סלקט תקשורת יצאה לשוק בחבילות שירותי תקשורת לעסקים קטנים עד בינוניים

מערכות מולטימדיה

חברת סלקט תקשורת יצאה לשוק בחבילות שירותי תקשורת לעסקים קטנים עד בינוניים.

 

האם זה הפתרון המתאים והכלכלי לעסקים קטנים?

 

בשוק שירותי התקשורת בישראל קיימים:

 

א. 3 שחקנים גדולים עם תשתיות ארציות מלאות: סלקום, פרטנר ופלאפון.

ב. 2 שחקנים בינוניים עם פריסה ארצית חלקית: גולן טלקום והוט מובייל,

ג. עוד מספר ספקים הרוכבים על הרשת הסלולרית של אחד מהשחקנים הגדולים, ספקים הנקראים MVNO. יש כיום 5 ספקיMVNO  פעילים, בקרוב יצטרפו אליהם עוד שניים (הלו-015 ופרי טלקום).

ד. בנוסף, יש 2 ספקים, שהם למעשה "מותגי הבית" זולים של חברות גדולות: חברת 012-מובייל (מספקת שירותים של פרטנר) וחברת וואלה!מובייל (מספקת שירותים של פלאפון).

רשימת ספקי ה-MVNO הפעילים בישראל מנתה עד היום את: רמי לוי תקשורת, יופון (YouPhone), Mobile 019 (עזי תקשורת) והום סלולר. לאחרונה, הצטרפה לתחרות חברת סלקט תקשורת (Cellact Communication), חברת בת של חברת סלקט, חברה עם כ-1,800 עסקים המשתמשים בשירותי המסרים המיידים שלה.

 

VocaSDK - זיהוי קולי בסמארטפון

בשונה מספקיות התקשורת הווירטואליות האחרות, סלקט תקשורת בחרה להתמקד בפלח השוק של עסקים קטנים עד בינוניים. סלקט תקשורת קיבלה רישיון MVNO כבר בספטמבר 2012 וחתמה סכם "אירוח" על רשת פלאפון באפריל 2013, אולם אספקת השירותים ללקוחות החלה רק בדצמבר 2014.

לדברי סלקט תקשורת, מדובר בחבילות ייחודיות בשוק התקשורת הסלולרי המקומי המאודתחרותי, חבילות המיועדות לעסקים מתחום הקמעונאות המנהלים פעילות שיווקית ענפה אל מול לקוחותיהם. לטענת סלקט תקשורת, החבילות החדשות מספקות חיסכון לאותם עסקים, שמוציאים מאות ואלפי ש"ח בחודש בתקציבים נפרדים, הן עבור שיווק ללקוחותיהם והן עבור הוצאות הסלולר השוטפות של העסק.

החבילות מותאמות לגודל העסק והיקף הפעילות השיווקית, שהעסק מנהל. חבילת ברונזה מותאמת לעצמאים קטנים (כדוגמת בעלי מספרות, טכנאים, יועצים, רופאי שיניים וכיו"ב), המנהלים את מועדון הלקוחות, כולל את שליחת ההודעות השיווקיות והתפעוליות בעצמם. חבילת הכסף מיועדת לקמעונאים בעלי חנות אחת (כדוגמת גלריות, חנויות מעצבים), ואילו חבילת הזהב מיועדת לעסקים בעלי 3 סניפים או יותר (לדוגמה רשתות ביגוד ואופנה), מה שמאפיין את העסקים הללו: קשר שוטף עם לקוחות ובמקרים רבים עם מועדון לקוחות.

 

חבילות סלקט תקשורת לעסקים:



מסלול ברונזה לעסקים, 2 סימים "הכל כלול": שיחות והודעות SMS ללא הגבלה, גלישה עד  ,GB 3מספר וירטואלי כולל מנגנון חסימות אוטומטי, עד 5,000SMS  בחודש, עד 5,000 מיילים בחודש, בניית תבנית מייל / דף נחיתה סלולרי לאיסוף נתונים ושירות אישי להפקת קמפיינים. סה"כ לחבילה לחודש – 299 ₪.

מסלול כסף לעסקים, 5 סימים "הכל כלול": שיחות והודעות SMS ללא הגבלה, גלישה עד 3 GB, מספר וירטואלי כולל מנגנון חסימות אוטומטי, עד 10,000SMS  בחודש, עד 10,000 מיילים בחודש, בניית תבנית מייל / דף נחיתה סלולרי לאיסוף נתונים ושירות אישי להפקת קמפיינים. סה"כ לחבילה לחודש – 790 ₪.

מסלול זהב לעסקים,10  סימים "הכל כלול": שיחות והודעות SMS ללא הגבלה, גלישה עד ,GB 3 מספר וירטואלי כולל מנגנון חסימות אוטומטי, עד 50,000 SMS בחודש, עד 50,000 מיילים בחודש, בניית תבנית מייל / דף נחיתה סלולרי לאיסוף נתונים ושירות אישי להפקת קמפיינים. סה"כ לחבילת לחודש – 2,150 ₪.

בכל החבילות יש דמי טיפול ומשלוח חד פעמיים – 45 ₪ כולל מע"מ בעת ההרשמה (נעשה באתר). בנוסף, יש לסלקט תקשורת חבילה ללקוחות פרטיים: ב-99 ₪ כולל מע"מ לחודש מקבלים חבילת "הכל כלול": שיחות ומסרונים עם גלישה של 3GB.

האם החבילות הללו כדאיות?



הפער בעלויות בין החבילות של סלקט תקשורת לבין שאר ספקי ה-MVNO והסלולר האחרים הוא ניכר (ההשוואה היא לחבילות לפרטיים אצל האחרים).

נציג כאן טבלה משווה אחת ל-5 סימים עם3GB  גלישה לחודש:

סלקט תקשורת: 932.20 ₪ (790 ₪ ללא מע"מ)

וואלה!מובייל: 39 ₪ למנוי הראשון, 19 ₪ למנוי השני עד החמישי, סה"כ: 115 ₪.

גולן טלקום: 37 ₪ למנוי הראשון, 18 ₪ למנוי השני עד החמישי, סה"כ: 109 ₪.

דהיינו: הלקוח העסקי ישלם עוד 817 ₪ או 823 ₪ לחודש לסלקט תקשורת עבור 5 מנויים. ההפרש הזה מגיע עבור שליחתSMS  בכמויות (עשרת אלפים מסרונים, שהם "שימוש חריג" בחבילה פרטית), דוא"ל בכמויות (מה שאין בחבילה פרטית), ובניית דף נחיתהלפורטל סלולרי ושירות לקמפיינים (מה שאין בחבילה פרטית).

לדברי סלקט תקשורת, השלב הבא הנמצא כעת בשלב נסייני מתקדם ויושק בקרוב הוא תכנת ניהול המכירות בסלולר (SIM + תכנה), שמפתחת סלקט תקשורת עבור לקוחותיה העסקיים. מדובר בשיחות, שמבצעים עובדי המכירות של הארגון בטלפונים הסלולריים, שיוקלטו ויישמרו כחלק אינטגרלי מתכנת ה-CRM. התכנה תסייע במניעת אובדן לידים ולקוחות ותקטלג את השיחות הנכנסות והיוצאות לפי לקוחות קיימים או פוטנציאלים.

טיפים:
לפני שבוחרים להתנתק מספק הסלולר ולעבור לתוכניות של סלקט תקשורת, מאוד מומלץ לבצע ניתוח של צרכי העסק, השימוש של העסק בקמפיינים פרסומיים המבוססים על שליחת מסרונים ודוא"ל בכמויות, מה העלויות של קמפיינים אלו, והאם יש הצדקה כלכלית לעבור לחבילות של סלקט סלולר, או לקחת חבילות סלולר כלקוחות פרטיים אצל הספקים המתחרים.

בנוסף, יש לנתח את כלל צורכי התקשורת הסלולרית של העסק ושל מחזיקי מכשירי הסלולר בעסק. למשל: הצורך בחיוג לחו"ל ובחיוג מחו"ל, הצורך בגלישה בחו"ל, הצורך בשירותי טלוויזיה, הצורך בשילוב תקשורת קווית, הצורך בשירותי אינטרנט קווי, ועוד.  רק אחרי ניתוח כלל הצרכים של העסק, ניתן לבנות טבלת השוואה של הכדאיות בבחירה בשירותי סלקט תקשורת, מול מתחרותיה.

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים