האם כניסת סלקום לתחום שירותי הטלוויזיה תחסוך לכם בהוצאות?

סלקום TV שירותי טלוויזיה

עד תחילת 2015 נראה את קבוצת סלקום מספקת שירותי טלוויזיה ללקוחות הפרטיים באמצעות ממיר-מקליט ביתי.
האם כדאי להמתין לפתרון של סלקום?

 

קבוצת סלקום (הכוללת בתוכה את נטוויז'ן-013) תיכנס לתחום אספקת שירותי טלוויזיה ללקוחות הביתיים, ככל המסתמן, עד תחילת 2015.
חבילת הבסיס תעלה סביב ה-100 ₪ לחודש ותכלול:

א. חיבור לשידורי "עידן +" עם 6 ערוצים: 1, 2, 10, 23, 33, 99 (מסופקים עד היום בחינם ללקוחות, בממיר אותו כל לקוח יכול לרכוש ולהתקין בעצמו).

ב. ספריית סרטים – VOD.

ג. ערוצים חופשיים מרשת האינטרנט תחת מעטפת "לוח שידורים", שתכלול בעיקר ערוצים מארה"ב וממדינות נוספות בעולם.

ד. מספר מוגבל של ערוצים ישראליים דוגמת ספורט 5+ וערוצי ילדים.

סלקום TV שירותי טלוויזיה

הפתרון של סלקום יסופק באמצעות:

1) ממיר מקליט של ADB  הקולט את "עידן +" מהאוויר ואת כל השאר יקלוט מעל רשת האינטרנט בפס רחב, שיותקן בבית הלקוחות.

2) מערכת ניהול שליטה והזרמת מדיה של אריקסון ו-RGE Group.

3) אפליקציות, שתסופקנה בחינם ללקוחות, לסמארטפונים וטאבלטים. באמצעות אפליקציות אלו ניתן יהיה לצפות בתכנים של השירות גם בסמארטפון או בטאבלט, מעל לרשת האינטרנט הסלולרית, בכל מקום (ולא דווקא בבית). מאוד דומה לפתרון yesGO של חברת YES ומתחרה בשירותי ה-FiberBox של HOTT.

בנוסף, סלקום תציע חבילות "טריפל" משולבות פס רחב וטלפונית IP של חברת הבת נטוויז'ן-0133. התמחור של חבילות אלו טרם ברור, כי "השוק הסיטונאי" טרם החל לפעול ולא ניתן להגיע ללקוחות הקצה בבתים בלי לרכוש את המעבר הזה מבזק או הוט, מה שיכול להוביל לכך (בהיעדר הסדר רגולטורי), שהעלות ללקוח הקצה תהיה יקרה יותר ממה שהוא משלם כיום לבזק או הוט.

האם כדאי להמתין לשירותי הטלוויזיה של סלקום?

מהניסיון של סלקום עצמה ושל כל המתחרים האחרים בעולם הטלוויזיה, שנכנסו לשוק בשנים האחרונות עם "חבילות צרות" מהסוג, שסלקום עומדת להציע, אין לחבילות הללו ביקוש בהיקף משמעותי וכמעט כל היוזמות הללו כשלו. זאת, לרבות "הערוצים הצרים" במתכונת חדשה ב-HOT ו-YES ב-120 ₪, עם מגוון ערוצים רחב יותר ואיכותי יותר מזה שיוצע ע"י סלקום.

הסיבה המרכזית לכישלון המתמשך של כל היוזמות ל"חבילת טלוויזיה צרה וזולה": במציאות, "חבילה צרה" היא לא הצורך הקיים והעתידי של רוב הלקוחות בישראל. על זה נוספות רגולציה מבולבלת והיעדר "שוק סיטונאי", שיכול לאפשר למתחרים להגיע לבית הלקוחות באופן עצמאי.

הלקוחות של עולם הטלוויזיה מתחלקים באופן כללי ל-3 קבוצות:

 
א. אלה שלא מוכנים לשלם על שירותי טלוויזיה בכלל או לא זקוקים לשירותי הטלוויזיה הקיימים. לקוחות אלה מסתפקים בשידורי החינם של "עידן +" ובפתרונות VOD חופשיים הקיימים על רשת האינטרנט (אם בכלל הם צופים בטלוויזיה).

ב. אלה המוכנים לשלם מעט על שירותי טלוויזיה או יש להם צרכים מאוד ספציפיים (לדוגמה: דוברי רוסית). לסוג הלקוחות הללו יש מגוון רחב של פתרונות, החל ממזרימי מדיה, דרך טלוויזיות חכמות וכלה בשירותים דוגמת אלה של "קרטינה טי.וי".

 

ג. לקוחות הרוצים שירותי טלוויזיה מלאים משולבים בחבילות עם שירותי תקשורת אחרים. אלה רוב הלקוחות של עולם הטלוויזיה בישראל והם רוב מוחלט מבין לקוחות הוט (לקוחות חבילות ה"טריפל").

 

מכאן, שסלקום פונה לשוק של לקוחות, שלמעשה, לא קיים, שיכול למנות לכל היותר כמה עשרות אלפי לקוחות, שיגיעו מהקבוצה הראשונה והשנייה של סוגי הלקוחות, שנמנו כאן. כל מי שרצה לנטוש את שירותי הטריפל ב-HOT או את שירותי YES ובזק, כבר עשה זאת והיקף נטישת לקוחות נוספת יהיה לכל היותר בשוליים.

בנוסף, ברגע שסלקום תצא עם השירות שלה, יצאו לשוק פתרונות נוספים, זולים יותר, כולל על רשת Unlimited. הספקים, שכבר מכינים את עצמם ליציאה לשוק, הם: גולן טלקום, רמי לוי, יופון (YouPhone), קרטינה טי.וי, ומארס 019. כ"כ, קבוצת פרטנר תצא לשוק עם פתרון מתחרה אחר, מבוסס על אפליקציות לסמארטפונים, טאבלטים ומחשבים, כהמשך לשירות MyHDT שכבר קיים אצלה, במחיר מאוד זול (כחמישית מהמחיר של סלקום).

מכאן, שההחלטה על בחירת ספק שירותי טלוויזיה אינה תלויה דווקא בכניסת סלקום לשוק, אלא בכניסת מתחרים קטנים, זריזים וזולים, שיובילו במהלך 2015 להורדת מחירים כללית בשוק זה. לכן, אין צורך לקבל כרגע החלטות חפוזות או לצפות לשירות של סלקום עוד בטרם התפתחה תחרות של ממש בשוק זה, שתתרחש במהלך 2015.

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים