מרכזיות קורל / תדיראן – סקירה טכנית לעסקים

מרכזיות קורל / תדיראן – סקירה טכנית לעסקים

 

תדיראן טלקום היא "מובילת שוק" בעולם המרכזיות בישראל, כשבמרכז מצויה סדרת מרכזיות קורל מסוג Coral IPx.

איך בוחרים במרכזיה המתאימה והחסכונית ביותר לעסקים?

כניסת שירותי מרכזיה בענן לשוק לא הביאה עדיין לשינוי מהותי בתהליכי קבלת ההחלטות של עסקים, שמעוניינים עדיין לראות מרכזיה פיזית, ששוכנת אצלם בחצר (לרוב בחדר התקשורת), למרות שעולם המרכזיות לעסקים עבר מזמן לעולם מרכזיות ה- IP. את השוק של המרכזיות הפיזיות מובילה, מזה שנים, חברת "תדיראן טלקום", ששוכנת בפתח תקווה. לאחר רכישת המתחרה היחידה שלה (PCS) ורכישת מפעל הפיתוח והייצור למרכזיות, היא הפכה לשליטה בלעדית וללא כל מתחרים בשוק לקו מוצרי הקורל (כיום, קו מוצרי Coral IPx), גם בתחומי המכירה וההתקנה וגם בתחומי השירות והתמיכה. לתדיראן טלקום למעלה מ-1,200,000 מבואות מותקנות, בכ-6,000 מרכזיות בפריסה ארצית. 

 מרכזיות קורל – סקירה כללית

ניתן למנות יתרונות וחסרונות בהחלטה של בעל עסק או מנכ"ל על רכישת מרכזיה מסוג קורל (מבית תדיראן טלקום):

א.      מרכזיות קורל – יתרונות:

  1. מערכות טלפוניה עם ניסיון מוכח רב שנים בשוק עם רמת אמינות גבוהה.
  2. עבודה מול חברת אינטגרציה גדולה, שמשלבת ומטמיעה מערכות מתקדמות לתקשורת קול ונתונים באתרי לקוחות עסקיים מזה שנים רבות. תדיראן התקינה ומתחזקת מערכות תקשורת לעסקים בגדלים שונים (מ-20 פורטים ועד אלפי משתמשים) למגוון מגזרים: פיננסים, היי-טק, מלונאות, רפואה, תעשיה ועוד.
  3. לתדיראן טלקום מגוון רחב של טלפונים ממגוון יצרנים וטכנולוגיות, שנותנים מענה אופטימלי לבעלי התפקידים השונים בכל עסק,
  4. תדיראן טלקום גם מפיצה שורה ארוכה של יישומים ומערכות נלוות למרכזיה דוגמת: רשמי שיחות, מערכות הקלטה, נתב ומענה קולי, מוסיקה בהמתנה, Call-Center, ועוד. כך, שהלקוח יכול לקבל מענה מלא לצרכיו במקום אחד.

ב.      מרכזיות קורל – חסרונות:

  1. "חתונה קתולית" עם חברה אחת, שאין לה מתחרות בקו המוצרים של קורל, מה שמוביל לעלויות רכישה, תחזוקה, תמיכה, שדרוג וכיו"ב גבוהות ללא כל פרופורציה מול פתרונות מתחרים.
  2. תדיראן טלקום עצמה חדלה מלתמוך בלעדית בפתרונות הקורל וכיום דוחפת בשוק פתרונות מתחרים (בעיקרם בענן) לרבות אלו של: מיקרוסופט, סיסקו, אוויה, אלקטל-לוסנט ועוד. רוב ההתקנות המשמעותיות של תדיראן טלקום בשנה החולפת היו דווקא למוצרי הטלפוניה של מיקרוסופט (Lync), שהם מבוססי ענן.
  3. לאור הסעיף הקודם, אין ודאות עוד כמה זמן תמשיך תדיראן טלקום (היצרנית, שהיא חלק מתדיראן טלקום המשווקת), לפתח ולייצר את קו מוצרי הקורל. כבר כיום, המיקוד של תדיראן טלקום (היצרנית) עבר מהקורל למוצרי ענן (מרכזיה VOIP וירטואלית) ומוצרי "תקשורת אחודה", שהם העתיד בתחום הטלפוניה, גם לדעתה.
  4. הלקוח אינו יכול להפסיק את השירות כרצונו (כבול לתקופת ההסכם), אינו יכול לשדרג בעצמו או לשנות בעצמו את הגדרות המרכזיה, אינו יכול להעלות או להוריד שלוחות כרצונו ואינו יכול לעבור לספק אחר עקב כבילה לטכנולוגיה קניינית.
  5. יש עלויות והתעסקות מתמדת ברכישת ציוד וחלפים ואחזקתם, הקצאת מקום (שטח רצפה), הוצאות חשמל ומיזוג, תמיכה טכנית, הדרכת עובדים, וכיו"ב.
  6. הלקוח משלם גם על אופציות הקיימות במרכזיה ובפורטים, שאין הוא עושה בהם שימוש בכלל וגם לא ייעשה בהם שימוש בעתיד (מקבל את המרכזיה As-Is).      

