גיבוי בענן – האם זה כדאי לעסקים קטנים ובינוניים ואיך לא "ליפול בפח" בבחירת פתרון גיבוי? (מידע חדש וטיפים)

שירותי ענן בתקשורת

גיבוי בענן – האם זה כדאי לעסקים קטנים ובינוניים 

 

גיבוי בענן מהווה את אחד מהפתרונות הנחוצים ביותר לכל עסק וארגון. באמצעות גיבוי מנוהל בענן (בשונה מגיבוי רגיל), ניתן להבטיח את המידע החיוני לניהול תקין, זמין ומקצועי של העסק.

מי ספק הגיבוי המנוהל בענן המתאים לעסק שלי?

איך בוחרים ספק גיבוי מנוהל בענן, שמביא את הערך הכלכלי הטוב ביותר לעסק, בלי "ליפול בפח"?

האם הפתרונות של פרטנר עסקים מתאימים לעסק שלי?

 

מנהלים ובעלי עסקים רבים אינם מבינים את ההבדלים בין "גיבוי בענן" שהוא רק גיבוי, לבין "גיבוי מנוהל בענן", שהוא לא רק גיבוי אלא גם הגנה על הגיבוי (הגנת סייבר) וסיוע לעסק בהתאוששות מאסון נפילה של מערכות המחשוב והתקשורת של העסק.

גיבוי בכלל וגיבוי בענן הם אחד הצרכים החשובים ביותר לקיומם ושרידותם של עסקים. אולם, המציאות מראה, שעסקים רבים נוטים לשכוח לתת פתרון לצורך הזה ומזניחים את הטיפול בו, או שבוחרים בפתרון בלתי מתאים (גיבוי בלבד, ללא "גיבוי מנוהל").

מתקפות הכופר הנערכות בשנים האחרונות – Ransomware (שפגעו גם במאות רבות של עסקים בישראל), חידדו את ההבדלים בין גיבוי רגיל בענן לבין גיבוי בענן מנוהל.

בהתקפת כופר, התוקף מחדיר את הקוד העוין שלו למחשב או מחשבי העסק (או למחשבי עובדיו), ומפעיל את הקוד העוין המצפין את כל התוכן של המחשב (שייפתח רק תמורת תשלום הכופר בביטקוין), ברגע הינתן פקודה ע"י התוקף. בד"כ, התוקף מחכה פרק זמן מספיק (בין שבוע לכמה חודשים), כדי להבטיח, שאם מתבצע גיבוי למחשב הנגוע, הגיבוי הזה יכיל עותק של הקוד התוקף, שיושב לו בשקט ומסתתר במערכת (כולל במערכת הגיבוי הישנה), עד מועד קבלת פקודת התקיפה.

לכן, מי שהותקף ולא מוכן לשלם כופר ומנסה לשחזר את המחשב המחשבים מעותק הגיבוי, שביצע בענן, מגלה, שהבעיה שלו לא נפתרה, כי גם עותק הגיבוי שלו, מכיל את הקוד העוין, שממשיך ומצפין את המחשב, דורש כופר וחוסם את פעולתו.

לעומת זאת, מי שמבצע גיבוי ב"שירות ענן מנוהל", הגיבוי, שמתבצע בענן, נבדק היטב ע"י ספק שירותי הגיבוי המנוהלים, ממש לפני הגיבוי, לוודא, שאין בגיבוי קוד עוין או איזה קוד חשוד מכל סוג. כך, שאם בעל העסק, שנפגע מהתקפת כופר, מעוניין לבצע שחזור, ספקי שירותי "הגיבוי המנוהל בענן" מבצעים עבורו שחזור מהיר ויעיל מעותק נקי מקוד עוין, עותק נקי, שנשמר בענן. כך, מחזירים תוך מספר דקות את העסק לפעילות תקינה, ללא שום קוד עוין.

 

למה בכלל צריך שירותי גיבוי בענן מנוהלים (מלבד הגנה מפני מתקפות כופר)?

ככל שהטכנולוגיה מתקדמת ומתפתחת, חיינו הופכים יותר ויותר לתלויים בה. אנו מנהלים אותם על גביי רשת המחשבים שלנו. כחלק מכך עולה חשיבותו של נושא הגיבוי. כאשר מידע חשוב הופך להיות מתועד באופן וירטואלי ודיגיטלי, אנו חייבים ליצור לו גיבוי, שיהווה עותק במידה והמידע יימחק מסיבה כלשהי.

בעבר, היה נהוג לשמור גיבויים על גביי מדיה קשיחה (דוגמת קלטות גיבוי או דיסקים), אך הבעייתיות בכך היא, שגם המדיה הקשיחה עלולה להינזק וכך גם הגיבוי שלנו ייעלם. בנוסף, אפשר לגנוב בקלות או להשחית מדיה קשיחה. דוגמה להמחשה: במאי 2005 החטיבה הקמעונאית-פיננסית של בנק סיטיבנק נאלצה להודות, שבתחילת החודש נעלמו קלטות הגיבוי, שהכילו מידע רגיש על 4 מיליון לקוחות בארה"ב. עברו כמעט 3 שבועות עד שמישהו בבנק שם לב, שהקלטות נעלמו, וגרוע מכך – הנהלת הבנק נאלצה להודות, שהגיבוי לא היה מוצפן. איש בהנהלת הבנק לא הצליח לספק הסבר מניח את הדעת מדוע עבר זמן רב כל כך עד שהתפרסמה ההודעה לציבור בחודש יוני 2005.

כיום, בעידן, שבו ניתן לגבות מידע בענן, כלומר באופן וירטואלי לחלוטין, על גבי שרת מרוחק ב-Data Center המנוהל ע"י ספק שירותים מקצועי וגדול, הגיבוי פשוט יותר ונוח יותר וגם בטוח יותר וזמין יותר. חלק מהיתרונות של גיבוי לענן על פני On-Premises (התקנה מקומית) הם, שבענן הוספת שטחי אחסון היא מיידית, אין צורך בפעולות טכניות מורכבות ורכישת דיסקים יקרים (או קלטות גיבוי מיושנות), שיש להתקין ולתחזק באופן שוטף. גם לגיבוי עצמו יש גיבוי, ואפילו כמה (למשל ברחבי העולם), והענן מרוחק משרתי בית העסק. כך, שאם העסק נופל מכל סיבה (שריפה, הצפה, רעידת אדמה, התקפת טרור, שביתה פראית, מלחמה, התקפת סייבר וכיו"ב), הגיבוי בענן ממשיך להתקיים וניתן להמשיך ולעבוד (ולתת שירות) מרחוק מהגיבוי הנמצא בענן.

 

מהם הפתרונות הנמצאים בשוק לשירותי גיבוי בענן מנוהלים?

השירותים של "גוגל דרייב", SugarSync, Syncplicity, Box, TresorIt, OneDrive של מיקרוסופט, Actifile ועוד עשרות שירותים דומים, וכמובן האבות המייסדים של עולם הגיבויים בענן: דרופבוקס (Dropbox), הפכו לשימוש יומיומי בקרב משתמשי קצה ומהווים בסיס נרחב לא רק לגיבוי, אלא גם לשיתוף קבצים לצורך עבודה משותפת ועוד.

שירותי הגיבוי בענן הללו, משמשים בעיקר לסנכרון ושיתוף קבצים ופחות למטרות גיבוי מידע עסקי והם אינם מנוהלים (כלומר: בעל המידע מנהל אותם, לא ספק שירותי הגיבוי). למשל, הם אינם מספקים פתרון מלא בדמות גיבוי כולל של השרתים והמחשבים, מה שמאפשר שיחזור מלא לא רק של המידע (Data), אלא של מצב השרת מחשב כולו (State), על כל מערכת ההפעלה, הקונפיגורציות והיישומים המותקנים עליו. הם גם לא מספקים הגנת סייבר למה שמאוחסן אצלם.

פתרון "גיבוי בענן מנוהל" חוסך את כל כאב הראש הכרוך בניהול השירות באופן עצמאי ומאפשר באופן אוטומטי יתירות (Redundancy), ביזור גיאוגרפי למקרי אסון, ניהול קל של תצורת השירות, הגנת סייבר, שחזור נוח ומהיר של הכל ולבסוף חסכון בעלויות, בדומה למודלים אחרים של שירותי ענן.

 

גיבוי בענן פרטנר

 

מה חברת פרטנר עסקים מציעה בתחום הגיבוי בענן מנוהל בשירות CloudUp360?

לחברת פרטנר יש Data Center יחסית חדש ומודרני בראש העין (שהחליף, בין היתר, את ה-Data Center הוותיק של 012-סמייל, שהיה בפתח-תקווה), ופרטנר מציעה בו ,בין היתר, שירותי גיבוי לענן לכל סוגי העסקים.

השירות, שממותג תחת השם CludUp360, מאפשר לארגון ליהנות מפתרון גיבוי מקיף, הכולל: גיבוי שרתים, Storage, נייחים וניידים. השילוב בין הטכנולוגיות המובילות בעולם לבין הידע המקצועי הרחב והניסיון העשיר של מומחי פרטנר, מבטיח לעסק פתרון גיבוי המותאם במיוחד לצרכים.

ניתן להוסיף לפתרון הגיבוי נתב LTE לצרכי גיבוי סלולרי (כלומר, שהגיבוי מבוצע דרך הרשת הסלולרית), שמסופק בפרטנר במחיר של כ-100 ש"ח לחודש כולל סים.

מחיר השירות של CloudUp360 מתחיל ב-175 ₪ לחודש (ללא מע"מ), בהחלט הוצאה בגבול הסביר לכל עסק בכל סדר גודל. על זה ניתן להוסיף עלויות של הגנת סייבר מקיפה לרבות בשירותי הגלישה בשם Cyber Guard, שעולה 9.90 ₪ לחודש כולל מע"מ, גיבוי LTE  (לאור ניתוח צרכי העסק), ושירותי ערך נוספים לפי צרכים ספציפיים של כל עסק (דוגמת תשתיות תקשורת, לרבות לעסקים קטנים בבניינים  – השירות החדש ביותר של פרטנר של חיבורי סיבים אופטיים).

 

פתרון גיבוי בענן הוא מאובטח במיוחד, מספק גיבוי לכל סוגי המידע בכל הפלטפורמות.

הנתונים משוכפלים בזמן אמת עם מספר עותקים המאוחסנים ב-3 מתקנים נפרדים של פרטנר ברחבי הארץ. השחזור מובטח בצורה הכי המהירה האפשרית. ההתקנה מאוד פשוטה ונעשית בגישת ה-Agentless (ללא צורך בטעינת תוכנה), הגיבוי כולו מאובטח ומוצפן קצה לקצה, שירות המספק תמיכה בכלל הנפחים לגיבוי (מגיגות ועד פטות). כל לקוח חדש מקבל את ההתקנה וחודש ראשון במתנה (ללא עלות).

 

מאפייני המוצר CloudUp360 של פרטנר:

  1. מאובטח ואמין.

הפתרון מבוסס על הצפנת 256-סיביות לכל הנתונים, בעת העברתם ובמצב נייח. השירות הוא ללא התקנת תוכנה ביחידות הקצה (Agentless), עם ריפוי אוטונומי ואימות השחזור.

  1. אוטומטי ושקוף.

הפתרון כולל פלטפורמת ניהול ואוטומציה בענן, שמתזמרת את תהליכי השחזור לאחר אחסון באופן מלא, מדויק, מורשה ומהיר. בנוי לעידן הענן.

  1. שחזור כמעט מיידי.

השירות מספק פתרונות שחזור לכל יעד זמן התאוששות (RTO) או יעד נקודת התאוששות (RPO). תהליכי המעבר לגיבוי בעת כשל והסנכרון החוזר מתבצעים באופן אוטומטי, לצד תיקון השירות, התראות ובקרה, שמאפשרים השבת העסק לפעולה באופן כמעט מידי.

  1. תאימות טכנולוגית.

תמיכה במגוון הרחב ביותר של מכשירים, טכנולוגיות וירטואליות ופיזיות הקיימים בשוק.

  1. טיפול ב-Ransomware

זיהוי של Ransomware במהלך הגיבוי / השחזור באופן מובנה בשירות, והפרדת קובץ ה-Ransomware מבלי שתפגע במידע לאחר שחזור.

 

יתרונות שירות CloudUp360 של פרטנר:

  • גיבוי מאובטח ונגיש – גיבוי מאובטח ומוצפן עם גישה לקבצים מכל מקום.
  • פשטות ונוחות – מעבר לעולם הענן וגיבוי מהיר בכל רגע נתון.
  • ניהול עצמי – גישה לאפליקציה לנייד או דרך ממשק אינטרנטי נוח וידידותי למשתמש.
  • שחזור מידע – הנתונים מאוחסנים בצורה מאובטחת במספר מיקומים. אפשרות מובטחת לשחזור בכל מקום ובכל זמן.
  • תקן אבטחת מידע – ספק השירות בעל תקן FIPS 140-2.
  • הצפנה ברמה צבאית.
  • Attack-Loop Prevention – פתרון מובנה במערכת הגיבוי, שמאפשר מניעת תהליך החזרה של Ransomware (כופרה) בזמן השחזור. המנגנון הוא ייחודי לפתרון הגיבוי CloudUp360 ונקרא Attack-Loop Prevention.

 

גיבוי בענן חברת פרטנר 

האם יש מתחרים בשירותי גיבוי בענן מנוהלים?

בהחלט. כל ספקי שירותי הענן לעסקים וארגונים בארץ ובעולם מספקים גם שירות ענן מנוהל. כיום בשוק יש שירותי גיבוי מנוהלים הכוללים ניטור גיבויים בזמן אמת, שירותי תמיכה מסביב לשעון, דו"חות מנהלים מקיפים ושחזור הגיבויים בכל זמן נתון לפי דרישת הלקוחות. החלק החשוב הוא מהירות ההתאוששות מאסון – DR. הספקים המובילים בשוק: בזק, בזק בינלאומי, בינת עסקים, טלדור, ווי-אנקור, נס, תים, IBM, אמזון – AWS, מיקרוסופט Azure, גוגל Cloud, טריפל-סי, פלאפון, סלקום, Terrasafe, CTERA, הוט, MedOne, U-BTech ועוד. מדובר בשוק מאוד תחרותי.

החידוש הדי טרי בעולם הגיבויים לעסקים מגיע מחברת OwnBackup הישראלית, שמספקת שירותי שיחזור וגיבוי Cloud-To-Cloud. החברה הזו מפתחת טכנולוגיות גיבוי לארגונים, שמאפשרת להם לגבות את כל המידע שלהם הנמצא בענן (כל ענן, בדגש על עננים פרטיים והיברידיים). הכוונה הן ל-SaaS (תוכנה כשירות) והן ל-PaaS (פלטפורמה כשירות), כשבין היתר, נכללים בה גם שירותים כמו: Salesforce, סלאק (Slack) ו-ServiceNow. הגיבוי הוא אוטומטי לחלוטין בתזמונים קבועים (או ברציפות) וכמובן מאובטחים. המחירים של השירות תלויים בהיקף השירותים המגובים וסוגי הגיבויים. לדוגמה: גיבוי של שירותי מערכת Salesforce הקיימת בעסק עולה החל מ-1.95 דולרים למשתמש לחודש.

לכן, בבחירת ספק שירותי ענן מנוהלים יש לקחת בחשבון פרמטר חשוב והוא: האם לספק הענן יש נוכחות פיזית של ענן בישראל. אם יש לו נוכחות פיזית בישראל: האם יש סנכרון מלא בין הענן הקיים בישראל לבין העננים של אותו ספק ברחבי העולם (אם יש צורך כזה).

גיבוי בענן

הפתרון החדש של בזק עסקים לגיבוי ולהתאוששות מאסון:

בזק עסקים השיקה לאחרונה שירות חדש לגמרי לעסקים לצרכי "התאוששות מאסון" בשם Disaster Recovery) DR). מדובר (לטענת בזק) בשירות ראשון מסוגו בישראל, שמאפשר התאוששות מהירה מתקלות או השבתות של שרת באופן שוטף ואוטומטי.

מאפייני השירות החדש של בזק עסקים:

  • השירות הוא ידידותי ונוח לתפעול ע"י כל עסק בכל סדר גודל.
  • בתקופת ההשקה (מחצית ראשונה 2018) השירות יינתן במחיר מבצע למשך 12 חודשים ראשונים ב-259 ₪ במקום 329 ₪ לחודש.
  • השירות מוצע על ידי בזק באמצעות הטכנולוגיה של CloudEndure על חוות השרתים המתקדמת והמאובטחת בישראל. יצוין, שהשירות הזה יכול להצטרף לפתרון הגיבוי העסקי של בזק, שמבוסס על הפתרון של CTERA.

שירות ה-Disaster Recovery, שמוצע על ידי בזק עסקים בגישת ה-SaaS (שירות מנוהל בענן בתשלום חודשי ידוע מראש), באמצעות הטכנולוגיה של CloudEndure, מאפשר לחברות ולעסקים להמשיך את הפעילות העסקית שלהם ללא אובדן מידע וזמן, גם במקרה של תקלה קריטית כגון הצפת הדאטה סנטר, טעות אנוש חמורה, מחיקת מידע בטעות, פריצת האקרים, שריפה, חבלה, טרור ועוד. כרגע השירות הזה מתאים לעסקים ברמת ה-SME.

השירות מספק התאוששות מהירה לשרתים בלחיצת כפתור בעת תקלה או השבתה. ההתאוששות מתבצעת ע"י הקמת שרתים חליפיים בענן המוגן של בזק, שממוקם בישראל, שמשמשים תחליף לשרתים המקוריים עד לתיקון התקלה. כלומר: אין איבוד מידע והרציפות של הפעילות נמשכת. זה הרבה יותר מגיבוי, שלא מסוגל לספק שירות כזה.

 

גיבוי בענן מנוהל לעסקים – למי זה מתאים?

נושא הגיבוי הופך לנושא חשוב ביותר כשמדובר בעסקים כלכליים, משום שהמידע של העסק הוא קריטי עבור המשך התנהלותו באופן תקין. כל עסק מחזיק במידע חיוני כמו לדוגמא פרטי הלקוחות והספקים, חוזים, תכניות עסקיות ועוד. לא נרצה שמידע זה ייעלם, משום שלרוב ייקח לנו שנים לאגור אותו מחדש. בדיוק לצורך זה קיים גיבוי בענן, שמאפשר לנו להבטיח את קיומו של המידע שלנו גם במידה וייעלם מסיבה כלשהי מהמחשבים ומערכות המידע שלנו.

גיבוי בענן מתאים (מעצם תפקידו) לארגונים ובתי העסק הנסמכים על מאגר מידע ממוחשב. אין זה משנה אם הם ממוקדי טכנולוגיה בצורה חלקית, או נשענים על מדיה דיגיטלית מכל סוג שהוא בלבד.

המשתמע מכך הוא, שרובם המכריע של בתי העסק בעולם ובישראל כיום, ייצאו נשכרים משירות גיבוי בענן, במידה והם:

  1.  מחפשים פתרון יעיל לנושא ההמשכיות העסקית שלהם (BCP) ומבקשים להתכונן מראש לכל מקרה של סיכון אפשרי  למאגר המידע שלהם.
  2. שואפים להתמקד בתהליכי הליבה שלהם ולהשאיר למקצוענים את “כאב הראש” הטכנולוגי הכרוך בניהול הגיבויים.
  3. מבקשים לחסוך משאבים אבל רוצים (או מחויבים) להישאר מעודכנים טכנולוגית, תוך שימוש בתשתית ייעודית המתאימה לצרכיהם באופן מדויק.
  4. מעוניינים להימנע מנפילה למלכודת של התקפות סייבר, שתשתקנה את פעילות העסק, בראשן התקפות כופר – Ransomware.

במסגרת השירות המנוהל, מנוטרת פעילות גיבוי השרתים ברמת קבצים וברמת המכונה הווירטואלית. יש כמובן לתת תשומת לב מיוחדת לנושא אבטחת המידע, שהוא הנושא החשוב ביותר לספקי שירותי ענן מנוהלים. ברור, שכל התעבורה לענן ובחזרה אמורה להיות מוצפנת ומאובטחת. מפתחות ההצפנה של מערכות האבטחה אמורים להיות רק אצל הלקוח של השירות.

בנוסף, יש  לוודא, שספק הגיבוי נוקט בצעדים המתאימים כדי להגן מפני דליפת מידע וגניבתו. יש כיום תקנים מחמירים בנושא זה, כשבאירופה יש סדרה חדש של תקנים מחמירים בשם GDPR, שייכנסו לתוקף  החודש ב-28.5.18. יש לוודא, שספק שירותי הגיבוי בענן שלך, אכן עומד בתקנים הבינלאומיים הללו.

שירות גיבוי בענן הוא כבר לא משהו המשמש רק יחידים או צוותים קטנים, אלא קיים בתצורה המתאימה לארגון כולו ודורש פתרון מקצועי ומתקדם.

מהן השאלות, שאני צריך לשאול את ספק שירותי גיבוי בענן מנוהלים, לפני קבלת הצעת המחיר?

מדובר במשא ומתן עסקי – מקצועי לכל דבר, שרצוי שייעשה ע"י מומחים לתחום הזה. אם לבעל העסק אין ידע בתחום שירותי הגיבוי המנוהלים, קל יהיה "לעבוד עליו" ולשכנע אותו לרכוש מה שטוב רק לכיס של ספק הפתרון, או אפילו למכור לו שירותי גיבוי ישנים או יקרים, במסווה של שירותים חדשים ומתקדמים.

עסקים רבים בישראל, בעיקר בגלל חוסר ידע מתאים, מבצעים גיבוי לענן שאינו מנוהל ולמעשה "זורקים את כספם לפח". זאת, כי ב"שעת מבחן", הגיבוי הזה יהיה חסר כל תועלת מעשית.

השאלה החשובה ביותר, שבעל העסק יכול לשאול בעצמו (גם ללא ייעוץ מקצועי) את ספק המערכת היא: מה העלות הכוללת לעסק, עלות הכוללת הכל: עלות הרכישה והרישיונות לכל השימושים, עלויות התקנה, עלויות הביטוח, עלויות התחזוקה, תוכנות נדרשות, מכשירי קצה נדרשים וכיו"ב. כך, ניתן להשוות בקלות בין ספקים ולחשב את העלות הכוללת (TCO) של כל פתרון. נקודה נוספת לא פחות חשובה: מהם זמני התגובה לגיבוי מלא במקרה של נפילה.

 

לכן, מומלץ לנקוט באחת מ-2 הדרכים הבאות (או לשלב ביניהן):

  • Best of breed. כלומר: מי הספק המספק את פתרון הגיבוי המנוהל הטוב ביותר מבחינת ביצועים, שירות, יכולות, תכונות, נוחות השימוש, גמישות הפעלה, יכולת התמיכה של הספק וכך הלאה.
  • המחיר הטוב ביותר (בד"כ הכוונה למחיר הזול ביותר).

מדובר בתהליך מקצועי, שיש לבצע בלי "ליפול במלכודת" של אנשי שיווק ממולחים מחברות התקשורת והאינטגרציה, שמסוגלים "למכור קרח לאסקימוסים".

יש לקחת בחשבון, שכדי לקבל "איכות שירות" ו"איכות עבודה" בפתרונות גיבוי עסקיות, צריך גם חיבור תקשורת איכותי (קו עם SLA), במסגרת חבילת תקשורת מתאימה (דוגמת IPVPN או בגישה החדשה של SD-WAN), ולא חיבור לאינטרנט בגישת ה-Best Efforts, שיש כיום בחיבורים הפרטיים לאינטרנט (לרבות ב"שוק הסיטונאי"), מה שחלק מהעסקים מיישמים אצלם (כדי לחסוך בהוצאות התקשורת לאינטרנט).

 

שורה תחתונה בתחום בחירת שירותי גיבוי בענן מנוהלים לעסקים:  

בבחירת ספק מערכת גיבוי בענן מנוהלת, יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של בעל העסק. קודם כל, יש לקבל החלטה אם בכלל מעוניינים במערכת המופעלת מקומית (מול התצורה המומלצת כיום לעסקים – לעבור לענן), או בתצורה אחרת, שמתאימה לצרכי העסק, מנהליו ועובדיו. יש לזכור שהצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים לצרכים של חנות רהיטים, רשת מרכולים, חברת הייטק, או של משרד רואי חשבון.

 

לכן, נשאלות כאן השאלות:

מה הבעיה הגדולה ביותר הקיימת במערכות המחשוב והתקשורת של העסק, שאתה מאמין, שתוכל לפתור באמצעות רכישת פתרון שירותי גיבוי בענן מנוהלים?

 אם יש לך כבר שירותי גיבוי בענן מנוהלים, ממה אתה לא מרוצה מהשירות? שתף אותנו.

 איך אתה חושב, שאני יכול לעזור לך לבחור את ספק מערכת שירותי גיבוי בענן מנוהלים המתאימה לצרכיך?

 

 

לקבלת ייעוץ חינם בנושא גיבוי בענן הירשמו כאן

 

גיבוי בענן – גם בעסקים יש לכם פרטנר

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים