fbpx

מערכת כריזה לעסק שלך – מה יגרום לך להחליף את הכריזה הישנה למערכת אלחוטית וחכמה המופעלת מרחוק ובענן?

מערכת כריזה לעסק

 

תקציר:

 

  • איך לבחור מערכת כריזה מתקדמת המתאימה לצרכים של העסק שלי?

     

  • בלב הפתרון העסקי של מרכזיית IP (ר"ת: Internet Protocol) נמצאת פלטפורמת התקשורת העסקית הווירטואלית בענן, שמתאימה גם לצרכים של מערכת כריזה.

     

  • האיכות והיכולות המתקדמות, הובילו לפופולריות של הפתרונות הללו בתשתיות מחשוב ענן. כמה טיפים מעשיים למנהלים ובעלי עסקים.
     

  • מי מתאים ויכול לסייע לי לבחור במערכת הכריזה העסקית משולבת בענן, המתאימה לעסק שלי?

 

מערכות כריזה הן חלק ממארג פתרונות המתח הנמוך שיש בארגונים ובעסקים מכל סדר גודל. עסקים רוכשים מערכות כריזה למגוון רחב של צרכים ומצבים:

  • מסירת הודעות לעובדים ולקהל הנמצא בתא השטח שמערכת הכריזה מכסה אותו. השימוש העיקרי הוא לפנות, ליידע ולהתריע במעגל רחב של אנשים כגון לקוחות, עובדים ומבקרים במקומות פומביים. זהו פתרון מושלם ונדרש עבור מלונות, בתי ספר, מתקנים רפואיים, מרכזי קניות ומרכולים, מסעדות, שדות תעופה, תחנות, בנייני משרדים, מפעלים, מחסנים, מתקני ספורט ותרבות ועוד.
  • אזעקה אוטומטית במצבים, שהוגדרו מראש (או ידנית). מבני ציבור בישראל מחויבים על פי החוק והתקנות העירוניות המקומיות להתקין מערכות כריזה בעיקר לצרכי פינוי מהיר, מסירת הודעות וכיו"ב. עסקים רבים מחויבים במערכות כריזה כחלק מהתנאים של הרישיון לעסק ועל פי המפרט המשטרתי ושל שירותי הכיבוי, לבטיחות של העסק והנמצאים בו, או בסביבתו הקרובה. לעיתים נדרש "פאנל כבאים". כך, שכוחות לוחמי האש, שמגיעים לעסק, יוכלו לשלוט במערכת הכריזה בעצמם.
  • מוזיקת רקע בשטחים המעוניינים לספק בהם מוזיקת רקע.
  • מערכת כריזה המחוברת למערכת האזעקה, או למערכת גלאי העשן, גלאי גז, גלאי אש וכיו"ב שיש בעסק, כדי להתריע על הסכנה שנתגלתה ולספק הוראות להתנהגות האנשים המצויים באותו אזור.
  • צלצולים כדי לבשר, שהגיע הזמן לבצע פעילות מסוימת המוכרת לנמצאים באותו מקום המכוסה ע"י הכריזה (דוגמת: תחילת \ סיום שיעור, תחילת \ סיום הצגה, תחילת \ סיום עבודה). זה כולל, למשל, שעון צלצולים לבתי ספר ומוסדות חינוך, מפעלים וארגונים, שכולל מיתוג אוטומטי לפי תכנות מראש לשעת צלצול, משך צלצול ומגוון אפשרויות השמעת צלצולים, דרך מערכות שמע חיצוניות ומובנות.
  • אזעקת בעלי תפקידים הנמצאים בטווח השמיעה של מערכת הכריזה והכוונתם.
  • מערכת כריזה על רכבים (לצרכים מגוונים, החל מכריזה על מכירת מוצרים או כל הודעה אחרת וכלה בכריזה ברכבי חירום והצלה).
  • מערכות כריזה ניידות למארגני אירועים והעברת מסרים לאירועים חד פעמיים.
  • שילוב בחדרי ישיבות גדולים.
  • מערכות כריזה להודעות ואזהרות אוטומטיות על בטיחות באזורים מסוימים ומוגדרים.
  • מערכות כריזה הנמצאות בפתחים, שערים ובכניסות, למשל בכניסות לחניונים, בכניסות לעסקים ומשרדים, כניסות לאולמות, המבצעות כריזה לנמצאים בסביבת אותו פתח.

