פתרונות לחדרי שרתים – האם הם מתאימים לצרכים של העסק שלי? (מידע חדש וטיפים)

פתרונות לחדרי שרתים SERVER

פתרונות לחדרי שרתים – האם הם מתאימים
לצרכים של העסק שלי? (מידע חדש וטיפים)

 

 

תחום הקמת ותחזוקת חדרי שרתים: חדרי תקשורת למרכזיות ולמחשבים, משנה את פניו במהירות בשנים האחרונות.

לאן השוק הזה הולך ומה התחדש בו?
האם זה הפתרון המתאים לעסק שלי?
האם אני בכלל זקוק לחדר או חדרי שרתים אצלי בעסק?

 

שוק התקשורת העסקית בישראל משנה את במהירות ועסקים רבים, במיוחד ברמת ה-SMB וה-SME קולטים את הכיוון העולמי, שלפיו אין צורך בכלל במרכזיה או בחדר מחשבים, כי בכלל אין צורך במוצרי חומרה כאלה בעסק (או בכלל).

החומרה של העבר נמצאת אי שם בחוות שרתים (Data Center) של ספק שירותים המתמחה בתחום ה-Data Centers ומספק שירותי ענן לכל צורך, בכל עת, לכל מטרה ולכל עסק.

אולם, עדיין יש לא מעט עסקים, שנזקקים להקמת חדרי שרתים וחדרי תקשורת מחשבים, בעיקר מהטעם, שהם לא עברו לשירותי ענן, או שהם עוברים (פיזית) למקום חדש אחר.

פתרונות לחדרי שרתים SERVER

 

מה המשמעות של הקמת חדר שרתים, לתקשורת ומחשבים בעסק?

חדר שרתים כולל ציוד רב, ולעיתים אף מורכב ביותר. בכל חדר מחשבים ניתן למצוא ארונות שרתים, כחלק ממערכת תקשורת הנתונים והשליטה על המחשבים, מערכות של מיזוג אוויר, מערכות חשמל בעלות תפקיד חשוב בתפעולה של מערכת המחשוב וכן מערכות בקרה ובטיחות, שדואגות לפעילותה התקינה ולמצבי חירום. בהיותו כזה, חדר מחשב דורש תכנון מדויק ונכון והחשוב מכל, התאמה מלאה לכל צורך עסקי.

כיום, מומלץ לקחת את הפתרון מספק מומחה, שיודע לספק הכל: ניתוח הצרכים, ייעוץ, בחירת הציוד, התקנה, תחזוקה ושירות. בין הספקים המובילים ניתן למצוא את: בינת, אלכסנדר שניידר, שניידר אלקטריק, בזק, אדוויס, תים, צודקביץ, י.א. מיטווך, ארזים, Octally, Greenware, מגלקום, טל-אר, בזק בינלאומי, קבוצת חילן (ווי-אנקור) ועוד.

 

מהן הנקודות הקריטיות בבחירת פתרון חדש בהקמת חדר תקשורת ומחשבים?

מעבר להיבטים של תקציב, הנקודה החשובה ביותר היא מוכנות המערכת החדשה לגישה של "ענן מקומי" עם יכולת חיבור ל"ענן חיצוני" (דהיינו: הגישה הרב-עננית או המכונה לעיתים: היברידית). עולם התקשורת והמחשוב צועד במהירות לכוון של שימוש מלא בשירותי ענן בכל תחום (כולל בטלפוניה), ומערכת, שאינה מסוגלת לתמוך בהתפתחות זו דינה להיזרק לפח האשפה די מהר.

הקמה וארגון של חדר שרתים מחייב את הנהלת הארגון והעסק לגיבוש מדיניות ברורה ומוגדרת של הצרכים בהווה עם מבט לעתיד הנראה לעין ועד 10 שנים קדימה. יש צורך להתחשב בצורך המתמיד בשינויים וגם לקחת בחשבון שינויים וגידול עתידי, בקביעת השטח, גודל השטח ומיקום השטח בתוך הארגון / העסק, כל אלה חייבים להבחן בחשיבה מעמיקה ומתוכננת.

 

בהקמת חדר שרתים יש לבחון היבטים רבים נוספים:

 

– הקמת מחיצות עתידיות בחדר עצמו (אם יידרש).

– הקמת רצפה צפה בהתאם לכמות הציוד העומדת להיות בחדר (כולל תכנון עתידי).

– תקרה, תאורה ומיזוג מתאים.

– הכנה לפריסות כבלי חשמל וכבלי תקשורת בנפרד ובבידוד.

– שילוב מערכת הטלפוניה ופריסת תשתית הטלפוניה בשילוב עם רשת המחשוב.

– מערכות גיבוי ושרידות (רצוי ומומלץ לפי תקנים בינלאומיים).

– הקמת תשתית "תקשורת אחודה" – UC&C בעסק עצמו.

– בדיקת הצורך במערכות שירותי CDN (נחוץ במיוחד לעסקים שנשענים על רשת האינטרנט העולמית).

– הקמת חדר מנהל התקשורת ועוד.

הקמת מערכות נוספות לשירותי המחשוב ומערכות, שיש להם נגיעה חשובה וישירה לחדרי השרתים והתקשורת:

– מערכות מיזוג אוויר. לפי ארגון ASHRAE, הארגון האמריקאי למהנדסי מיזוג אוויר, הטווח המומלץ של טמפרטורת האוויר המסופק לשרתים נע בין 18 מעלות ל-27 מעלות צלזיוס. דהיינו: ניתן לחסוך הרבה כסף במיזוג האוויר (שזו ההוצאה הכבדה ביותר לאורך זמן בחדרי שרתים ותקשורת), ע"י כיוונון הטמפרטורה הרצויה ל-25 או 26 מעלות צלזיוס.

– מערכות גיבוי UPS.

– גנרטור לגיבוי מערכת החשמל.

– מערכות גילוי אש ועשן.

– מערכות כיבוי (מבוססות גז) העונות על תקני כיבוי האש.

– בקרת טמפרטורה.

– מערכות כריזה.

– מערכות גילוי הצפה וניטרול הצפה וחדירות מים.

– מערכות בקרת כניסה מבוססות ביומטריה.

– מערכות לגילוי פריצה.

– סנסורים מסוגים שונים (IoT) לפי הצרכים שהוגדרו.

– מערכות בקרה ובטחון כולל מצלמות אבטחה.

 

תקני חוות שרתים ותקשורת

יש כיום מערכת תקנים בינלאומית מאוד מסודרת לתחום חדרי וחוות שרתים ותקשורת, ברמות תקן הנעות בין T1 (Tier) עד T4. חוות שרתים ברמת T4 תיבנה מוגנת עמוק מתחת לפני הקרקע ומוכנה לעמידות בפני כל אסון, גם בפני התקפה אטומית, או רעידת אדמה חזקה. הצורך הזה קיים רק לגבי עסקים מאוד רגישים. ברוב העסקים בישראל יהיה מספק לעמוד ברמת התקן עד רמת T3.

יש מחיר לכל רמת תקן ולכן זה אחד הפרמטרים החשובים ביותר בתהליך בחירת הקמת חדרי תקשורת ומחשבים. עסקים רבים נוטים להתעלם מהתקנים הללו ואח"כ הם מופתעים כשיש אסון או נפילה של כל המערכות.

יש לא מעט דוגמאות של עסקים, שהתמוטטו במהירות ופשטו את הרגל, כי חדר המחשבים שלהם הוצף או נשרף, ולא היו להם מערכות הגיבוי המתאימות, מערכת התחזוקה המתאימה, הרישיונות המתאימים והביטוח מתאים.

גם שימוש בחוות שרתים של צד שלישי, אינו פוטר את העסק מהצורך לספק: גיבוי, אבטחה, שרידות, הסכם תחזוקה והסכם ביטוח לחוות השרתים (גם כשהשרתים נמצאים פיזית בידי מפעיל חוות שרתים מתמחה).

 

האם יש בכלל צורך בחדרי שרתים?

חיסכון בהוצאות (ובמיוחד בהוצאות התקשורת והמחשוב) הוא "צו השעה" בכל עסק וארגון. לכן, לפני שנכנסים לפרויקט של הקמת חדרי תקשורת ושרתים (או שיפוץ ושדרוג חדר תקשורת ושרתים קיים), יש לשאול את השאלה: האם בכלל יש כיום צורך בחדר תקשורת ושרתים?

התשובה לשאלה הזו, במיוחד בעסקים קטנים עד בינוניים היא: לאו מוחלט. אמנם, עסקים וארגונים זקוקים לשירותי מחשוב בכל פעילותם. אולם, מדובר בסעיפי הוצאה בלתי נשלטים. הדרך הנכונה להחזיר את השליטה בהוצאות הללו היא: להיפטר מכל הציוד ולהפוך את חדר התקשורת והשרתים לחדר המביא הכנסות לעסק, ולא להמשיך בשיטה הישנה, שבה החדר הזה הוא רק הוצאות הולכות וגדולות לעסק.

