015 hallo – סקירת שירותי תקשורת וסלולר ללקוחות עסקיים

חברות הסלולר

015 hallo – סקירת שירותי תקשורת וסלולר ללקוחות עסקיים

  

015 hallo קבעה רף חדש של מחירים לשירותים המובילים לחסכון ממשי בהוצאות התקשורת. איך לא מפסידים את ההתפתחות הזו ובוחרים בשירות המתאים והחסכוני לעסק?

 

עולם התקשורת הישראלי שנמצא בתזזית, כפי שצפינו, מסוף 2011, מציג הפתעות בכל הקשור בתוכניות התמחור לשירותי התקשורת השונים. מול ארבע קבוצות התקשורת העיקריות הגדולות (בזק, סלקום-013 נטוויז'ן, פרטנר012 סמייל והוט-מירס), עולים על פני השטח כוחות חדשים, שקובעים רף חדש (Benchmark) למחירי התקשורת.

בקרוב מאוד נראה במגרש הזה שלושה שחקנים חדשים נוספים:

א. גולן טלקום, כספקית סלולר מלאה ברשת של דור 3.75 בעולם ה-GSM HSDPA / HSUPA. המודל העסקי ללקוחות מחברה זו יזכיר את מה ש- hallo 015 הציגה לציבור.

ב. שני שחקנים בעולם ה- MVNO:

1) "הום סלולר" מקבוצת הום-סנטר.

 2) "אלון סלולר" מקבוצת דור אלון אלון תקשורת.

שתי החברות תצגנה מודלים חדשים בתחום הסלולר.

בהמשך השנה, ייכנסו לשוק שחקנים נוספים דוגמת חברת הבת של חח"י (חברת החשמל לישראל) בשירותי פס רחב בסיבים (FTTH).

מנקודת מבט עסקית, מדובר בתהליך שיתעצם מ- 2013 והלאה. לכן, מי שמתקשר היום בחוזה ל- 3 שנים לספק תקשורת מסוים, פשוט יפסיד את המהפכה המתחוללת ממש מול עיניו, וכמובן יפסיד הרבה מאוד כסף.

מה מציעה 015 hallo ללקוחות?

התשובה הפשוטה: גישה חדשה לתחום התמחור של שירותי התקשורת. עד היום, לקוחות היו רגילים לקבל חוזה המכיל אין סוף של סעיפים מעורפלים וצורך בתואר דוקטור בראיית חשבון כדי להבין כמה יעלה לעסק שירות תקשורת מסוים בסיומו של כל חודש. הגישה הזו פשוט נמחקה עם כניסתו של רמי לוי לשוק ה- MVNO. חברת hallo 015 הרחיבה את הגישה הזו לתחומי תקשורת נוספים מלבד הסלולר: חיוג לחו"ל וחיוג מחו"ל. בנוסף, היא הכניסה את המושג, שמוכר במדינות רבות בעולם: "אכול כפי יכולתך", או כמו שהישראלים אוהבים לרכוש חבילות נופש: "הכל כלול". דהיינו: המחיר ידוע מראש ואינו משתנה והלקוח משתמש בשירות כמה שהוא רוצה וצריך ללא כל הגבלה.

יודגש, ששירותי hallo 015 אינם מוגבלים למגזר הפרטי בלבד. חברות ועסקים רבים כבר החלו להשתמש בשירותיה (בשלב ראשון בחיוג לחו"ל), משום שהחיסכון הכספי הוא עצום בהשוואה לשימוש בשירותים של המתחרות. הבסיס שממנו נולדים מחירי תקשורת כה זולים הוא המעבר לשירותי תקשורת בענן (כשבשלב ראשון, חברת התקשורת עצמה עוברת לשימוש בשירותי ענן לצורך אספקת שירותיה). גם אם hallo 015 תיכשל מסיבה זו או אחרת בשוק התקשורת המקומי, את המסר, שהיא רצתה לשדר לשוק, השוק קלט. אין מכאן כל דרך חזרה. חברות נוספות תלכנה בדרך הזו די בקרוב (דוגמת גולן טלקום), כך שתוך כשנה, כל המתחרות בשוק התקשורת הישראלי תצטרכנה ליישר קו עם ה- Benchmark החדש שנוצר בשוק התקשורת, Benchmark אותו יצרה hallo 015.

נציג כאן בקצרה את השירותים החדשים של 015 hallo:

א. שירותי חיוג בינלאומיים של מפעיל בינלאומי (מב"ל). hallo 015 מציגה כאן מודל חדש שמכיל בתוכו שני אלמנטים חדשים בשוק המקומי:

1) אין שיוך ואין הטבות לשיוך. ובכלל זה: אין הסכמים, אין דמי שימוש או אחזקה חודשיים ואין כל הרשמה לשירות. דהיינו: כולם מקבלים בדיוק אותו מחיר. אין מחירונים נסתרים, אין מבצעים מיוחדים, אין כרגע הבדל בין לקוח פרטי ועסקי, לקוח קטן או גדול. כולם שווים.

2) המחיר זהה וזול ביותר בחיוג לחו"ל: 3 אג' לדקה. זה המחיר לארצות המבוקשות ביותר בחיוג לחו"ל מישראל: ארה"ב, רוסה וסין. לארצות אחרות המחירים גם מאוד אטרקטיביים, גם ליעדים קוויים וגם ליעדים סלולריים. על המחיר הזה נוסף הקש"ג (קווי או נייד) כפי שנקבע ע"י משרד התקשורת. עלויות הקש"ג (ללא מע"מ) נכון לתחילת 2012 הם: 6.87 אג' לדקה בחיוג לחו"ל במכשיר הסלולר, 4.2 אג' לדקה בשעות השיא ו- 2.2 אג' לדקה בשעות השפל בחיוג ממכשיר קווי. דהיינו: עדיף להתקשר לחו"ל ממכשיר קווי ובמיוחד בשעות השפל. עפ"י מתווה דו"ח חייק שטרם אושר, הקש"ג הקווי אמור לרדת ל- 1 אג' לכל היותר בכל שעות היממה, כך שהאטרקטיביות של חיוג מחו"ל ממכשיר קווי תלך ותגדל בשנה הקרובה.

חברת hallo 015 ציינה בהודעותיה, שהיא עוד תציג מבצעים ללקוחות גדולים המתחייבים לכמויות גדולות של דקות יוצאות לחו"ל, אך היא טרם פרסמה את המחירונים הללו לעסקים גדולים.

ב. בתחום שירותי הסלולר מציגה hallo 015 מודל חדש של תמחור:

1) תמורת 99 ₪ כולל מע"מ לחודש, ניתן לדבר ולשלוח מסרונים (SMS) ללא כל הגבלה לכל יעד. בשלב זה, hallo 015 טרם קבעה מגבלות כלשהם למונח "ללא הגבלה", כדי למנוע ניצול לרעה של השימוש בשירותים שלה. דהיינו, בשלב זה – "השמיים הם הגבול".

2) עלות גלישה ללא הגבלה באינטרנט הסלולרי: 19.90 ₪ לחודש.

דהיינו, תמורת 118.9 ₪ לחודש, לקוח סלולר של hallo 015 מקבל: שיחות, מסרונים וגלישה באינטרנט ללא כל הגבלה. זו בשורה מאוד משמעותית לשוק הסלולר, ו- Benchmark מדהים מבחינה כלכלית לכל לקוח.

ג. מכשירים ועלויות נוספות ללקוחות הסלולר: עבור SIM Card של hallo 015 ישלם הלקוח סכום חד פעמי של 116 ₪ . ניתן לנייד מספרים במהירות וללא תשלום כמו אצל כל ספקי הסלולר. רכישת מכשירי סלולר וביטוחם תיעשה באחריות של הלקוח מכל מקום שיחפוץ. החברה אינה מספקת שירותי מכירה, תחזוקה וביטוח למכשירי סלולר או אביזרי סלולר ללקוחותיה. זה נשאר באחריות הלקוחות.

די ברור, שתוך זמן קצר יהיו בשוק הצעות מפתות של יבואני וספקי מכשירים (לרבות תחזוקת מכשירי סלולר וביטוחם), בעיקר מצד רשתות צרכניות גדולות, שיציעו הצעות מפתות ללקוחות hallo 015 וכך ייווצר Ecosystem חדש סביב שירותי הסלולר העצמאיים והמתחרים הלו, מה שיוריד עוד יותר את המחירים של המכשירים הניידים, תחזוקתם וביטוחם. 

ד. חיוג מחו"ל (שירותי חיוג בנדידה – Roaming). כאן מציגה hallo 015 ללקוחות הסלולר שלה מהפכה חשובה נוספת: מחיר אחיד בחיוג לישראל מכל מקום בעולם. המחיר הוא קבוע ואחיד: 1.5 ₪ לדקת שיחה, 0.5 ₪  להודעת טקסט וגלישה ב- 8 ₪ ל-1 מגה‏‏‎. מחירים זולים ביותר מול המתחרים, ואחידים בין כל מדינות העולם. כך, לא צריך רואה חשבון כדי לחשב את העלויות בכל ארץ בנפרד, ואצל כל ספק תקשורת בחו"ל בנפרד. הכל ברור, זול, אחיד ושקוף.  

האם כדאי לעסקים לבחון מעבר לאחד מהמפעילים החדשים?

התשובה לכך היא חד משמעית: כן. רוב העסקים בישראל לא קיבלו עד היום מחירים כאלו עבור שירותי התקשורת שלהם (סלולר, חיוג לחו"ל וחיוג מחו"ל). אנו מתקרבים במהירות למצב שבו תעריפי הסלולר ללקוחות פרטיים טובים הרבה יותר מהמחירים שלקוחות עסקיים השיגו כביכול במבצעים אטרקטיביים לעסקים. דהיינו: לקוח עסקי במגזר ה SME, שאינו כבול לספק תקשורת מסוים ויכול לתחר בין המתחרים, משיג את מירב החיסכון הכספי בהוצאות התקשורת שלו. די ברור, שכל אחד מהמתחרים הקטנים החדשים ירחיב את שירותיו לכל תחומי התקשורת, ויאפשר לעסקים לקבל שירותי תקשורת משולבים בכל התחומים. חברת היל"ת (הבעלים של hallo 015) כבר הכריזה על כך בגלוי, שהיא שואפת לספק שירותים בכל תחומי התקשורת, ולא רק בסלולר והחיוג לחו"ל ומחו"ל. כך שהתחרות עוד תתעצם בכל הסגמנטים המוכרים והעתידיים של עולם התקשורת.

יתרה מכך. כבר הצגנו לא אחת שתחום רכישת מכשירי הסלולר והביטוח שלהם אצל חברות הסלולר הגדולות היא "מלכודת דבש" שיוצרת "חתונה קתולית", שבו רק העסק מפסיד. הגישה הזו של רכישת מכשירי סלולר רק אצל ספק הסלולר מגיעה כעת לסיומה. ניתן ורצוי לבצע "סקר שווקים" גם בתחום רכישת המכשירים, אחזקתם וביטוחם, כדי למצות עד כמה שיותר את האפשרויות לחסכון בהוצאות התקשורת.

טיפ:

במצב התחרות היום בשוק התקשורת, מומלץ לבחון שינוי הפרדיגמה של אספקת מכשירי סלולר לעובדים ולמנהלים. בעולם, הגישה החדשה כבר עובדת והפכה לנורמה, והיא מכונה בשם BYOD (ר"ת: Bring Your Own Device). דהיינו, מבחינה כלכלית טהורה, זול יותר לעסק להודיע לאנשיו: כל אחד ירכוש ויביא את מכשיר הסלולר שהוא חפץ בו לעסק, בתנאי שאם הוא משתמש בו לצרכי העסק ואף על הרשת העסקית הפרטית, הוא ייכנס למסגרת "מדיניות האבטחה של העסק". תמורת זאת, העובד מנהל יקבל סבסוד במשכורתו עבור השימוש של המכשיר גם לצרכי העבודה. על פי המחירון של hallo 015, שכעת הוא Benchmark לשוק הסלולר, עדיף כלכלית לשלוח את העובד להירשם לבד לשירותי הסלולר ולקבל עד 200 ₪ לחודש החזר מהמעביד דרך משכורתו, עבור השימוש במכשיר הסלולר, רכישתו ותחזוקתו. זאת, אף אם העובד עושה במכשיר שימוש פרטי רב. שממילא במחיר של פחות מ- 120 ₪ לחודש העובד מקבל שיחות, מסרונים וגלישה ללא הגבלה. זה יאפשר לעסק לתמרן ולתחר בין ספקים לתת מבצעים מיוחדים לעובדים (אף מתחת ל- Benchmark הזה), וכך גם לחסוך כסף, ולא להיות כבול "בחתונה קתולית" לחברה אחת. מכאן, שמומלץ להתנסות בגישה זו עם לפחות קבוצה אחת של עובדים בעסק, כדי להתנסות בגישה החדשה לשירותי טלפוניה סלולריים.   

 

שורה תחתונה:

התגברות התחרות בין חברות התקשורת פתח בפני הלקוחות העסקיים מגוון רחב של הזדמנויות לחסוך ולהפעיל שירותים חדשים לפי צרכיהם. התגבשות קבוצות תקשורת במהלך 2012-13 יביא לחיזוק כוחו של הלקוח, ויוכל להוביל לחסכון ממשי בהוצאות התקשורת של העסק. כיום, חברות התקשורת החדשות דוגמת hallo 015 מציעות מגוון של שירותים עם גישות חדשות, זולות, ברורות ושקופות בתחום העלויות. מומלץ למצות את אפשרויות החיסכון בהוצאות התקשורת הטמונות בשירותים אלו, שמספקים גם יכולות חדשות, מה שיכול להוות יתרון תחרותי משמעותי בשוק לכל עסק. 

חברות הסלולר

השאר תגובה

פוסטים נוספים