שירותי אחסון בענן לעסק שלי – 7 שירותי הענן המוביךים, במה לבחור? (לשנים 2019-2020)

שירותי אחסון בענן לעסקים קטנים

 

תקציר

 

  • עסקים ומשרדים רבים ברמת ה-SMB וה-SME משתמשים בשירותי אינטרנט מגוונים לרבות בשירותי אחסון של מידע וקבצים בענן.

     

  • מה הם סוגי פתרונות לאחסון מידע בענן לעסקים המובילים בישראל?

     

  • מי מוביל שוק בתחום הזה? לאן התחום הזה מתפתח?

 

אחסון מידע עסקי, שכולל בתוכו הנעת קבצים גדולים ממקום למקום ואחסון שלהם לטווח זמן ארוך, היה תמיד בעיה בתחום העסקי.

בעולם המערבי, מעל ל-60% עד 80% מהעסקים (תלוי במדינה) עברו כבר באופן מלא לשירותי ענן. בישראל, ההתפתחות הזו החלה מעט מאוחר. אולם, היא תופסת תאוצה, שתלך ותגבר בשנים הקרובות. יש תחומים ושווקים (דומת שוק חברות הייטק, שוק חברות ההזנק ועוד), שבהם כמעט 100% מהעסקים והארגונים בישראל כבר נמצאים בעולם שירותי הענן. המעבר לשימוש בשירותי ענן סוחף את כל תחומי המחשוב והתקשורת העסקית, מה שמאפשר להתייעל ולשנות הרגלי עבודה ישנים.

 

ישנן סיבות רבות מדוע בעלי עסקים ומנהלים בוחרים לעבור לשירותי ענן. אולם, אין ספק, שחיסכון בהוצאות, ובמיוחד בהוצאות התקשורת והמחשוב, הוא "צו השעה" בכל עסק וארגון. לכן, שירותי הענן ואחסון מידע בענן – הם ההווה והעתיד של התשתיות העסקיות, גם בישראל.

 

לקוחות פרטיים ועסקים קטנים ברמת ה-SoHo, יכולים להשתמש בפתרונות חינמיים או חצי חינמיים, דוגמת אלה המובנים בכל דואר אלקטרוני ומתוצרת ספקי שירותי מערכות הפעלה ותוכנות, דוגמת שירותי האחסון בענן של: גוגל (Google Drive), מיקרוסופט (OneDrive), אפל (iCloud), סמסונג (Samsung Cloud Drive), שירותי המייל של וואלה!, ג'ימייל (של גוגל), שירותי אופיס של מיקרוסופט, או השירותים של פורטלים מוכרים בתחום הזה ופתרונות גיבוי בענן דוגמת: JamboMail, Filemail, We Transfer, Yousendit ,Dropsend, שירותי FTP (ר"ת: File Transfer Protocol) ועוד. אפשר להעביר כיום קבצים אפילו ב-WhatsApp.

בנוסף, יש לא מעט ספקי אחסון מידע וקבצים חינמי או במחיר סמלי בענן דוגמת: Tresorit DropBox (מובילת שוק), SugarSync, Syncplicity, Degoo, Box, Mozy, MEGAsync ,Copy ,pCloud ועוד. ספקי האחסון הללו בענן מתאימים בעיקר ללקוחות ביתיים ו-SoHo.

טיפ: ניתן ומומלץ להשתמש בכמה עננים במקביל ולאחסן מידע במקביל בכמה ספקי שירותי אחסון בענן, שכל אחד שייך לחברה אחרת וממוקם במתקן Data Center שונה ברחבי העולם. זאת, כי רובם חינמיים, קלים מאוד להפעלה ומגיעים עם נפחי אחסון די גדולים, שנוחים לשימושים עסקיים שונים. השימוש בכמה עננים במקביל גם מסייע להפרדה בין סוגי מידע (למשל הפרדה בין המידע של הנהלת חשבונות, למידע של שיווק ומכירות, למידע הנצבר בסמארטפונים של המנהלים והעובדים). זאת, עם הרשאות גישה שונות לבעלי התפקידים בעסק. העיקר: כדי למנוע נפילה ואבדן מידע דרסטי לעסק, אם שירות ענן אחד אינו זמין או נפגע מכל סיבה שהיא (דבר נדיר ביותר, אבל אפשרי). כך, שמומלץ שלא כל המידע של העסק יהיה מרוכז במתקן אחסון מידע של ספק אחסון אחד בלבד – בענן.

 

אולם, רוב השירותים החינמיים הללו סובלים מכמה בעיות חמורות:

  • רמת אבטחת מידע והגנה על הקבצים – אפס.
  • שרידות והתאוששות מתקלה או אסון – אפס.
  • תאימות לרגולציות – אפס.
  • יכולת העברת כמה קבצים במקביל, או העברת הרבה קבצים במקביל – לא קיימת.
  • יכולת להאצת ההעברה והאצת ביצועים – לא קיימת.
  • יכולת הניהול של המידע המאוחסן בענן – נמוכה עד אפסית ותלויה בכלים שספק השירות בענן נותן למשתמשים. לכן, גם ההגנה מפני גניבת מידע, שינוי מידע ופגיעה בפרטיות – היא מאוד נמוכה, בשירותים החינמיים.
  • אין יכולת להעביר ולאחסן קבצים גדולים מאוד ובמיוחד קובצי מולטימדיה וקבצי ווידיאו באיכות גבוהה: כיום – 4K ובקרוב 8K  וגם לא העברות קבצים שהחלו של AR ,VR מהסוג של "מציאות מדומה" ו"מציאות רבודה" והעברת קבצים של D3 – תלת ממד, כולם קבצי ענק בנפחים של עשרות עד מאות גיגות, כל אחד.

 כלומר, הצרכים של היום ומחר של עסקים, שמבקשים להעביר ולאחסן קבצי מולטימדיה כבדים (כיום תחום הווידיאו הוא הנפוץ ביותר בשימוש), עסקים המחפשים פתרון מאובטח, שריד ושעונה על הרגולציות המחמירות הקיימות כיום בעולם העסקי, לא מקבלים מענה בפתרונות המיועדים למשתמשים פרטיים ולעסקים ברמת ה-SoHo, שמעבירים מפעם לפעם קובץ אחד או שניים ולא כבדים במיוחד.

יש בישראל פתרונות רבים המיועדים לעסקים קצת יותר גדולים דוגמת: Actifile, Asigra, Signiant, CTERA, MedOne, One1, U-BTech, OwnBackup, Terrasafe, בינת עסקים, IBM, Rainbow Cloud, Alibaba Cloud, סלקום, ווי-אנקור, טלדור, נס, מטריקס, תים, הוט ועוד.

 

מיהם 7 ספקי שירותי האחסון בענן המובילים לעסקים בישראל?

 

בשוק הישראלי יש ספקי אחסון רבים של בענן לעסקים, נציין רק את 7 המובילים:

  1. אמזון – AWS (מובילת שוק עולמי וגם בישראל).
  2. גוגל – Google Cloud.
  3. מיקרוסופט – Azure.
  4. טריפל – סי (Triple-C).
  5. בזק – החברה הודיעה, שתקים בקרוב מתקני שירות חדשים בענן במתקני אחסון חדשים. מומלץ לעקוב אחרי הפתרונות הללו ברגע שיצאו לשוק.
  6. בזק בינלאומי – מציעה מגוון של שירותי ענן ושירותי אחסון בענן. השירות הכי חדיש ופופולרי: BI-Cloud, מבוסס תשתיות של VMware.
  7. פרטנר – מציעה כמה פתרונות בענן. השירות הכי פופולרי כיום הוא CloudUp360.

 

בישראל יש כיום מעל ל-45 מתקני ענן ציבוריים המפוזרים ברחבי הארץ, חלקם הגדול הוא מתקנים גדולים ותת-קרקעיים כדי לספק מקסימום הגנה מפני כל צרה.

 

זאת, בנוסף לעשרות שלוחות של עננים בינלאומיים של הספקים הגדולים (דוגמת אמזון, מיקרוסופט, גוגל, סיסקו ועוד), שלוחות הנמצאות אצל ספקי ענן וספקי תקשורת ישראליים. הספק הישראלי מקבל "הסמכה" מספק הענן העולמי כדי להחזיק ולנהל אצלו שלוחה עבור הלקוחות הישראליים, כדי שהתעבורה לענן העולמי תהיה מקומית ומהירה יותר.

 

כך, שמדובר בשוק מאוד תחרותי והכוח נמצא בידי הצרכן העסקי.

