האם העתיד של הטלפוניה העסקית נמצא במעבר ל-Teams מבית מיקרוסופט?

טלפוניה העסקית נמצא במעבר ל-Teams

האם העתיד של הטלפוניה העסקית נמצא במעבר ל-Teams מבית מיקרוסופט?
האם זה הפתרון המתאים לעסק שלי?

  

לקראת 2019, חברת מיקרוסופט החליטה להחליף את מערכת התקשורת סקייפ לעסקים במערכת בשם Teams. מיקרוסופט מרחיבה כל הזמן ומשכללת (בעצמה וביחד עם שותפיה) את היכולות של מערכות התקשורת, הטלפוניה ו"העבודה הקבוצתית" שלה, כשבמרכזן מצויות מערכות "אופיס 365" ו"סקייפ לעסקים".
האם זה הפתרון המתאים לעסק שלי?
מה אודיוקודס מציעה לבוחרים ללכת במסלול הזה של טלפוניה עסקית?

מה כולל השת"פ החדש בין מיקרוסופט Teams לבזק בינלאומי?

 

התחרות החריפה בעולם מערכות "העבודה הקבוצתית והחברתית" הובילה את מיקרוסופט להכריז בסוף ספטמבר 2017 על התכנית החדשה שלה, שבמסגרתה, המערכת החדשה Microsoft Teams תחליף בהדרגה (מהלך הנמשך כשנתיים ואולי אף יותר), את מערכת סקייפ לעסקים (Skype for Businesses), שכזכור החליפה את מערכת Lync הוותיקה של מיקרוסופט לשירותי תקשורת וטלפוניה עסקית.

מיקרוסופט מובילה את השוק של הטלפוניה העסקית מבוססת IP בעולם כמו גם בארץ, במיוחד לאור הצלחת שירותי מיקרוסופט "אופיס 365", "סקייפ לעסקים" ו"חלונות 10" (מערכות תוכנה מתקדמות, שניתנות להפעלה בענן ציבורי של מיקרוסופט Azure, או בכל ענן ציבורי אחר, שהותאם למתן שירות לפלטפורמות של מיקרוסופט, בענן פרטי, בענן היברידי, או בהתקנה מקומית – On Premise).

התמחור של סקייפ לעסקים הוא מאוד פשוט והוא חלק משירות אופיס 365: עד 25 משתתפים הוא חינם ומעל לזה העלות היא 2 דולרים לחודש למשתמש (תלוי בחבילת האופיס 365. יש חבילות, שבהן הסקייפ הוא חלק מהחבילה, ללא תשלום נוסף). חבילות אופיס 365 מתחילות ב-12.5 דולרים לחודש למשתמש (או 5 דולרים לחודש למשתמש יחיד), בהתחייבות לשנה.

רכישה של אופיס 365 לא דרך אתר מיקרוסופט, אלא מבזק בינלאומי (לרבות תמיכה מבזק בינלאומי) עולה בחבילה הבסיסית לעסק קטן, חבילה הכוללת אופיס שולחני: 65 ₪ בחודש למשתמש, כולל תיבות דואר וסקייפ לעסקים, או רק אופיס שולחני ו-One Drive בלי סקייפ ב-40 ₪ לחודש למשתמש. יש 50% הנחה ל-3 חודשים ראשונים, ואין התחייבות.

יודגש, שגרסת Teams המצויה בכל החבילות של אופיס 365 לעסקים היא בחינם ותישאר חינמית בתקופה הנראית לעין (מטעמים שיווקיים של מיקרוסופט), ומערכת זו כבר תומכת באופן מלא בעברית.

 

למרות שהפתרון של גוגל לעסקים (נקרא כיום G Suit) זול יותר בצורה משמעותית מהפתרון המתחרה של מיקרוסופט – אופיס 365 לרבות סקייפ לעסקים (בגוגל המחיר לעמדת קצה מתחיל ב-5 דולרים לחודש ובמיקרוסופט הוא מתחיל ב-12.5 דולרים לחודש), רוב השוק העסקי בישראל (ובמדינות רבות בעולם) בחר ובוחר במיקרוסופט. הסיבה המרכזית: החיבור ההדוק, הנוח והשקוף בענן בין מערכות העסקיות (אופיס 365) למערכות התקשורת והטלפוניה (סקייפ לעסקים ושאר הכלים העסקיים ובהמשך Teams), הדוא"ל (אאוטלוק) והעבודה הקבוצתית (Yammer) ועוד.