 

לקבלת הצעת מחיר עבור מערכת כריזה לעסק ישירות למייל – השאירו פרטים כאן

האם יש תקנים בתחום מערכות כריזה?

 

בהחלט. מומלץ לא לרכוש מערכת כריזה, שאינה עונה על 2 התקנים העיקריים (ועל המערכת יש אישור, שהיא עומדת לפחות באחד מ-2 התקנים הללו, רצוי שניהם גם יחד):

  • תקן 1220 חלק 3 של מכון התקנים למערכות כריזה. ניתן לעיתים להסתפק בתקן האירופאי: תקן EN54-16.
  • מפרט מס' 160 של משטרת ישראל ומשרד הפנים למערכות כריזה.

העמידה בתקנים מבטיחה, שמערכת הכריזה תפעל בכל מצב, כי יש בה מצבר חירום (או מחוברת למצבר חירום חיצוני, או גנרטור חירום, לשמירה על רציפות שידור גם בהפסקת חשמל מוחלטת). יש לבדוק, שהמערכת תוכל לפעול לפחות 30 דקות ללא חשמל חיצוני מרשת החשמל.

מאוד מומלץ, שמערכת המצבר\ים היא מהסוג, שאיננו דורש טיפול או הוספת מים – Maintenance Free. כ"כ חובה, שהמיקרופון, או המערכת המזינה את הקול הנשלח למערכת הכריזה, תהיה אף היא מוגנת מפני נפילות חשמל.

לכן, רכישת והתקנת מערכת כריזה חייבת להתבצע ע"י אנשי מקצוע, לאחר ניתוח צרכים מקצועי ולאחר ביצוע "סקר אתר", שבעקבותיו מפיקים "דוח התאמת ציוד ומיקומו", כולל תכנון כמות אזורי הכריזה, כמות ציוד הקצה (הרמקולים וכל האביזרים הנדרשים), תכנון החיבורים, כמות הבקרים והרכזות, עוצמות של ציוד הקצה לפי סוג (רמקול כריזה, רמקול שופר, רמקול שקוע, רמקול טורי, רמקול קיר, עמדת מרצה, וכיו"ב), עוצמת המגברים והמתגים (ככל שיש), תאימות וחיבור למערכות מקבילות, אביזרים נוספים וציוד נלווה נדרש לפי הצרכים, כמות מגאפונים (למקרה של כשל כללי במערכת – לגיבוי ע"י כריזה ידנית במגאפון), רמת אבטחת המידע והגנה מפני התקפות סייבר הנדרשות מהמערכת ועוד.

בנוסף, המחוקק הישראלי אמר את דברו בעניין "תשתיות תקשורת אחודות", במסגרת תקנות תכנון ובניה, התקנת מתקני תקשורת, קובץ תקנות מס' 6898 מיום 21 ביוני 2010. התקן הזה מפרט לפרטי פרטים איך בונים ופורסים תשתית תקשורת אחודה בבניינים, כולל בבניינים רבי קומות.

התקנות הללו הן חובה במבני מגורים והן רשות במבנים תעשייתיים ובמבנים, שאינם למגורים. למרות זאת, מומלץ להיעזר בתקן זה כדי להתקין "תשתיות אחודות" גם במבני עסקים ומסחר, לא רק בבתי פרטיים. זה הכיוון המומלץ לפריסת תשתיות בכל מבנה, כולל תשתיות הכריזה.

 

מהן הדרישות ממערכת כריזה מודרנית?

 

כמו כל המערכות האלקטרוניות, גם מערכות הכריזה ביצעו שדרוג ועברו לעולם ה-IP (כלומר: מחוברות בפרוטוקול האינטרנט) ונשלטות מהענן. מערכות כריזה IP מאפשרות הפצת שמע דרך פרוטוקול IP למרחקים גדולים, או אפילו באופן אלחוטי \ סלולרי, ללא מגבלות טווחים.

