ניהול תשתיות תקשורת מקצה לקצה סקירת פתרונות חדשים בשוק!

ניהול תשתיות תקשורת

עסקים רבים עוברים להשתמש בשירותי הענן. אולם, תחום ניהול תשתיות התקשורת והטלפוניה נשאר בעסקים רבים מאחור, בכלים המופעלים ידנית בתוך העסק. זה יקר, מסורבל ולא יעיל.

מה התחדש בתחום הזה?

מה פרטנר ו- VMware מציעות לעסקים?

ההתפתחות המהירה של שירותי ענן הובילה ליצירת תחרות בין ענקיות כשאת השוק מובילה אמזון-AWS, בפער ניכר מול כל מתחרותיה, כשאחריה נמצאות הספקיות הבאות בשירותי ענן ציבוריים והיברידיים: גוגל Cloud, מיקרוסופט Azure, Dimension Data (מקבוצתNTT  היפנית, מסופק בישראל ע"י MedOne), IBM, סיסקו, אלקטל-לוסנט-ארגונים, אורקל, Rackspace (בבזק בינלאומי) ועוד. יש בישראל גם מגוון עננים ציבוריים והיברידיים של אינטגרטורים וספקים פרטיים לא מעטים דוגמת: טריפל-סי, ווי-אנקור, בינת עסקים, טלדור, OMC, הוט, סלקום, בזק, פרטנר, אדגר, One1, מטריקס ועוד.

מלבד העננים הבינלאומיים (שמספקים שירות ממתקנים המבוזרים בכל רחבי העולם), יש בישראל מעל ל-25 מתקני Data Centers לשירותי ענן מקומיים – ציבוריים. אחד מהם הוא בפרטנר (המתקן ממוקם בראש העין).

מהענן של פרטנר ניתן להניע אפליקציות ומידע לענן של אמזון-AWS, בקליק של עכבר, לעסק שזקוק לשירות הזה (למשל עסקים שיש להם שלוחות בעולם, או לעסקים שיש להם תנודות חריפות בביקושים למשאבי מחשוב, אחסון ורשת), באמצעות הכלים של VMware ו-Cloudify.

היתרון הגדול של השירות החדש (שמכונה בשם V-Net בפרטנר) הוא, ששירות הניהול הווירטואלי (NFV) של כל השירותים הקיימים, פותח על בסיס קוד פתוח בשם TOSCA, שהמשמעות המעשית שלו היא: ניתן לפתח פתרונות ושירותים חדשים מהר, ע"י מפתחים עצמאיים, לפי הצרכים הספציפיים של כל עסק, מבלי צורך לשלם על רישיונות, בגלל שמדובר בקוד פתוח.

המערכות החדשות, שקיימות ושמפותחות בכלי ה-NFV של VMware, הן אוטומטיות, לא דורשות התערבות יד אדם (בשונה משירותי תשתית ותקשורת מסורתיים) ומספקות במהירות כל צורך בכל עומס נדרש.

כך, ניתן להשיק שירות חדש בכל עסק, במהירות של דקות, על כל סוג של תשתית תקשורת, בעוד שבתהליכים הישנים זה היה נמשך בין 12 עד 18 חודשים. המערכת החדשה מנהלת כל שירות ישן או חדש ומנהלת את "מחזור החיים" של כל שירות. המערכת מתממשקת לכל מערכת אחרת קיימת (לרבות מערכות בילינג, ERP, CRM וכיו"ב), ומספקת הגנות סייבר חדשות מובנות בתוכה (בנוסף להגנות, שהעסק מעוניין בהם לפי ניתוח סיכונים ספציפי של העסק).

מה כולל פתרון הווירטואליזציה לניהול שירותי מחשוב ותקשורת- V-Net של פרטנר בענן שלה?

חברת התקשורת פרטנר השיקה, כאמור, מערכת V-Net, שמנהלת את רשת תקשורת המחשבים ושירותי ה-IT המרכזית של הארגונים, ומחברת, מגבה ומרכזת את ניהול תשתיות תקשורת, השירותים ואבטחת המידע מכלל הסניפים והשלוחות של הארגון, בממשק חכם ופשוט לתפעול.

