המדריך לבדיקת חשבון סלולרי לעסקים

הגנת סייבר – חבילות חדשות להגנה ואבטחת מידע בענן לעסקים

המדריך לבדיקת חשבון סלולרי לעסקים 

בדיקת חשבונית סלולר עסקית הפכה למעמסה בלתי סבירה, שמובילה לחיובי יתר של העסקים.

איך בודקים חשבון סלולרי לעסקים ואיך נערכים נכון ליצירת תשתית לבדיקה מקצועית שכזו?

הגברת התחרות בתחום שירותי הסלולר הותירה את המגזר העסקי (מעל רמת ה- SoHo) ללא כל פתרונות מגובשים, שיכולים להוביל באופן ישיר להוזלת הוצאות התקשורת של העסקים בשוק הישראלי, כמו שקרה במגזר הפרטי. במיוחד חמור המצב במגזרי ה- SMB SME, שנקלעו לסבך של שינויי רגולציה וחקיקה, שהותירה אותם ב"ערפל קרב" ולמעשה הם נשארו כלואים ב"חתונה קתולית" עם ספק הסלולר הוותיק שלהם, ללא כלים ברורים להתמודד עם המצב החדש ואיך לשפר את ההסכם הסלולרי.

 

לעסקים גדולים מאוד יש בד"כ כלים להתמודד עם הבעיה, לרבות שכירת חברות ייעוץ העוסקות בכך. אולם, עסקים רבים עם עשרות ו/או מאות מנויים סלולריים אינם יכולים לבצע בדיקה מעמיקה של החשבונות באמצעות בדיקה של מאות העמודים, שנשלחים לעסק בדואר או במייל מידי חודש. במרבית המקרים החשבונות מאושרים ללא בדיקה של אמיתות החיובים עפ"י ההסכם. מנויים רבים מחויבים בגין שירותים מיותרים, שניתן לקבלם בחינם, או מחויבים על חריגות שימוש, שלא הוסכם עליהן, או מחויבים על שירותים, שכלל לא ביקשו.

איך בודקים חשבון סלולר לעסקים?

הכלל הראשון והפשוט ביותר: אם אין בעסק ידע איך לבדוק חשבון חודשי של חברת הסלולר, אזי הדרך הטובה ביותר לבצע זאת היא: לקחת מומחה, שיודע לעשות זאת. אנו כאן כדי לסייע לעסקים הקטנים והבינוניים לחסוך בהוצאות התקשורת של העסק, כאשר חלק ניכר מהשירותים שלנו למגזר זה ניתנים בחינם ללא חיוב, כולל ייעוץ טלפוני מרחוק.

 

הדרך המקצועית לבצע בדיקה היא באמצעות קבלת נתוני חיוב מפורטים בקבצי אקסל, וביצוע בדיקת כל מרכיבי ההוצאה מול הפרמטרים, שנקבעו בהסכם והמבוטאים בטבלאות האקסל הללו. נוכל להעביר דוגמאות לסימולציות הללו לכל מתעניין בשיטת בדיקה זו.

איך מקבלים את הנתונים המלאים של חשבון סלולרי לעסקים?

הדרך הברורה והפשוטה ביותר היא לבקש זאת מספק הסלולר. לספק הסלולר יש את מערכות ה- Billing המתאימות כדי לספק את כל הנתונים המבוקשים במתכונת הניתנת לניתוח. ברור, שאין זה מעשי או הגיוני לבצע ניתוח ידני של עשרות ומאות עמודי חשבון סלולרי מידי חודש. ניתן לנתח ידנית חשבון סלולרי של כמה מכשירים בודדים. כבר בחשבון של 8-10 מכשירים, במיוחד אם הם מדורות סלולר שונים ובתבניות שימוש שונות, הבדיקות והחישובים נעשים מסובכים, עד כי זה נהיה בלתי אפשרי לבצע ניתוח ובדיקה ידנית. לכן, יש לעמוד על כך בכל תוקף, שהנתונים המתקבלים מספק הסלולר יהיו בעלי מבנה הניתן להכנסה בקלות למערכת ממחושבת לביצוע סימולציות ובדיקות כמו בטבלאות האקסל המוזכרות  בסעיף הקודם.

 

מה תכלול הדרישה מספק הסלולר לקבלת נתוני חיוב על חשבון הסלולרי?

תיעשה פנייה לספק הסלולר לקבלת נתוני חיוב מפורטים:

הערה חשובה: המדריך המלא לחיסכון בהוצאות התקשורת יישלח לכל הנרשמים באתר Telecom Experts.

 

טיפים להיערכות נכונה לקראת בדיקת חשבון סלולרי לעסקים

לקוחות עסקיים במגזר ה- SME SMB הם הלקוחות המכניסים ביותר לחברות הסלולר, והחיזור אחריהם עומד בראש סדר העדיפות של אנשי השיווק של חברות הסלולר. אולם, הם הנפגעים ביותר בחוזים, שהם חותמים. כיום, לקוח פרטי מקבל תנאים טובים יותר מלקוח עסקי עד 100 מנויים ובוודאי טוב יותר מחוזה קיים של לקוח עם מעל 100 מכשירים. ברוב המקרים החוזה הוא חד- צדדי לטובת החברה הסלולרית, כאשר חברת הסלולר יכולה בכל שלב להעלות את התעריפים בעשרות אחוזים (ואף מעבר לעדכון מחירים עקב המדד). בנוסף, ללקוח כזה אין אנשי מקצוע, שיכולים לבדוק את חשבונות הסלולר (ושכירת חברת ייעוץ חיצוני נראית יקרה מדי עבור העסק). התוצאה: הלקוח העסקי מצוי במסגרת חוזה לא אטרקטיבי מבחינה כלכלית, הוא משלם יותר ממה שהוא חתם בחוזה והגרוע מכל: אין באפשרותו לגלות את חיובי היתר הללו ולתקן אותם.

 

 נביא כאן כמה טיפים לחיסכון בהוצאות הסלולר ראשוניים ובסיסיים בלבד, כיצד להיערך נכון לחוזה סלולרי כדאי ובר בדיקה עם ספק הסלולר:

 

א. לא להתפתות ל"מבצעי שימור" ולא לחתום על חוזים ל- 3 שנים. מי שאינו מנצל את ירידת המחירים בשוק הסלולר עושה טעות עסקית ואישית.

 

ב. לבחון בשבע עיניים כל הצעת מחיר, הצעת חוזה והסכם סלולרי ומומלץ לא להסס לפתוח הסכם סלולרי גם באמצע תקופת ההתחייבות. חוזה סלולרי אינו בבחינת "כזה ראה וקדש" ואין שום מניעה לבחון אותו בכל רגע, לשנותו או לבטלו גם בתוך תקופת ההסכם.

 

ג. להתייעץ עם מומחים לנושא בכל מקרה, כשבטיוטת החוזה (או בחוזה קיים) יש סעיפים שונים ומשונים שמשמעותם: "קנסות יציאה". זה יכול להופיע בכל מיני סעיפים תחת השמות: דמי הפרת התחייבות, קיזוזים, פירעון יתרת התשלומים עבור מכשירי הסלולר מידית, החזר הטבות והנחות ועוד. ככלל, אין להסכים לקנסות יציאה דרקוניים מכל סוג, וניתן לתמרן בנושא זה בצורה מושכלת שתמנע "חתונה קתולית".

 

ד. לשקול אם ספק הסלולר הוא זה שיספק לעסק את מכשירי הסלולר, הביטוח והתחזוקה למכשירים. עפ"י המצב בשוק, ברוב המקרים הכבילה של העסק למכשירים סלולריים, ביטוח ותחזוקה הנעשים ע"י ספק הסלולר אינה כדאית

 

ה. לבדוק בשבע עיניים את התעריפים לכל סוגי השירותים, ולקבוע שאין חריגות (דהיינו: או שספק הסלולר יחייב את החורג מחשבונו הפרטי, או שיחסום כליל את השימוש בשירות מסוים בעת חריגה).

 

ו. לחסום הרמטית כל רישום וחיוב לשירותי ערך מוסף, שהעסק אינו זקוק להם. על ספק סלולר החובה לוודא, שאין שימוש וחיובים על חריגות הנובעות משימוש, אף בטעות, של שירותי ערך מוסף, שהעסק לא ביקש אותם.

 

ז. דרישה חד משמעית, שהחשבונות המוגשים לעסק יהיו תואמים את התקן הישראלי. מומלץ להגיש דרישה לתכניות תמחור פשוטות. כך, שקל יהיה לבדוק את החשבונית החודשית מהספק. בנוסף: קבלת תמצית הסכם של עד שני עמודים, שמפרטת את תנאי ההסכם עפ"י ההנחיות החדשות של משרד התקשורת.

 

ח. מומלץ לא להסכים לעדכון מחירים בכל תקופת ההתחייבות, ולכל היותר להתפשר על עדכון שנתי לפי המדד בלבד, ולא מעבר לכך (יש להקפיד, שהמדד הקובע יהיה מועד החתימה על החוזה ולא מועדים קודמים, כפי שמצוין בד"כ בהסכמים של חברות הסלולר).

 

ט. יש לקחת בחשבון את כל ההוצאות בשימוש בסלולר, ובמיוחד לשים לב לסעיפים, שיכולים לגרום ל"הלם חשבונית בסלולר" דוגמת החיוג לחו"ל והחיוג והגלישה מחו"ל.

 

י. יש לשים לב לנושאים, שיכולים ליצור הוצאות לעסק ללא צורך כגון: חיוב של "מינימום מכשירים", עלויות מעבר בין מסלולים, עלויות שדרוגים בתקופת ההסכם, עלויות שימוש מינימום עבור מכשירים מושבתים, לא פעילים או מקולקלים, עלויות של סוללות, אביזרים נלווים וכיו"ב, אי התייחסות למינימום שימוש לקבלת זיכוי, אי הכללה של עלויות מתאמים סלולריים, חיוב עבור שירותי סלולר נסתרים (כוכביות, מספרים מיוחדים, אין סוף של שירותים קטנים, שונים ומשונים סביב מכשיר הסלולר והשימוש בו).

 

בדיקת חשבון סלולרי – סכום המלצות

התגברות התחרות בין חברות התקשורת פתח בפני הלקוחות העסקיים מגוון רחב של הזדמנויות לחסוך ולהפעיל שירותים חדשים לפי צרכיהם ולבחור במגוון רחב של פתרונות טלפוניה. די ברור, שעלויות התקשורת מעיקות על כל בעל עסק. עסקים, שלא נערכו לשינויים, שהתרחשו בשוק התקשורת ובעיקר להנחיות החדשות של משרד התקשורת, שמטרתן הפחתת הוצאות התקשורת והסלולר לכלל המגזרים (ובמיוחד עסקים קטנים ובינוניים), לא ייהנו מהוזלת הוצאות התקשורת של העסק שלהם ומפירות התחרות. מדובר במהפך, שאנו רק בתחילתו.

 

עסקים צריכים לגלות צרכנות נבונה, ולהתייעץ עם המומחים לנושא לפני שהם חותמים על הסכם סלולרי. המציאות מלמדת אותנו, שהמצב מעורפל ונזיל במיוחד על רקע הציפיות להגברת התחרות בשוק הסלולר. על ציבור הלקוחות העסקיים מוטלת החובה לעמוד על מיצוי זכויותיהם בשוק הסלולר.

 

אנו בחברת Telecom Experts ננהל עבור העסק ובשמו את מהלכי התמחור מול חברות התקשורת. ההפרשים בעלויות בין הספקים השונים יכולים להגיע לכדי מאות ואלפי ₪ לחודש. נבחן ביחד עם העסק את החלופה הטובה ביותר עבורו, ונמנע את הטעויות הנפוצות, שנעשות בחתימה על הסכמי תקשורת מכל סוג, כאשר מבצעים הסכמים אלו ללא לווי צמוד של מומחים לתחום החיסכון בהוצאות התקשורת. נשפר משמעותית כל הצעה שקיבל העסק עד היום בהתאם לשימוש של העסק וצרכיו.

 

נבחן עבור העסק כניסה לשירותי תקשורת משולבים, שבתהליך בחירה נכונה של הספק ושל התוכנית המתאימה, יכולה להוזיל את הוצאות התקשורת בעשרות אחוזים נוספים. נלווה את העסק בתחום החיסכון בכל הסכם או התקשרות עם ספקי שירותי תקשורת, אינטגרטורים וספקי ציוד תקשורת, החל מהמרכזיה, דרך ציוד התקשורת לרבות מכשירים ניידים מכל סוג וכלה בבדיקת החשבונית החודשית ואיתור שגיאות ומקורות לחסכון נוסף.

להשוואת הצעות מחיר לשירותים סלולריים – לחץ כאן.

.

 

סקירת וידיאו, Telecom Experts

השאר תגובה

פוסטים נוספים