כלי התקשורת הארגונית החדש של מיקרוסופט, נועד, בין היתר, להתחרות בסלאק (Slack) ובפופולריות שלו בעיקר בחברות טכנולוגיה וסטארטאפים. למרות שהיה מדובר בכלי עשיר למדי עם ממשק מעוצב ולא מעט פיצ’רים, לסלאק היה יתרון אחד מרכזי – הוא הציע גרסה חינמית.

זה הרקע לכך, שמיקרוסופט מציעה את Teams בחינם בצורה הרבה יותר מושכת ואטרקטיבית. הגרסה הזו מיועדת לחברות ולארגונים עם עד 300 משתמשים, מה שאומר, שהיא תתאים להרבה מאוד חברות, עסקים קטנים ובינוניים ולסטארטאפים בכל שלב של התפתחותם. הגרסה כוללת תמיכה בהודעות ללא הגבלה, כולל חיפוש, כלי מובנה לשיחות קוליות ולשיחות וידאו בין 2 משתמשים, קבוצות או צוותים שלמים;,  10GBנפח אחסון לכל ארגון ועוד 2GB אחסון לכל עובד בעסק.

אחד הפיצ’רים השימושיים ביותר בעסקים ובסטארטאפים בעולם ההייטק הוא האינטגרציות עם שירותים שונים וגם כאן יש למיקרוסופט מה להציע עם אינטגרציות עם יותר מ-140 שירותים שונים ביניהם: Trello, GitHub (פופולרי ביותר אצל כל חובבי ומשתמשי קוד פתוח בכל העולם עם קהילה של כ-30 מיליון מפתחים. מיקרוסופט רכשה את פלטפורמת הפיתוח הזו אך לאחרונה), אדובי, Univonix ו-Evernote.

 

טלפוניה העסקית נמצא במעבר ל-Teams

 

מה אודיוקודס מציעה לבוחרים בנתיב של סקייפ לעסקים ואח"כ Teams?

חברת אודיוקודס הישראלית היא שותפה ותיקה ומאוד מצליחה של מיקרוסופט העולמית. אודיוקודס מציעה לכל מי ששוקל להגר לסביבת טלפוניית VoIP של אופיס 365 (דהיינו: סקייפ לעסקים ואח"כ Teams, או לקפוץ ישירות ל-Teams), להשתמש במערכת ניהול, שפותחה באודיוקודס מניסיונה בשימוש ובפיתוח מערכות בשת"פ מיקרוסופט (מערכת היכולה לשמש גם כמערכת סיוע להגירה ממערכות ישנות למערכות של מיקרוסופט).

המערכת החדשה קרויה באודיוקודס בשם USER MANAGEMENT PACK™ 365 וניתן לקבל אותה (ללא עלות וללא התחייבות) ע"י פנייה לאודיוקודס – כאן.

המערכת החדשה של אודיוקודס (User Management Pack™ 365) כוללת מגוון רחב של כלים תחת מעטפת ניהול אחת פשוטה, שנועדה לבצע הטמעה של מערכות מיקרוסופט בעסק, בצורה הקלה והמהירה ביותר. הכל במסכים ידידותיים ובלי "פקודות שורה", PowerShell Scripts וקונפיגורציות מסובכות.

 

היתרונות של המערכת הזו מבית אודיוקודס:

  • כל הפקודות והאפשרויות תחת מסך אחד שמכיל הכל.
  • ניהול אוטומטי של כל "חיי המוצרים" של מיקרוסופט.
  • משפרת את הפרודוקטיביות של העובדים, המנהלים וגם של אנשי ה-IT.
  • מורידה את ה-TCO (עלות הבעלות הכוללת) של שימוש במוצרי מיקרוסופט בעסק.
  • מסייעת לשפר את רמת ההוצאות – OPEX בשימוש בכל מוצרי האופיס 365 והתקשורת העסקית הקיימת והעתידית של מיקרוסופט.
  • מורידה את הצורך בהכשרות של העובדים והמנהלים לשימוש בכלי מיקרוסופט.
  • מקשרת באופן שקוף והדוק בין הלקוחות וצרכי הלקוחות לבין כל עובדי העסק בכל יחידות העסק, שמספקים שירות ללקוחות ומשפיעים על רמת השירות ללקוחות.
  • מאפשרת לחבר יכולות שימוש בקול (לרבות חיוג ומענה בקול) לכל מוצרי מיקרוסופט באופן קל ושקוף.
  • מאפשרת הגירה חלק של כל מערכת ישנה למערכת – Cloud PBX Office 365 בענן של מיקרוסופט (Azure), או בכל ענן של שותפי מיקרוסופט.
  • שליטה מלאה בכל המודולים הקיימים והעתידיים של סקייפ לעסקים (ובהמשך של Teams).
  • אבטחה משופרת של כל המערכות והגנה טובה בפני התקפות סייבר.
  • מערכת זיהוי טובה יותר של משתמשי הקצה (למניעת גישה לא מורשית למערכת העסקית או שימוש לא מורשה במערכות העסקיות).
  • חיבור טוב יותר לכל סוגי הטלפוניה ומוצרי הרשת שיש בעסק.

שת"פ חדש נוסף בין מיקרוסופט Teams לבזק בינלאומי:

בזק בינלאומי ומיקרוסופט מרחיבות את שיתוף הפעולה העסקי בין החברות. בזק בינלאומי, שותפת זהב של מיקרוסופט בהטמעת פתרונות ענן, גם במסגרת פורטל שירותי הענן שלה -– IT Factory, תספק לראשונה בישראל (כך לטענתה), שירותי קול ושיחות מלאים ללקוחות Office 365 של מיקרוסופט, עם מענה מלא לתכניות הקיימות והעתידיות של מיקרוסופט בתחום מערכת העתיד שלה ל"תקשורת אחודה" ו"עבודה קבוצתית": Microsoft Teams (זו מערכת ההמשך למערכת הוותיקה והפופולרית גם בישראל: סקייפ לעסקים).

 

טלפוניה העסקית TEAMS

 

מה מהות ההצעה החדשה של בזק בינ"ל בשת"פ מיקרוסופט בתחום הטלפוניה העסקית?

חברת בזק בינלאומי תספק שירותי שיחות מקומיות ובינלאומיות, כחלק מחבילת הפתרונות של Office 365 (הכוללת בתוכה את סקייפ לעסקים) ואפליקציית "העבודה השיתופית" החדשה של מיקרוסופט: Microsoft Teams. בכך הופכת בזק בינלאומי להיות השותף ה-9 בעולם לאספקת הפתרון החדשני הזה (עם מיקרוסופט) והראשונה בישראל.

פתרון זה ראשון מסוגו בישראל נועד לספק ללקוחות את היכולת לשלב את אפליקציית העבודה השיתופית, Microsoft Teams, שמהווה מרחב משותף לעבודת צוות, על-גבי Microsoft 365.

אפליקציית  Microsoft Teamsממלאת תפקיד מרכזי בכל סוגי ההתקשרות מול לקוחות, שותפים ואנשי צוות, באמצעות סביבת עבודה המאפשרת שיתוף פעולה בזמן אמת (צ'טים, עריכת קבצים משותפת, תיאום פגישות, חיבור לאפליקציות ארגוניות אחרות ועוד, והכל במקום אחד).

שירותי הקול והשיחות של בזק בינלאומי יאפשרו ללקוחות לנהל כעת גם שיחות מקומיות ובינלאומיות באמצעות Microsoft Teams, ישירות מתוך האפליקציה, בלי צורך לצאת למערכת החיוג הטלפונית הרגילה (בטלפון נייח או במערכת החיוג בטלפון סלולרי).

הפתרון יאפשר ללקוח לצרוך דקות שיחה, שנקבעו מראש לכל עובד, יספק מספר רב של מנויים לכל ארגון ואף ייתן ללקוחות לשמור על מספרי הטלפון הנוכחיים שלהם. הפתרון מבוסס על טכנולוגיית SIP Trunk המאובטחת על-ידי בזק בינלאומי.

בצד התשתיתי, החדשנות היא בכך, שמעתה לקוח עסקי יצטרך רק חיבור לרשת האינטרנט ואוזנייה המתחברת למחשב (או סמארטפון), כדי לקבל שירותי תקשורת מלאים ואינו צריך יותר לנהל שרתים, מרכזיה ומכשירים.

המשמעות היא, מתן שירותי תקשורת פנים ארציים ובינלאומיים באמצעות ענן מלא (של בזק בינלאומי), כאשר כל מה שנדרש מלקוח עסקי הוא קו חיבור רגיל לאינטרנט בלבד. כל השירותים יינתנו כ-SaaS (ר"ת: Software as a Service) מלא ע"י בזק בינלאומי. השירות הזה מתאים לעסקים מכל סדר גודל ובכל תחום פעילות.

 

לאן הולך שוק הטלפוניה העסקית בישראל?

תחום הטלפוניה העסקית בישראל נכנס ל"מרוץ" מדהים של חיזור אחרי הלקוחות תוך הורדת מחירים דרמטית. מה שקרה ב"מהפכת הסלולר" עובר כעת על הטלפוניה העסקית בישראל. ה"כוח" גם במגזר העסקי עבר לידי הצרכנים (כלומר: הלקוחות העסקיים).

התחרות הזו החלה כשחברת אומניטלקום הכריזה של שירות "מרכזיה בענן" במחיר של 8.5 ₪ לשלוחה לחודש, ללא מינימום שלוחות וללא כל התחייבות, והמשיכה במרכזיה בענן של עד 10 שלוחות כולל הכל (כולל 1 גיגה הקלטה בענן, מה שדורש תשלום נוסף באומניטלקום) ב-70 ₪ (כלומר: 7 ₪ לשלוחה לחודש) בחברת הלו-015, או מרכזיה שלמה בענן ב-70 ₪ לחודש (לא מוגדרת כמות השלוחות) מ-Voxia, או מרכזיה בענן כולל 5 שלוחות ונתב שיחות עסקי ב-"מרכזיות לעסקים", ב-100 ₪ לחודש. מחירים תחרותיים ברמה הזו ניתן גם לקבל מ"בינת עסקים" ומספקים אחרים של טלפוניה עסקית, שנכנסו למרוץ של "מחירי רצפה" ללקוחות העסקיים.

מרכזיה טלפונית למשרד

מה סוד ההצלחה של סקייפ לעסקים (מלבד המחיר)?

על פי סקר של Owl Labs, נכון לרבעון ראשון 2018, 48% מהחברות והעסקים בארה"ב בחרו בסקייפ לעסקים או ב-Zoom כמערכת המועדפת שלהם לשימוש בשיחות ועידה ולעבודה קבוצתית. מבין החברות, שמעסיקות 500 עובדים ויותר, 64% מהעסקים והארגונים בארה"ב בחרו במערכת סקייפ לעסקים, מה שמצביע על הניצחון הבולט של המערכת של סקייפ בעסקים בינוניים ומעלה, תחום, שנשלט בעבר ע"י סיסקו ופוליקום.

לדברי הסקר, כבר 52% מכוח העבודה בארה"ב עובד מרחוק, בתנועה או מהבית, מה שמחזק את הצורך של עסקים וארגונים בכל התחומים להפעיל מערכות של עבודה מרחוק, עבודה קבוצתית ושיחות ועידה, גם על תשתיות הסלולר, ללא תלות במכשיר הקצה תוך מתן "חווית שימוש" טובה וקלה למשתמשי הקצה באשר הם. זה הרקע להצלחה של מערכות כאלו דוגמת סקייפ לעסקים.

לאחרונה, החברות אמזון – Chime, אוויה, סיסקו ו-Zoom (ועוד כמה), מנסות לנגוס בהצלחה היפה הזו של סקייפ לעסקים. כך, שמיקרוסופט חייבת להשתפר כל הזמן כדי לשמור על מעמד הבכורה, שתפסה בשוק.

מיקרוסופט מובילה את השוק של הטלפוניה העסקית מבוססת IP בעולם כמו גם בארץ, במיוחד לאור הצלחת שירותי מיקרוסופט אופיס 365, סקייפ לעסקים וחלונות 10 (מערכות תוכנה מתקדמות, שניתנות להפעלה בענן ציבורי של מיקרוסופט Azure, או בכל ענן ציבורי אחר, שהותאם למתן שירות לפלטפורמות של מיקרוסופט, בענן פרטי, בענן היברידי, או בהתקנה מקומית – On Premise).

שירות סקייפ של מיקרוסופט היה מחלוצי שיחות וידיאו וההודעות המידיות בענן. אולם, בשנים האחרונות כוחו של שירות זה נחלש לטובת אפליקציות ורשתות חברתיות כמו סנאפצ'ט ושירות iMessage של אפל. כדי להישאר רלוונטית, הודיעה סקייפ במחצית 2017 על שינויים מקיפים, שיעזרו לשירות להתחרות בסנאפצ'ט וב-iMessage. באפליקציה החדשה ניתן לשלוח הודעות מידיות כפי שקרה עד כה בסקייפ, שיחות בינלאומיות ושיחות ועידה מרובות משתתפים, ויש באפליקציה אינטגרציה עם שירותים נוספים כמו יוטיוב, שיתוף תמונות פשוט יותר ושיחות צ'ט קבוצתיות בממשק המזכיר את שירות גרופ-מי, שנמצא בבעלות סקייפ.

המראה של שירות שיתוף התמונות החדש דומה לזה של סנאפצ'ט ומאפשר למשתמשים להוסיף ציורים וסימנים על התמונות ולשתף אותם במערכת הנקראת היילייטס, ושירות זה מזכיר את שירות הסטוריז של סנאפצ'ט. בשירות הצ'ט עצמו, יכולים המשתמשים לשלב שירותי מזג אוויר ותמונות, בדומה לשירות ההודעות של אפל. מיקרוסופט הוסיפה גם צ'טבוטים – שירותי הודעות בעלי בינה מלאכותית, שיכולים לשלוח חדשות לשיחות המתנהלות בסקייפ.

מרכזיה טלפונית למשרד

מהם החידושים בשירותי "העבודה הקבוצתית" וסקייפ לעסקים (בדרך ל-Teams) מבית מיקרוסופט?

למרות התכנית להחלפה והטמעת Skype for Businesses ב-Microsoft Teams, שירות סקייפ לעסקים ממשיך להשתדרג ביכולותיו, גם בישראל.

נסקור כמה מהחידושים הטריים בתחום של שירותי סקייפ לעסקים:

א. מיקרוסופט חיברה באופן שקוף והדוק את יכולות Microsoft Teams לתוך שירות Skype Room Systems, שהוא שירות לניהול חדרי ישיבות ומערכות מולטימדיה המצויים בעסק (מכל סוג). כך, יכולות העבודה הקבוצתית ושיחות ועידה, כולל ניהול תקשורת בצ'טים, קול, או שיחות וידיאו, מכל מכשיר קצה לכל מכשיר קצה, בכל מקום בעולם ועל כל מסך, הפכו לקלות ונגישות, עם קלות הפעלה. זאת, ללא צורך בידע טכני לאינטגרציה הזו.

טאבלט חדש של מיקרוסופט בשם Surface Hub 2 יגיע בקרוב לשוק עם כל היכולות (אופיס 365, סקייפ לעסקים, סקייפ לניהול חדרי ישיבות ו-Teams) מובנות כבר בתוך הטאבלט, כמערכת אחת קלה ונוחה לתפעול. סביב המערכת הזו ייבנו יישומים עם שותפים עסקיים תחת מסגרת הנקראת Windows Collaboration Displays, שמטרתה לספק תאימות לכל מכשיר קצה ומסכים הנמצאים בשוק מהיצרנים המובילים, וגם לטלפוני קצה חכמים ושאר מוצרי קצה חכמים משותפי מיקרוסופט דוגמת: אודיוקודס הישראלית ו-Plantronics.

ב. שירות סקייפ לעסקים קיבל חיבור למערכות של גוגל (במסגרת שירותי G Suit). כך, שניתן להפעיל את הכלים של גוגל ביחד עם סקייפ לעסקים, מה שלא היה אפשרי בעבר, כי למשתמשי גוגל הוצע להשתמש במערכת Hangout של גוגל, שהיא מערכת יחסית די פשוטה ביכולותיה, מול סקייפ לעסקים.

כנראה, התחרות מול Slack ויישומים עסקיים דומים, שנמצאים בצמיחה מהירה (דוגמת מסנג'ר לעסקים של פייסבוק, Workplace של פייסבוק, WeChat לעסקים ועוד), דחפה את גוגל להתיישר לרצון של השוק.

ג. אבנט תקשורת מונתה למפיצה של מוצרי אודיוקודס בישראל ובמרכזם אינטגרציה שקופה בין מוצרי החומרה של אודיוקודס למערכות סקייפ לעסקים, בכל קווי המוצרים של אודיוקודס. אודיוקודס היא חברה גלובלית המפתחת במרכז המו"פ שלה בישראל סל של פתרונות תקשורת מבוססי IP ביניהם: פתרונות משלימים ל-Skype for Business ול-Microsoft Teams, פתרונות Voice ונתונים לארגונים, תשתיות IP למוקדי שירות ופתרונות לספקי שירות, שמסייעים לפריסה מהירה של שירותי IP.

ד. אלוט תקשורת פיתחה מערכת תיעדוף לתעבורה ברשתות עסקיות כדי לספק שיפור חוויית המשתמשים באפליקציית Microsoft Skype for Business, מערכת קריטית לעבודת צוותי העבודה ודרגי הניהול של עסקים וארגונים רבים בישראל.

יכולות המערכת החדשה של אלוט כוללות יכולת לבודד, לזהות ולתעדף באופן מוחלט את אפליקציית Skype for Business מבין שאר אפליקציות ה-Office 365 ועוד עשרות אפליקציות אחרות, שרצות על גבי הרשת הארגונית. הפתרון של אלוט מצוי על ליבת הרשת הארגונית, מנטר אותה בזמן אמת ומזהה יותר מ-2,000 חתימות של אפליקציות ארגוניות -כולל אפליקציות ענן, רשתות חברתיות ועוד. הוא מאפשר שליטה ובקרה על תעבורת האינטרנט ברמות ה-LAN וה-WAN ומתמחה בניהול ארכיטקטורה של ניהול תעבורה בארגון מבוזר, מרובה סניפים, שנדרש לטפל בנפחי תעבורה גבוהים ובזמן אמת.

ה. הוספת בוטים ו-AI (אינטליגנציה מלאכותית) לסקייפ. מיקרוסופט מתקדמת כאן בנתיב, שגוגל התחילה בו, להכניס בוטים לתקשורת, במיוחד בתחומים כמו שירות לקוחות. המטרה: אוטומציה מלאה של תהליכי שירות, מכירה ואספקת מידע ללא צורך בבני אדם. במיקרוסופט המערכות הללו מפותחות תחת פלטפורמה הנקראת Cortana (שהחלה דרכה כ"סייען אישי"). מיקרוסופט מפתחת את היכולות החדשות בשת"פ ענק עם יצרני מכשירים חכמים מכל סוג (ובכך מתחרה למשל "ראש בראש" מול מערכת אלכסה – Alexa של אמזון. לאחרונה מיקרוסופט הודיעה על שת"פ עם אמזון. כך, ששתי המערכות תעבודה באופן שקוף אחת עם השנייה).

חידושים נוספים סביב מערכת סקייפ לעסקים והמעבר הצפוי ל-Teams:

למיקרוסופט יש כיום סוג שירות הנקרא Cloud Connector Edition, פלטפורמת תוכנה בענן, שמאפשרת לעסקים להתחבר לשירותי קישוריות PSTN ו-SIP מקומיות, כמו גם למערכותLegacy  של הארגון, תחת מעטפת שליטה ותפעול אחת, עם התאמה לכל מכשירי הקצה הנמצאים בעסק. השירות הזה כעת פועל דרך בזק בינלאומי, כאמור לעיל. בנוסף, מיקרוסופט רכשה את LinkedIn ותשלב אותה בהמשך בשירותיה.

מערכת נוספת, שנוספה בשנה החולפת לחבילה הזו היא Skype Room Systems, שהוזכרה לעיל. זו מערכת All-In-One בענן המספקת שליטה וניהול של חדרי ישיבות בענן באמצעות טאבלט, עם יכולת לחבר לדיון בקול או בווידיאו כל מחזיק בכל מכשיר קצה המחובר לאינטרנט, שנמצא בכל מקום בעולם.

עסק, שהחליט להשתמש במערכת Microsoft Teams המופעלת בענן, המנוע של Team זהה למנוע של סקייפ. כך, שאפשר לבצע צ'טים בין 2 הפלטפורמות באופן שקוף. כלומר, אפשר לבצע צ'ט ממערכת ,Team שמופעלת ע"י עובד בעסק, מול לקוח של העסק או שותף של העסק המשתמש בסקייפ פרטי או עסקי, באופן שקוף לחלוטין. מערכת Teams סופקה עד כה בחינם לכל מי שרכש חבילה כלשהי של אופיס 365.

הכיוון, שמיקרוסופט תלך בו, הוא: לקוחות סקייפ לעסקים יהגרו בהדרגה למערכת Teams. היות ושתי המערכות חולקות "מנוע" זהה, ההגירה תבוצע בצורה חלקה (כך מבטיחים במיקרוסופט).

תשומת לב, שהמנוע של Team פועל רק בענן הציבורי של מיקרוסופט (או בעננים תואמים), בעוד שהמנוע של סקייפ לעסקים יכול לפעול גם בענן פרטי ו-On Premise. כך, שמי שמשתמש בסקייפ לעסקים בענן מקומי-פרטי, או בהתקנה מקומית (On Premise), יצטרך עם הזמן לתכנן ולבצע הגירה לענן הציבורי (או לענן היברידי).

מיקרוסופט מתכוונת לשלב יכולות AI (ר"ת: Artificial Intelligence) – "בינה מלאכותית" לתוך מערכת Teams, בדיוק כמו שעשתה זאת בסקייפ לעסקים. כך, שזו תהיה מערכת מתקדמת יותר מ-Slacks, שאין לה את יכולות הפיתוח, שיש למיקרוסופט בעולם ה-AI.

מיקרוסופט תשקיע מאמצי פיתוח בגישת ה-Machine Learning כדי לשפר את מערכת Teams לפי צרכי הלקוחות ולתת פרסונליזציה מתקדמת ומשופרת לכל לקוח. במסגרת זו, ישולבו כלים מתקדמים של זיהוי דיבור, לרבות שילוב של Alexa של אמזון עם Cortana של מיקרוסופט. כבר כעת, קביעת פגישות במערכת אאוטלוק יכולה להיעשות במערכת הזו של Teams רק בפקודות קוליות. כ"כ, ניתן יהיה לשלוח תזכירים ותזכורות, כחלק מכל מפגש ב-Teams, רק בפקודות קוליות.

לצורך ההגירה, מיקרוסופט החלה לבנות תשתית חדשה של תעבורה קולית, וידיאו, שיחות ועידה, ניהול חדרי ישיבות, ניהול יומנים ו-Data מכל סוג, הכל מוצפן ומאובטח, כדי לספק תשתית חדשה ללקוחות Teams וגם ללקוחות סקייפ לעסקים, כשהמערכת החדשה של Teams תכלול את כל מה שיש כבר בסקייפ לעסקים. המערכת הזו תהיה מוכנה לשירות עבור הלקוחות של מיקרוסופט במהלך המחצית השנייה של 2018 וההגירה הממשית במדינות שמחוץ לארה"ב (לרבות בישראל) תחל בתחילת 2019 ותימשך בין שנה לשנתיים.

 

מה יש לעשות כעת לקראת המעבר מ"סקייפ לעסקים" ל-Teams?

כעת אין מה להיות בלחץ כי המעבר עצמו יבוצע מ-2019 והלאה. יחד עם זאת, היות והשירות Teams זמין והוא חינמי לכל לקוחות אופיס 365, מאוד מומלץ להוריד את הכלי הזה ולהתחיל להשתמש בו כעת, גם בשילוב עם סקייפ לעסקים, כדי להתנסות ביכולות ובשיטת הפעולה של מערכת Teams.

מיקרוסופט החלה להמליץ לכל לקוח של שירותי אופיס 365, להתחיל להשתמש ב-Teams, במקביל לכלים האחרים שלה במסגרת אופיס 365, ומאוד רצוי לקבל את העצה הזו כדי להתרגל למערכת החדשה.

במהלך השנה הקרובה, מיקרוסופט תוסיף למערכת Teams את רוב יכולות הטלפוניה הקיימות כבר בסקייפ לעסקים. כך, שבמהלך המחצית השנייה של 2018, המערכות הללו (סקייפ לעסקים ו-Teams) תפעלנה במקביל, עם יכולות דומות על אותה פלטפורמת ענן של מיקרוסופט וההגירה ממערכת אחת לשנייה תהיה חלקה לגמרי (כך, כאמור, מבטיחה מיקרוסופט). זאת, בשונה מההגירה של Lync לסקייפ לעסקים, שבכלל לא הייתה פשוטה או קלה.

להערכת מיקרוסופט, עד סוף 2019 או תחילת 2020, רוב לקוחות סקייפ לעסקים (לפחות בארה"ב) כבר ישתמשו במערכת Teams וייהנו מהיכולות המתקדמות של ,Teams שתכלולנה, בין היתר, יכולת הפעלה מלאה בפקודות קוליות, במקום שימוש בעכבר ומקלדת (או שימוש באצבעות, על מסך הסמארטפון או הטאבלט).

התמחור של פלטפורמת Teams החדשה טרם ידוע. אולם, ככל הנראה, בשנה או שנתיים הקרובות, מיקרוסופט תספק את השירות הזה בחינם למשתמשי אופיס 365 וגם למשתמשי Dynamics 365 ו-Microsoft SharePoint. זאת, במטרה להשאיר את כל הלקוחות אצלה ושלא יחשבו לעבור לפלטפורמות מתחרות.

 

שורה תחתונה בתחום החיבור למיקרוסופט "אופיס 365", לרבות "סקייפ לעסקים" ו-"Microsoft Teams":

הפעלת או רכישת פתרונות תקשורת וטלפוניה מתקדמים לעסקים בכל גודל, פתרונות דוגמת  Skype For Businessוכעת Microsoft Teams, שמחוברים לענן של מיקרוסופט (Microsoft Azure), או לכל ענן המתאים לשירותי מיקרוסופט דוגמת השת"פ החדש עם בזק בינלאומי, כמו כל רכישה בעסק, דורשות בדיקה מוקדמת של צרכי העסק, מנהליו ועובדיו, ובניית תכנית עסקית ברורה לטווח זמן של לפחות 3 שנים קדימה.

 

הפתרונות של שירותים עסקיים בענן זוכים כיום להצלחה רבה בשוק העולמי וגם בישראל. זאת, בגלל ההיקף הרחב של היכולות, שבעל העסק מקבל בחבילה אחת מקיפה, שתומכת באופן מלא בכל הצרכים, עם קישוריות מכל מכשיר קצה מכל מקום בארץ ובעולם.

אם בוחרים ספק שירות ספק תקשורת אינטגרטור לשירותים עסקיים בענן (אפשר לרכוש את השירות ישירות מהאתר של ספק שירותי הענן, ללא ספק שירות מקומי או אינטגרטור), יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק אינטגרטור והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

יש לזכור, שהצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים לצרכים של חנות רהיטים, רשת מרכולים, חברת הייטק, או של משרד רואי חשבון.

 

לכן נשאלות כאן השאלות:

מהו האתגר הכי משמעותי בשירותי התקשורת של העסק שלך, שאתה מאמין, שתוכל לפתור באמצעות מעבר ל-Skype For Business ואח"כ ל-Microsoft Teams?

 אם יש לך כבר פתרון של סקייפ לעסקים או פתרון של Teams, ממה אתה לא מרוצה מהפתרון הזה? שתף אותנו.

 איך אתה חושב, שאני יכול לעזור לך לבחור את פתרונות הטלפוניה לעסקים בענן, המתאימים לצרכיך?

 

נמאס לך לחפש מרכזיות טלפון IP לעסקים? 

 

סרטון: Introducing Microsoft Teams

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים