איך לבחור מכשיר סלולר לעסקים ?

מכשיר סלולר לעסקים

איך לבחור מכשיר סלולר לעסקים ?

 

מכשיר הסלולר הפך להיות הוצאה כבדה כמו עלות השיחות. בחירה במכשיר המתאים יכולה ליצור הזדמנויות עסקיות ולייעל את העבודה בעסק.

 

 

 עולם הסלולר הולך לכיוון של סמארטפונים. זה ברור. גם עולם העסקים עובר לסמארטפונים. כ- 5 מיליון מכשירי סמארטפון מצויים בישראל (מכלל כ- 9 מיליון מכשירי סלולר). ברבעון הרביעי של 2010, מספר הסמארטפונים והטאבלטים שנמכרו בעולם עבר את היקף מכירת המחשבים הנייחים והניידים גם יחד. מגמה זו נמשכת ומתעצמת מיום ליום. ב- 2013, מספר הסמארטפונים והטאבלטים שיימכר יהיה כפול מהיקף מכירת מחשבים אישיים נייחים וניידים.

 על פי גרטנר, מכשירי האייפון בארגונים גדולים הכריעו את הבלקברי, ששלט בארגונים ובעסקים מזה עשור. להערכתם, עד 2014, 90% מהארגונים יתמכו באפליקציות ארגוניות על מכשירי הסלולר של העובדים והמנהלים. בשוק הזה, כבר ב- 2012 תהיה האנדרואיד מערכת ההפעלה המובילה בסמארטפונים, אחריה האייפון ולאחר מכן מערכות ההפעלה של מיקרוסופט (שתהיינה חלק בלתי נפרד גם בסמארטפונים של נוקיה). השימוש באפליקציות סלולריות עובר כבר היום את היקף השימוש של אפליקציות מחשבים נייחים או ניידים. לדברי גרטנר, עד 2016 מחצית מספקי היישומים העסקיים לארגונים ייפתחו אפליקציות ייעודיות לאייפד. להערכת גרטנר, עד 2016 יעברו כמעט כל מנהלי השיווק הבכירים לעבוד באייפד בלבד.

 תחום ה- Mobile העסקי עובר לענן:

בנוסף, תחום ה- Mobile העסקי עובר לענן. יותר ויותר עסקים וגם צרכנים פרטיים נסמכים על שירותים מבוססי ענן לביצוע מטלות יומיות. סנכרון מטלות, דוא"ל וקבצים בין שרתים למכשירי סלולר – סמארטפונים, הפכו למקובלים כמעט בכל רבדי השוק (לפחות 54% משתמשים בגישת הענן לשירותים ניידים. 67% מהארגונים משלבים טאבלטים במערכת המחשוב הארגונית). על פי נתונים עדכניים לשנת 2011 שנאספו ע"י  AT&T, 96% מהעסקים הקטנים בארה"ב עושים שימוש בטכנולוגיה אלחוטית כדי להפעיל את העסק שלהם, 40% עושים שימוש בסלולר שלהם (כולל אצל עובדיהם) לצרכי העסק כולל עבודה מרחוק ובענן, ו- 29% משתמשים בטאבלטים כדי לעבוד מרחוק ובענן. 

 הכללים הבסיסיים שיש לשמור עליהם בעת חתימת הסכם סלולרי, כשבאים לבחור מכשירי סלולר לעסק:

א. מומלץ לא לרכוש את מכשירי הסלולר מספק הסלולר. ראה ניתוח בהרחבה כאן.

ב. מומלץ לשקול רכישת מכשירים סלולריים שונים לרמות הניהול השונות. למשל: אייפון למנהלים הבכירים, מכשירי אנדרואיד מתקדמים (סמסונג, HTC, LG, מוטורולה, דל, אייסר, אוויה, ועוד) למנהלים היותר זוטרים ומכשירי אנדרואיד בסיסיים (סמסונג, Huawei, Asus, Archos, HTC, ועוד) לעובדים ובעלי תפקידים מן השורה.

ג. להימנע מרכישת מודמים סלולריים נפרדים. שכן, כל הסמאטפונים יכולים לתפקד גם כמודמים סלולריים למחשב נייח או נייד, וגם כ- Access Point מקומי של רשת WiFi המשתמשת ברשת הסלולר לגלישה, לחיבור לכל מכשיר אחר המצוי בסביבה העסקית שיש לו חיבור WiFi.

ד. יש לקבוע מדיניות כתובה, ברורה וגלויה, מהי מדיניות העסק בכל הקשור בשימוש במכשיר סלולר של העסק. מדיניות זו תקיף את מכלול הנושאים הרלבנטיים לשימוש הנייד ובכלל זה יכללו לפחות הנושאים הבאים: עלויות, אחזקה ותחזוקה, אביזרים, בטיחות ואבטחה, הורדה והפעלת יישומים, עבודה מרחוק, שיטות ואמצעים לאכיפת המדיניות.

 

מכשיר סלולר לעסקים

השאר תגובה

פוסטים נוספים