 

לכן, רצוי ומומלץ להיעזר ביועץ מומחה, שיודע מה השיגו עסקים מקבילים עם צרכים דומים, אצל אותו ספק שירות ענן. אפשר גם להתעניין בפורומים ובלוגים מקצועיים, כמה שילמו עסקים אחרים על אותם שירותים. חשוב לזכור את המוטו: "אל תהיה פראייר".

 

שירותי אחסון בענן לעסקים

 

שירותי אחסון בענן לעסקים – תשובות קצרות לשאלות נפוצות:

 

  1. מה מניע את התחום הזה?

הצורך להניע ולאחסן קבצים בסדרי גדול הולכים וגדלים. למשל: תמונות וסרטונים של מוצרים והדגמות שימוש במוצרים.

בנוסף, יש כיום צורך להגן על המידע כדי למנוע גניבתו, שינוי המידע, או שיבושו.

זאת, בנוסף לרגולציות החדשות, למשל, בתחום ההגנה על הפרטיות (דוגמת GDPR) ורגולציות חדשות לגבי מיקומם של קבצים בתעשיות רבות (למשל: יש צורך, שהקבצים יימצאו ויאוחסנו באותה מדינה. זה קורה בתחומים רבים כמו בתעשייה הפיננסית ובתעשיית הבריאות).

 

  1. מהם השיקולים לבחירת מערכת לאחסון מידע עסקי בענן?
  • אבטחת מידע והגנת סייבר היא בראש הרשימה.
  • אמינות, שרידות.
  • מהירות ההעברה של הקבצים בתלות ברוחבי הפס של החיבור לרשת האינטרנט (או לרשת תקשורת פרטית, או רשת תקשורת אלחוטית או סלולרית).
  • קלות השימוש.
  • האם יש תמיכה בעברית (בתפריטים ובכלים)?
  • יכולת האצת ביצועים, במקרה של צורך להעברה מהירה של קובץ ליד מסוים.
  • יכולת מעקב ובקרה אחרי ההעברות והאחסון.
  • קבלת דו"חות ונתונים בצורה ברורה ומהירה.
  • אי תלות בספק אחסון מידע אחד (מניעת תופעת "החתונה הקתולית").
  • ככל הניתן: תשלום על השירות רק על פי שימוש במודל SaaS (ר"ת: Software as a Service) וכיום מקובל שהתשלום יהיה על פי שימוש שעתי (יש ספקים שעברו לתשלום לפי שימוש לפי דקות). אין צורך לשלם על שירות, שלא נעשה בו שימוש, ולכן יש לדרוש, שהתשלום על האחסון יהיה רק על פי שימוש בפועל, שנמדד ומוצג למשתמש באופן ברור. חברת RightScale האמריקאית חקרה ובדקה (בארה"ב) ומצאה, שנכון למחצית שנייה 2018, עסקים הפסידו כ-35% מחשבון שירותי הענן שלהם, בגלל התנהלות לא מקצועית כלפי ספק שירותי הענן.
  • יכולת התאמה לצרכים ספציפיים של עסק ספציפי.
  • יכולת העברה קלה של קבצי מידע בין עננים שונים. כיום זה צורך אקוטי, בגלל השימוש במספר עננים, מה שמכונה – Multi-Cloud. הנתונים, שנאספו ע"י חברת RightScale בארה"ב, מצביעים על כך, שכ-81% (!) מהארגונים, שהשתתפו בסקר, דיווח ושהם משתמשים ב-Multi-Cloud (כמה עננים בו זמנית, לצרכים שונים בכל ענן). כך שגישה זו היא הגישה המובילה כיום ובעתיד בשימוש בשירותי הענן.
  • תאימות לתקנים וסטנדרטים בינלאומיים ומקומיים.

 

  1. האם יש דרכים נוספות לשיפור ביצועים של אתרים והעברת ואחסון קבצים?

לעסקים מכל סוג יש כיום אתר ורבים מתעניינים בדרכים בהם יוכלו לשפר את ביצועי האתר. רבים בוודאי כבר יודעים, כי לזמן הטעינה של אתר ישנה חשיבות מכרעת בהיבטים השונים: ביצירת חוויית המשתמש של הגולשים המגיעים לאתר, בסיכוי שגולש ישוב לבקר בו ואף בדירוג האתר במנוע החיפוש גוגל.

בנוסף, אם האתר משמש את העובדים, הספקים, השותפים וכל מי שנמצא ב"שרשרת הערך" של העסק, ל"חוויית השימוש" של כל שרשרת הערך, לרבות העובדים והמנהלים של עסק עצמו, יש חשיבות, לעיתים קריטית, בהצלחת שירותי העסק.

עם זאת, בעלי אתרים רבים עדיין מוצאים את עצמם מתמודדים מול אתרים איטיים, שאינם עולים בקלות ושאינם עונים על הדרישות. במקרים רבים, יתכן ששימוש בשירותי זיכרון מהירים, יכול לספק את הפתרון המתאים עבורם.

במציאות של ימינו, עסקים רבים מספקים שירותים באמצעות רשת האינטרנט. זה יכול לכלול: העברת קבצים, העברת מסמכים מסוגים שונים, שימוש בסרטוני וידיאו, תמונות, מכירת מוצרים ופעילות של מסחר אלקטרוני, פעילות כספית בכל תחום (למשל בבורסה), אספקת תכנים חיים (Live Video), שיחות ועידה בווידיאו, עבודה מרחוק, משחקים, הפצת חדשות, קמפיינים פרסומיים, הפצת  מוזיקה ורדיו, שירותי אפליקציות סלולריות, פיתוח תוכנה (כיום כמעט כל מפתחי התוכנה בעולם כמו גם בישראל, מבצעים זאת בענן ולכן הם רגישים מאוד לזמן התגובה) ועוד.

אולם, גם שיהוי של 2-3 שניות בהעברת התוכן, בגלל עומסים ברשתות האינטרנט העולמיות, יכול "להרוג" את חווית השימוש ויכול להבריח לקוחות וגם שותפים ולחסל את העסק. יש לבעיה הזו מספק פתרונות, שהן בתחום "שירותי הזיכרון" של רשת האינטרנט.

 

יש סוגים רבים של זיכרונות לצרכי האצת ביצועים של תעבורה באינטרנט ו-3 הסוגים המרכזיים הם:

  • Caching. זה סוג של מאגר זיכרון הקיים בכל מחשב, כל שרת, כל מתג תקשורת וגם ברשתות תקשורת. כל ספק תקשורת גדול (ISP) מספק לכל לקוחותיו (ללא תשלום) שירותי Caching בסיסיים, משום שה-ISP זקוק לזה לצרכיו הוא, בעיקר בשעות עומס, כדי למנוע קריסת שירותיו. אפשר להגדיל את ה-Caching לאתר ספציפי בתשלום די זניח. החיסרון המרכזי: זה מאגר זיכרון לא מנוהל. כלומר: הוא "עיוור" לתעבורה העוברת בו ולכן אינו יכול לתת עדיפות לסוג תעבורה מסוים, שנשמר בו, ושעובר דרכו (למשל וידיאו).
  • CDN (ר"ת: Content Delivery Network). מדובר בשירות זיכרון מנוהל (כלומר: יש שליטה מלאה לאיזה סוג של תעבורה, למי ולהיכן, יש לתת עדיפות בהזרמת התעבורה הזו). זה סוג שירותי הזיכרון הנפוץ ביותר בשוק, ונעשה ב-Data Centers (מרכז מחשוב) של ספקי שירותי CDN. בעבר, חברת אקמאי הייתה מובילה עולמית בתחום זה. כיום יש לה מתחרות רבות, החל מאמזון וכלה בחברות גדולות נספות, שבנו רשת CDN על פני הגלובוס, להאצת תעבורת אינטרנט. יש חברות גדולות, שבנו להן רשת CDN עצמאית, כדי לשרת את הצרכים של עצמן, דוגמת חברת נטפליקס, שמספקת שירותי טלוויזיה על רשת האינטרנט העולמית.
  • Proxy. זה סוג זיכרון פחות נפוץ, אבל לא פחות יעיל, ולעיתים הוא הרבה יותר יעיל, לצרכים ספציפיים. הסיבה: שירותי Proxy ניתן ומומלץ להפעיל אותם מקומית (בשרתי ומחשבי העסק). כך, אין צורך להיות תלוי בספק בינלאומי של CDN, שהשרתים שלו נמצאים אי שם ברחבי העולם. לכן, הביצועים בסוג כזה של זיכרון, יכולים להיות משופרים וטובים יותר, מול שירותי CDN. מבחינה טכנולוגית, שירותי Proxy הם שירותי זיכרון מנוהלים, די בדומה לשירותי CDN. בניגוד לפתרון ה-CDN, שמתאים לעסקים בינוניים עד גדולים, פתרון ה-Proxy מתאים לכל עסק, אפילו לעסקים ברמת ה-SoHo. כלומר: גם לעסקים המתנהלים מהבית או ממשרד זעיר.

 

ההמצאה המרכזית בעולם הזיכרונות להאצת תעבורה באינטרנט שמה CDN. תזכורת קצרה: האתר של כל עסק בנוי מקבצים: קבצי קוד, תמונות סרטונים ועוד. הקבצים האלה נמצאים בשרת פיזי איפה שהוא (בד"כ בענן בחוות שרתים של ספק הענן, או ב-Hosting אצל ספק שירותי Hosting). כך, מי שנמצא (פיזית) קרוב יותר לחוות השרתים הזו, יקבל את הנתונים על המחשב שלו או על הסמארטפון שלו – מהר יותר.

 הבעיה מחמירה כאשר הגולשים של העסק מגיעים מכל העולם. אותם גולשים מתחילים להרגיש כבר הרעה בזמן טעינת האתר בכמה שניות. כמה השניות האלו יכולות להיות ההבדל בין לקוח המשלם כסף לבין כזה, שפשוט הולך למתחרה.

 

יש לציין, שיש עוד פרמטרים, שמשפיעים על זמן טעינת האתר, כמו משקל התמונות או אופטימיזציה לאתר. אולם, השליטה של בעלי האתרים על התעבורה ועומסי התעבורה באינטרנט ובתשתיות התקשורת – היא אפס. במסחר בבורסה, אלפית השנייה של שיהוי זה עניין של הרבה (מאוד) כסף, אבל גם באתר של העסק זה יכול להיות ההבדל בין אתר רווחי ומצליח לאתר ללא הכנסות.

 

בין היתרונות של שירותי זיכרון מנוהלים אפשר למנות את היכולת לספקי שירותי אבטחה וסייבר, שירותי התאוששות מאסון והמשכיות עסקית והכי חשוב (לארגונים רבים) זו התאימות לרגולציות חדשות, מקומיות או בינלאומית, דוגמת רגולציית GDPR האירופאית להגנה על הפרטיות. 

 

ל-CDN יש יתרונות עצומים למי שמספק שירותי וידיאו מהאתר שלו, או שיש לו כמות גדולה של סרטוני וידיאו באתר. הסבר מקצועי לכך מצוי כאן.

כיום, הטכנולוגיה להזרמה חלקה ומהירה של וידיאו, ששמה: Smart IP pipe, שנקראת לעיתים גם בשם: Multicast ABR, הפכה להיות חובה לבעלי אתרים עם וידיאו. הסבר נוסף לטכנולוגיה זו – מצוי כאן.

בעל אתר, שלא ייקח בחשבון את נושא "חוויית השימוש" של לקוחותיו בתחום הצפייה בסרטי הווידיאו, יגלה מהר מאוד, שהלקוחות הללו לא צופים בסרטי הווידיאו בגלל היעדר חוויית צפייה. הסבלנות של הלקוחות היא אפסית. ממש אפסית לכל שיהוי בתגובה של סרטוני וידיאו.

אנשים רגילים למהירות התגובה של סרטוני יו-טיוב של חברת גוגל, שמשקיעה הון עתק כדי לספק תגובה מהירה וחוויית צפייה על כל מכשיר קצה ומכל רשת תקשורת.

התחומים, שבהם יש יתרון לשירותי ה-Proxy מול שירותי ה-CDN, הם: שירותי מסחר אלקטרוני מאתר פרטי (בשונה ממסחר אלקטרוני אצל אתר בינלאומי דוגמת: אמזון, איביי, עליבאבא וכד', שלהם מתאים שירות CDN), שירותי פיתוח תוכנה, שירותי פרסומת ובאנרים מפולחים אישית, שירותי בדיקות (החל מבדיקות תוכנה וכלה בבדיקות ביצועים, בדיקות אבטחה וכיו"ב), שירותי שכירת כוח אדם, שירותי "שירות עצמי" באתרים, שירותי SaaS בעננים פרטיים, שירותי אבטחת מידע וסייבר ועוד.

 

  1. איך מגיעים למצב בו האתר והמידע מאוחסן במקום אחד, אבל עולה ומגיב מהר אצל כל המשתמשים בארץ וברחבי העולם, במהירות דומה בכל מקום?

כאן נכנסת טכנולוגיית ה-CDN או ה-Proxy, שהיא "רשת אספקת תוכן". כלומר: יש מערכת שרתים מפוזרת ברחבי העולם, שמאחסנת שכפול של האתר של העסק (בדרך כלל קבצי תמונה, וידאו ותוכן), ומחוברת ברשת עולמית אחת. המערכת יודעת לזהות את המיקום הגאוגרפי של הפונים לאתר העסק וכך להעלות את התכנים של האתר מהשרת הקרוב ביותר למי שפונה.

בפועל, שרתי CDN ו-Proxy פונים אחת לכמה זמן לשרת המרכזי בו מאוחסן האתר של העסק ומושכים ממנו את המידע המעודכן ומייצרים עותק CACHE (מטמון). במצב הזה, שבו ישנם מספר שרתים ברחבי העולם, הם מפחיתים את הפניות לשרת הראשי וכמובן מורידים ממנו עומס.

נניח ויש לכם אתר מדהים, עם תמונות, סרטונים ומוצרים, שאתם מוכרים, והאתר כל כך מוצלח, שמגיעים אליו גולשים מכל העולם. כדי לעמוד בקצב של הכניסות לאתר, יש צורך להגדיל את משאבי השרת שלכם ב-Hosting או בענן ובכך להגדיל את העלויות ומהר מאוד תאבדו את השליטה על הוצאות האחסון והתעבורה לאתר שלכם. אולם, במצב בו אתם משתמשים ב-CDN או ב-Proxy, המערכת מבצעת עבורכם את חלוקת הגולשים לפי מיקום גאוגרפי ובכך מונעת עומס על השרת הראשי.

 

שירותי אחסון בענן לעסקים קטנים

 

  1. איך מודדים ביצועים של הענן הציבורי?

ניתן להיעזר בשירותים של ThousandEyes, או של מי מהמתחרות הגדולות שלה דוגמת CloudSpector, WhatMatrix,RightScale , או אחד מספקי מדידת הביצועים הקיימים בישראל דוגמת "בינת אלקטרוניקה" או KeySight. אגב, לגוגל יש כלי חינמי לחלוטין לבדיקת ביצועי ענן ציבורי ומומלץ לשימוש ללקוחות שירותי גוגל. עסקים קטנים ומשתמשים פרטיים יכולים להשתמש בכלי הבדיקות החינמי WireShark.

 

שורה תחתונה בתחום אחסון מידע בענן לעסקים קטנים עד בינוניים:

 

למרות שעולם התקשורת נע מהר קדימה, הלקוחות העסקיים עדיין לא מכירים מספיק את היתרונות בשימוש בשירותים להעברת קצבים גדולים ולאחסון קבצים, לרבות השימוש בשירותי CDN ו-Proxy, לצורך מתן שירותים מהירים יותר על רשת האינטרנט.

לכן, מומלץ קודם להחלטה על בחירת ספק שירותי אחסון מידע לעסק, לבצע ניתוח צרכים בסיוע אנשי מקצוע, כדי להגיע להחלטה מושכלת בנושא ולתחר בין הפתרונות השונים הקיימים בשוק בתחום זה. יש לבדוק אם הפתרון, שנבחר, תומך בכל סוגי השירותים הנחוצים לעסק, כדי לקבל את מירב היתרונות של פתרונות מלאים לפי הצרכים, תחת מעטפת שירות ותמיכה אחת.

בנוסף, יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

חשוב לזכור, שהצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים בכלל לצרכים של רשת מרכולים, חנות רהיטים, חברת הייטק, רשות מקומית, חברת הובלות, משרד מומחי ביטוח ופיננסים, או של משרד רואי חשבון.

לקבלת ייעוץ טלפוני חינם בנושא "אחסון מידע בענן" כמענה לצרכים של העסק שלך – הירשם כאן.

 

 

סרטון: What is pCloud

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים