למה כדאי לעסקים לנהל את תשתיות התקשורת והטלפוניה שלהם בענן?

מערכת CRM בענן לעסקים

למה כדאי לעסקים לנהל את תשתיות
התקשורת והטלפוניה שלהם בענן?

 

עסקים מעוניינים להתייעל ולחסוך בהוצאות. רבים עוברים להשתמש בשירותי הענן, בעיקר בתחומי המחשוב, התקשורת והטלפוניה. אולם, תחום ניהול התקשורת והטלפוניה נשאר מאחור, בכלים המופעלים ידנית בתוך העסק.

זה יקר, מסורבל ולא יעיל. מה התחדש בתחום הזה? מה פרטנר מציעה?

 

חברת התקשורת פרטנר השיקה מערכת V-Net, שמנהלת את רשת תקשורת המחשבים ושירותי ה-IT המרכזית של הארגונים, ומחברת, מגבה ומרכזת את ניהול כל מערכות התקשורת, השירותים ואבטחת המידע מכלל הסניפים והשלוחות של הארגון, בממשק חכם ופשוט לתפעול.

התכונה העיקרית של מערכת V-Net, שזו פלטפורמת רשת וענן בטכנולוגיית NFV, (ר"ת: Network Functions Virtualization), שפותחה על ידי צוותי הפיתוח של חברת פרטנר בשילוב פתרונות התזמור והאוטומציה של הסטארטאפ הישראלי Cloudify, מאפשרת את היכולות הבאות:

  • הקמת סניף חדש וחיבורו לשאר הרשת במהירות ופשטות;
  • רצף פעילות ושמירה על מידע באמצעות גיבוי בין תשתיות תקשורת מתקדמות – סלולריות, קוויות וסיבים אופטיים הפועלות במקביל;
  • יכולת ניהול כוללת של תעבורת הרשת בכל סניף בכל רגע נתון, וריכוז כלל פעילות הרשת הארגונית תחת ממשק אחד;
  • קבלת התרעות אוטומטיות בזמן אמת על תקלות בסניפים;
  • גיבוי מידע והרחבת שירותים זמינים על גבי הענן;
  • אבטחת מידע מקיפה ברמת שירותי הענן;
  • הגדרת מדיניות ברמת רשת הארגון או ברמת הסניף הבודד בצורה פשוטה ומהירה;
  • חיסכון משמעותי במשאבים וציוד פיזי.
תשתיות התקשורת והטלפוניה
תשתיות התקשורת והטלפוניה

האם אני בכלל צריך מערכת לניהול תשתיות התקשורת והטלפוניה בענן?

הרשת הווירטואלית של פרטנר היא מערכת חכמה לניהול כלל תשתיות ושירותי התקשורת לעסקים מרובי סניפים, על גבי הענן. ביכולתה לאפשר למנהל ה-IT בארגון גישה ישירה לכל נקודה או סניף ממשק הניהול, תוך חיסכון מהותי בכוח אדם, זמן, חומרה וכסף.

עסקים בארץ ובעולם מבססים את פעילותם בקצב הולך וגובר על שירותי ענן, ובכל זאת מוצאים עצמם תלויים ב'קופסה' שבסניף, בחיבור המקומי לאינטרנט ובצורך להגיע פיזית לכל נקודה וכל קופסה (מתג או נתב) בכל משרד וסניף, לטובת אבחון תקלות, הגדרות שימוש וניהול שוטף של הפעילות.

קבוצות תקשורת מובילות בעולם, כמו בריטיש טלקום (BT) ו-AT&T, מציעות זה מכבר ניהול שירותים על גבי רשתות וירטואליות בענן, ופרטנר (כך לטענתה) היא הראשונה להציע את היכולות האלו בישראל.

בדומה למהפכה, שהתרחשה בתחילת שנות ה-2000, במעבר של תשתיות מחשוב פיזיות לתשתיות וירטואליות מנוהלות בענן, פלטפורמת פרטנר V-Net יוצרת ניהול חכם של רשתות התקשורת, השירותים והגישה לענן, ומאפשרת למנהל ה-IT בארגון גישה ישירה לכל נקודה או סניף ממשק הניהול, תוך חיסכון מהותי בכוח אדם, זמן, חומרה וכסף.

תשתיות תקשורת מחשבים

איך אני בוחר מערכת לניהול תשתיות התקשורת והטלפוניה בענן לעסק שלי?

מנהלי עסקים, שאין להם צל של מושג מה זה NFV ומה השיקולים במעבר לניהול וירטואלי של רשת התקשורת והטלפוניה של העסק, מוטב שיזמינו ייעוץ מקצועי לתחום הזה.

בניגוד לטענת פרטנר, שהיא היחידה בשוק הישראלי המספקת שירותי ניהול רשת בענן, יש כמה ספקים נוספים המספקים פתרונות דומים ומתחרים דוגמת: בזק בינלאומי, טלדור, תדיראן טלקום, ובינת. מה שנכון הוא, שפרטנר היא הראשונה והיחידה (בינתיים) המספקת פתרון כזה בישראל על בסיס הפתרון המתקדם, שפותח ע"י חברת Cloudify. 

מהן השאלות, שאני צריך לשאול את ספק מערכת לניהול תשתיות התקשורת והטלפוניה בענן, לפני קבלת הצעת המחיר לעסק שלי?

מדובר במשא ומתן עסקי – מקצועי לכל דבר, שרצוי שייעשה ע"י מומחים לתחום הזה. אם לבעל העסק אין ידע בתחום זה, קל יהיה "לעבוד עליו" ולשכנע אותו לרכוש מה שטוב רק לכיס של ספק הפתרון.

השאלה החשובה ביותר, שבעל העסק יכול לשאול בעצמו (גם ללא ייעוץ מקצועי) את ספק המערכת היא: מה העלות הכוללת לחודש לעסק, עלות הכוללת הכל: כל השירותים הנחוצים לעסק לרבות: מערכות הגנה, גיבוי ושרידות, מערכות ניטור ושליטה, הביטוח, התחזוקה, רישיונות (אם יש), תוכנות וכיו"ב. כך, ניתן להשוות בקלות בין ספקים ולחשב את העלות הכוללת (TCO) של כל פתרון.

לא פחות חשוב הוא לבחון את היכולת לקיים "המשכיות עסקית" בכל מקרה של תקלה או נפילה של התקשורת לעסק או נפילה של הקשר לענן. גיבוי ושרידות הם נושאים חשובים ביותר, אבל הם אינם מספקים לצורך "המשכיות עסקית". נתוני הלקוחות ושמירת רצף הטיפול בהם בכל מצב, הם עניין קריטי לכל עסק (אחרת הלקוחות יברחו ממנו ברגע הראשון שיש תקלה). "המשכיות עסקית" דורשת לעיתים השקעות לא קטנות ותרגול של עובדי השירות בעסק. לכן, מומלץ לחפש חלופות, שתאפשרנה "המשכיות עסקית" בכל מצב.

 תשתיות תקשורת ומחשוב

שורה תחתונה בתחום מערכת לניהול תשתיות התקשורת והטלפוניה בענן

רכישת מערכת לניהול תשתיות התקשורת והטלפוניה בענן לעסק, כמו כל רכישה בעסק, צריכה להיעשות רק לאחר בחינת צרכי המשתמשים בעסק. הצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים בכלל לצרכים של רשת מרכולים, חברת הייטק, סוכני ביטוח, או של משרד רואי חשבון.

לכן, לכל בעל עסק מומלץ לבצע תהליך מושכל של בחירת מערכת לניהול תשתיות התקשורת והטלפוניה בענן, ומומלץ לבצע תיחור, בגלל התחרות  הקיימת בשוק הזה. מומלץ, שהמערכת הזו תהיה במסגרת שירותי ענן הכוללים של אותו ספק שירות.

 

לכן, נשאלות כאן השאלות:

 

מה הבעיה המרכזית, שיש לך בעסק בתחום ניהול מערכות התקשורת, שאתה סבור, שתוכל לפתור באמצעות מעבר לניהול תשתיות התקשורת והטלפוניה בענן? 

האם אתה יודע על ההבדלים בין מערכת לניהול תשתיות תקשורת בהתקנה מקומית בעסק שלך לבין מערכת המסופקת כשירות בענן (כשירות העומד בפני עצמו בענן נפרד או כשירות נלווה, למשל נלווה לשירות מרכזיה בענן)?

 אם יש לך כבר מערכת לניהול תשתיות התקשורת והטלפוניה בענן – ממה אתה לא מרוצה מהמערכת הזו? שתף אותנו!

איך אתה חושב, שאני יכול לעזור לך בבחירה או בשדרוג של מערכת לניהול תשתיות התקשורת והטלפוניה בענן לעסק שלך?

 

לקבלת ייעוץ חינם בנושא תשתיות תקשורת לעסקים הירשמו כאן

 

 

Cloudify – New Intelligence in Cloud Orchestration 

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים