ספקיות אינטרנט לעסקים – השוואת הצעות מחיר

מיקור חוץ לעסקים

ספקיות אינטרנט – השוואת הצעות מחיר

לעסקים שרוצים לחסוך בהוצאות 

שוק ספקי האינטרנט עובר מהפכה ממש מול עיננו. המעבר משלושה ספקים גדולים לריבוי ספקים מפולחים מגזרית הוא מהלך נכון, שמביא למקסום היכולות של כל עסק ולחסכון משמעותי בהוצאות על שירותי האינטרנט לעסקים.

איך בוחרים בספק האינטרנט המתאים והחסכוני ביותר לעסקים?

שוק ספקיות האינטרנט (ISP) עובר מהפך ממש מול עיננו. את המהפך החלה למעשה חברת הוט כשהקימה בפברואר 2012 את הוטנט (HOTnet) כ- ISP, שמציע חיבור לאינטרנט במחיר אחיד וקבוע של 20 ₪ לחודש (כולל מע"מ) לכל רוחב פס עד 100 מגה סל"ש. במחיר המצחיק הזה מקבלים הלקוחות (מכל סוג):

•גישה לדואר האלקטרוני מכל מקום – בהתחברות מרחוק (Webmail) או בסנכרון עם מערכת ניהול דוא"ל כגון Outlook.

•ממשק משתמש קל ופשוט בשפה לבחירת הלקוח – עברית, אנגלית או רוסית.

•כלים לניהול אנשי קשר, כולל יבוא וייצוא.

•שטח נוסף לאחסון קבצים – כונן אישי בנפח 500MB .

•שירות העברה אוטומטית – יבוא דואר מכתובות דוא"ל אחרות.

•שירות אנטי-וירוס רשתי – הגנה על תיבת הדוא"ל מפני דוא"ל החשוד כווירוס.

•שירות אנטי-ספאם רשתי – העברה אוטומטית של דוא"ל החשוד כדואר זבל לתיקייה ייעודית.

•שירות סינון דוא"ל – סינון אוטומטי של דוא"ל נכנס בהתאמה אישית. 

בעקבות מהלך זה, "התיישר" כל שוק ה- ISP והחלה צניחת מחירים מהירה, כאשר כמעט כל הספקים נמצאים כיום בטווחי מחיר של 25-50 ₪ לחודש לכל רוחב פס (עד 100 מגה). בנוסף, חלה התפתחות חשובה יותר מנקודת ראות של המגזר העסקי ושירותי אינטרנט לעסקים והיא: פרגמנטציה מוחלטת של השוק. במקום 3 ספקי אינטרנט גדולים כמו שהיה בחמש השנים האחרונות (בזק בינלאומי, 013-נטוויז'ן, 012-סמייל) ולידם כמה ספקים זעירים (דוגמת אקספון-018, אינטרנט רימון (למגזר הדתי), וכינרת תקשורת), החל טרנד חדש: ספקי אינטרנט מגזריים. השוק מוצף כיום בעשרות ספקי אינטרנט מגזריים, בדגש על שירותי אינטרנט לעסקים, ובקרוב תחול התרחבות ונראה עוד כמה עשרות ספקים חדשים נכנסים לשוק. 

למה ספקי אינטרנט חדשים נולדים דווקא כעת?

המקור לתופעה זו נעוץ ב"הסכם הג'יגות" שבין ספקי האינטרנט לבזק ולהוט. בקצרה, הסכם הג'יגות הוא הסכום החודשי (הנמדד ברוחבי פס בג'יגות, ולכן שמו כזה), שעל ספקי האינטרנט לשלם לבזק ולהוט תמורת "הזכות לרכב על הרשת" של בזק או הוט ולהגיע ללקוחות, כדי לחבר אותם לרשת האינטרנט ולספק להם שירותי אינטרנט בתשלום. משרד התקשורת מבצע שימוע לביטול הסכם זה, ובקרוב כנראה הוא יבוטל. במקביל ולקראת ביטולו של ההסדר, המחיר שמשלמים ספקי האינטרנט לבזק ולהוט ירד בצורה דרסטית בשנה האחרונה עד שהפסיק להיות "חסם כניסה" לספקים חדשים. 

הסכם הג'יגות הקיים איפשר ומאפשר לספקי האינטרנט הגדולים לסוגיהם לדרוש (ולקבל) מיליוני ₪ מידי שנה, מספקי התכנים והשירותים הגדולים כקטנים, אם הם רצו ורוצים לשכון ב- CDN וב- Caching של הספקים (מאגרי הזיכרון של ספקי אינטרנט). זאת, כדי לאפשר לציבור הגולשים להגיע במהירות ובאיכות לאתרים שלהם. הספקים גם מפעילים כלי DPI (ניתוח תעבורה) כדי לנטר פרוטוקולים וגולשים ולתעדף אותם, לשירותים ולחברות ששילמו לספק האינטרנט. 

אם הסכם הג'יגות יבוטל, ייתקלו ספקי האינטרנט בתופעה מעניינת: ספקי התכנים ינסו לעקוף אותם כדי להגיע ישירות ללקוחות. דוגמה בולטת לגישה הזו מתרחשת בעצם הימים הללו בארה"ב, כשחברת גוגל החלה לפרוס תשתיות FTTH (סיבים עד הבית) כדי להתחבר ישירות ללקוחות, ולעקוף בכך את כל ספקים שלוקחים ממנה כסף כדי להגיע ללקוחות. גם אצלנו, בהיעדר תשלום משמעותי על החיבור בפס הרחב לבזק ולהוט מצד ספקי האינטרנט, נעלם החסם להפוך ISP עצמאי ובלתי תלוי בגדולים ובוותיקים. 

כך, משרד התקשורת מייצר שוק חדש של ריבוי ספקי ISP (בעוד שאת המחיר ללקוח הסופי כבר כמעט לא ניתן להוריד. זאת, לאחר שהוטנט קבעה רף מחיר נמוך של 20 ₪ לחודש, לכל רוחב פס עד 100 מגה). כך נראה, קרוב לוודאי, את: YNET, מאקו, וואלה!, תפוז, דה-מרקר, יד2, דפי זהב, גלובס, גוגל, מיקרוסופט, אפל, יוטיוב, פייסבוק ואחרים, הופכים ל- ISP. ספקי התכנים יאמרו לעצמם: אם מחיר העברת התוכן כספק תוכן ללקוחות הוא אפס או קרוב לאפס, אז למה לא להפוך ל- ISP בעצמך? בשביל מה לשלם מאות אלפים ₪ עד מיליוני ₪ לשנה לספקי האינטרנט הגדולים תמורת "הזכות" להגיע מהר ללקוחות? כך, כמעט כל ספק תכנים גדול יהיה גם ISP עצמאי. כל הספקים, שיכולים לעשות זאת, יתנערו מההסכמים שלהם עם הספקים הגדולים עליהם הם "רוכבים", כי הם לא יזדקקו יותר למתווכים בינם לבין הלקוחות, שצורכים את התכנים והתעבורה שלהם. כך, יתמוטט חיש מהר המודל הכלכלי של ספקי ה- ISP הגדולים הקיימים. 

לא מדובר כאן במודל תיאורטי. המהפכה הזו מתרחשת ממש מול עינינו. כעת. ספקים רבים כבר הקדימו בשנה החולפת את ההחלטה של משרד התקשורת לבטל את "הסכם הג'יגות" ויצאו כבר לדרך. לא מעט ספקי תכנים ושירותים כבר נהיו ספקי ISP עצמאיים בישראל, כדי להשתחרר מעול החברות הגדולות והתשלומים שהן גובות עבור "הזכות לעבור דרכן" אל לקוחות הקצה. דוגמאות בולטות: אומניטק, בינת, מל"מ מערכות, טריידאנט שירותי מסחר אלקטרוני, מכון מופת, ליולנס, מארס-019, תדיראן טלקום, אינטרספייס, טלטל, ערדום מפעלים אזוריים, ארידור נכסים, Triple C ועוד. הספקים החדשים הללו הצטרפו ל- ISP העצמאיים, שכבר היו בשוק הזה: מחב"א,  בנק לאומי, החברה לאוטומציה, ספוטנט, החברה לפיתוח ובניין בערבה, הוטנט, ועוד. עם ביטול הסכם הג'יגות די בקרוב, יהפוך הכיוון הזה ל"שיטפון". כל ספק שירותים ותוכן עם מעט מזומנים בכיסו יהיה גם ISP וידאג (בעיקר) לתעבורה ולשירותים שהוא מספק ללקוחותיו. זאת, עם פילוח מאוד צמוד לצרכי הלקוחות שלו. סה"כ נכון למחצית 2012 יש בישראל 43 ספקי אינטרנט (!). בהחלט מהפכה שאנו רק בראשיתה.  

מה מייחד את ספקי האינטרנט החדשים?

כניסת מסה כזו גדולה של ספקי אינטרנט חדשים לשוק יצרה בו מהפכה משמעותית בכמה מובנים בו זמנית: 

1) צניחת מחירים מאוד משמעותית. 

2) אספקת שירותי ערך מוסף, שבעבר היה נגבה עליהם כסף וכעת הם ניתנים בחינם כחלק מהחבילה החודשית. 

3) הרחבת "סל השירותים", כולל הצגת שירותים חדשים הממוקדים בעולם הענן ושירותי IP בגישת ה- Convergence. 

אנו ניצבים כיום בעידן של שילוב שירותי תקשורת סלולר ומפ"א תחת ספק אחד. סף הכניסה וחסמי הכניסה לשוק התקשורת במסגרת שירותי ענן יורד וניתן לספק שירותים משולבים (וזולים) – בענן. ריבוי השחקנים הקטנים מבטיח, שללקוחות תהיינה כמה חלופות עם מחירים מאוד אטרקטיביים. התחרות המתפתחת היא לטובת הלקוחות ומשנה את הפרדיגמות בשוק התקשורת הישראלי. הכיוון הוא די ברור: שילוב שירותי סלולר עם שירותי מפ"א. זה קרה בכל העולם (דוגמאות בולטות בארה"ב: AT&T, Verizon) וקורה כעת בישראל. 

איך בוחרים ספק אינטרנט לעסק?

אנו מציעים חלופה לא יקרה לנהל עבורכם את כל תהליך בחירת ספק האינטרנט של העסק שלכם, שנעשית ע"י מומחים בעלי ניסיון רב בתחומי התקשורת והאינטרנט. אנו נכין עבורכם מפרט דרישות פשוט, כולל הסכם מותאם עבור העסק שלכם, כדי שאתם תוכלו לקרוא, להבין וגם לדעת מה לעשות, ולבחור בספק האינטרנט הטוב ביותר עבורכם מכל הבחינות הן התפעוליות והטכנולוגיות  והן הכספיות. בדרך זו אתם תשלמו רק עבור העצות שלנו ותוכלו לחסוך אלפי שקלים לעסק שלכם. 

בעבר, נטו לקוחות עסקיים לקחת את שירותי האינטרנט מקבוצה אחת: קבוצת בזק (בזק בינלאומי כספק תשתית פיזית לאינטרנט ובזק כספק שירותי תשתיות אינטרנט ושירותים נרחבים לעסקים). אין ספק, שקבוצת בזק היא מובילת שוק בתחום השירותים לעסקים, כשקבוצות הוט, סלקום ופרטנר מנסות להתחרות בה במשך שנים עם הצלחה מינורית. אולם, בממוצע, השירותים הללו יותר יקרים מאשר אצל המתחרים. הקו שבו מומלץ לנקוט בכל תחום לא רק בתחום שירותי האינטרנט, הוא: לא להיות כבולים לתקופות זמן ארוכות לספק אחד. מומלץ להשאיר את חופש הבחירה בידי הלקוח, ולנטרל בכך את כוחו של הספק, שמוביל לעליית מחירים אצל לקוחות הלכודים אצלו ב"חתונה קתולית". שירות אינטרנט איננו אמור להיות שירות יקר גם לא ללקוחות העסקיים. מדובר במצרך המוני – Commodity, שקל היום לספק אותו בכל מקום בארץ ובעולם. אפילו השירותים היותר מסובכים כמו שירותי ענן  ברשת האינטרנט הפכו לקלים לביצוע ומחירם מאוד אטרקטיבי. 

ריבוי הספקים בעולם ה- ISP הוביל להתמקצעות של ספקים בתחומים ייחודיים כדי לענות על צרכים ייחודיים של הלקוחות. זו תופעה חיובית בפני עצמה, ורבים בשוק העסקי טרם הפנימו, שכללי המשחק בשוק הזה השתנו ללא הכר בשנה האחרונה. הספקים הקטנים והחדשים מתחילים לתפוס נתחי שוק הולכים וגדלים ולמעשה, מובילים את המגמות החדשות שיש בשוק ומאלצים בכך את הספקים הגדולים להתפתח ולהציע כל העת שירותים חדשים ולהוזיל מחירי שירותים קיימים.    

טיפ:

ההתלבטות של עסקים בינוניים עד גדולים לגבי בחירת ספק אינטרנט אינה יכולה להישאר בגדר של התלבטות תיאורטית בלבד. מומלץ לא לחתום עם ISP על הסכם שאורכו מעל שנה. מדובר בשוק מאוד דינמי ותחרותי, שמשתנה ממש בימים אלו, וחתימה על הסכמים ארוכי טווח היא נגד האינטרסים העסקיים והכלכליים של העסק הארגון מקבל השירות. כיום, ישנם ISP לא מעטים המסכימים לחתום על הסכם שירות אינטרנט, שאין בו מגבלות זמן. דהיינו: שניתן לעזוב את הספק בכל עת (בהתראה מקובלת של חודש), ללא שום קנסות יציאה. יש להתעקש על נקודה זו, או לחילופין לסכם עם ה- ISP על "תקופת מבחן" בת כחודש עד כחצי שנה, בו הוא "יעמוד למבחן" אצל הלקוח ותהיה אפשרות לנטוש אותו ללא קנסות יציאה בתום "תקופת המבחן", שנקבעה מראש. 

במחירי האינטרנט הנמוכים של היום, ניתן (ורצוי) להתחבר לשני ספקי אינטרנט במקביל לצרכי שרידות. כך, ניתן ללמוד גם על טיב השירות והאיכות של כל אחד מהספקים ולקבל החלטות המבוססות על ניסיון מצטבר.  

ספקי אינטרנט – סכום המלצות

התגברות התחרות בין חברות התקשורת פתחה בפני הלקוחות העסקיים והארגוניים מגוון רחב של הזדמנויות לחסוך ולהפעיל שירותים חדשים לפי צרכיהם ולבחור במגוון רחב של פתרונות אינטרנט. די ברור, שעלויות התקשורת מעיקות על כל בעל עסק. בבחירת ספק אינטרנט לעסק יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של העסק. מומלץ לבחון את החלופות השונות הקיימות כיום, שהן רבות (43 ספקי אינטרנט), ולקבל החלטה, שמבוססת על ניתוח צרכים מול החלופות הקיימות בשוק. אנו, בכל מקרה, עומדים לרשותכם לסייע בבחינת החלופות השונות והצגת יתרונות וחסרונות של כל חלופה, על מנת שתבחרו בחלופה האופטימלית מבחינתכם. מומלץ למצות את אפשרויות החיסכון בהוצאות התקשורת הטמונות בשירותים ובספקים החדשים, מה שיכול להוות יתרון כלכלי משמעותי בשוק לכל עסק וארגון. אין כל סיבה לא לבצע תיחור בין הספקים כבר כעת, בליווי המקצועי המתאים. השוק רווי מתחרים והכוח אמור להיות בידי הלקוח.

לקבלת הצעות מחיר מספקי אינטרנט בחינם – לחץ כאן.

סקירת ווידיאו, השוואה ספקיות אינטרנט בזק בינלאומי וטריפל סי: 

 

סקירת וידיאו, בדיקה: ספקיות אינטרנט במחיר נמוך במיוחד: 

השאר תגובה

פוסטים נוספים