חיסכון בהוצאות התקשורת לכל אחד – באתר מקוון לחיסכון

חיסכון בהוצאות התקשורת לכל אחד – באתר מקוון לחיסכון

 

 

שירות חדש לחיסכון בהוצאות התקשורת יצא לדרך ביוזמת הסטארטאפ Sparkee. האם כדאי להשתמש בשירותי הפורטל כדי לחסוך בהוצאות התקשורת?

 


ההצלחה של אתר חברת הסטארטאפ Feex, אתר המכנה את עצמו "רובין הוד של העמלות", לחיסכון בהוצאות בתחום החיסכון לפנסיה, הוביל ליצירת חברת סטארטאפ נוספת במודל מאוד דומה ל-Feex בשם Sparkee. אתר Sparkee עוסק בכל עולם הוצאות התקשורת: קווי, סלולרי, טלוויזיה ואינטרנט. בנוסף, המערכת תומכת בבדיקת תשלומים לספקים, שאינם מעולם התקשורת. הספק הראשון, שכבר קיים במערכת, הוא חברת החשמל, בהמשך יצורפו ספקי שירות מתחומים נוספים.

 חיסכון בהוצאות התקשורת


העקרונות המשותפים ל-2 האתרים: Feex ו-Sparkee:


א. השירות הבסיסי הוא חינם. (הכנסות לאתר תגענה משירותי ערך מוסף, דוגמת ייעוץ פרטני מחוץ למערכת, ייעוץ לעסקים, ושימוש במידע המצטבר במערכת. תשומת לב למי שהפרטיות מאוד חשובה לו, שפרטיו והחשבונות, שהוא משלם לספקים השונים, מצטברים במערכת של Sparkee. בשלב ראשון האתרים הללו מתקיימים מהשקעות: ממשקיעים פרטיים וקרנות הון סיכון).

 


ב. הכל נעשה אוטומטית. דהיינו: המשתמש בשירות מעלה לאתר את החשבוניות שלו, החשבוניות מנותחות במערכת והמשתמש מקבל משוב על החשבונות, בצורת גרפים מאירי עיניים, והעיקר: במה והיכן ניתן לחסוך, בהתייחס להסכמים מול החברות. בלחיצת כפתור המשוב הזה מועבר לחברה הנוגעת בדבר, והמשתמש יכול לפנות לחברה הזו ולבקש את ההוזלה האפשרית, שנמצאה בניתוח החשבונות שלו.

 


ב-Sparkee שיכללו את תהליך קבלת החשבוניות למערכת. זאת, ע"י ניצול העובדה, שכל ספקיות השירות בעולם התקשורת מחויבות לאפשר לשלוח את החשבוניות לתא דוא"ל של הלקוחות. Sparkee מציעה למשתמשי השירות אצלה לפתוח תא דואר פרטי אצל Sparkee ולרשום את כתובת תא הדואר הזה אצל ספק השירות, כתיבת הדואר אליו החשבוניות צריכות להישלח מידי חודש. כך, החשבוניות מגיעות היישר למערכת של Sparkee, שמנתחת את החשבונית בלי שהמשתמש יצטרך להעלות את החשבונית לאתר. המשתמש יכול בכל עת להוריד את החשבונית, אם הוא רוצה, מתא הדואר שקיבל מ-Sparkee, ויכול לקבל אוטומטית את החשבונית לתא הדואר הפרטי שלו, מיד לאחר שהחשבונית הגיעה לתא הדואר אצל Sparkee.

 


ג. הניתוח באתר בנוי על שיטת "חכמת ההמון". דהיינו: בהתחשב בכל הפרמטרים, שנמצאו בחשבונית של המשתמש, כמה שילמו אחרים על שירות זהה וכמה ניתן לחסוך מול המשלמים הכי מעט עבור אותו שירות בדיוק, אצל אותה חברה. מכאן, שהניתוח של החשבוניות האו תמיד דינאמי ועדכני, מול חשבוניות של אחרים באותו שירות אצל אותו ספק שירות.

 


ד. המערכת מעדכנת לאורך זמן את המשתמש על מבצעים, שזיהתה בחשבוניות של אחרים, במבצעים שהועברו לאתר ע"י הספקים וכיו"ב. במקביל, המשתמש בעצמו מזין את האתר במידע חדש הנוגע אליו, כגון: אי הסכמת הספק להוריד את המחיר למרות הפנייה אליו, או הורדת מחיר שלא לרמה, שהומלצה ע"י המערכת.

 


האם כדאי להשתמש במערכת Sparkee?


בהחלט כדאי להתנסות בה. מדובר בשירות חדש היכול להביא ערך ללקוחות רבים.

 


הרעיון המנחה במערכת מסוג זה הוא ניצול "חוכמת ההמונים". דהיינו: ככל שיהיו יותר משתמשים, כך יהיה הפתרון של המערכת מדויק יותר. בחודש החולף סיכמו בSparkee- את שלב הבטא של השירות, שכלל כ-300 משתמשים, כשעל פי הנתונים שבידי החברה, כ-40% מהמשתמשים גילו שהם יכולים לחסוך כסף ורובם גם פנו לספקיות השירות שלהם והשיגו הנחה. ככל השירות יגדל, כך היקף ההנחות שניתן לזהות יגדל וחברות התקשורת תתרגלנה לפניות שמקורן בניתוח במערכת של Sparkee, מה שיוסיף שקיפות לתעריפי חברות התקשורת.

 


כיום, יש כמה מסלולים, שבהם כל לקוח פרטי יכול לבדוק אם הוא משלם את המחיר האופטימלי עבור שירותי התקשורת אותם הוא רכש מהספקים השונים. האפשרויות הן:


א. בדיקה באתר "כמה זה?" המשווה כל הזמן בין החבילות והמבצעים של כל שירותי התקשורת הקיימים בישראל, מכל סוג.


ב. התייעצות עם מומחים עצמאיים לחיסכון בתקשורת, המספקים שירות אישי ללקוחות פרטיים ועסקיים.


ג. התייעצות וקבלת שירות מחברות ייעוץ לתקשורת, שתחום ההתמחות שלהן כולל, בין היתר, חיסכון בהוצאות התקשורת. רוב החברות הללו יועצות לעסקים וגופים גדולים ואינן בנויות לספק ייעוץ לאנשים פרטיים ולעסקים קטנים.

 


מכאן, ש"צרכנות נבונה" היא שם המשחק. הכוח אמור להיות בידי הצרכן ואין סיבה לשלם תשלומים מיותרים לספקיות השירות רק בגלל חוסר ידיעה או חוסר תשומת לב למבצעים וחידוש הסכמים. השימוש באתר השוואות מסוג Sparkee מוסיף, ללא ספק, "כוח צרכני" בידי הציבור ומאפשר חיסכון בהוצאות התקשורת ובתחומי שירות נוספים.

 

נמאס לך לשלם לחברות התקשורת עבור שירותי תקשורת יקרים?

השאר תגובה

פוסטים נוספים