fbpx

אירוח שרתים ושרתים וירטואליים – מה כדאי ומומלץ לעסקים ברמת ה-SMB? (מידע חדש וטיפים מוכחים)

שירותי ענן מומלצים לעסקים

אירוח שרתים ושרתים וירטואליים – מה כדאי ומומלץ לעסקים ברמת ה-SMB?

 

שוק אירוח שרתים ושרתים וירטואליים (לרבות אחסון שרתים, אתרים ומידע), שינה את פניו בשנים האחרונות ללא היכר. ההתפתחות החשובה ביותר: המעבר לשירותי אירוח ואחסון בענן.

 

איך לא מפסידים את ההתפתחות המדהימה הזו ובוחרים בספק שירותי האירוח המתאים והחסכוני ביותר למגזר העסקי הקטן עד הבינוני?

 

האם הפתרונות של קבוצת פרטנר מתאימים לעסק שלי?

 

כניסת ספקים רבים מהארץ (מעל ל-40 Data Centers לשירותי ענן בישראל. זה מספר, שגדל והולך כל שנה), לתחום שירותי האירוח והאחסון לעסקים וארגונים בענן, שינתה לחלוטין את פני השוק. מהלך זה זעזע את כל השוק ויצר כמה אפקטים במקביל:

א. ספקי פתרונות אירוח ואחסון ותיקים, שמבוססים בעיקרם על חומרה (בד"כ על Racks שבהם מורכבים שרתי "פיצה"), שמותקנת בחצרי הלקוח או בחוות שרתים גדולות, נאלצו, עקב התחרות החדשה, להרחיב את יכולות המערכות המותקנות אצלם. כך, שהן תאפשרנה מענה להתפתחויות בעולם השרתים: המעבר לווירטואליזציה והמשכו – המעבר לעננים.

ב. חלק מהספקים (למעשה עשרות ספקים בישראל, במיוחד הקטנים), נתקעו בעולם ה-VPS (ר"ת: Virtual Private Service) והם מציגים זאת לציבור העסקי בישראל כשירותי ענן, מה שזה לא. השירותים הווירטואליים (שנכנסים תחת ההגדרה של VPS) הם השלב, שקדם לענן ולא ניתן לשדרג שירותי VPS ולהפוך אותם לשירותי ענן (בוודאי שלא בקלות, זה דורש המון השקעות באינטגרציה). זה ששירותי ה-VPS עברו לדיסקים מהירים מהסוג החדש, ששמם SSD, אינו מקדם את ה-VPS אפילו לא במילימטר אחד לכיוון הענן.

יש כמה ספקים, בעיקר בינוניים וגדולים, שמסווים את ה-VPS ע"י התקנת מערכת של VMware, שעליה מתקינים את השרתים הווירטואליים של העסק. כך, שכלפי חוץ נדמה שמדובר בשירות בענן והלקוח לא רואה, שמתחת למערכת VMware מסתתר לו VPS. מכאן גם הומצאה ההגדרה השיווקית: VPS בענן. זו רק הגדרה שיווקית ולא מציאות של שירותי ענן. אולם, זו בהחלט התקדמות יפה לכיוון הענן. אבל את היתרונות המלאים והחיסכון הגדול בהוצאות, עם היכולות הכי מתקדמות, העסקים מקבלים אך ורק בשירותי ענן מלאים, "קצה לקצה". לכן "צרכנות נבונה" היא שם המשחק כאן.

יחד עם זאת, המעבר לווירטואליזציה לא הצליח להוריד (למרות כל התחזיות) את כמות השרתים (שכיום הם וירטואליים) הנדרשים לכל עסק \ ארגון לצורך התפעול היום-יומי שלו. זאת, מהסיבה הפשוטה: היקף המידע והיקף האפליקציות והשירותים עולה בקצב מהיר יותר מאשר קצב המעבר לווירטואליזציה וצמצום כמות השרתים.

ג. התפשטות השירותים הניידים והרשתות החברתיות, שחלחלה לעסקים, בתוספת רגולציות מחמירות בתחומי שמירת המידע ואחסונו, העלו בצורה אקספוננציאלית את כמויות המידע המאוחסן. התוצאה: כמות השרתים גדלה במקום לקטון. אולם, הפעם עם ריבוי שרתים וירטואליים על אותו היקף של שרתים. דהיינו: כמות השרתים עלתה בצורה תלולה. הספקים בנו עננים המכילים פתרונות ושירותים מקוונים רבים ומספקים עדכון מהיר ויכולות נוספות ומתקדמות, שלא היו עד כה בפתרונות הישנים. למעשה, חזרנו כמעט למודל הישן והמוכר של "מרכז שירות" של IBM משנות ה-50, כאשר במקום מסופון רזה של שנות ה-50 על השולחן אצל המשתמשים, הגישה למידע נעשית עתה בדפדפן והקישור לענן בפרוטוקולי IP, על כל רשת תקשורת ומכל מכשיר קצה, גם מטאבלט או מסמארטפון.

עי"כ, פתרונות הענן משלבים את הטוב בשני העולמות: שירותים מקוונים בענן, בעיקר במתכונת SaaS (ר"ת: Software as a Service), ויכולות מקומיות במחשבי הלקוח, שיכולים להיות גם סמארטפונים וטאבלטים.

ד. מחירי שירותי האירוח והאחסון צנחו בצורה תלולה. כיום זה נראה ממש לא סביר לדרוש עשרות או מאות ₪ לחודש עבור אחסון שרת אחד, כמו שהיה אך לפני כמה שנים בשוק אחסון המידע. התחרות (ובמיוחד מצד הספקים הבינלאומיים הענקיים דוגמת: גוגל, מיקרוסופט – Azure, אמזון – AWS, IBM, רקספייס, Dimension Data, Alibaba Cloud, ALE – Alcatel Lucent Enterprise וגם ספקים ישראליים דוגמת: בינת, MedOne, בזק עסקים, בזק בינלאומי, סלקום, פרטנר, הוט, טריפל סי ועוד רבים), הובילה לנפילת מחירים ממש "עד לרצפה".

ה. מגוון השירותים המסופקים ללקוחות גדל. זאת, על רקע כניסת מכשירים חדשים, שמשמשים לגישה של מנהלים לרשת וליישומים, דוגמת הטאבלטים והסמארטפונים, גם בגישת ה- BYOD (ר"ת: Bring Your Own Device). לכן, הספקים מאפשרים כיום גישה למידע וליישומים עסקיים מכל מקום ומכל מכשיר. בד"כ הכל תחת מעטפת שירות אחת ובחשבון אחד. זה מעורר, כמובן, שאלות כבדות של אבטחת מידע ושליטה על כל המכשירים הללו, סוגיות הנפתרות במגוון של תצורות ו"שירותי ערך מוסף", שנלווים לשירותי האירוח והאחסון.

ו. ספקים רבים (וחדשים) החלו להסתער על שוק זה מכל עבריו, כשכל ספק מנסה לתפוס נישה של השוק. כתוצאה מכך, החלה סגמנטציה חריפה של השוק, כשכל ספק מנסה לטעון, שהוא זה מכסה את כל השירותים הקיימים והנדרשים לעסקים. אבל, אחרי שרוכשים את המערכת \ השירות שלו מגלים, שאין זה כך. התוצאה: נכנסים לסחרחורת של התקנות ורכישות של כמה מערכות ופתרונות במקביל, שלעיתים אחת מפריעה או סותרת את השנייה, ומבזבזים כסף רב על פתרונות מיותרים.

ז. בשנה האחרונה, עסקים קטנים ובינוניים בישראל חשופים יותר מתמיד להתקפות מצד האקרים עוינים והתקפות סיבר. כך נטען בכל המחקרים והדיווחים, שמתפרסמים מידי שבוע וחודש. מצד שני, גם עסקים קטנים עד בינוניים נדרשים לספק לעובדיהם ביצועי רשת גבוהים ולשמור על הרשת פתוחה לשימושים קריטיים לפעילות העסקית, בדיוק כמו הארגונים הגדולים, שמשקיעים מיליונים, כדי להגן על הרשתות שלהם מפני כל מפגע. התוצאה: עסקים קטנים ובינוניים מקבלים היום במסגרת שירותי האחסון בענן את היכולות, שהיו בעבר נחלת הארגונים הגדולים, במחירים המתאימים לעסקים קטנים עד בינוניים.

ח. כמעט כל השחקנים בשוק טוענים, שהם "הכי טובים" ומספקים את "השירות הטוב ביותר" לעסק ונכסיו. אולם, כשיש תקלה \ נפילה של המערכות, או כל אירוע אחר, הם מיד נאלמים דום ומאשימים אחרים בכישלון. שלל תירוצים, שמושמעים כמעט בכל מקרה של כישלון, מחדדים עוד יותר את הצורך בבחירה נכונה של ספק פתרונות האירוח והאחסון לעסק.

ט. בגלל מסעות ההפחדה, שמקורם בתקלות בתחום אבטחת המידע, ההמשכיות העסקית והשרידות של שירותי עננים, רבים מתלבטים באחסון המידע בין פתרונות ענן פרטי (ולכאורה יותר מאובטח ושריד) לפתרונות ענן ציבורי. התשובה המתאימה כאן למתלבטים: ענן היברידי. דהיינו: בהתייחס ליישומים קריטיים המצויים בעסק, האחסון שלהם ייעשה בענן פרטי ויותר מאובטח, והיישומים הפחות קריטיים יאוחסנו בענן ציבורי. ניתן לשלב במערכת אחת את שני סוגי העננים, במערכת הקרויה: שירותי ענן היברידיים. יש לשים לב, שלא כל הספקים יודעים לספק תחת מעטפת ניהול אחת את שירותי הענן ההיברידיים, שהם העתיד של עולם העננים. כיום, מעל ל-80% מההתקנות החדשות של שירותי ענן לעסקים בעולם וגם בישראל הם התקנות של עננים היברידיים.

י. בעבר, הוויכוח בין הספקים והמומחים בתחום שירותי אירוח ואחסון היה בין אחסון בשרתי Dedicated (שרתים ייחודיים ונפרדים לכל עסק, שמנוהלים ע"י ספק שירותי האירוח והאחסון), או בשרתי Co-Located (המועברים פיזית מחצרי העסק לחוות השרתים ונשארים בשליטה מלאה של העסק גם כשהם בחוות השרתים), או בשרתי אירוח ואחסון משותפים (Shared, שבהם כמה עסקים חולקים את השטח של שרת אחד). כ"כ, היו ויכוחים האם שרתי לינוקס עדיפים על שרתי מיקרוסופט.

כל אלה הם נחלת העבר.

מי שתקוע עדיין בוויכוחים אלה, פשוט החמיץ את המהפכה, שהתרחשה בשוק שירותי האחסון ומשלם על כך ביוקר (תרתי משמע). כיום, VMware שולטת ללא עוררין בתחום השרתים הווירטואליים, ואחריה מצויות מיקרוסופט, גוגל ו-IBM.

י"א. חיבורי VPN לשרתי האירוח והאחסון בענן אפשריים לביצוע גם באמצעות ציוד הקצה, שבידי הלקוח העסקי, ואין צורך לשלם על חיבורים כאלה מחירים מופקעים לספק האינטרנט \ התקשורת \ האינטגרטור. בכלל, אפשר להתחבר למרכזי האחסון על רשתות האינטרנט ובזול, וזה הדבר המומלץ ברוב המקרים לרוב העסקים.

י"ב. פתרונות אירוח ואחסון אינם חייבים להיות יקרים ומסובכים להפעלה. בשוק יש שפע של מוצרים טובים עם מערכות המתאימות במיוחד לעולם ה-SMB \ SME, במחירים שפויים וזולים ביותר, עם שילוב שירותים מגוונים בענן.

מכאן, שאין כל טעם כלכלי, טכנולוגי, עסקי או אחר, להישאר עם ההסכמים הישנים בהסכמי אירוח ואחסון ישנים, שנעשים בטכנולוגיות ישנות, שעבר זמנן, שיש בהם התחייבויות ארוכות טווח ו"קנסות יציאה" דרקוניות, עם תלות בתחזוקה וברישיונות מספק אחד מסוים, ואין בהן יתרון תחרותי ממשי בשוק הדינמי בו אנו חיים ופועלים.

 

 

חוות שרתים - DATA CENTER

 

מה מציעה פרטנר למגזר העסקי לרבות פתרונות אירוח שרתים ושרתים וירטואליים?

קבוצת פרטנר מציעה מגוון רחב ביותר של פתרונות לעסקים בכל סדר גודל ושלל ההצעות שלה מתחלק על פני כמה סוגים, תחת המוטו, שניתן לקבל את כל השירותים הנחוצים לכל עסק וארגון תחת קורת גג אחת ותחת חשבונית אחת, מה שאין, למשל, בבזק, בגלל "ההפרדה המבנית", שהרגולציה הטילה עליה.

זה כולל, בין היתר:

  • פתרונות סלולר מגוונים, כולל מענה לכל הצרכים הכי עדכניים דוגמת שירותי IoT (כולל: משרד ועסק חכם, בקרת טפטפות, קריאת מוני חשמל, בקרת תצרוכת חשמל, בקרת רכב, קריאת שעוני מים ועוד).
  • פתרונות חיבורי אינטרנט לכל צורך. זאת, כולל כל השירותים הנלווים (דוגמת: איזון עומסים, CDN, IP Roaming, Hosting, קישוריות מבוססת IP, קישוריות אלחוטית מאובטחת ועוד).
  • פתרונות עסקיים במגוון רחב של תצורות. הלהיט הכי טרי: חיבורי SD-WAN עם NFV, בשת"פ של פרטנר עם חברת הענק VMware ביחד עם חברת Cloudify הישראלית.
  • פתרונות טלפוניה קווית במגוון רחב של תצורות, החל ממרכזיות פיזיות בעסק וכלה בשירותי מרכזיות טלפוניה מתקדמות בענן.
  • תקשורת בינלאומית במגוון שירותים, מבוססת תשתיות סיבים אופטיים ברחבי המדינה, לאורך חופי המדינה (בים על קו החוף) ו-2 כבלים תת-ימיים המחוברים מישראל לאירופה (ומשם לכל העולם).
  • פתרונות טלוויזיה רב-ערוצית ושירותי וידיאו לכל צורך, גם לעסקים וארגונים.
  • פתרונות חיבורי תשתית בסיבים, כשהלהיט הטרי והכי מבוקש כיום: חיבורים בסיבים ברוחב פס של 1 גיגה (חיבור א-סימטרי) במסגרת שירות "פרטנר פייבר".
  • שירותי ערך מוסף לכל צורך ובראשם שירותים מאוד מבוקשים דוגמת סייבר, גיבוי בענן (קרוי בפרטנר: CloudUp360), אירוח שרתים ואתרים, שירותי פקס, שירותי ניהול עובדים, שירותי תקשורת מנוהלים ועוד.
  • שירותי אינטגרציה, תכנון, הקמה, תפעול, תחזוקה, ניטור, שליטה ובקרה ועוד. הפתרון הכי חדיש קרוי: V-Net – לניהול תשתיות התקשורת בענן.
  • שירותי תמיכה ושירות, לרבות באתר הלקוח 24X7. התחייבות (SLA) ל-4 שעות לטיפול בתקלה מרגע הדיווח על התקלה.

מה חברת פרטנר מציעה בתחום אירוח שרתים ושרתים וירטואליים בענן?

לחברת פרטנר יש Data Center יחסית חדש ומודרני בראש העין (שהחליף, בין היתר, את ה-Data Center הוותיק של 012-סמייל, שהיה בפתח-תקווה), ופרטנר מציעה בו, בין היתר, שירותי גיבויים בענן לכל סוגי העסקים, רשת פרטית מאובטחת בשם VPDN, שירותי אבטחה במגוון תצורות ושירותי אירוח ואחסון.

בין השירותים שפרטנר מציעה:

 

א. שירותים מבוססי מיקרוסופט 365, בענן מקומי של מיקרוסופט.

שירותי Office365 מחברת Microsoft מסייעים להגדיל את הפעילות העסקית עם כל כלי Office המוכרים לצד יכולות עבודה בענן. השירות מקבץ בתוכו את כל שירותי הענן מבית מיקרוסופט:

Exchange Online – תיבת דואר בנפח של 50G, וגישה ל- Outlook Web App.

SharePoint Online – גישה ושמירה של מסמכים מכל מקום לענן.

Office Professional Plus – רישוי Office להתקנת עד 5 התקנים.

Skype for business – ביצוע שיחות וידיאו מרובות משתמשים באיכות HD כולל שיתוף מסכים.

One Drive – נפח אחסון של 1TB המאפשר שמירה שיתוף וסנכרון של מסמכים וקבצים בענן.

השירותים מסופקים ללקוח בגרסאות העדכניות ביותר ומאפשרים לו בהתאם  ליצור, לערוך ולשתף בכל זמן מכל מכשיר ומכל מקום.

יתרונות השירות:

  • תיבת דואר בנפח של 50GB.
  • יישומי Office מותקנים מלאים ומעודכנים: Word, Excel, Power Point ,Access
  • In Place Holds – שמירת רשומות אלקטרוניות בארכיון לצורך תאימות לרגולציה.
  • אחסון ושיתוף קבצים לכל משתמש.
  • פגישות מקוונות ללא הגבלה.
  • שיתוף יומנים.
  • סנכרון קבצים ומיילים מלא בין 5 ההתקנים שתבחר.
  • תמיכה במערכות הפעלה של מחשבי PC וב- Mac.

ב. שירותי אירוח (Hosting) ואחסון:

חוות השרתים המתקדמת של חברת פרטנר, שמשתרעת על שטח של 1,500 מ"ר, מספקת שירות למעל אלף לקוחות עסקיים קטנים וגדולים.

החווה מאפשרת ללקוחות העסקיים כתובת לאחסון המידע הרגיש והיקר של העסק במתחם מאובטח ומתקדם מסוגו. במסגרת האירוח בחווה, נהנה הלקוח מאירוח ואחזקה מלאה של שרתים פיזיים ווירטואליים, אירוח אתרים, אחסון מידע ועוד. בנוסף לאיכות בחוות השרתים יכולים הלקוחות העסקיים לקבל פתרון DRP (התאוששות מאסון) מלא בחוות השרתים. מתקני החווה מבוססים על ציוד תקשורת מתקדם מבית Juniper ו-HP.

יתרונות השירות:

  • שירותים מנוהלים– במסגרת האירוח בחווה נהנים הלקוחות  ממגוון שירותים מנוהלים כדוגמת שירותי גיבוי, איזון עומסים – Load Balancer, ניטור, אבטחת מידע, חיבור מאובטח מרחוק, ניהול רוחבי פס והתאמת פתרונות, אינטגרציה על פי צרכי העסק ועוד.
  • שרידות וגיבוי– חוות השרתים מגובה במערכות בקרה, גילוי וכיבוי אש, מערכות ניהול וגיבוי חשמל, מערכות מיזוג אויר, כיבוי אש וגז. מערכות אלו מאפשרות ללקוח העסקי ליהנות מהמשכיות עסקית ושרידות.
  • מערכות אבטחה– בחווה קיים מגוון מערכות התראה הכוללות מצלמות במעגל סגור וליווי לקוחות בעת הביקור. אבטחת החווה עומדת בתקנים מחמירים של איגוד חברות התקשורת העולמי.
  • שירות ותמיכה– במסגרת האיכות נהנה הלקוח מתמיכה טכנית באמצעות שירותי מומחה, שירותי ניטור, זמינות שרת, שירות Traffic לבדיקת מידת ניצול רוחב הפס בשרת ועוד.
  • שירות ללא תחרות– מוקד שירות ייעודי 24/7 המנוהל על ידי צוות מומחים בעלי ניסיון מקצועי נרחב.
  • ה-Data Center מספק גם את היכולת לשרתים וירטואליים (VPS) בהתאמה אישית. אלה שרתים וירטואליים המאפשרים לנצל בחוכמה את שטח האחסון, זיכרון וכוח העיבוד. השרת הווירטואלי מאוחסן ומנוהל בחוות השרתים של חברת פרטנר כך, שמאפשר ללקוח לקבל מערכת בעלת שרידות גבוהה ביותר.

שירותי ענן בתקשורת

 

האם יש מתחרים בתחום אירוח שרתים ושרתים וירטואליים?

בהחלט. כל ספקי שירותי הענן לעסקים וארגונים בארץ ובעולם מספקים גם אירוח שרתים ושרתים וירטואליים. החלק החשוב לעסקים בישראל בקבלת ההחלטה לבחירת הספק הוא מהירות ההתאוששות מאסון – DR.

הספקים המובילים בשוק: בזק עסקים, בזק בינלאומי, בינת עסקים, טלדור, ווי-אנקור, נס, תים, IBM, אמזון – AWS, מיקרוסופט Azure, גוגל Cloud, טריפל-סי, מטריקס, סלקום, הוט, MedOne, Alibaba Cloud, ALE, SDP Hosting, Hostinger, LiveDND, DomainTheNet, אינטרספייס, אינטרויז'ן, Box, ועוד. מדובר בשוק מאוד תחרותי, עם מגוון רחב מאוד של פתרונות.

טיפים בתחום אירוח שרתים ושרתים וירטואליים:

בבחירת ספק שירותי אירוח שרתים יש לקחת בחשבון פרמטר חשוב והוא: האם לספק הענן יש נוכחות פיזית של ענן בישראל. אם יש לו נוכחות פיזית בישראל: האם יש סנכרון מלא בין הענן הקיים בישראל לבין העננים של אותו ספק ברחבי העולם (אם יש צורך כזה).

במסגרת השירות המנוהל, מנוטרת פעילות גיבוי השרתים ברמת קבצים וברמת המכונה הווירטואלית. יש כמובן לתת תשומת לב מיוחדת לנושא אבטחת המידע, שהוא הנושא החשוב ביותר לספקי שירותי ענן. ברור, שכל התעבורה לענן ובחזרה אמורה להיות מוצפנת ומאובטחת. מפתחות ההצפנה של מערכות האבטחה אמורים להיות רק אצל הלקוח של השירות.

בנוסף, יש  לוודא, שספק שירותי הענן נוקט בצעדים המתאימים כדי להגן מפני דליפת מידע וגניבתו. יש כיום תקנים מחמירים בנושא זה, כשבאירופה יש סדרה חדש של תקנים מחמירים בשם GDPR, שנכנסו לתוקף ב-28.5.18. יש לוודא, שספק שירותי הענן שלך, אכן עומד בתקנים הבינלאומיים הללו, לרבות תקני אבטחת המידע וההגנה על הפרטיות, שנכנסו לתוקף בישראל במחצית 2018.

שירות אירוח שרתים ושרתים וירטואליים בענן הוא כבר לא משהו המשמש רק יחידים או צוותים קטנים, אלא קיים בתצורה המתאימה לארגון כולו ודורש פתרון מקצועי ומתקדם.

מדובר במשא ומתן עסקי – מקצועי לכל דבר, שרצוי שייעשה ע"י מומחים לתחום הזה. אם לבעל העסק אין ידע בתחום שירותי אירוח שרתים ושרתים וירטואליים בשילוב שירותי אבטחת מידע ו-DRP, קל יהיה "לעבוד עליו" ולשכנע אותו לרכוש מה שטוב רק לכיס של ספק הפתרון, או אפילו למכור לו שירותי אירוח שרתים ושרתים וירטואליים ישנים או יקרים, במסווה של שירותים חדשים ומתקדמים.

השאלה החשובה ביותר, שבעל העסק יכול לשאול בעצמו (גם ללא ייעוץ מקצועי) את ספק המערכת היא: מה העלות הכוללת לעסק, עלות הכוללת הכל: עלות הרכישה והרישיונות לכל השימושים, עלויות התקנה, עלויות הביטוח, עלויות התחזוקה, תוכנות נדרשות, מכשירי קצה נדרשים וכיו"ב. כך, ניתן להשוות בקלות בין ספקים ולחשב את העלות הכוללת (TCO) של כל פתרון. נקודה נוספת לא פחות חשובה: מהם זמני התגובה לגיבוי מלא במקרה של נפילה.

לכן, מומלץ לנקוט באחת מ-2 הדרכים הבאות (או לשלב ביניהן):

  • Best of breed. כלומר: מי הספק המספק את פתרון אירוח שרתים (Hosting) ושרתים וירטואליים בענן הטוב ביותר מבחינת ביצועים, שירות, יכולות, תכונות, נוחות השימוש, גמישות הפעלה, יכולת התמיכה של הספק, "הסכם רמת שירות" – SLA מתאים, וכך הלאה.
  • המחיר הטוב ביותר (בד"כ הכוונה למחיר הזול ביותר).

מדובר בתהליך מקצועי, שיש לבצע בלי "ליפול במלכודת" של אנשי שיווק ממולחים מחברות התקשורת והאינטגרציה, שמסוגלים "למכור קרח לאסקימוסים".

יש לקחת בחשבון, שכדי לקבל "איכות שירות" ו"איכות עבודה" בפתרונות אירוח שרתים ושרתים וירטואליים, צריך גם חיבור תקשורת איכותי (קו עם SLA), במסגרת חבילת תקשורת מתאימה (דוגמת IPVPN), ולא חיבור לאינטרנט בגישת ה-Best Efforts, שיש כיום בחיבורים הפרטיים לאינטרנט (לרבות ב"שוק הסיטונאי"), מה שחלק מהעסקים מיישמים אצלם (כדי לחסוך בהוצאות התקשורת לאינטרנט).

שורה תחתונה בתחום בחירת שירותי אירוח שרתים ושרתים וירטואליים לעסקים:  

בבחירת ספק שירותי אירוח שרתים ושרתים וירטואליים בענן, יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של בעל העסק. קודם כל, יש לקבל החלטה אם בכלל מעוניינים במערכת המופעלת מקומית (מול התצורה המומלצת כיום לעסקים – לעבור לענן), או בתצורה אחרת, שמתאימה לצרכי העסק, מנהליו ועובדיו.

בטרם בחירת פתרון של שירותי אירוח שרתים ושרתים וירטואליים, יש לנתח את צרכי העסק בראייה רב שנתית ולבחון האם העסק בכלל צריך אצלו שרתים פיזיים. חשוב להימנע מנפילה לטעויות בתהליכי קבלת ההחלטות, בגלל מבצע זמני של ספק זה או אחר, או מפיתוי למבצעים אטרקטיביים של פתרונות VPS.

לכן, מומלץ לשקול: אם כבר מעבירים את כל או רוב השרתים ל- Data Centerחיצוני, מדוע לא לקפוץ היישר לענן, ולהיפטר בכלל מהשרתים? הרי עי"כ מוזילים עלויות ומשדרגים את היכולות של העסק. לכן, בחינה מקצועית של כל צרכי העסק ותיחור בין הספקים נדרשים בטרם קבלת החלטה במי לבחור.

יודגש, שהצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים לצרכים של חנות רהיטים, רשת מרכולים, רשות מקומית, חברת הייטק, משרד מומחי ביטוח ופיננסים, או של משרד רואי חשבון.

 

לכן, נשאלות כאן השאלות:

מה הבעיה הגדולה ביותר הקיימת בעסק, שאתה מאמין, שתוכל לפתור באמצעות רכישת פתרון אירוח שרתים ושרתים וירטואליים בענן?

 

 אם יש לך כבר שירותי אירוח שרתים ושרתים וירטואליים בענן, ממה אתה לא מרוצה מהשירות? שתף אותנו.

 

 איך אתה חושב, שאני יכול לעזור לך לבחור את ספק מערכת ושירותי אירוח שרתים ושרתים וירטואליים בענן המתאימה לצרכיך?

 

 

 Cloud Hosting vs Traditional Hosting

 

פוסטים נוספים