 

מרכזיות קורל – דגמים / דגמים עיקריים

כיום, יש לתדיראן טלקום (היצרנית) חמישה דגמים מובילים לרמות השוק השונות:

א. Coral IPx Office. מדובר במרכזיית IP קטנה, שבנויה בתצורת של נתב רשת. היא מיועדת לעסקים קטנים (SoHo SMB) ומספקת "תקשורת אחודה" וחיבורי רשת קווית ואלחוטית לעסקים קטנים (או לסניפים קטנים ואו מרוחקים של עסק גדול). היא תומכת בעד 120 טלפוני קצה, מהם עד 20 טלפונים אנלוגיים, 8 חיבורי LAN. היא מספקת קישור WiFi במשרד וניתן לשרשר אליה עוד שתי מרכזיות כאלה, אם העסק גדל בהיקפו.

ב. Coral IPx 500. מדובר במרכזיית IP לעסקים ברמת ה- SMB עד ה- SME, שתומכת בעד 672 פורטים וניתנת להתקנה בארון תקשורת סטנדרטי.

גCoral IPx 800. מדובר במרכזיה לעסקים ברמת ה- SME, שתומכת בעד 720 פורטים ובאה בתצורה של ארון עצמאי, שניתן להרחבה עם מוצרים מסדרת ה- 3000 במידה והעסק גדל.

ד. Coral IPx 3000. מדובר במרכזיה לעסקים ברמת ה- SME עד Enterprise, שתומכת בעד 6,000 פורטים (עם הרחבה), כולל יכולות שרידות (כאופציה להרחבה).

ה. Coral IPx 4000. מדובר במרכזיה קורל לעסקים גדולים ברמת ה- Enterprises, שתומכת בעד 6,000 פורטים ללא הרחבה (ועד עשרות אלפי פורטים עם הרחבה) וכוללת שרידות מלאה. היא מיועדת במיוחד לבנקים גדולים, בתי חולים, שדות תעופה, ומפעלי ענק עם רמת שרידות של 5 תשיעיות ועם תמיכה מלאה בתקשורת אחודה.  

 

הערה חשובה:

לכל המוצרים הללו יש סדרה שלמה של מוצרים נלווים, שנרכשים בנפרד ובראשם טלפוני IP, תוכנות נלוות ושירותי ערך מוסף רבים. דוגמאות: נתב קולי בטכנולוגית זיהוי דיבור, מערכות מסרים מאוחדים (Unified Messaging), מערכות הקלטה, חיוג מ-   (Connect Lite) Outlook, טלפנית ממוחשבת, מוסיקה בהמתנה, רישום שיחות, שיחות וידיאו, חיבור לסלולר, Contact Center ועוד.

מרכזיות קורל – סקירת מחירי שוק

יש כמה אפשרויות לרכישת המרכזיות מהדגמים שהוזכרו כאן:

א. ישירות מתדיראן טלקום או מאחד ממפיציה בהסדרי תשלום רגילים.

ב. שכירה של המרכזיה ב"שכירות תפעולית" חודשית מתדיראן טלקום או מאחד ממפיציה.

ג. רכישה של מרכזיה משומשת ומשופצת או מרכזיות מדגמים ישנים, שכבר לא מיוצרים יותר (עודפי ציוד) מאחד מספקי הציוד המשומש, או מאחד מהמפיצים של תדיראן טלקום (יש די הרבה בשוק. בזק בינלאומי היא הגדולה מבין המפיצים של תדיראן טלקום).

 

העלויות של המרכזיות תלויות בצרכים של העסק, בתצורה המוזמנת על ידו ובהיקף מכשירי הקצה ושירותי הערך המוסף שהוא מזמין. המחירים יכולים לנוע בין 3,000 ₪ (פלוס מע"מ) למרכזיות הקטנות ועד מאות אלפי שקלים למרכזיות הגדולות. טלפוני IP יעלו מ- 300 ₪ ומעלה ליחידה. עלויות התקנה, תחזוקה וביטוח תלויות בהיקף וברמת השירות והתחזוקה הנרכשים מתדיראן טלקום, ויכולים לנוע בין אלפי עד עשרות אלפי ₪ לשנה. מרכזיות משופצות או מעודפים יכולות לעלות בין חצי עד רבע ממרכזיה חדשה. כמובן, על מי שמחובר ב- PRI לרכוש כרטיסי PRI (במחירים של מאות ועד אלפי ₪, תלוי במספר הפורטים), ונוספות כאן עלויות קווי ה- PRI המשולמות לבזק, או לספק תקשורת מתחרה, במחיר של עשרות עד מאות ₪ לחודש, תלוי במספר הפורטים. למי שמחובר ב- SIP יש עלויות של הפס הרחב, חיבורי ה- SIP ורישיונות ל- SIP, בהיקף של מאות עד אלפי ₪ לשנה, תלוי בהיקף הפורטים.  

 

מרכזיות קורל – טיפים לפני רכישה:

ההתלבטות של עסקים בינוניים עד גדולים לגבי בחירת מרכזיה אינה יכולה להישאר בגדר של התלבטות תיאורטית בלבד. הבאנו מספר טיפים כיצד להיערך למצב הזה, וסקרנו בהרחבה מרכזיות IP מחירים ומתחרים בשוק. הטיפ החשוב ביותר כאן הוא: חובה להתנסות בשירותים של ספק חדש שירות חדש, ובענן, גם אם זה נעשה בקנה מידה מצומצם. אפשר לעשות זאת עם קבוצת עובדים הנמצאת למשל בסניף מרוחק, או קבוצת עובדים חדשה בעסק, שעובדת בנפרד (או מרחוק). את הקישור ל- VPN העסקי עבור קבוצה זו, שתפעל ברשת של ספק אחר, אפשר לבצע די בקלות דרך המרכזיה (בהנחה שמדובר במרכזייתIP  ולא במרכזיה אנלוגית ישנה). לאחר ההתנסות וקבלת משוב מהעובדים על רמת השירות אצל הספק החדש, ניתן להמשיך ולקבל החלטות: אם העובדים לא מרוצים מהספק החדש, מומלץ להחליף לספק חדש אחר. יש כמה בשוק, וצריך להמשיך עד שמוצאים ספק טוב ומתאים לעסק ולצרכיו. אין להשלים בשום אופן עם התשלומים המופרזים לספק שירותי הטלפוניה הוותיק, רק בגלל סנטימנטים לניסיונו ולוותק שלו בשוק. ההתנסות בקנה מידה קטן אצל ספק חדש תוכל להוסיף מידע לתהליך קבלת ההחלטות של העסק בטרם ייטוש (או יצליח לשפר) את ההסכם הקיים שלו עם הספק הוותיק. 

 

מרכזיות קורל – סכום המלצות

התגברות התחרות בין חברות התקשורת פתח בפני הלקוחות העסקיים מגוון רחב של הזדמנויות לחסוך ולהפעיל שירותים חדשים לפי צרכיהם ולבחור במגוון רחב של פתרונות טלפוניה. די ברור, שעלויות התקשורת מעיקות על כל בעל עסק. בבחירת מרכזיה לעסק יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של העסק. מומלץ לבחון את החלופות השונות הקיימות כיום שהן רבות, ולקבל החלטה המבוססת על ניתוח צרכים מול החלופות הקיימות בשוק. אנו, בכל מקרה, עומדים לרשותכם לסייע בבחינת החלופות השונות והצגת יתרונות וחסרונות של כל חלופה, על מנת שתבחרו בחלופה האופטימלית מבחינתכם. מומלץ למצות את אפשרויות החיסכון בהוצאות התקשורת הטמונות בשירותים ובספקים החדשים, מה שיכול להוות יתרון כלכלי משמעותי בשוק לכל עסק. אין כל סיבה לא לבצע תיחור בין הספקים כבר כעת, בליווי המקצועי המתאים. השוק רווי מתחרים והכוח אמור להיות בידי הלקוח.

להשוואת הצעות מחיר למרכזיות קורל תדיראן טלקום לעסקים- לחץ כאן.

 לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

 

סקירת וידיאו, שירותים חדשים של מרכזיות קורל – תדיראן טלקום: 

השאר תגובה

פוסטים נוספים