fbpx

10 הטיפים שיחסכו בהוצאות הסלולר לעסק שלכם!

HOT Mobile | הוט מובייל

 10 הטיפים שיחסכו בהוצאות הסלולר לעסק שלכם!

 

        מהם הטעויות הנפוצות בניהול הוצאות הסלולר במרבית העסקים בארץ והמלצות ליישום לצורך חיסכון בהוצאות התקשורת הסלולרית:

 

  1. השוואת מחירים – אמנם לרוב המחירים קרובים, אך ככל שיש תחרות גדולה יותר כך יש שונות גדולה במחירים. אתם מוזמנים להתקשר לחברות האחרות ולברר לגבי חבילות משולבות או הטבות, שניתן לקבל בהחלפת ספק סלולרי. המהלך הזה יכול לחסוך לא מעט. 
  1. קנסות יציאה: חוזה הסלולר הסטנדרטי לעסקים מכיל קנסות יציאה מגוונים, שכוללים דמי הפרת התחייבות, קיזוזים שונים ומשונים, פירעון יתרת התשלומים עבור מכשירי הסלולר מידית, החזר הטבות והנחות ועוד. יש לשים לב, שלכל הסעיפים הללו אין תוקף חוקי כבר מ- 1/2/11. החוק הקיים מ- 1/2/11 הוא כדלהלן:

    1) לקוחות חדשים (דהיינו: שהחוזה שהם חתמו הוא אחרי 1/2/11) ושלהם עד 100 קווי סלולר (או ממוצע החשבונות החודשיים שלהם נמוך מ- 5,000 ₪), לא יוטלו עליהם שום קנסות יציאה משום סוג ושום צורה. כ"כ התשלום על ייתרת העלות של מכשירי הסלולר ייעשה באמצעות עסקת אשראי בתשלומים עד סוף התקופה, ולא בפירעון מידי.

    2) לקוחות ותיקים קיימים (דהיינו: שהחוזה איתם נחתם לפני 1/2/11), שבבעלותם עד 50 קווי סלולר, ישלמו קנס שלא יעלה על 8% מהחשבון החודשי הממוצע של כל טלפון כפול מספר החודשים שנותרו למנוי בתקופת ההתחייבות. פירעון עלות של מכשירי הסלולר ייעשה באמצעות עסקת אשראי בתשלומים עד סוף התקופה, ולא בפירעון מידי.

    3) לקוחות ותיקים קיימים, שהחוזה איתם נחתם לפני 1/2/11 כשבבעלותם מעל 50 קווי סלולר, ונמצאים בפני סיום תקופת ההתחייבות או שכבר סיימו אותה, רשאים וזכאים לבקש "דו"ח גמר חשבון" ולעבור לחוזה חדש ושונה לחלוטין, בין אצל הספק הקיים ובין אצל ספק חדש, ללא התחייבויות וקנסות דרקוניים, וכמובן ללא "חתונה קתולית".  

 ספקי אינטרנט

  1. תא קולי – במידה והדבר אינו מחויב, יש לשקול את שימוש בתא קולי, שהרי זמן ההאזנה להודעות נחשב כזמן אוויר (במרבית המקרים). יש לשים לב שאין לסעיף זה משמעות אם בוחרים במסלולים של Unlimited. 
  1. SMS – אם הדבר אינו פוגע באופי העסק, מומלץ להעביר הודעות SMS לביצוע תזכורות (במקום ביצוע שיחות). מתאים במיוחד לתזכורות של קביעת תורים. במקרה שכזה מומלץ לבדוק שילוב של חבילות SMS בתוכנית (בעיקר באמצעות מכשירי סמארטפונים בהם ניתן לשלוח הודעות SMS בחינם). רצוי לשים לב, שאין לסעיף זה משמעות אם בוחרים במסלולים של Unlimited. 
  1. פיצול חשבונית – כדי לגרום לבקרה על ההוצאות, מומלץ לעבור לתוכנית של פיצול חשבונית. במקרה שכזה המעסיק משלם על הוצאות הסלולר עד לסכום שהוא קובע, ומעבר לכך החשבון ישולם ע"י העובד. בנוסף, כל מכשיר חדש שנכנס לעסק, אין לצרף אותו להסכם הקיים אלא לפתוח לו הסכם סלולרי פרטי חדש, שבו העובד יסובסד על הוצאות השימוש במכשיר בגישת ה- BYOD. 
  1. חבילות גלישה – אם הלקוחות הם צרכני אינטרנט סלולרי, מומלץ לרכוש חבילת גלישה מסודרת ומוגדרת לפי הצרכים וללא תשלום על חריגה. יש לזכור את הסיסמה: לא גלשת לא שילמת. מרבית העסקים רוכשים מכשירי דור 3 ומעלה עם חבילות גלישה, שאינן בשימוש שוטף עבור רוב העובדים, שאינם גולשים באמצעות המכשיר הסלולרי שלהם. יש להקפיד להגדיר מדיניות שימוש בעסק ולהגדיר חבילות מותאמות לצריכת השירותים של העובד. גם במידה והעסק החליט לרכוש מכשירי דור 3, ניתן לדרוש מהמפעיל הסלולרי לחסום את שירותי הגלישה הסלולרית ולא לשלם בגינם. 
  1. "חתונה קתולית" – מפעילי הסלולר מנסים לקשור את העסקים בחוזים עם עלויות של דמי יציאה גבוהים, גם אם העסק סיים תקופת התקשרות של 3 שנים. הם יצרו, למעשה, תופעה חדשה, שנקראת תופעת "החוזה המתגלגל", באמצעות סעיפי האותיות הקטנות, שאף עסק לא שם דגש עליהם במסגרת המו"מ מול ספקי הסלולר. 
  1. אופטימיזציה של מסלולים ותעריפים – יש להקפיד לבצע בקרה שוטפת על הוצאות הסלולר ולהפעיל תוכנית תמחור מתאימה לכל מכשיר סלולרי בעסק עפ"י ממוצעי השימוש של העובד. בנוסף, חשוב להקפיד על שינוי תעריפים ומבצעים שונים, שמשתנים מעת לעת, כדי לבצע אופטימיזציה של תוכניות תמחור המותאמות במיוחד עבור צרכי העסק. ומעל לכל מומלץ להיות קשובים לשינויים בתעריפים ובתוכניות המוצעות ע"י חברות הסלולר. כיום, מומלץ לא להכניס "הסכמי משפחות" במסלול עסקי, כפי שהיה נהוג בעבר. זה רק מזיק לעסק, שמשפחות העובדים מרגישים שהן "פראייריות" מול מחירי השוק הנמוכים במגזר הפרטי. 
  1. חבילות תקשורת משולבות – עולם התקשורת נע במסלול מהיר של Convergence, שבו אותו ספק מאפשר שירותי תקשורת משולבים: נייח, נייד ושירותי Data מכל סוג תחת וקורת גג אחת ובחשבונית אחת. ברוב המקרים, זה יותר זול מאשר רכישת השירותים בנפרד. יש לבחון מעבר לחבילות משולבות כדי למנף את הכוח הצרכני שיש בידי הלקוח, שרוכש כמה שירותי תקשורת מאותו ספק תקשורת. 
  1. רכישת מכשירים מהספק הסלולרי – יש להקפיד לבדוק את כדאיות רכישת המכשירים הסלולריים מהספק הסלולרי. במקרים רבים זיכוי בדקות השימוש מותנה במינימום שימושים בכל מכשיר ומעל 50% מהמכשירים לא נהנים מהזיכוי בדקות צריכה או נהנים חלקית מהזיכוי וזה מתבטא בחיובים גבוהים בחשבונית החודשית. אנו סבורים, שעל המעסיקים לעודד רכישת מכשירים ניידים ע"י העובדים עצמם, מה שמכונה BYOD -Bring Your Own Device. עדיף שהעובד ירכוש את המכשיר ויבטח אותו בעצמו אצל הספק שיבחר או יומלץ לו ע"י המעסיק, ויקבל על כך החזר במשכורתו. זה יצא כמעט תמיד יותר זול לעסק, מאשר רכישת המכשיר וניהולו, תחזוקתו וכיו"ב על חשבון העסק.

 חיסכון סלולרי לעסקים – שורה תחתונה:

הסעיפים המפורטים לעיל הינם דוגמא בלבד והם רק חלק קטן ממכלול סעיפי ההסכם/החוזה, שהמפעילים הסלולריים באמצעות היועצים המשפטיים שלהם מחתימים את מנהלי הרכש בעסק. חשוב לקרוא היטב את כל סעיפי "האותיות הקטנות" בהסכם הסלולרי לעסקים ולא רק להתמקד במו"מ מול הספקים הסלולרים במחירי הדקה ובדמי השימוש הקבועים.

מומלץ לעודד את העובדים והמנהלים לעבור ל- BYOD, תוך פרסום מדיניות ארגונית ברורה בעניין זה, כולל קביעת אמצעי האבטחה והשליטה שיופעלו ע"י הארגון על המכשירים הפרטיים המופעלים לצרכי העבודה.

היערכות נכונה להגברת התחרות בשוק התקשורת בעקבות יישום ההנחיות החדשות של משרד התקשורת ולאור כניסתם של המפעילים החדשים, יכולה להוזיל את הוצאות הסלולר והתקשורת בעסק שלכם בעשרות אחוזים!

עסקים, שלא נערכו לשינויים שהתרחשו בשוק התקשורת ובעיקר להנחיות החדשות של משרד התקשורת, שמטרתן הפחתת הוצאות התקשורת והסלולר לכלל המגזרים (עסקים קטנים, בינוניים וגדולים), לא ייהנו מהוזלת הוצאות התקשורת של העסק שלהם ומפירות התחרות. מדובר במהפך שאנו רק בתחילתו,

 אנו בחברת Telecom Experts ננהל עבור העסק ובשמו את מהלכי התמחור מול חברות התקשורת. ההפרשים בעלויות בין הספקים השונים יכולים להגיע לכדי מאות ואלפי ₪ לחודש. נבחן ביחד עם העסק את החלופה הטובה ביותר עבורו, ונמנע את הטעויות הנפוצות, שנעשות בחתימה על הסכמי תקשורת מכל סוג, כאשר מבצעים הסכמים אלו ללא לווי צמוד של מומחים לתחום החיסכון בהוצאות התקשורת. נשפר משמעותית כל הצעה שקיבל העסק עד היום, בהתאם לשימוש של העסק וצרכיו. נבחן עבור העסק כניסה לשירותי תקשורת משולבים, שבתהליך בחירה נכונה של הספק והתוכנית המתאימה יכולה להוזיל את הוצאות התקשורת בעשרות אחוזים נוספים. נלווה את העסק בתחום החיסכון בכל הסכם או התקשרות עם ספקי שירותי תקשורת, אינטגרטורים וספקי ציוד תקשורת, החל מהמרכזייה, דרך ציוד התקשורת לרבות מכשירים ניידים מכל סוג, וכלה בבדיקת החשבונית החודשית ואיתור שגיאות ומקורות לחסכון נוסף.

להשוואת הצעות מחיר לשירותים סלולריים – לחץ כאן.

השאר תגובה

פוסטים נוספים