עסקים מוצפים כיום בשפע של פתרונות תקשורת ומחשוב מתקדמים, לרבות בענן. אחד הפתרונות המתקדמים ביותר הוא תחום שירותי תקשורת, מחשוב ושיתוף אחודים :UCaaS  (ר"ת:  .(Unified Communications as a Serviceהמונח הזה הוא המימוש השירותי בענן (בתשלום חודשי קבוע וידוע), של גישת "התקשורת האחודה" (UC&C).

כיום יש הרבה ספקים המספקים את הכיוון הזה ונגמרה התקופה, שבה מנהלים שאלו: האם כדאי לעבור לעבודה שיתופית בענן (ואיזה ענן)?

 

העקרונות לחיסכון בהקמת חדרי תקשורת ושרתים בשירותי המחשוב והטלפוניה העסקיים כוללים את הנקודות הבאות:

  • עסקים רבים הבינו, שעידן המחשב השולחני והשרת העסקי הסתיים. למחשב השולחני החדש קוראים לפטופ (מחשב נייד), או טאבלט. הוא מתלווה לסמארטפון, שמשמש את המנהלים והעובדים לצרכי עבודה מהירים בכל מקום (למשל דוא"ל, שיחה עסקית ברשת עסקית והעברת קבצים), גם כשהם בתנועה או בחו"ל.
  • עסקים רבים הבינו, שאין צורך במערכות תקשורת פיזיות קוויות, מערכת תקשורת אלחוטית (למשל ב-WiFi) מספקת בהחלט את כל צרכי התקשורת הפנימית בעסק.
  • רשת המחשבים העסקית, שכוללת שרתים, מתגים ונתבים הנמצאים בחדר תקשורת ומחשבים,הופכת למיותרת. כל השירותים המיחשוביים והתקשורתיים של העסק וכל האפליקציות העסקיות מתקבלים ישירות מהענן.
  • עסקים קטנים יכולים לבחור בין כמה סוגי עננים הקיימים כיום בישראל, לפי הצרכים שלהם .(אפשר לבחורביותר מסוג ענן אחד, לפי הצרכים והאפליקציות של העסק:
    • ענן בינלאומי (הנמצא אי שם בעולם). הענן הנפוץ ביותר בקרב עסקים קטנים בישראל הוא הענן של אמזון, אחריו הענן של מיקרוסופט ואחריו הענן של גוגל. יש עוד כמה ספקי שירותי עננים בינלאומיים, שפחות נפוצים בישראל, דוגמת .Rackspace ,DigitalOcean אגב, יש גם תחום בעולם העננים העולמי, שנקרא "עננים היברידים", אבל הוא אינו נוגע כרגע לעסקים קטנים. עסקים, שמשתמשים במערכות ,VMware הם הראשונים, שיכולים להשתמש בקלות ביכולות של "עננים היברידיים", ולהעביר משאבים, יישומים ונתונים בין עננים, בקליק של עכבר.
    • ענן מקומי (ישראלי). יש בישראל שפע של עננים מקומיים (לרבות שלוחות של עננים בינלאומיים), ומעל ל-35 מתקניData Centers גדולים, שמשמשים לשירותי ענן בישראל, מספקי ענן רבים. המובילים מבניהם בתחום השירותים לעסקים קטנים עד בינוניים: בינת עסקים, בזק, בזק-בינלאומי, פרטנר, קבוצת חילן (ווי-אנקור), טלדור, Med-1 וטריפל-סי.
    • עננים של אפליקציות עסקיות. יש בישראל כמות לא קטנה של עננים של אפליקציות עסקיות ושירותים עסקיים ובכלל זה:
      • שירותי אופיס 365לרבות שירותי גיבוי וסנכרון קבצים בענן Azure של מיקרוסופט מוצעים אצל כמה ספקים ובהם טריפל-סי, בזק בינלאומי והוט.
      • שירותי ענן של אורקל,ליישומי אורקל ובמיוחד ,ERP מוצעים אצל כמה אינטגרטורים גדולים של אורקל בישראל.
      • שירותי ענן ליישומי .IBMל IBM-יש לפחות 3 מתקני ענן בישראל.
      • ויש עוד הרבה, למשל: תדיראן טלקום,סיילספורס, סאפ, אלקטל-לוסנט-ארגונים (שירותי "רשת לפי דרישה") ועוד, עם שפע עצום של ספקים קטנים לשירותי ענן מכל סוג, שקיימים בישראל.

 

פתרונות לחדרי שרתים SERVER

 

מה עם אלה שכן מעוניינים להקים חדרי תקשורת ושרתים למערכות המקומיות שלהם?

הדרך הנכונה ללכת בה כוללת את הצעדים הבאים:

  • להכין תכנית עסקית, שבה ייבחנו הצרכים של העסק מול ההשקעה הנדרשת וחישוב ROI להשקעה הזו.
  • לבצע הכנות מוקדמות לבניית חדרי תקשורת ושרתים ובכלל זה: העברת כל תשתיות התקשורת בעסק ל"תשתיות אחודות" ו"כבילה אחודה", כדי לחסוך בהוצאות על התשתיות הפיזיות ושדרוג מערכות ההפעלה למחשבי הקצה למערכות עדכניות וחסכוניות (למשל חלונות 10), לרבות מערכות הליבה של העסק (למשל Billing, CRM, ERP, פורטל אינטרנטי וכיו"ב).
  • להכין תשתיות "ירוקות" בחדר התקשורת והמחשוב. ההוצאה על החשמל בגלל מיזוג האוויר היא ההוצאה הכבדה ביותר ולכן שימוש באלמנטים של "תשתית ירוקה" היא חשובה וקריטית כדי לחסוך באנרגיה. גם נושא הגיבוי החשמלי (UPS) חייב להיות פתרון "ירוק".
  • לבצע תיחור בין ספקים, ולכלול בתיחור את נושא התחזוקה, האבטחה (לרבות הגנת סייבר), הרישיונות, הביטוחים, השדרוגים וה-SLA של השירות העתידי. יש להיזהר לא להילכד ב"חתונה קתולית" עם ספק, שלא ניתן להשתחרר ממנו לעד.
  • להכין מערכת DRP (תכנית להתאוששות מאסון והמשכיות עסקית) ומערכת הגנה (סייבר) שרידות, ולתרגל לפחות פעמיים בשנה מה עושים (ומי עושה מה) עם נפילה טוטאלית של כל המערכות (המחשוביות והתקשורתיות).

 

שורה תחתונה בתחום הקמת ותחזוקת חדרי שרתים למחשוב, תקשורת וטלפוניה:

יישום פתרונות מסוג של חדר תקשורת ומחשבים היא משימה לא פשוטה. מומלץ, שהתהליך ייעשה לפי תקנים בינלאומיים ועם הפתרונות החדשים הקיימים כיום בשוק. תשומת לב, שרכישת פתרונות מתקדמים לתחום זה, כמו כל רכישה בעסק, צריכה להיעשות רק לאחר בחינת צרכי המשתמשים בעסק.

מומלץ לבצע תהליך מושכל של בחירת פתרונות מתקדמים לחדרי תקשורת ומחשבים. אין להסתנוור רק מהמחיר ומהיכולות הטכניות של הספק. יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית". אנו עומדים לרשותכם לייעוץ ולסיוע בתהליך ההחלטה הזה.

מומלץ, שבעלי ומנהלי ארגונים, יבחנו כניסה לעולם התקשורת החדש מבוסס ענן ויוותרו בכלל על חדר השרתים. אין צורך להיות בקי במונחים של הטכנולוגיות החדשות, כי מה שחשוב לבעלי העסקים הוא: ניתן להתחיל לחסוך הרבה כסף ולהתייעל בפעולה פשוטה אחת של שדרוג טכנולוגי ומעבר לשירותי ענן.

הפתרונות של שירותים עסקיים בענן זוכים כיום להצלחה רבה בשוק העולמי וגם בישראל. זאת, בגלל ההיקף הרחב של היכולות, שבעל העסק מקבל בחבילה אחת מקיפה, שתומכת באופן מלא בכל הצרכים, עם קישוריות מכל מכשיר קצה מכל מקום בארץ ובעולם.

אם בוחרים ספק שירות \ ספק תקשורת \ אינטגרטור לשירותים עסקיים בענן (אפשר לרכוש את השירות ישירות מהאתר של ספק שירותי הענן, ללא ספק שירות מקומי או אינטגרטור), יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק \ אינטגרטור והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

יש לזכור, שהצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים לצרכים של חנות רהיטים, רשת מרכולים, חברת הייטק, או של משרד רואי חשבון.

 

לכן נשאלות כאן השאלות:

מהו האתגר הכי משמעותי בשירותי המחשוב והתקשורת של העסק שלך, שאתה מאמין, שתוכל לפתור באמצעות מעבר לענן?

 אם יש לך פתרון של חדר מחשבים ושרתים, ממה אתה לא מרוצה מהפתרון הזה? שתף אותנו.

 איך אתה חושב, שאני יכול לעזור לך לבחור את פתרונות המחשוב והטלפוניה לעסקים, המתאימים לצרכיך?

 

נמאס לך לחפש ספק פתרונות לחדרי שרתים לעסק?

סרטון: Why do we need SO MANY SERVERS??

השאר תגובה

פוסטים נוספים