשיר הסלולר, רכישתו ותחזוקתו. זאת, אף אם העובד עושה במכשיר שימוש פרטי רב (ומשלם על כך במס במשכורתו, על הטבה זו). ממילא במחיר של פחות מ- 100 ₪ לחודש העובד מקבל שיחות, מסרונים וגלישה בהיקף סביר, ונשאר לו עודף כדי לממן ביטוח ורכישה של מכשיר חדש (בתשלומים, אך בלי התחייבות לספק סלולר מסוים). זה יאפשר לעסק לתמרן ולתחר בין ספקים כדי לתת מבצעים מיוחדים לעובדים (אף מתחת למחיר הזה), וכך גם לחסוך כסף ולא להיות כבול "בחתונה קתולית" לחברה אחת.

ג. לאחר תקופת התנסות של עד חצי שנה, העובדים משתי הקבוצות הללו יעברו לשירותים של הספקים המתחרים. אין כל בעיה לנייד מכשירי טלפון מחברה לחברה, שכן אין התחייבויות ואין קנסות יציאה (ואין כבילה של הלקוחות למכשיר סלולר מסוים). לאחר שנה של התנסות בכל החברות החדשות (כמוצע כאן, להתנסות ב- 5 חברות), ניתן יהיה לקבל משוב מהעובדים לגבי כל הפרמטרים לקבלת החלטה מי הספק המועדף, החל מהמחיר, דרך רמת הרשת (והשיחות) וכלה ברמת השירות והמכשירים. יש לקחת בחשבון מאפייני שימוש ייחודיים, למשל: לעובדים שמרבים לדבר לחו"ל או מחו"ל, עובדים שיש להם כרטיסי מועדון (של You או הום סנטר, כנראה בקרוב גם של רמי לוי).

מכאן, מומלץ להתנסות בגישה זו עם לפחות שתי קבוצות של עובדים בעסק, כדי להתנסות בגישה החדשה לשירותי טלפוניה סלולריים, במודל של לקוחות פרטיים ובהסכם סלולרי פשוט.

 

שורה תחתונה:

התגברות התחרות בין חברות הסלולר פתחה בפני הלקוחות העסקיים והארגוניים מגוון רחב של הזדמנויות לחסוך ולהפעיל שירותים חדשים לפי צרכיהם. בבחירת ספק תקשורת ניידת לעסק יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של העסק. מומלץ לבחון את החלופות השונות הקיימות כיום ולקבל החלטה אם מעוניינים לבחון את שירותיה החדשים של הום סלולר. אנו, בכל מקרה, עומדים לרשותכם לסייע בבחינת החלופות השונות והצגת יתרונות וחסרונות של כל חלופה, על מנת שתבחרו בחלופה האופטימלית מבחינתכם. מומלץ למצות את אפשרויות החיסכון בהוצאות התקשורת הטמונות בשירותים החדשים, שמספקים גם יכולות חדשות, מה שיכול להוות יתרון תחרותי משמעותי בשוק לכל עסק וארגון.

יופון שירות לקוחות / YOU PHONE

סקירת וידיאו, סיקור אירוע השקת YouPhone


.

להשוואת הצעות מחיר לשירותים סלולריים – לחץ כאן.

 


השאירו פרטים וקבלו גישה ישירה למדריך המלא לחיסכון בהוצאות הסלולר:

דואר אלקטרוני *
שם *

חנות תקשורת סלולר לעסקים

Follow Us

מאת michael בבדיקת חשבון פלאפון

הוספת תגובה