מכאן, שהעולם של מערכות כריזה אנלוגיות – מת ומומלץ לא לרכוש מערכות אנלוגיות (למרות הפיתוי של המחיר הזול, בגלל יבוא של עודפים מהמזרח הרחוק).

כלומר: גם מערכות הכריזה יכולות להתחבר ללא חוטים, כלומר: ברשת אלחוטית, בד"כ רשת WiFi או סלולר, אם אין כיסוי של WiFi לנקודה בה יש מערכת כריזה. לעיתים נעשה שימוש בתקשורת אלחוטית חלופית, במיוחד במקומות בהם משלבים את מערכת הכריזה במערכת בית\משרד\עסק חכם, למשל בתקשורת בשם ZigBee (או בלוטוס' ו- Z-Wave).

חיבור מערכת הכריזה למרכזיית הטלפוניה, לרבות טלפוניה בענן, מאפשר דיבור למערכת הכריזה דרך כל עמדות הטלפון הנייחות והניידות הקיימת בארגון (כולל ישירות מהסמארטפונים ע"י הפעלה פשוטה ביותר. זה מאפשר הפעלה ודיבור למערכת הכריזה דרך כל טלפון קווי וסלולרי, מכל מקום בעולם.

חיבור מתאם הכריזה בעידן שירותי הענן נעשה דרך האינטרנט ע"י כתובת IP וממשק פשוט להפעלה (בד"כ דרך אפליקציית המרכזיה הווירטואלית בענן). בעידן מרכזיות בתקני WebRTC (הפעלה דרך כל דפדפן נייח או נייד), גם הפעלת הכריזה אפשרית ללא כל אפליקציה, פשוט ישירות מתוך הדפדפן (בהנחה, שבמכשיר הקצה יש מיקרופון, מה שנכון לגבי כל סמארטפון, מחשב נייד או טאבלט).

 

מערכת כריזה לעסקים

 

מערכת כריזה – תשובות קצרות לשאלות נפוצות:

 

  1. למה העולם עבר למערכות IP, גם בכריזה וגם בטלפוניה (המשתלבות כיום ביחד)?

המחירים של פתרונות מסוג של מרכזיות IP  וכל מערכת אחרת מבוססת IP, מאוד זולים, במיוחד תעריפי השיחות והמסרונים (ולכן הגישה של מרכזיות בענן זוכה לפופולריות רבה). היות שבגישה זו, השירותים מסופקים בענן, אין הפתעות בעלויות החודשיות של הלקוחות, כי כמעט רוב השירותים הם במודל SaaS ("תוכנה כשירות" בתעריף חודשי ידוע הכולל הכל). ניתן להתנסות בחינם בכל שירות של מרכזיה בענן ללא התחייבות, כדי להיות בטוחים, שזה הפתרון המתאים לצרכים של העסק.

הפתרונות של מרכזיית IP בענן מתאימים לכל: החל ממשתמש בודד בעסק זעיר העובד מביתו -SoHo , דרך עסקים ברמת הSMB- וה-SME ועד חברות בינלאומיות וארגוני ענק (Big Enterprises).

 

  1. למה מרכזיות IP עברו לענן?

יודגש, שהפלטפורמה החדשה והמובילה כיום לתקשורת לעסקים בעולם כמו גם בישראל נעשית כולה בענן, דרך רשת האינטרנט. אפילו משרדי הממשלה וגופי הסמך הממשלתיים עברו ועוברים לענן, בפרויקט בשם "שירלי", שמבוצע באינטגרציה של בינת עם פלטפורמת הענן של סיסקו וספקי שירותי ענן נוספים.

תקשורת בענן זו פלטפורמה המאפשרת לקיים פגישות ושיחות וידאו מכל מקום ובכל זמן. זה מאפשר לייצר מוקד שירות וירטואלי ללקוחות, ליצר מזכירה וירטואלית לכל אחד ולספק יכולות "עבודה קבוצתית" על "תשתיות אחודות", מכל מכשיר קצה ובכל מקום בעולם, מעל לכל רשת תקשורת.

הפתרון החדש של העולם העסקי החדש כולל שירות תקשורת מלא: שירותי מרכזיה מתקדמת, פלטפורמת ניהול שיחות ועידה מכל התקן באיכות הגבוהה ביותר, מערכות וידאו לשיחות ועידה, התאמה מלאה לכל סוגי חדרי הישיבות בארגון והעיקר: עבודה קבוצתית במתכונת של עבודה ברשת חברתית המוכרת לכל אחד מהסמארטפון שלו. זאת, תוך הגנה מלאה על כל המערכות, תאימות לכל הרגולציות, גיבויים על כל המערכות ושרידות של 99.999% מהזמן.

בעבר, כאשר אדם החליט לפתוח משרד, הוא היה צריך גם חדר תקשורת ושרתים. היום, המשרדים כבר מרושתים והכל עובר דרך הענן. כבעל עסק אתה יכול להיכנס לפורטל וירטואלי ולבחור את השירותים, שאתה רוצה עבור המשרד שלך, בין אם זה שיחות רגילות או וידאו, תמלול, הקלטות, כמות השלוחות וכד'. ואם העסק שלך משתנה אתה יכול להרחיב או להקטין את השירותים אונליין והכל דרך הענן.

כל משרד מעוניין כיום להיות עם חיבוריות בין כל הטלפונים הנייחים והניידים. מרבית בעלי העסקים צריכים, שהשיחות תהיינה מוקלטות ושמורות, והמוצר של טלפוניה בענן מאפשר לדבר עם כולם בשיחות אודיו/וידאו ותקשורת פנים ארגונית. בענן מקבל העסק משרד וירטואלי, שבו אתה כמשתמש לא תלוי במקום ויכול לנוע ממשרד למשרד עם השירותים וה-Data שלך, בלי לדאוג להעברות של תשתיות ושרתים, וכל תכונה, שאתה רוצה להוסיף או לגרוע מהמשרד שלך, בין אם הם שיחות וידאו או תמלול והקלטה, זה נעשה באמצעות לוח וירטואלי בלחיצת כפתור ובזמן אמת.

היתרון האמיתי במעבר לתקשורת בענן הן הגמישות והיכולת לבצע שינויים בפורטל וירטואלי. כך, אתה או אנשי ה-IT שלך לא צריכים להיות במשרד כדי לעשות התאמות.

דור העובדים של היום פחות מרותק למשרד. העובדים יותר חופשיים ורגילים לעבוד בכל מקום עם מחשב נייד, טאבלט וסמארטפון והענן נותן לך את החופש הזה.

תשומת לב, שעולם התקשורת והטלפוניה העסקית מתפתח מהר והלקוחות (וגם המנהלים והעובדים) לא מוכנים להסתפק היום בטלפוניה הישנה ובמערכות הישנות, כשביד יש להם סמארטפונים מתקדמים עם יכולות מולטימדיה מתקדמות ואיכותיות.

עסקים רבים מדי בישראל נרתעים משום מה מהמעבר לענן ולחיבורי SIP-Trunk, למרות שהם כן מסכימים להתחבר בחיבורי IP-PRI. זה בדיוק אותו דבר.

לכן, הם בוחרים (גם בגלל אי ההבנה הזו) לרכוש מרכזיית טלפון פיזית ומערכות שיחות ועידה פיזיות אצלם בעסק. כך, הם גם רוכשים פתרון ישן ומוגבל ביכולותיו וגם משלמים עליו פי כמה וכמה מהחלופות הקיימות של מערכות טלפוניה ושיחות ועידה וירטואליות ובענן.

 

טיפ:

לעסק חדש, שנכנס לתחום הטלפוניה העסקית, מומלץ לדלג ישירות למערכת Vonage, Webex, אוויה, תדיראן טלקום או Teams. לעסק, שיש לו כבר מערכת סקייפ לעסקים, מומלץ להתחיל לבדוק את תהליכי המעבר למערכת Teams, או תדיראן טלקום, או Webex, או אוויה, או Vonage (מערכת Slack לא פופולרית בישראל אולי בגלל היעדר התמיכה בעברית) ולהתנסות בשימוש במערכת הזו, לקבוצה קטנה ומוגדרת של משתמשים, במיוחד, כשהגרסה הבסיסית של Teams היא עדיין חינמית.  

שירות Teams Microsoft כחלק מחבילת "אופיס 365" הופך בהדרגה לפלטפורמת הטלפוניה העסקית המובילה מ-2019 והלאה ומערכת זו תחליף כמה מערכות עסקיות של מיקרוסופט ובכלל זה את מערכת סקייפ לעסקים (Skype for Business). שימוש במערכת כזו אמור להיות תואם גם לשימוש במערכת כריזה מבוססת IP.

ההצלחה של מיקרוסופט נובעת, בין היתר, מהמחיר (האפסי), קלות ופשטות ההפעלה והשילוב המלא בין תוכנות אופיס לרבות אופיס 365 עם מערכות הטלפוניה העסקית (סקייפ ו-Teams).

לאחרונה, מיקרוסופט דיווחה שהיא עברה בהיקף המשתמשים בעולם במערכת Teams, את היקף המשתמשים בעולם במערכת Slack, ובכך Teams הפכה למערכת המובילה בעולם, בתחום "העבודה והתקשורת האחודה" – בענן.

המציאות היא, שרוב השוק העסקי בישראל (ובמדינות רבות בעולם) בוחר במיקרוסופט. הסיבה המרכזית מבחינה מעשית מנקודת הראות של מנהלים בעסקים: החיבור ההדוק, הנוח והשקוף בענן, בין מערכות העסקיות (אופיס 365) למערכות התקשורת והטלפוניה (סקייפ לעסקים ו-Teams), למרכזיות IP מכל סוג, לדוא"ל (אאוטלוק), ל-CRM, ל-ERP ו"העבודה הקבוצתית".

סיבה לא פחות חשובה: זה זול יותר מניהול של שרת אופיס מקומי (כולל שרת דוא"ל מקומי). בנוסף, בתחרות "ראש בראש" מול פתרון מתחרה, למשל Google G Suite, היתרונות של המערכת של מיקרוסופט הם די בולטים.

ניתן להתקין הכל לבד, אולם בחירה באינטגרטור מספק יתרונות לעסק, ובכלל זה: התקנה, תחזוקה ותמיכה שוטפת, אינטגרציה עם מערכות עסקיות המצויות בעסק, הגנות נוספות, שירותי פורטל עסקי, ניהול השדרוגים, תמיכה בחיבורי מכשירי סלולר וטאבלטים מסוגים ספציפיים הקיימים בעסק, שילוב כלים חדשים דוגמת צ'טבוטים ורובוטים, שילוב יכולות "זיהוי דיבור" לרבות בניתוב שיחה, שילוב גאדג'טים חדשים דוגמת Alexa (ומתחרותיה), שילוב יכולות AI (אינטליגנציה מלאכותית), שילוב מערכות "שיחות ועידה" מגוונות, שילוב מערכת אזעקה, מצלמות אבטחה, מערכות כריזה, סנסורים (IoT – בית ועסק חכם), בקרת כניסה וניהול עובדים, קופה רושמת, חיבור לרשתות תקשורת מהדור החדש דוגמת רשתות SD-WAN ועוד.

 

ניתן ומומלץ לתחר ולבחור את המשווק \ אינטגרטור המספק את השירות הזה בצורה ובמחיר המתאימים לצרכי העסק, לאחר ניתוח הצרכים של העסק.

 

טיפ:

לעסק, שיש בו מערכות מחשוב ותקשורת ישנות (מעל ל-5 שנים), מומלץ, בכל מקרה, לשקול מעבר ל-Teams של מיקרוסופט, או ל-Webex של סיסקו, או ל-Vonage, (או למערכת מתחרה דוגמת אוויה או תדיראן טלקום), כבר כעת! לכל המערכות הללו ניתן לחבר מערכת כריזה ב-IP, ללא שום בעיות.  

 

מערכת כריזה לעסק
Public Address PA system hire – Suffolk Essex

 

  1. האם אפשר לשרוד בלי המרכזיות העסקיות הפיזיות וטלפוני IP הללו במשרד?

התשובה הנחרצת היא: כן. הכל עובר לשירותי ענן.

בישראל יש כבר מעל ל-45 מתקני ענן ציבוריים ועוד עשרות רבות של מתקני ענן פרטיים. זאת, בנוסף לעשרות שלוחות מקומיות של שירותי ענן בינלאומיים הגדולים והמובילים בעולם. מדובר בשוק תחרותי ביותר ואין כל סיבה להישאר מאחור, עם הפתרונות של הדור הקודם, שאינם בענן.

אנו חיים בעולם, שבו כמעט כולם משתמשים בסמארטפון שלהם גם לצרכי העבודה, וזה כולל יישומים חברתיים דוגמת WhatsApp, רשתות חברתיות, דוא"ל, צ'טים, סקייפ (קול ו\או וידאו), וכיו"ב, בתוך מקום העבודה, בבית או בדרכים, בארץ וברחבי העולם.

 

טיפ נוסף בתחום רכישת מרכזיות IP ומערכת כריזה בענן לעסק:

 

כמו בכל מערכת תקשורת, לניסיון ולהתמחות בתחום ספציפי יש יתרון, מאשר רכישה של עודפי ציוד בזול מהמזרח הרחוק.

כיום, לפני שרוכשים מרכזיה, מערכת כריזה וטלפוני IP עסקיים, יש צורך לענות על השאלה: האם בכלל יש צורך במכשירים כאלה בעסק? התשובה לשאלה הזו לא תמיד פשוטה או ברורה לבעלי העסק. 

כפי שכבר הודגש על ידינו לא אחת, שהדרך היעילה והאפקטיבית ביותר לחסוך בהוצאות התקשורת והטלפוניה היא להפוך את כל ה-CAPEX ל-OPEX. דהיינו: להיפטר מציוד, תוכנות, תפעול, שדרוג ותחזוקה ע"י בעלי העסק. הייעוד והמיקוד של עסקים זה לעסוק בעסקים, במכירות ובשירות, לא בתקשורת ובציוד תקשורת וטלפוניה. לכן, את נושא התקשורת והטלפוניה כולל מערכת כריזה, אפשר להעביר באופן מלא ל"מיקור חוץ", לספק שירותי תקשורת בענן, שמספק את הכל כחלק בלתי נפרד מהשירות שלו (בד"כ בעלות מזערית, מול כל חלופה אפשרית).

 

שורה תחתונה בתחום מערכת כריזה חדשה מבוססת IP במתכונת "מחשוב ענן":

רכישת פתרונות מתקדמים של מערכות כריזה המשולבות בטלפוניה עסקית בענן המשולבת עם "עבודה קבוצתית" ובדגש על המערכות החדשות, כמו כל רכישה בעסק, דורשת בדיקה מוקדמת של צרכי העסק, מנהליו ועובדיו.

הפתרונות של שירותים עסקיים בענן זוכים כיום להצלחה רבה בשוק העולמי וגם בישראל. זאת, בגלל ההיקף הרחב של היכולות, שבעל העסק מקבל בחבילה אחת מקיפה, שתומכת באופן מלא בכל הצרכים, עם קישוריות מכל מכשיר קצה מכל מקום בארץ ובעולם.

אם בוחרים ספק שירות \ ספק תקשורת \ אינטגרטור לשירותים עסקיים בענן. אפשר לרכוש את השירות ישירות מהאתר של ספק שירותי הענן, ללא ספק שירות מקומי או אינטגרטור, אך יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק \ אינטגרטור ואם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

בעת קבלת ההחלטה על רכישת פלטפורמת שירותים מהענן, יש לזכור, שהצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים לצרכים של חנות רהיטים, רשת מרכולים, חברת הייטק, רשות מקומית, של משרד סוכני ביטוח ופיננסים, או של משרד רואי חשבון.

 

לקבלת הצעות מחיר עבור מערכת כריזה, מרכזיות IP בענן לעסקים בחינם – לחץ כאן!

 

 

לקבלת הצעת מחיר עבור מערכת כריזה לעסק ישירות למייל – השאירו פרטים כאן

התקנת מערכות כריזת חרום ומוזיקה בתקן 1220

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים