בית חכם – האם הם מתאימים בכלל לעסקים קטנים?

בית חכם – האם הם מתאימים בכלל לעסקים קטנים?

 

הרחבת פתרון בית חכם לעסקים – Bhome של בזק מספקת יכולות המתאימות גם לעסקים קטנים ולעסקים המתנהלים מהבית, בעלויות סבירות.

מהם הפתרונות החדשים בתחום "הבית החכם" היכולים להתאים גם לעסקים?

 

לאחרונה השיקה בזק עסקים הרחבה של חבילות IoT (האינטרנט של הדברים) – "בית חכם", תחת שם המותג Bhome, חבילות המותאמות באופן אישי לצרכי הלקוח.

החבילה הבסיסית לשירות "בית חכם" כוללת את מערכת הניהול, מצלמה וחיישנים למדידת טמפרטורה, תאורה ורעש בבית, בעלות של 19.90 ש"ח בחודש.

חבילת "בית חכם וממוזג" כוללת מערכת ניהול עם מצלמה ואפשרות לניהול ובקרה מרחוק על המזגן, בעלות של 29.90 ש"ח בחודש.

חבילת "בית חכם ובטוח" כוללת מערכת ניהול, מצלמה, גלאי דלת או חלון ושקע חכם, בעלות של 34.90 ש"ח לחודש.

"החבילה המלאה" כוללת את מערכת הניהול, מצלמה, גלאי דלת וחלון, שליטה על המזגן ושקע נורה חכמה, בעלות של 54.90 ש"ח לחודש.

 

בית חכם

 

 

העלות כוללת שירות ותמיכה לכלל המוצרים. מדובר במבצע השקה התקף ללקוחות המתחברים עד ל-26/9/16 או עד גמר המלאי. המבצע וההתחברות לשירות הם ללא התחייבות.

 

במהלך זה מרחיבה בזק את סל המוצרים לשירות הבית החכם, ומאפשרת ללקוחות להצטייד בשירותים משלימים וחדשים בנוסף ליחידת הניהול הכוללת מצלמה וגלאי דלת/חלון. השירותים החדשים כוללים:

 

א. שקע חכם המאפשר שליטה על מוצרי החשמל בבית כגון: תנור, טלוויזיה, בר מים, סדין חשמלי, מחשב וקומקום.

ב. מנורה חכמה וחסכונית המאפשרת שליטה על התאורה בבית, הגדרת תרחישים מועדפים בהתאם לשעות היום או העדפות אישיות.

ג. חיישן לשליטה מרחוק על המזגן המאפשר כיבוי והדלקה, קביעת טמפרטורה מועדפת, הפעלה בשעה קבועה, הדלקה לפי תרחיש מוגדר, למשל כניסה לבית וכד'.

שירות "הבית החכם" מאפשר ללקוח לנהל ולעקוב מרחוק אחר הנעשה בביתו ולשלוט במגוון אמצעי בקרה באמצעות אפליקציית Bhome על גבי הסמארטפון. מדובר באפליקציה בעלת ממשק ידידותי ובשפה העברית, שמאפשרת ניהול מערכת הבית החכם באופן פשוט ועצמאי מכל מקום. השירות מבוסס על פתרון All in One, שכולל מצלמת HD משוכללת ומרובת פונקציות, גלאי דלת/חלון, נורה חכמה, שקע חכם, והתקן חכם למזגן.

בזק הכריזה לפני כשנה על כניסה לתחום ה-IoT כאשר במסגרת ההכרזה השיקה לראשונה את הבית החכם –Bhome . בשנה שחלפה המשיכה בזק לבחון את המוצר ושקדה על אפשרויות לפיתוחים שונים. זאת, תוך שיתוף הלקוחות ובדיקת הצרכים והשירותים המועדפים עליהם. כך יצא, שמסקר פנימי, שביצעה בזק בין לקוחותיה המנויים על שירות הבית החכם עלה, שמרבית המשתמשים העידו, שהשימוש המרכזי בשירות הוא למטרת בטיחות בבית ושהאפיון העיקרי של לקוחות אלה הוא היותם הורים לילדים. בנוסף, שאלה בזק את לקוחות השירות אילו חיישנים נוספים היו רוצים להוסיף לערכת הבית החכם ומרביתם ענו, שהיו רוצים לשלוט על פונקציית המזגן ומוצרי חשמל נוספים בבית.

בתוך כך, מחקר בינלאומי (Berg Insight) פרסם לאחרונה, שב-2015 כ-18 מיליון בתים הפכו להיות חכמים ברחבי ארה"ב ואירופה. המשמעות היא, שלמיליוני משפחות ברחבי העולם יש בבית מערכת ניהול חכמה המאפשרת שליטה ובקרה על מערכת אבטחה, על האקלים ועל תאורה חכמה בבית. הצפי הוא, שהשירות יצבור תאוצה ויהיו יותר ויותר בתים חכמים ברחבי העולם. עפ"י המחקר נראה בעתיד הקרוב יותר ויותר צרכנים פרטיים מנהלים טווח רחב של מוצרים "מחוברים" בבתיהם.

בית משרד חכם

 

מערכת הבית החכם מאפשרת ללקוחות לשלוט ולהגדיר כל אחד מהשירותים במערכת הניהול, עפ"י דפוסי שימוש אישיים. המערכת יודעת לעדכן את הלקוח על ההתרחשויות בבית כפי שהוגדרו מראש, והיא יכולה לעשות זאת בדרך המועדפת על הלקוח: עדכוני Push באפליקציה, שיחת טלפון, הודעת SMS או דואר אלקטרוני. השירות נתמך בשירותי ענן מאובטחים והמידע, שהלקוח אוסף בזמן הפעלת השירות (הקלטות וידאו, התראות וכיו"ב), מקודד ואינו ניתן לזיהוי ע"י גורם אחר, זולת הלקוח עצמו.

הפתרון הזה מתאים בהחלט לעסקים קטנים ולעסקים המתנהלים מהבית. אין צורך להשקיע כסף במצלמות אבטחה, רשת תקשורת או כל מערכת אחרת (למשל: מערכת אבטחה), מערכות, שעולות כסף רב ותחזוקה מתמדת. ניתן להשתמש בפתרון "בית חכם", שמספק פתרון מתקדם במחיר סביר כשירות תקשורת בעלות חודשית ידועה. ניתן להוסיף למערכת עוד סנסורים, שקעים חכמים, נורות חכמות, גלאים וכיו"ב, לפי הצרכים הספציפיים של כל לקוח.

יודגש, שבזק אינה יחידה בתחום פתרונות "בית חכם". בשוק יש מעל ל-25 ספקים של פתרונות "בית חכם" דוגמת: "טופ סינמה" (Top Cinema), OR&T, הד-סינמה, דילייט, Homeetec, SmartHome4U, Vitrea, "סמארט הום ישראל", Contec, קסנבו ישראל ועוד.

לכן, בגלל שפע המתחרים הקיים כבר בשוק "בית חכם", יש לבצע תהליך מושכל של בחירת הפתרון המתאים מהספק המתאים. אין להסתנוור רק מהמחיר (המחירים כל הזמן נופלים, בגלל רמת התחרות בשוק). יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל את כל השירותים וחבילות התקשורת מספק אחד ובחשבון אחד, אבל בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

מומלץ מאוד לדרוש SLA (ר"ת: Service Level Agreement) מספק השירות בכל תחום שייבחר. החלק החשוב ביותר ב"הסכם רמת שירות" כזה אינו היקף ההסכם ועלויותיו, אלא הקנסות החזרים זיכויים על אי עמידה בהסכם. אין לחתום הסכם עם ספק, שאינו מוכן להגדיר מול ההתחייבויות שלו את הקנסות זיכויים החזרים כספיים, שהוא חייב בהם עקב אי עמידה בהסכם. אין לקבל את טיוטת ההסכם כ"כזה ראה וקדש". כל חוזה הוא בסיס למו"מ. בנוסף לדברים הברורים, שיש להגדיר בהסכם עפ"י רמת השירות הנדרשת (זמני תגובה לתקלות, עלויות, כיסוי ועלויות של סעיפי תקלות ושירות שאינם בהסכם, וכיו"ב), חובה לציין מול כל סעיף מה ההחזר זיכוי קנס, שהספק ישלם אם הוא אינו עומד בהתחייבויות שלו. אנו עומדים לרשותכם לייעוץ ולסיוע בתהליך הזה, כי מדובר ב"מסע" ולא בפעילות חד-פעמית.

 

בית חכם – שורה תחתונה:

עולם התקשורת נע מהר קדימה, ופתרונות חכמים מוצעים ללקוחות בכל תחום. מומלץ קודם להחלטה על בחירת שירותי תקשורת ומחשוב חכמים לבית ולעסק, לבצע ניתוח צרכים ובדיקת ROI בסיוע אנשי מקצוע, לרבות בדיקה האם המעבר ל"בית חכם" אכן יביא תועלת מיידית וגם ארוכת טווח לעסק. זאת, כדי להגיע להחלטה מושכלת בנושא ולתחר בין הפתרונות השונים הרבים הקיימים בשוק בתחום זה. אנו עומדים לרשותכם לייעוץ ולסיוע בתהליך ההחלטה החשוב הזה.

 

לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

 

 מדריך התקנה של מערכת בית חכם 

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים