חברות הסלולר נאלצות להילחם על הלקוחות – והמחירים יורדים

חברות הסלולר

 

חברות הסלולר נאלצות להילחם על הלקוחות – והמחירים יורדים

 

בדיקת עסקים מגלה כי הלחץ של משרד התקשורת עובד: בעקבות הפחתת קנסות היציאה, הלקוחות מסתערים על מוקדי השירות ודורשים הנחות. מספר הפניות הוכפל, זמן ההמתנה התארך – והמחירים יורדים בעשרות אחוזים. חברות הסלולר כבר מרגישות את זה בכיס: "הרבעון הראשון של השנה הוא אחד הגרועים בענף בשנים האחרונות"

 

הפחתת קנסות היציאה מתוכניות השירות מזעזעת את חברות הסלולר: מבדיקת מעריב עסקים עולה כי הפחתת הקנסות גורמת ללקוחות להסתער על מוקדי השירות הטלפוני, מה שמוביל להכפלה בעומס על מרכזי השירות ולירידה חדה ברמת השירות שמסוגלות החברות לספק. במקביל, יכולת המיקוח הגוברת של הלקוחות מובילה גם לירידה חדה במחירי השיחות.

"צפינו שביטול קנסות היציאה יביא להגברה זמנית של העומס על מרכזי השירות כפי שקרה עם הפעלת תוכנית הניידות", אומר בכיר באחת מחברות הסלולר. "אולם בניגוד להערכותינו העומס על השירות לא שכך – והוא הולך ומתגבר".

מרבית הפונים בוחנים אפשרות לעבור מחברה אחת לחברה אחרת או לשפר את תנאי העיסקה שלהם עם החברה.

המרכזים שנערכו לקבלה של כ-50 אלף שיחות ביום נאלצים להתמודד עם מספר כפול של פניות. כתוצאה מכך התארך מאוד זמן המענה במוקדי השיחות. על פי תלונות שהגיעו למעריב עסקים בשבוע שעבר, זמן ההמתנה במוקד של אחת החברות הגדולות התארך ליותר משעה. בבדיקה שנערכה בשבוע שעבר על ידי עסקים זמן ההמתנה הממוצע עמד על 23 דקות לכל החברות.

 

יש תחרות? החברות נלחמות על הלקוחות SXC
הוזלה של 87%

הצורך לשמר את הלקוחות ולמנוע את הנטישה, גורם לחברות הסלולר לחתוך את מחירי החבילות בשיעור ניכר ולהוריד מחירים. ירידת מחירי השירותים הסלולריים בולטת במיוחד כאשר משווים בין מחירי דקות השיחה במהלך חצי השנה האחרונה.

 

 

לצפייה במאמר המלא באתר NRG – לחץ כאן.

 

דווקא הלקוחות העסקיים הקטנים לא נוטים להתמקח ולשפר תנאים

שורה תחתונה:

רק ללקוחות עסקיים ישנו חלון הזדמנויות בחודשים הקרובים אשר בו אפשר להוזיל את התעריפים בעשרות אחוזים !

סעיפים שיש להקפיד עליהם בהסכם סלולרי לעסקים:

 

תנאי הצמדה / העלאות תעריפים – יש להקפיד שמכלול תעריפי ההתקשרות ולא רק התשלום הקבוע וזמן האוויר יהיו קבועים לאורך כל תקופת ההתקשרות ללא העלאות תעריפים.

 

דמי יציאה / קנסות יציאה מההסכם – לא לקבל את קנסות היציאה המופרזים בחוזה המוכתב ע"י הספק הסלולרי שיכול להסתכם במאות אלפי שקלים גם לאחר 3 שנים של התקשרות מהסיבה שרוב העסקים מוסיפים ו/או משדרגים את המכשירים במהלך תקופת ההתקשרות ובכל מאריכים שוב ושוב את ההסכם. בכל מקרה לא להתחייב לתקופות ארוכות תוך תשלום קנסות גבוהים בגין יציאה מוקדמת מההסכם.

בשנה הבאה עם כניסת 2 חברות נוספות לשוק הסלולרי (חברות מירס ומרתון מובייל) צפויה ירידה נוספת במחירים מעבר לירידת המחירים שחלה מתחילת 2011.

 

מינימום שימושים – לא להסכים להתחייבות למינימום שימושים עבור זיכוי זמן אוויר בגין קבלת המכשירים הסלולריים ללא חיוב. יש לדרוש זיכוי מהדקה הראשונה ללא התחייבות למינימום שימושים לצורך קבלת הזיכוי הכספי.

 

מודיעין עסקי – חשוב לגשת לכל תהליך המו"מ מול ספקי הסלולר עם מידע עסקי ממוקד למחירי השוק הנמוכים שניתן להשיג בהתייחס לכמות המנויים של העסק, הכנסה ממוצעת למנוי – ARPU   (ככל שהכנסה ממוצעת של הספק הסלולרי גבוהה יותר בעבות שימושים גבוהים ניתן להשיג תעריפים נמוכים יותר) ופרמטרים של המגזר אליו העסק משויך.

 

גמישות / תוכניות תמחור – בשום אופן לא להסכים לקבל תוכנית אחת בלבד של תשלום קבוע חודשי הכולל את מכלול השירותים בשיטת "הכול כלול" או FLAT-RATE   המתאימות למשתמשים כבדים באופן קבוע אלא לדרוש תוכניות תמחור נוספות המתאימה למשתמשים עם ממוצעי שימוש נמוכים.

 

בקרה שוטפת – חשוב שמודל התמחור של ההתקשרות בין העסק לספק הסלולרי יהיה פשוט ביותר וככזה שיאפשר לכם לבקר את החשבונות הסלולריים באופן עצמאי ככל הניתן ללא סיוע של כלים ממוחשבים מעבר לכלים שהספק הסלולרי מציע או של מומחים חיצוניים בתחום.

סיכום:

 

עסקים שלא יערכו לשינויים הצפויים בשוק התקשורת ובעקר להנחיות החדשות של משרד התקשורת שמטרתן הפחתת הוצאות התקשורת והסלולר לכלל המגזרים, לא ייהנו מהוזלת הוצאות התקשורת של העסק שלהם ומפרות התחרות.

אתם מוזמנים לפנות למומחי Telecom-Experts שיחשפו בפניכם את "האותיות הקטנות" בהסכם /

 חוזה הסלולרי, ואת פתרונות התקשורת ואפליקציות מותאמות לשימוש במגזר העסקי שיחסכו לכם כספים רבים בהוצאות הסלולר של העסק שלכם בארץ ובחו"ל.

 

לחצו כאן כדי לקרוא את המאמר המלא המפרט מהם הסעיפים העיקריים והיכן לחפש את "האותיות הקטנות" בהסכם סלולרי לעסקים ?

 

חברות הסלולר

השאר תגובה

פוסטים נוספים