התכונה העיקרית של מערכת V-Net, שזו פלטפורמת רשת וענן בטכנולוגיית NFV,  שפותחה על ידי צוותי הפיתוח של חברת פרטנר בשילוב פתרונות התזמור והאוטומציה של הסטארטאפ הישראלי Cloudify, שמאפשרת את היכולות הבאות:

  • הקמת סניף חדש של העסק וחיבורו לשאר הרשת במהירות ופשטות;
  • רצף פעילות ושמירה על מידע באמצעות גיבוי בין תשתיות תקשורת מתקדמות – סלולריות, קוויות וסיבים אופטיים הפועלות במקביל;
  • יכולת ניהול כוללת של תעבורת הרשת בכל סניף בכל רגע נתון וריכוז כלל פעילות הרשת הארגונית תחת ממשק אחד;
  • קבלת התרעות אוטומטיות בזמן אמת על תקלות בסניפים;
  • גיבוי מידע והרחבת שירותים זמינים על גבי הענן;
  • אבטחת מידע מקיפה ברמת שירותי הענן;
  • הגדרת מדיניות ברמת רשת הארגון או ברמת הסניף הבודד בצורה פשוטה ומהירה;
  • יכולת להתקין במהירות ציוד קצה זול ווירטואלי (vCPE) בכל נקודת קצה, עם ניהול אוטומטי מרחוק (מהענן), במקום ציוד קצה יקר, ישן וקנייני, שדורש תחזוקה ידנית.
  • הניהול הוא "קצה לקצה" וכולל את כל מה שיש ברשת (מרמת ציוד הקצה, דרך כל האפליקציות, כל בסיסי הנתונים, כל הפיירוולים, כל המוצרים והפתרונות שיש לעסק), תחת ממשק ניהול אחד, קל לתפעול, עם מדיניות אחידה הנאכפת בבת אחת בכל הרשת.
  • ניהול עומסי התעבורה בכל קצוות הרשת נעשה בממשק אחד אוטומטי. יותר אין "צווארי בקבוק" בתעבורה בשום מקום ובשום סניף של העסק.
  • חיסכון משמעותי במשאבים וציוד פיזי.

מדובר במערכת אינטליגנטית ומתקדמת שנמצאת ברמה הגבוה ביותר של היכולות הטכנולוגיות הקיימות כיום בארץ ובעולם.

הפלטפורמה החדשה מאפשרת חיסכון משאבים משמעותי ושמירה על רצף פעילות עסקי באמצעות שילוב תשתיות ה- LTE (סלולר), האינטרנט הקווי והסיבים האופטיים של פרטנר

בשירות זה, שהוא ראשון מסוגו בישראל. בכך, פרטנר מצטרפת לקבוצה מצומצמת של חברות תקשורת מובילות בעולם המציעות ניהול שירותים על גבי רשתות וירטואליות בענן.

המערכת V-Net מציעה ללקוחות של פרטנר שורה של יתרונות, ובהם:

  1. חיסכון בעלויות ושיפור היעילות – השירות מחליף את הצורך ברכישת ציוד פיזי יקר ובהכשרת עובדים, בממשק מתקדם וידידותי למשתמש.
  2. סביבה עצמאית, שאינה תלויה ביצרנים, בניגוד לסביבה מרובת היצרנים הנוכחית, שמסרבלת את העבודה ועלולה לעכב פתרונות לתקלות – סביבה  בה בכל ציוד נדרש טיפול של ספק ציוד אחר.
  3. ממשק אחד לכל הפעילות – פורטל מתקדם לניהול רשתות ושירותים בענן, במקום שורה של מערכות נפרדות ומסורבלות, שמעניק תמונת מצב ויכולת ניהול כוללת של תעבורת הרשת בכל סניף בכל רגע נתון, תמונת מצב המרכזת את כלל פעילות הרשת הארגונית תחת ממשק אחד.
  4. רשת אחת לכל התשתיות – איחוד בין תשתיות סלולריות ותשתיות נייחות, מקומיות ובינלאומיות.
  5. ניצול משאבים אופטימלי באמצעות מגוון טכנולוגיות המנצלות באופן מיטבי את רוחב הפס ומאפשרות לנתח ולנתב את התעבורה והיישומים הארגוניים בכל סניף.
  6. הגדרת מדיניות אבטחת המידע ואופן התעבורה בצורה פשוטה ומהירה – ברמת הארגון או ברמת הסניף הבודד.
  7. שירותי ערך מוסף בענן – מגוון פתרונות אינטרנט, אבטחה וסייבר בלחיצת כפתור, בהתאם לצרכי כל לקוח דוגמת: חומת אש ,(Firewall) סינון כתובות ,URL רשת פרטית וירטואלית ,(VRF) אנטי-וירוס, מערכת למניעת חדירות ,(IPS) מניעת זליגת מידע ,(DLP) בקרת יישומים ,(Application Control) אנטי-ספאם ועוד.
  8. ייעול בהקמת סניפים חדשים – הגדרת תבנית לתצורת סניף בודד ו"שכפול" סניפים על פי המדיניות שהוגדרה וללא צורך בהפעלת ממשקים חיצוניים.
  9. פתרון פשוט ומהיר לתקלות – המערכת מאתרת ומזהה תקלות באופן אוטומטי עפ"י הגדרות מנהל מערכות המידע ושולחת התראות ישירות בזמן אמת למייל, לטלפון הנייד וכו'.

במערכת החדשה, עסקים יוכלו להישאר עם אצבע על הדופק ולנהל בכל רגע נתון את כל אחד מן הסניפים, בסביבה היברידית יעילה ביותר המותאמת לצרכיו הייחודיים של כל עסק.

השירות הנ"ל מיועד ומתאים כרגע לארגונים בינוניים עד גדולים, בעלי שלושה סניפים לפחות, הזקוקים לרשת מנוהלת ומאובטחת לתקשורת פנים ארגונית וחוץ ארגונית, והשירות הזה משמש בעיקר את בעלי תפקידי המחשוב בארגון – מנהלי מערכות מידע ראשיים (מנמ"רים), אנשי מחשוב, ואנשי טכנולוגיית מידע  .(IT)

בעתיד (בשנה הקרובה), VMware ביחד עם שותפותיה דוגמת Cloudify, ירחיבו את הפתרון כך, שיתאים גם לעסקים קטנים עד בינוניים (עסקים שיש להם פחות מ-3 סניפים).

האם אני בכלל צריך מערכת לניהול תשתיות תקשורת?

הרשת הווירטואלית של פרטנר היא מערכת חכמה לניהול כלל תשתיות ושירותי התקשורת לעסקים מרובי סניפים, על גבי הענן. ביכולתה לאפשר למנהל ה-IT בארגון גישה ישירה לכל נקודה או סניף ממשק הניהול, תוך חיסכון מהותי בכוח אדם, זמן, חומרה וכסף.

עסקים בארץ ובעולם מבססים את פעילותם בקצב הולך וגובר על שירותי ענן, ובכל זאת מוצאים עצמם תלויים ב'קופסה' שבסניף, בחיבור המקומי לאינטרנט ובצורך להגיע פיזית לכל נקודה וכל קופסה (מתג או נתב) בכל משרד וסניף, לטובת אבחון תקלות, הגדרות שימוש וניהול שוטף של הפעילות.

קבוצות תקשורת מובילות בעולם, כמו בריטיש טלקום (BT) ו-AT&T, מציעות זה מכבר ניהול שירותים על גבי רשתות וירטואליות בענן, ופרטנר (כך לטענתה) היא הראשונה להציע את היכולות האלו בישראל.

בדומה למהפכה, שהתרחשה בתחילת שנות ה-2000, במעבר של תשתיות מחשוב פיזיות לתשתיות וירטואליות מנוהלות בענן, פלטפורמת פרטנר V-Net יוצרת ניהול חכם של רשתות התקשורת, השירותים והגישה לענן, ומאפשרת למנהל ה-IT בעסק ובארגון גישה ישירה לכל נקודה או סניף ממשק הניהול, תוך חיסכון מהותי בכוח אדם, זמן, חומרה וכסף.

איך אני בוחר מערכת לניהול תשתיות תקשורת?

מנהלי עסקים, שאין להם צל של מושג מה זה NFV ומה השיקולים במעבר לניהול וירטואלי של רשת התקשורת והטלפוניה של העסק, מוטב שיזמינו ייעוץ מקצועי לתחום הזה.

בניגוד לטענת פרטנר, שהיא היחידה בשוק הישראלי המספקת שירותי ניהול רשת קצה לקצה בענן, יש כמה ספקים נוספים המספקים פתרונות דומים ומתחרים דוגמת: בזק בינלאומי, טלדור, וי-אנקור, מלם-תים, MedOne ורד-בינת. בנוסף, החברות הישראליות: אודיוקודס ו-BATM פיתחו אף הן פתרונות vCPE מבוססי SDN/NFV. מה שנכון הוא, שפרטנר היא הראשונה והיחידה (בינתיים) המספקת פתרון כזה בישראל על בסיס הפתרון המתקדם, שפותח ע"י חברת Cloudify ביחד עם VMware. 

מהן השאלות, שאני צריך לשאול את ספק מערכת לניהול תשתיות התקשורת והטלפוניה בענן, לפני קבלת הצעת המחיר לעסק שלי?

מדובר במשא ומתן עסקי – מקצועי לכל דבר, שרצוי שייעשה ע"י מומחים לתחום הזה. אם לבעל העסק אין ידע בתחום זה, קל יהיה "לעבוד עליו" ולשכנע אותו לרכוש מה שטוב רק לכיס של ספק הפתרון.

השאלה החשובה ביותר, שבעל העסק יכול לשאול בעצמו (גם ללא ייעוץ מקצועי) את ספק המערכת היא: מה העלות הכוללת לחודש לעסק, עלות הכוללת הכל: כל השירותים הנחוצים לעסק לרבות: מערכות הגנה, גיבוי ושרידות, מערכות ניטור ושליטה, הביטוח, התחזוקה, רישיונות (אם יש), תוכנות וכיו"ב. כך, ניתן להשוות בקלות בין ספקים ולחשב את העלות הכוללת (TCO) של כל פתרון.

לא פחות חשוב הוא לבחון את היכולת לקיים "המשכיות עסקית בכל מקרה של תקלה או נפילה של התקשורת לעסק או נפילה של הקשר לענן. גיבוי ושרידות הם נושאים חשובים ביותר, אבל הם אינם מספקים לצורך "המשכיות עסקית". נתוני הלקוחות ושמירת רצף הטיפול בהם בכל מצב, הם עניין קריטי לכל עסק (אחרת הלקוחות יברחו ממנו ברגע הראשון שיש תקלה). "המשכיות עסקית" דורשת לעיתים השקעות לא קטנות ותרגול של עובדי השירות בעסק. לכן, מומלץ לחפש חלופות, שתאפשרנה המשכיות עסקית" בכל מצב. 

שורה תחתונה

רכישת מערכת לניהול תשתיות התקשורת והטלפוניה קצה לקצה בענן לעסק, כמו כל רכישה בעסק, צריכה להיעשות רק לאחר בחינת צרכי המשתמשים בעסק. הצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים בכלל לצרכים של רשת מרכולים, חברת הייטק, סוכני ביטוח, או של משרד רואי חשבון.

לכן, לכל בעל עסק מומלץ לבצע תהליך מושכל של בחירת מערכת לניהול תשתיות התקשורת והטלפוניה קצה לקצה בענן, ומומלץ לבצע תיחור, בגלל התחרות  הקיימת בשוק הזה. מומלץ, שהמערכת הזו תהיה במסגרת שירותי ענן הכוללים של אותו ספק שירות.

לכן, נשאלות כאן השאלות:

מה הבעיה המרכזית, שיש לך בעסק בתחום ניהול מערכות המחשוב והתקשורת, שאתה סבור, שתוכל לפתור באמצעות מעבר לניהול ניהול רשתות / תשתיות תקשורת מקצה לקצה בענן?

האם אתה יודע על ההבדלים בין מערכת לניהול תשתיות תקשורת בהתקנה מקומית בעסק שלך לבין מערכת המסופקת כשירות בענן (כשירות העומד בפני עצמו בענן נפרד או כשירות נלווה, למשל נלווה לשירות מרכזיה בענן)?

אם יש לך כבר מערכת לניהול תשתיות התקשורת והטלפוניה בענן – ממה אתה לא מרוצה מהמערכת הזו? שתף אותנו!

איך אתה חושב, שאני יכול לעזור לך בבחירה או בשדרוג של ניהול רשתות / תשתיות תקשורת מקצה לקצה בענן לעסק שלך?

לקבלת הצעת מחיר עבור ניהול תשתיות תקשורת

 

5/5 - (5 votes)
ניהול רשתות / תשתיות תקשורת
מעניין? שתפו ברשתות חברתיות
Facebook
Twitter
LinkedIn
אודות המחבר:

מחבר המדריך לפתרונות תקשורת ומחשוב ענן ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים באתרי טלקום אקספרט. מומחה בתחום התקשורת והמחשוב לעסקים מאז שנת 1991. אני מזמין אתכם לעקוב אחרי לקבלת עדכונים וחדשות בעולם התקשורת והמחשוב בפייסבוק | בלינקדאין | וביוטיוב ובמייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם
.npf{display: none !important}
חיוג מהירוואטסאפ