האם כדאי לרכוש אייפון 6 ואייפון 6 פלוס בליסינג?

טלפון סלולרי ישראלי בחו"ל

חברת הסלולר פרטנר יצאה במסגרת "שיגעון אייפון 6" בהצעה מסוג שונה מכל מתחרותיה: רכישת אייפון 6 ואייפון 6 פלוס בשיטת הליסינג (המוכרת ללקוחות במגזר העסקי במיוחד בשוק הרכב).


האם כדאי לרכוש סמארטפונים מפרטנר בליסינג?

"שיגעון אייפון 6" מקיף בימים אלה את כל מדינות העולם כמו גם את ישראל, כאשר ראינו תורים ארוכים של ממתינים לרכישה בכניסות לחנויות ביום ההשקה של האייפונים החדשים הללו בישראל (23.10.14), עד כי המוכרים דיווחו, שלא זכורה להם "בהלת מכירות" למוצר אחד בזמן כה קצר. לפי ההערכות, כבר ביום הראשון למכירה, רכשו תושבי ישראל מעל ל-10,000 מכשירים בכל הערוצים (חנויות, טלפוניה, אתרי אינטרנט), כשלשם ההשוואה, למתחרות של אפל בארץ (סמסונג, LG ואחרות), לוקח חודשים להגיע לכמות כזו של מכירות. אולם, המונח "צרכנות נבונה" פשוט נעלם מהמילון בכל הקשור לאייפון 66.

לתחרות הזו על תשומת לב הלקוחות הפוטנציאליים לאייפון 6 נכנסה חברת פרטנר עם הצעה מסוג חדש ושונה: רכישה בשיטת הליסינג. פרטנר מציעה לכל לקוחות הסלולר את האפשרות לרכוש בשיטת הליסינג את דגמי אייפון החדשים: iPhone 6 עם נפח זיכרון של 16, 64 ו-128 GB, ודגמיPlus  iPhone 6 בנפחי זיכרון של 16 ו-64 GB. בשיטת הליסינג, המכשיר למעשה "מושאל" ללקוח ומוחזר בסיום תקופת הליסינג ל"משכיר", כדי להחליפו במוצר מדגם חדש יותר.

התשלום לאיפון 6 נעשה עפ"י עקרונות שיטת הליסינג, שכוללת תשלום חודשי למשך 18 חודשים ותשלום חד-פעמי של 899 ש"ח בסוף התקופה בעת החלפת המכשיר לדגם חדש יותר . בנוסף, פרטנר מרחיבה בהצעת הליסינג את אחריות היצרן למשך 18 חודשים.

אייפון 6

דוגמה אחת מטבלת המחירים של הליסינג של פרטנר: iPhone 6 גרסת 16 GB יעלה 139.90 ₪ כפול 18 חודשים + 899 ₪ במועד החזרת המכשיר לאחר 18 חודשים. לקוחות, שבתום התקופה ירצו להמשיך להחזיק את המכשיר ברשותם ולא לשדרג למכשיר הבא, ימשיכו לשלם את 18 החודשים הנותרים ללא הסכום החד-פעמי של 8999 ₪.

האם רכישה זו בליסינג כדאית?

חשבון כלכלי פשוט יגלה כמה בעיות בתכנית הזו:

א. המכשיר הזה עם השקתו – מאוד יקר, וכבר המלצנו להמתין כחצי שנה עד שמחירו יהיה יותר סביר. בנוסף, המכשירים של אפל אינם מתאימים כיום לשימוש של עובדים, מנהלים ובעלי עסקים. כך שהפיתוי של מבצע "ליסינג", שמגיע מתחום המושגים של העולם העסקי, לא פותר את הבעיה הבסיסית, שהמוצרים הללו לא מתאימים כרגע לעולם העסקי.

ב. שיטת הליסינג הזו היא דרך מתוחכמת של פרטנר לעקוף את איסור יצירת זיקה והתחייבות של הלקוחות לחברת הסלולר באמצעות המכשיר הסלולרי. הליסינג למעשה זו שיטה בה  הלקוח יישאר לקוח של פרטנר לעולמים וכל 18 חודש יחליף את המכשיר לחדש. זה כמובן שומט את כל "חופש הבחירה" של הלקוחות בעידן התחרותי של הסלולר בו אנו נמצאים.

ג. ללקוח הפוטנציאלי יש למעשה רק 2 אפשרויות בחירה בשיטת הליסינג (מנותח כאן בבחירה של דגם ה-16GB):

 1. המשך שיטת הליסינג עם פרטנר לעולמים, ואז המכשיר יעלה ללקוח 139.9X18 + 899 = 3,417.20 ₪.

 2. אם הלקוח לא מעוניין להמשיך להיות קשור עם פרטנר לעולמים, הוא ישלם 139.9X36 = 5,036.40 ₪. דהיינו: ישלם "קנס" של 1,619.20 ₪, רק בגלל שרכש את המכשיר מפרטנר בליסינג.

אגב, במחיר ה"קנס" אפשר לרכוש מכשיר מתקדם לא פחות, דוגמת OnePlus One.

שורה תחתונה: מחיר דגם iPhone 6  גרסת16GB  יכול לעלות ללקוח בשיטת הליסינג, או 3,417.20 ₪ או 5,036.40 ₪. החשבון לגבי שאר הדגמים, מוביל לתוצאות דומות.

מה הבעיה?

2 האופציות הללו גרועות, אחת יותר גרועה מהשנייה.

  1.  אצל רמי לוי תקשורת, אותו מכשיר אייפון בלי שום התחייבות או קנסות, יעלה ללקוח 3,525 ₪ (אפשרי ב-12 תשלומים בלי ריבית). מחירים דומים יש גם בהוט מובייל (3,599 ₪) ויש אתרים וחנויות מקומיות באינטרנט, שבהן המכשיר נמכר בפחות מכך (למשל בחנות KSP נמכר ב-3,540 ₪ באשראי, או ב-3,492 ש"ח במזומן).
  2.  בדיוטי-פרי בנתב"ג, המכשיר הזה עולה 799 דולרים שהם 3,010 ₪.
  3.  מיותר לציין, שמי שמזמין את המכשיר היישר מחו"ל, גם אחרי כל המיסים, יחסוך למעלה מאלף ₪ מול ההצעה של פרטנר ולא יהיה "משועבד לעולמים" לפרטנר.

כלומר: אין שום סיבה כלכלית להשתעבד לשיטת הליסינג של פרטנר. יש חלופות פשוטות וזולות יותר.

מכאן, ש"צרכנות נבונה" היא שם המשחק. אין מה לקפוץ על כל מבצע אלא אם הוא מתאים ספציפית לצרכים של הלקוח. בנוסף יש לזכור, שאלו "מחירי השקה", שנועדו למכסם את הרווחים לסוחרים ויבואנים. כך, שהתחרות היא רק בראשיתה והמחירים עוד ירדו. אין מה למהר.

השאר תגובה

פוסטים נוספים