"גלובס" מציג: טעויות בסלולר שעולות אלפי שקלים בשנה

 

"גלובס" מציג: טעויות חיוב שעולות אלפי שקלים בשנה

 

טעות אנוש קטנה או טעות מחשב גדולה – כשקרוב לכ – 10% מהוצאות התקשורת מקורן בטעויות חיוב, חברות הסלולר גורפות
הרבה מאוד כסף מלקוחות שמשלמים על טעויות של אחרים

 

במחקרים שנערכו ע"י חברת Telecom Experts , חברה המתמחה בחיסכון בהוצאות התקשורת בעיקר ללקוחות עסקיים, נמצא כי בין 7% ל – 12% בממוצע מהוצאות שירותי התקשורת מקורן בטעויות חיוב של ספקי התקשורת.

הטעויות נובעות מרשימה ארוכה של כשלים, כמו תעריפי חיוב שגויים, שינויי מחירים או העלאות תעריפים שאינם תואמים להסכם מול הלקוח, חיוב עבור שירותים שהלקוח לא ביקש, שגיאות חיוב דרך צד ג' (כגון: ספקי תוכן או ספקי חו"ל), תשלום גבוה על חריגה שלא

על פי הנחיות משרד התקשורת והמשך חיוב עבור שירותים שביקש הלקוח לבטל.

 

לצפייה במאמר המלא באתר גלובס – לחץ כאן.

 

דווקא הלקוחות העסקיים הקטנים לא נוטים להתמקח ולשפר תנאים

שורה תחתונה:

 

רק ללקוחות עסקיים ישנו חלון הזדמנויות בחודשים הקרובים אשר בו אפשר להוזיל את התעריפים בעשרות אחוזים !

 

סעיפים שיש להקפיד עליהם בהסכם סלולרי לעסקים:

 

תנאי הצמדה / העלאות תעריפים – יש להקפיד שמכלול תעריפי ההתקשרות ולא רק התשלום הקבוע וזמן האוויר יהיו קבועים לאורך כל תקופת ההתקשרות ללא העלאות תעריפים.

 

דמי יציאה / קנסות יציאה מההסכם – לא לקבל את קנסות היציאה המופרזים בחוזה המוכתב ע"י הספק הסלולרי שיכול להסתכם במאות אלפי שקלים גם לאחר 3 שנים של התקשרות מהסיבה שרוב העסקים מוסיפים ו/או משדרגים את המכשירים במהלך תקופת ההתקשרות ובכל מאריכים שוב ושוב את ההסכם. בכל מקרה לא להתחייב לתקופות ארוכות תוך תשלום קנסות גבוהים בגין יציאה מוקדמת מההסכם.

בשנה הבאה עם כניסת 2 חברות נוספות לשוק הסלולרי (חברות מירס ומרתון מובייל) צפויה ירידה נוספת במחירים מעבר לירידת המחירים שחלה מתחילת 2011.

 

מינימום שימושים – לא להסכים להתחייבות למינימום שימושים עבור זיכוי זמן אוויר בגין קבלת המכשירים הסלולריים ללא חיוב. יש לדרוש זיכוי מהדקה הראשונה ללא התחייבות למינימום שימושים לצורך קבלת הזיכוי הכספי.

 

מודיעין עסקי – חשוב לגשת לכל תהליך המו"מ מול ספקי הסלולר עם מידע עסקי ממוקד למחירי השוק הנמוכים שניתן להשיג בהתייחס לכמות המנויים של העסק, הכנסה ממוצעת למנוי – ARPU   (ככל שהכנסה ממוצעת של הספק הסלולרי גבוהה יותר בעבות שימושים גבוהים ניתן להשיג תעריפים נמוכים יותר) ופרמטרים של המגזר אליו העסק משויך.

 

גמישות / תוכניות תמחור – בשום אופן לא להסכים לקבל תוכנית אחת בלבד של תשלום קבוע חודשי הכולל את מכלול השירותים בשיטת "הכול כלול" או FLAT-RATE   המתאימות למשתמשים כבדים באופן קבוע אלא לדרוש תוכניות תמחור נוספות המתאימה למשתמשים עם ממוצעי שימוש נמוכים.

 

בקרה שוטפת – חשוב שמודל התמחור של ההתקשרות בין העסק לספק הסלולרי יהיה פשוט ביותר וככזה שיאפשר לכם לבקר את החשבונות הסלולריים באופן עצמאי ככל הניתן ללא סיוע של כלים ממוחשבים מעבר לכלים שהספק הסלולרי מציע או של מומחים חיצוניים בתחום.

סיכום:

 

עסקים שלא יערכו לשינויים הצפויים בשוק התקשורת ובעקר להנחיות החדשות של משרד התקשורת שמטרתן הפחתת הוצאות התקשורת והסלולר לכלל המגזרים, לא ייהנו מהוזלת הוצאות התקשורת של העסק שלהם ומפרות התחרות.

אתם מוזמנים לפנות למומחי Telecom-Experts שיחשפו בפניכם את "האותיות הקטנות" בהסכם /

 חוזה הסלולרי, ואת פתרונות התקשורת ואפליקציות מותאמות לשימוש במגזר העסקי שיחסכו לכם כספים רבים בהוצאות הסלולר של העסק שלכם בארץ ובחו"ל.

 

לחצו כאן כדי לקרוא את המאמר המלא המפרט מהם הסעיפים העיקריים והיכן לחפש את "האותיות הקטנות" בהסכם סלולרי לעסקים ?

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים