האם המבצעים החדשים של HOT בתחום "חבילות הטריפל" כדאיים?

טריפל של הוט

מרכזיות אלקטל-לוסנט – סקירת חידושים לקראת
השקת ענן טלפוניה ותקשורת בישראל!

 

שליטה בהוצאות התקשורת עומדת בראש סדר העדיפות של עסקים קטנים (וגם לא קטנים) בכל העולם. אולם, הצרכים החדשים של הפתרונות, העובדים, הלקוחות והשותפים מובילים לצורך לשדרג את רשת התקשורת והטלפוניה הקיימת.

 

איך בוחרים תשתית תקשורת לעסקים חדשה ובענן?

האם הפתרונות של ALE (אלקטל-לוסנט-ארגונים) מתאימים לעסק שלי?

 

חברת ALE (ר"ת: Alcatel Lucent Enterprise), שהמטה שלה שוכן בפריז, יצאה בסדרת פתרונות מתקדמים לעולם התקשורת והטלפוניה. במסגרת זו, החברה תשיק ברבעון הרביעי של 2018 (או ממש בתחילת 2019) ענן תקשורת וטלפוניה חדש בישראל, מבוסס מערכת בענן בשם Rainbow. זו פלטפורמה חדשה, שתספק "תקשורת אחודה" ברמה שטרם נראתה בישראל, פלטפורמה התומכת בעברית ובערבית באופן מלא ותואמת לכל התקנים והרגולציות הקיימים בישראל.

כבר כעת ניתן להתנסות (בחינם וללא כל הגבלה) במערכת Rainbow השוכנת בעננים הבינלאומיים של ALE, ע"י הורדת האפליקציה של Rainbow לכל מכשירי הקצה המצויים בעסק. יש כבר לא מעט ארגונים ועסקים בישראל המשתמשים במערכת Rainbow (המופעלת בעננים הבינלאומיים של ALE). את התכונות של האפליקציה והמערכת הזו נתאר בהמשך המאמר, כי האפליקציה היא רק החלק הראשון של השירותים החדשים שלALE  בענן החדש אותו היא בונה כעת ממש מאפס. המערכת בענן מספקת יכולות מהפכניות בכל המערכות, בכל רשתות התקשורת ובכל מכשירי הקצה, גם הישנים ביותר.

 

מרכזיות אלקטל-לוסנט ALE

 

מהם החידושים המתוכננים בענן Rainbow של ALE (אלקטל-לוסנט-ארגונים)?

הפלטפורמה החדשה בענן של ALE אמורה לענות בבת אחת על הצרכים של השווקים ש-ALE  מצויה בהם, מהדרישות, שעלו מהלקוחות של מערכתRainbow  ושאר המערכות של אלקטל שכבר יש בארגונים ובעסקים רבים בעולם וגם בארץ, ואלה הצרכים, שיינתן להם מענה:

  • הרצון לשמור על השקעות העבר ולא לזרוק לפח מערכות תקשורת וטלפוניה ישנות.
  • דרישה לחבר מערכות IoT חדשות למערכות הקיימות של תקשורת וטלפוניה הקיימות כבר בעסקים ובארגונים.
  • הוספת יכולות של בינה מלאכותית (BI ו-AI) כולל יכולות "הפעלה קולית" למערכות הקיימות והעתידיות.
  • תמיכה במעבר לטכנולוגיות חדשות של "עיר חכמה" ושל "תחבורה חכמה".
  • תמיכה במעבר לטכנולוגיות הסלולר החדשות, שכבר בפתח – 5G וטכנולוגיות אלחוט רחב סרט חדישות (גם ב-WiFi וגם אולי ב"גלים מילימטריים").
  • מתן חופש הבחירה בידי הלקוחות לסוג הענן, שהם רוצים להשתמש בו: מקומי, ציבורי, או היברידי. ALE תומכת ומעודדת את המעבר לענן היברידי.
  • גמישות מלאה במודלים העסקיים ויכולת להשיק שירותים חדשים במהירות הבזק.
  • מעבר לפרסונליזציה מלאה בערכות התקשורת והטלפוניה לרבות שימוש בצ'טבוטים, ברובוטים, בזיהוי קולי ובפרסונליזציה מלאה.

 העיקרון המנחה והמוביל של ALE אומר למנהלים כך: אתם יכולים להישאר עם כל הציוד והטכנולוגיות הישנות שלכם. אנו נחבר הכל במהירות לענן היברידי וכך תוכלו לנוע במהירות לעולמות החדישים ביותר, בלי לאבד את השקעות העבר.

הרעיון המרכזי הזה מוצא את הביטוי שלו בגישה הנקראת CPaaS: "פלטפורמת תקשורת אחודה כשירות" ו-UCaaS: "תקשורת אחודה כשירות", שהיא חלק בלתי נפרד מה-CPaaS.

זה השלב הבא ב"טרנספורמציה הדיגיטלית", שעסקים וארגונים עוברים. ALE מבצעת את המהפכה הזו גם בעולם התקשורת והטלפוניה מבלי לזרוק את השקעות העבר לפח.

 עסקים וארגונים רבים חשבו, שהם יכולים להקים לבד ולנהל לבד מערכות חדשות דוגמת IoT וראו שהם מסתבכים ונכשלים. הסיבה: היכולת לבצע אינטגרציה בין מערכות היא משימה לא פשוטה, במיוחד כשהכול עובר לענן.

 ההתקדמות הזו משולבת במעבר של מתן הפקודות למערכות במקום בהקלדה או בתנועות האצבעות על מסך הטאבלט או הסמארטפון, להפעלה ע"י קולו של המשתמש. לכן, ALE משלבת במערכת את Rainbow Voice, מערכת הדומה (ומתחרה) במערכות ההפעלה הקולית של אמזון, גוגל ומיקרוסופט. זה שירות חדש, שיושק במקביל להשקת הענן החדש בישראל, לקראת סוף 2018.

כיום, השוק מוצף בהצעות ובחברות המספקות חלק מהפתרונות שיש ויהיו בענן Rainbow, אבל אין שום פתרון המטפל בבת אחת בכל שכבות התקשורת, בכל רשתות התקשורת ובכל צרכי התקשורת. זה פתרון חדש המשולב עם המערכות הקיימות כבר ב-ALE דוגמת NOD ("רשת על פי דרישה"). פתרונות, שאין לשום מתחרה בשוק הזה.

המערכת תומכת בכל התקנים החדשים של עולם הטלפוניה דוגמת WebRTC (טלפוניה ישירות מהדפדפן), עם יכולת חיבור לכל מרכזיה קיימת, כל טלפון קצה קיים, עם שרידות מלאה ועמידה בכל הרגולציות הנדרשות בישראל, בכל השווקים הוורטיקליים דוגמת בריאות ופיננסים.

הפתרון בענן Rainbow מתאים לכל עסק עם 5 שלוחות מינימום ועד 100 אלף שלוחות (אין עדיין עסק או ארגון כזה גדול בישראל).

 

מה יש במערכת Rainbow  שכבר פועלת בעננים הבינלאומיים של ALE?

בהחלט מומלץ להתנסות ולהשתמש במערכת העסקית של ALE בכלי (החינמי לעסקים קטנים עד בינוניים) ל"עבודה קבוצתית" ול"תקשורת אחודה" (כולל "שיחות ועידה") של ALE בשם Rainbow. יש באתר גרסאות לכל מערכות ההפעלה הנפוצות ולכל מכשירי הקצה הנפוצים.

לאחרונה, ALE הרחיבה את שירותי הענן הזה, שהיא מציעה, בעזרת פתרון Rainbow Connector החדש שלה, והוסיפה עבור מערכת OpenTouch שלה מודלים גמישים חדשים לעבודה בענן. מגוון אפשרויות זה מוצע ללקוחות כמענה לצורכי ה-UCaaS ("תקשורת אחודה כשירות בענן") היומיומיים שלהם. הארכיטקטורה הפתוחה ל"עבודה קבוצתית" מסוג Rainbow מציעה ערכת שירותים (פלטפורמת ה-CPaaS – ‏"Rainbow Hub”), שמשתלבת עם יישומים ותהליכים ספציפיים לכל עסק בשוק, ובכך מוסיפה ערך לנכסי הלקוחות של אותו עסק.

 

מרכזיות אלקטל-לוסנט ALE CLOUD

 

כיום, בעלי עסקים רבים בכל סדר גודל, בעולם כמו גם בארץ, החלו להבין את חשיבות ה"עבודה הקבוצתית". זו מסגרת פעילות עסקית הנמצאת במסגרת גישה המכונה בשם הכולל: UC&C  – Unified Communications & Collaborations. המשמעות המעשית של יישום הגישה הזו לעבודה היא המעבר לשירותי ענן ולשירותים ניידים.

כל מי שמחזיק בידו סמארטפון כבר רגיל לעבוד בענן (ואף במספר עננים), גם מבלי שהרגיש בכך. כמעט כל היישומים והאפליקציות הקיימים על כל סמארטפון (או טאבלט) מופעלים בענן. כך, שהמעבר לעבודה ניידת בענן בעסקים הוא מהלך טבעי, מה גם שיש בו חיסכון ניכר בהוצאות והתייעלות עסקית (בצד מתן שירות טוב ויעיל יותר ללקוחות, שרוצים לפנות לעסק באמצעות הסמארטפון שלהם).

אחד החידושים, שזמין לשוק הישראלי כבר מנובמבר 2016, הוא פתרון Rainbow מבית ALE. כל אחד יכול להתנסות ללא עלות במערכת החדשה בכתובת www.openrainbow.com. לאחר תהליך הרשמה קצר, ניתן להשתמש בגרסה למחשב נייח או נייד ואו בגרסה לסמארטפון (מומלץ).

המשתמש יוצר קשר עם כל אחד לפי שמו (ותמונתו, אם הוא הזין למערכת תמונת פנים, בתהליך ההרשמה). נגמר הצורך במספרים פנימיים וחיצוניים בארגון. המשתמש מקבל על הסמארטפון שלו יכולת VoWiFi וקול על רשת הסלולר. כך, הוא יכול לקיים את התקשורת הארגונית שלו, כולל וידיאו וקול, גם על רשת WiFi בכל מקום.

המערכת הזו מספקת לארגון את כל מה שהוא צריך לעבודתו פנימה ובקשר שלו עם שותפים, שרשרת הערך שלו והלקוחות – החוצה. היא מספקת ממש הכל: שיחות קוליות, וידיאו, עבודה קבוצתית על מסמכי אופיס, או SAP, או כל דבר אחר.

המערכת מבוססת טכנולוגיית WebRTC ועובדת מעל לכל דפדפן נייח או נייד או באפליקציה.

בישראל, אוניברסיטת בר-אילן כבר משתמשת במערכת הזו, שnספקת שירותי תקשורת לכמה עשרות אלפי סטודנטים מכל התארים ואנשי סגל ועובדים מכל הדרגות. זו רשת של כ-37 אלף משתמשים במערכת, שמקשרת בין סטודנטים למרצים, עם פלטפורמה סגורה להנהלה, לצרכים הספציפיים של ההנהלה.

ניתן לפתח את המערכת לשימושים שונים בהתאם לצרכים המקומיים של כל עסק. אין מגבלות של היקף משתמשים והיקף שימושים, כי מדובר בשירות ענן.

 

מה המיוחד במערכת Rainbow הוותיקה?

למעשה, מדובר בשירות המתחרה "ראש בראש" בפתרון Skype for Business, ש"כובש בסערה" את שוק שיחות הקול והווידיאו בארגונים, מבית מיקרוסופט.

מדובר בפתרון UC (ר"ת: Unified Communications, "תקשורת אחודה"), שמספק לעסקים ולארגונים את היתרונות הבאים:

  • מעביר את המשתמשים מתקשורת לא מאובטחת ולא נשלטת דוגמת: WhatsApp, סקייפ וג'ימייל, לתקשורת מנוהלת תחת מעטפת מאובטחת ונשלטת קצה לקצה, ברמה ארגונית העונה על כללי הרגולציה המחמירים ביותר לעסקים.
  • המערכת מספקת "חוויית משתמש" טובה, תוך שימוש מלא בסמארטפון שיש לכל אחד ביד.
  • ניתן לחבר למערכת הזו מערכות חדישות דוגמת מערכות IoT, שהחלו להיכנס לעסקים ולארגונים.
  • ניתן לחבר כל אפליקציה למערכת ולהפעיל אותה על כל רשת תקשורת בכל מקום בעולם תחת אותה מעטפת הפעלה.
  • המשתמש מקבל יכולות, שאין למשל בסקייפ הארגוני, דוגמת שכבת אבטחה ואבטחה בענן, שמכסה את כל מה שהעובד יכול לגשת אליו, בכל מקום.
  • התשלום לעסקים עבור המערכת הוא רק לפי שימוש, ולכן השירות הזה מכונה בשם CaaS (ר"ת: Communication as a Service)- "תקשורת כשירות" (בתשלום חודשי קבוע וידוע, רק על פי שימוש.
  • המערכת יכולה לפעול מעל לכל מרכזיה עסקית קיימת. כך, שכל השקעות העבר נשמרות.
  • כל היכולות החשובות ובמיוחד יכולת זיהוי "נוכחות", פועלת מעל לכל מרכזיה הקיימת בשוק, מרכזיה פיזית או מרכזיה וירטואלית.
  • אפשר להפעיל אפליקציות ארגוניות כבדות דוגמת סאפ, סיילספורס ואת האפליקציות של מיקרוסופט, כחלק מהמערכת, אף מבלי לצאת ממנה.
  • המערכת כוללת כבר יכולות חדישות ובכלל זה צ'טבוטים, בוטים ורובוטים, שמתחילים להיות חלק מהפתרונות החדשים של מוקדי שירות הלקוחות.
  • המערכת מספקת יכולות ניהול מתקדמות, שמתאימות לדרישות של ארגונים גדולים וארגונים הכפופים לרגולציה נוקשה (דוגמת ארגונים פיננסים, ארגונים בעולם הרפואה).
  • יכולת חיבור ואינטגרציה מהירה ופשוטה עם פתרון NOD ("רשת לפי דרישה") של ALE, מה שיביא לשדרוג היכולות של רשת התקשורת העסקית.

 

שורה תחתונה בתחום "התקשורת האחודה" ובענן מבית ALE:

עולם התקשורת נע מהר קדימה, והלקוחות העסקיים עוברים לרשת תקשורת אחודה, שמעבירה עליה גם Data וגם טלפוניה ומשמשת בסיס לשירותי ענן מכל סוג.

לכן, מומלץ קודם להחלטה על בחירת ספק תקשורת ושירותים מקומית עבור העסק, לבצע ניתוח צרכים ובדיקת ROI בסיוע אנשי מקצוע, כדי להגיע להחלטה מושכלת בנושא ולתחר בין הפתרונות השונים הקיימים בשוק בתחום זה. יש לבדוק אם הפתרון שנבחר תומך בשדרוג לשירותי ענן, כדי לקבל את מירב היתרונות של שירותים בענן.

מומלץ לבצע תהליך מושכל של בחירת מוצרי תקשורת מתקדמים מהסוג של רשת בענן, "רשת לפי דרישה". יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

יש לזכור שהצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים לצרכים של חנות רהיטים, רשת מרכולים, חברת הייטק, או של משרד רואי חשבון.

 

לכן, נשאלות כאן השאלות:

מה הבעיה הגדולה ביותר הקיימת בתחום התקשורת של העסק שלך, שאתה מאמין, שתוכל לפתור באמצעות "רשת אחודה ובענן"?

 אם יש לך כבר מערכת "רשת אחודה ובענן" שלALE  או מי ממתחרותיה, ממה אתה לא מרוצה מהמערכת הזו? שתף אותנו.

איך אתה חושב, שאני יכול לעזור לך לבחור את "רשת אחודה ובענן" הטובה והמתאימה לצרכיך?

 

נמאס לך לחפש מרכזיות טלפון IP לעסקים?

 

Unleash the power of your business communications 

השאר תגובה

פוסטים נוספים