fbpx

הטריקים החדשים של חברות הסלולר שלא סיפרו לכם !

סקייפ לעסקים

 

לקוחות סלולר עסקיים ? בשנה הקרובה ממתינה לכם הפתעה יקרה

 

הקדמה:

 

כל מי שרכש דירה חדשה פעם אחת לפחות בחייו, הבין את השיטה של היזמים בענף הנדל"ן לשאוב כספים מרוכשי הדירות החדשות ובעקר מהזוגות הצעירים. היזם בד"כ מעסיק קבלני חשמל, אינסטלציה, ריהוט וכד' במחירים נמוכים במחירי עלות (COST)  ואף במקרים מסוימים אף במחירי הפסד מסוים (-COST ), תוך מתן בלעדיות לקבלנים לביצוע שינויים שמבקשים הדיירים לבצע בדירות שרכשו. כאשר דייר מבקש לבצע שינויים בסיסיים בדירה, הוא נאלץ לשלם לקבלנים הבלעדיים מטעם היזם, מחירים מופקעים עד פי 3 ויותר ממחירי השוק.

 

השפעת הנחיות החדשות של משרד התקשורת:

 

משרד התקשורת פתח חזית מול כל מפעילי הסלולר עם 16 הנחיות רגולטוריות חדשות שאמורות להפחית את הכנסות ספקי הסלולר במעל 1.5 מיליארד ש"ח  במהלך שנת 2011. רק הפחתת דמי הקישוריות לסך של 6.8 אג' לדקת זמן אוויר החל מתאריך 01/01/2011 במקום 25.1 אג' לפני מע"מ כיום, תפחית מעל מיליארד ש"ח בשנה מהכנסות ספקי הסלולר. הכנסת מפעילי סלולר וירטואליים MVNO, ספק סלולרי נוסף באמצעות מכרז התדרים שפורסם לאחרונה, צמצום קנסות יציאה מהתקשרות, נדידה פנים ארצית שתאפשר לחברת מירס לעשות שימוש בתשתיות הסלולר של חברות פלאפון, סלקום ואורנג', ובתוספת 16 תיקונים צרכניים שאמורים לשפר את מצבו של הצרכן מול חברות הסלולר, תשלים את יתרת הפסד ההכנסות הצפוי למפעילי הסלולר.

 

תגובת מפעילי הסלולר:

 

מפעילי הסלולר החלו לפעול לאחרונה להגברת הכנסות שלהם על מנת לקזז את הירידה הצפויה בהכנסות. השיטות של מפעילי הסלולר אינן חשופות לציבור הרחב שאינו יכול להבין את מרכיבי החשבונית המסובכים וזאת באמצעות נקיטת מדיניות של "ערפל תמחורי".

 

אנו נחשוף כאן את חלק קטן מהטריקים החדשים בהם נוקטים לאחרונה מפעילי הסלולר :

 

  1. העלאות תעריפים בעשרות אחוזים בעקר במגזר העסקים הקטנים והבינוניים שאינו מוגן בהסכם הסלולרי (במגזר הפרטי לא ניתן להעלות תעריפים בתקופת ההתחייבות של 18 חודשים והעסקים הגדולים שברשותם מעל 100 מכשירים מוגנים בהסכם סלולרי שאינו מאפשר לספק הסלולרי להעלות תעריפים מעבר למדד המחירים לצרכן).
  2. מעבר לשיווק של חבילות תקשורת משולבות של דמי מנוי, שירות ואחריות מקיפים, חבילת דקות שיחה, חבילת SMS, חבילת גלישה דור 3 במחיר קבוע של 150 ש"ח לחודש ויותר. החבילות החדשות הן בסגנון של "הכול כלול" מה שיגביר את השימוש בסלולרי גם אם לא חשבתם לדבר הרבה וכמובן גם את ההכנסות של מפעילי הסלולר.
  3. חיוב בגין שירותים שהיו בעבר ללא חיוב כדוגמת הסתרת מנוי קורא באמצעות חיוג *43 לפני המספר, שירותי סינון שיחות (CALL SCREENING), שירות צלצול כפול, ועוד….
  4. הגברת הכנסות משירותי מידע ותוכן ושירותי ערך מוסף שהיו בעבר שוליים יחסית. משנת 2011 ואילך הכנסות ספקי הסלולר משירותי מידע ותוכן יעלו בעשרות אחוזים בכל שנה.
  5. תעריפי יחידה יקרים על חריגות מהחבילה שבתוכנית, בעקר בחבילות הגלישה הסלולרי שעבור של 10K של מידע מפעילי הסלולר מחייבים 17 אג', כנ"ל לגבי חריגות בשאר השירותים בחבילה. לא אחת אני נתקל בחשבונית לקוח שמחויב במאות שקלים ואף באלפי שקלים עבור חריגה זניחה של כמה עשרות מגה בגלישת ה DATA. בגלישה סלולרית בחו"ל התעריפים המחויבים קרובים לתעריפי "שחיטה". בניגוד למה שחושבים בשוק, המודל העסקי של תוכניות התמחור המשווקות ע"י מפעילי הסלולר, בנויות מראש על שינויים / חריגה מהתוכנית בדומה לשיטת "היזמים" בענף הבניה החיים מהשינויים והתוספות.

 

סיכום:

 

עסקים שלא יערכו לשינויים הצפויים בשוק התקשורת ובעקר להנחיות החדשות של משרד התקשורת שמטרתן הפחתת הוצאות התקשורת והסלולר לכלל המגזרים, לא ייהנו מהוזלת הוצאות התקשורת של העסק שלהם ומפרות התחרות.

אתם מוזמנים לפנות למומחי Telecom-Experts שיחשפו בפניכם את "האותיות הקטנות" בהסכם / חוזה הסלולרי, ואת פתרונות התקשורת ואפליקציות מותאמות לשימוש במגזר העסקי שיחסכו לכם כספים רבים בהוצאות הסלולר של העסק שלכם בארץ ובחו"ל.

 

סלולר עסקים

פוסטים נוספים