חוות שרתים – DATA CENTER – וירטואלי או היברידי, מה עדיף לעסקים?

חוות שרתים - DATA CENTER

חוות שרתים – DATA CENTER  – וירטואלי או היברידי,
מה עדיף לעסקים?

 

 

בעלי עסקים מחפשים להוזיל את עלויות המחשוב שלהם, הפתרון המועדף: לקבל את שרותי המחשב ב"מיקור חוץ" מספק המחזיק בחוות שרתים ומספק שירותים כאלה. התחרות בשוק למעשה רק בתחילת דרכה. כיצד מנהלים צריכים לקבל החלטות נכונות בבחירת ספק שירותי מחשוב לעסק ומה סוג הפתרון המועדף לעסקים קטנים עד בינוניים?

 

עידן שירותי הענן החל. הוא פורץ לכל שכבות השוק העסקי. שירותי ענן אינם העתיד. הם ההווה. העתיד הוא שילוב של שירותי ענן, רשתות חברתיות, מחשוב נייד וכלים של Big-Data. בהווה ובעתיד הנראה לעין, אין הבדל בין שירותי תקשורת קווית לשירותי IT. הכול IP.

 

לכן, הכול עולה על הענן, פרטי או ציבורי או ענן היברידי (שילוב של ענן פרטי וציבורי גם יחד). כך גם המרכזיות, מוקדי השירות וכמובן כל היישומים. אין כל הבדל.

 

מנהלים רבים תקועים עם מערכות ישנות ומאוד איטיות בתוך העסק, שכל שינוי בהן עולה הרבה כסף. עסקים רבים מרכיבים מערכות "טלאי על טלאי", מה שיוצר כאוס ו"חגיגת" הכנסות לחברות המספקות שירותי אחזקה לתקשורת ומחשבים בעסקים הללו. השוק מצוי בתזוזה ובתזזית, ומנהלים אינם יכולים לחכות עד שהמערכות האיטיות הללו תגבנה. הן לא תומכות יותר במודלים העסקיים החדשים או בתהליכים העסקיים המשתנים של ימינו והבאים לבוא. העסקים נתקעו עם הוצאות הולכות וגדלות על תחזוקה של מערכות, עם כוח אדם, שנתקע בטיפול במערכות אלו. כל זה לא קיים במערכת של ענן.

 

לא נעסוק כאן בניתוח ההגדרות של שירותי ענן אלא ננסה לתקן את אי ההבנה הקיימת בשוק ולספק כמה טיפים. מאחר שמדובר בשוק די צעיר ופרוע, נולדו כאן טעויות והטעיות רבות. רבים מוכרים שירותים הנחזים להיות שירותי ענן, והם לא. בשוק יש הרבה ספקי Hosting המתחזים להיות ספקי עננים, אבל הם ממש לא כאלה ולא יביאו כל ערך ממשי לעסק. Hosting, שירותי VPS -Virtual-Private-Server ו"מיקור חוץ" (Outsourcing), הם לא עננים. הם רק "מיקור חוץ" של שרתים. זה רק שלב בדרך לשירותי ענן. למעשה, אלה שירותים מאוד ישנים, שהגיעה העת להפסיק בכלל לדבר עליהם, כמו שאיש כבר לא מדבר היום על טלפוניה אנלוגית ומשלוח דואר עם יוני דואר.

 

צמצום CAPEX וה- OPEX במעבר לטכנולוגיות שירותי ענן הינו ברור וההחזר על ההשקעה – ROI נמדד בחודשים ספורים ולעיתים פחות. חברת Alteva מציינת, שבשירותי ענן עלות משתמש – TCO היא בסביבות 250 עד 300 דולרים לשנה, בהשוואה לכ- 2,000 דולרים למשתמש באותם שירותים המצויים פיזית בחצר העסק. 

 

עסקים קטנים ובינוניים יכולים לשפר מהותית את כושר התחרות שלהם בשוק לצד התמקדות בליבת העסקים שלהם. זאת, באמצעות שימוש מושכל בטכנולוגיות, שהתפתחו בעולם בשנים האחרונות. העולם הטכנולוגי עובר בשנים האחרונות מהפך דרמטי ומיטב הפתרונות הטכנולוגיים, שעד כה היו נחלתם של עסקים גדולים בלבד, הפכו נגישים לעסקים קטנים ובינוניים. היום יותר מתמיד הופכת הטכנולוגיה לנדבך חיוני בהצלחה העסקית. זאת, לאור התפתחות יכולות השיווק והחשיפה העסקית באמצעות האינטרנט והרשתות החברתיות ולצד הטיפול באיומים רבים בתחום אבטחת המידע.

 

ההתפתחויות הטכנולוגיות בשנים האחרונות מאפשרות כיום לרכוש מגוון רחב של פתרונות מדף, שמכוונים לשוק העסקים הקטנים והבינוניים בתצורה של שירות לפי שימוש בפועל, ממש כמו צריכת חשמל ומים. זאת, תוך שמירה על רמת אבטחה ושרידות החיוניים לכל עסק.

חוות שרתים - DATA CENTER 

מה זה VPS – שרתים וירטואליים ב- Data Center?

שרת ‏VPS‏ – virtual private server נולד בעצם לפני יותר מ- 13 שנים, כמוצר המאפשר לייעל ולהביא לחסכון בתשתיות מחשוב ‏ותקשורת. המושג "שרת וירטואלי" כמושג טכנולוגי נולד בגרמניה ב- 1998 ע"י קבוצת חוקרים שהקימה את VMware.

 

המוצר הראשוני, אפשר שימוש במחשב פיזי אחד כפלטפורמה למספר מערכות הפעלה ‏המחלקות בניהן את המשאבים הפיזיים של אותו שרת, וכל שרת וירטואלי מתנהג כשרת עצמאי ‏לכל דבר ועניין. המוצר באותו זמן היה בשימושם הבלעדי של מספר חברות Hosting ונמכר כשירות ‏בלבד ולא כמוצר מדף.

‏עם השנים, השכילו מספר חברות תוכנה להבין את הפוטנציאל העסקי ופיתחו מוצרי מדף לניהול ‏שרתים וירטואליים כמוצר תוכנה יציב המותאם לשימוש במערכות עסקיות. למוצר ‏נוספו תכונות נוספות בניהן אי התלות המוחלטת של כל יחידת מחשוב וירטואלית בחומרה עליה ‏היא מופעלת. כך, שהשרת הווירטואלי יכול לעבור בזמן קצר מסביבה אחת לשנייה וממקום גיאוגרפי ‏אחד לאתר גיאוגרפי אחר.

בהמשך, החלה החדירה המשמעותית של השרתים הווירטואליים לתוך יחידות המחשוב של ‏העסקים ולא רק כשירות Hosting באינטרנט. היחידות הווירטואליות המשולבות עם פתרונות תקשורת ‏נתנו את השילוב התשתיתי המנצח הנקרא מחשוב ענן. כל יחידה וירטואלית אינה תלויה לא רק ‏בשרת פיזי מסוים, היא יכולה להתקיים בכל נקודה בענן האינטרנט.

‏ברשת נמצא ערב רב של ספקי שירותים, שיכנו את שירותי הענן שרת ‏VPS‏ או שרת ענן, וקשה ‏מאד להבין מה ההבדלים בניהם ומה מקבלים ברמת השרת ובטח לא ברמת התשתית. כהערת אגב נוכל לציין, שתחום הווירטואליזציה נשלט כיום בצורה מאוד בולטת ע"י VMware, בשולי השוק נמצאת מיקרוסופט (וחברות נוספות). אולם, גם VMware עברה ממזמן משלב הווירטואליזציה לשלב הענן.

 

שרתי VPS משמשים בעיקר כפתרון לאתרים ואפליקציות ‏אינטרנטיות ואפשר לראות זאת כשלב מתקדם של רעיון ה- Shared Hosting (אחסון משותף). ה-‏VPS ‎‏ משתמש בטכנולוגיית ‏Parallels ‎‏ ‏המבוססת על וירטואליזציה ברמת מערכת ההפעלה. יתרונו הוא במחיר זול יחסית, ביצועים ‏משופרים וניהול פשוט ונוח דרך ממשקי Web, גם ברמת השרת וגם ברמת ניהול אתרים. בסופו של דבר, VPS הינו סביבת עבודה וירטואלית אחת הפועלת על גבי שרת פיזי ייעודי אחד. על גבי שרת פיזי זה ניתן להתקין מספר סביבות עבודה וירטואליות, כאשר כל אחת מהן פועלת כסביבת מחשוב עצמאית, שגם נשלטת בצורה מלאה ע"י המשתמש ובהפרדה גמורה מהמשתמשים האחרים.

 

עלות שרת VPS משתנה בהתאם לסביבת העבודה ובהתאם לצרכים טכניים שונים כמו משאבי CPU, שטח דיסק ותעבורה חודשית. המחירים הזולים של שירותי VPS והשיטה של תשלום חודשי על שירות, מטעים את הלקוחות לחשוב שמדובר בשירותי ענן.

 

שרת VPS מביא עמו מספר יתרונות, שהיו שמורים הן לתצורת אחסון שרת ייעודי והן לצורת אחסון אתרים על גבי שרת שיתופי. זאת, בנוסף ליתרונות משל עצמו:

  1. מהירות
    בשרת שיתופי מתארחים מאות אתרים המשתמשים באותם משאבים פיזיים וללא חלוקה מבוקרת. לעומת זאת, חלוקת המשאבים בשרת וירטואלי אופטימלית יותר, ועל כן האתר היושב על שרת VPS ירוץ בצורה מהירה הרבה יותר.
  2. הקצאת זיכרון מובטח
    בניגוד לשירות אחסון אתרים שיתופי, שרתי VPS, שמבודדים משאר השרתים הווירטואלים, זוכים לקבל הקצאת זיכרון גדולה יותר ובלעדית להם.
  3. גמישות חומרה
    בניגוד לתהליך שדרוג החומרה בשרת שיתופי (תהליך הדורש ידע של מומחים), בשרתי VPS תהליך השדרוג הינו קל ופשוט.
  4. גיבוי מלא
    תהליך הגיבוי בשרתים ייעודיים לרוב מסובך ומצריך ידע טכני של מומחים. תהליך הגיבוי עם שרתים VPS נעשה בקלות ובאופן מלא לחלוטין.
  5. גמישות תוכנה
    מהבחינה האפליקטיבית, בשרת אחסון אתרים שיתופי האפליקציות מוגבלות להתקנה בסיסית ולא ניתן לבצע התקנות מערכת. לעומת זאת, למנהל ה- VPS יש את האפשרות לעדכן ולהתקין איזו אפליקציה שרק יבחר.
  6. התקנה מהירה
    בניגוד לשרתים ייעודיים, ובאופן די דומה לחבילות אחסון על גבי שרת שיתופי, ניתן להתקין שרת VPS בדקות בודדות בלבד.
  7. חסכון באנרגיה
    שרת VPS כתצורה וירטואלית חוסך באנרגיה ומשמר את הסביבה הרבה יותר משרת ייעודי.
  8. אבטחת מידע מוגברת
    שרת וירטואלי הינו שרת מבודד, שלא כמו אתר על שרת שיתופי, ולכן חשוף הרבה פחות לפריצות וגניבות.
  9. תעבורת נתונים גבוהה יותר
    הקצאת תעבורת הנתונים לחשבון של שרת VPS אחד גדולה משמעותית מאשר חשבון של אתר היושב על שרת אחסון אתרים שיתופי.
  10. עלויות נמוכות
    שרתי VPS מתנהגים כשרתים רגילים אך עולים פחות מאשר שרתים ייעודיים.

 

חוות שרתים עם שירותי ענן

מחשוב ענן היא הגדרה חדשה יחסית והוא התפתח כשלב טבעי אחרי ה- VPS. בעצם, שתי המילים "מחשוב" ו-"ענן" כוללות שילוב ואיחוד של כל עולם המחשבים עם כל ‏עולם תקשורת הנתונים. למעשה, כל רשת פרטית של 2 מחשבים הופכת להיות סוג של מחשוב ענן ‏פרטי, להבדיל ממחשוב ענן ציבורי בו ניתן לגשת לאותם מחשבים מכל נקודה בענן האינטרנט.

 

עקב ההגדרה הרחבה של מחשוב ענן הכוללת את שתי עולמות המחשוב והתקשורת ביחד, ‏נוטים לחלק את מחשוב הענן לסוגים שונים: תוכנה כשירות, תשתית כשירות, פלטפורמה כשירות ‏ולאחרונה גם אחסון מידע כשירות.

 

שרת ענן הוא פתרון מערכתי יותר המכוון לשירותי ‏IT‏ מלאים, ומבוסס (ברוב המקרים) על טכנולוגיה ‏מחברת ‏,VMWare‏ כאשר הווירטואליזציה מתבצעת ברמת החומרה וכיום גם ברמת הרשת (SDN). יתרונות פתרון הענן ‏אפשרו שילוב בין מערכות הפעלה שונות, מערכות גיבוי של חומרה ותוכנה באופן שקוף ללקוח ‏לאמינות ושרידות גבוהים ביותר, הפרדה רשתית לשיפור אבטחת מידע, העתקה מהירה וניידות ‏השרת מסביבה פיזית אחת לאחרת, במיוחד במקרי התאוששות מאסון.

 

רק בשירותי ענן מקבלים את ההוזלה המשמעותית, המידית והברורה ביותר בהוצאות התקשורת והמחשוב. מדובר בהוזלה של כ- 30% עד 40% מול החלופות האחרות. החיסכון בהוצאות התקשורת והמחשוב הוא מרכיב חיוני בקבלת ההחלטות של כל עסקי ואין להתעלם מנקודה מרכזית זו.

 

הערה חשובה: איך יודעים לזהות "שירות בענן" בחוות שרתים?

התשובה לא פשוטה, אבל ניתן לשאול כמה שאלות, שתבדלנה בצורה ברורה בין שירותי הענן לבין שירותים המתחזים להיות ענן:

א. מה המודל העסקי שעל פיו משלמים על השירות? אם התשלום הוא רק על פי צריכה ובמודל ה- SaaS, זה שירותי ענן. אם יש תוספות (רישיונות שונים ומשונים, שאינם עפ"י צריכה, תחזוקה, תמיכה, שדרוגים, וכיו"ב), זה לא שירותי ענן.

ב. מה המהירות בה ניתן להוסיף או להוריד יישומים, להוריד או להוסיף משתמשים, להוסיף ולהוריד משאבי מחשוב (דיסקים, מעבדים, זיכרונות, מערכות הפעלה, רוחבי פס, חיבורים)? אם מדובר בשניות עד דקות, זה ענן. אם זה הרבה דקות, שעות, ימים או אפילו שבועות, זה לא ענן.

ג. מה שיטת הרכישה של שירותים ומה מהירות הרכישה? אם רוכשים הכול (לרבות שירותי SAP, אורקל, מיקרוסופט, גוגל, יבמ וכיו"ב) בפורטל אינטרנטי בכמה קליקים של עכבר ולא צריך להתקשר לאיש ולקבל אישורים, התאמות ואינטגרציה, זה שירות ענן. אם מדובר בשניות עד דקות, זה ענן. אם זה הרבה דקות, שעות, ימים או אפילו שבועות, זה לא ענן. אם צריך לבצע אינטגרציה של מערכות הלוקחות זמן וכוח אדם, זה לא ענן.

ד. האם ניתן לגשת לנתונים וליישומים מכל מכשיר קצה כולל ממכשירים ניידים (סמארטפון, טאבלט)? אם כן, זה שירותי ענן. אם לא, צריך לבדוק למה.

ה. מי אחראי לשדרוגים? מי משלם על השדרוגים? אם זה בענן, ברור, שלא העסק אלא המחזיק והנותן שירותים בענן הוא המשלם.     

 

שורה תחתונה: עננים זה Multi-Tenancy [ארכיטקטורה בה יישום תוכנה אחד משרת לקוחות רבים], מערכת ללא תלות בגרסאות התוכנה, עם שדרוג שקוף למשתמש, שלא משלם על השדרוגים. זו גישה מכל מקום לשירות, כולל מהסלולר, גישה בפרוטוקולי האינטרנט, תשלום רק לפי צריכה.

 

את הלקוח בכלל לא מעניין איזה שרת יש לו והיכן. הוא רק צריך את השירות. כמו שלא מעניין איש איך מייצרים את החשמל, היכן ואיך מוליכים אותו לצרכן. משלמים רק על צריכת החשמל. סך ה- TCO של העסק יורד לפחות ב- 50% מול מערכות קיימות ישנות. יש מקומות ועסקים, שזה מגיע ל- 80% בהורדת ה- TCO. תקציבים לא מעטים מתפנים במעבר מהמודלים הישנים למודלים של עננים (ה- ROI במעבר לעננים כבר לא נזקק להוכחות). ניתן להעביר את החיסכון המושג במעבר הזה לביצוע דרישות משתנות ודחופות לעסק, במקום להקדיש את התקציבים לתחזוקה ולעלויות קבועות של חומרה ואנשי IT, שעוסקים רק בשימור ובתחזוקת מערכות ישנות ויקרות. מאוד נוח לבצע התאמות ייחודיות ואינטגרציה למערכות קיימות ולבצע הסבה בצורה הרבה יותר קלה ממה שחשבו בעבר.

 

על פי מחקר של AMI, עסקים קטנים בארה"ב מעדיפים לרכוש חבילות מחשוב מענן, במקום שירות יחיד של אפליקציה מקומית אצלם. הסיבות: רצון לגמישות, הקלה על ניהול שירותי המחשוב, חיסכון בהוצאות על רכישות ותחזוקה. בנוסף, תחום ה- Mobile העסקי עובר לענן. יותר ויותר עסקים נסמכים על שירותים מבוססי ענן לביצוע מטלות יומיות. סנכרון מטלות, דוא"ל וקבצים בין שרתים למכשירי סלולר – סמארטפונים וגם טאבלטים, הפך למקובל כמעט בכל רבדי השוק. אנחנו נמצאים קצת מאחור בהשוואה לעולם המערבי, אבל זה מתפתח בדיוק בכיוון הזה, גם בישראל.

 

מה עדיף: ענן ציבורי או ענן היברידי?

עסקים עוברים לפחות 3 שלבים במעבר מהמערכות הישנות, ששכונות על השרתים והמחשבים בחדר השרתים העסקי, לווירטואליזציה ולענן, החל משלב של העברת יישומים לא-קריטיים ועד העברת כל המשימות האירגוניות לווירטואליזציה מלאה. כיום, 26% מהעסקים נמצאים בשלב הראשון (העברת רק יישומים לא קריטיים לענן), 21% נמצאים במצב של וירטואליזציה מלאה והשאר (53%) נמצאים באמצע התהליך. כיום, VMware מציגה (וגם מתחרותיה מציגות) את השלב הבא בווירטואליזציה: וירטואליזציה מלאה של ה- Data Center, של כל מרכיביו, כולל כל רכיבי התקשורת, השרידות והאבטחה למיניהם, לא רק וירטואליזציה של שרתים. זה השלב הרביעי במעבר לווירטואליזציה ולענן, שלב שהחל וכ- 7% מהעסקים נמצאים כבר בשלבי יישום מעשיים שלו.

 

מכאן, שהתשובה לשאלה מה לבחור היא פונקציה של התהליך העסקי על פני ציר הזמן. עסקים מתחילים קודם עם ענן פרטי והעברת יישומים לא קריטיים אליו ורק אחר כך משתמשים בענן ציבורי ליישומים לא קריטיים (למשל: פורטל האינטרנט, דואר אלקטרוני), בשלב הבא הם מאחדים בין הענן הפרטי לענן הציבורי ויוצרים ענן היברידי, כשבשלב האחרון העסקים מעבירים את כל היישומים (גם הקריטיים) לענן הציבורי. אפשר לדלג על השלבים ולעבור ישר לשלב האחרון. אולם, בגלל החשש של מנהלים מלבצע קפיצה מהירה מדי, (בעיקר חששות בתחום אמינות המערכות בענן הציבורי ובתחום האבטחה), מומלץ לעסקים להתקדם שלב אחרי שלב ולא לקפוץ על השלבים. אם כי מבחינת חסכון במשאבים, קפיצה לווירטואליזציה מלאה בשירותי ענן ציבוריים, מביאה את  הערך הכלכלי המיטבי לעסק.

 

שילוב עננים: אנו נמצאים בשלב של סיום ההתלבטות בבחירה בין ענן פרטי (שנראה לכאורה יותר מאובטח) לבין ענן ציבורי. המומחים מציעים לקבל את הטוב בשני העולמות: הקמת ענן פרטי מאובטח העונה לדרישות הרגולציה, אבל על ענן ציבורי. פתרון כזה מתאים לעסקים גדולים וגם לעסקים קטנים, שיש להם יישומים קריטיים מאוד חשובים (מנקודת מבטם).

 

השירות הזה יסופק לעסקים במתכונת Private-PaaS = Platform-as-a-Service.

 

הפתרון הזה כולל תמיכה בכל סוגי העננים הקיימים כיום (בארץ כמו בעולם) ב- Data Centers: Micro-Cloud, Private-Cloud, Public-Cloud, Hybrid-Cloud, עם תאימות: לכל סוגי בסיסי הנתונים, לכל סוגי המסרים, לכל מערכות ההפעלה, לכל כלי הפיתוח המקובלים בשוק, לכל שפות הפיתוח הקיימות בשוק ולכל סביבות ה- Web הקיימות. זאת, עם איזון עומסים דינמי וסקלביליות גמישה, עם חנות יישומים עסקית פרטית, עם מערכת חברתית עסקית פנימית דמוית פייסבוק, בפתרון הניתן להקמה בעסק בתוך פחות מ-15 דקות.

 

כך, ניתן לקבל גם סביבת פיתוח סגורה על ענן, גם אם הוא ציבורי, תוך שמירה מלאה על כל מדיניות האבטחה העסקית וכל הכללים העסקיים והרגולטוריים המופעלים על ענן פרטי בתוך העסק. בשנה הקרובה נראה פתרונות מהסוג הזה בישראל לאחר הצלחת הכיוון הזה בעולם. 

 

העולם הולך לכיוון אחד די ברור: IT as a Service. הכול (ממש הכול) הופך לווירטואלי. גם התקשורת וגם ה- Desktop as a Service. זה העתיד בעולם המחשוב. אפשר לממש את היעדים העסקיים בצורה מיטבית ע"י מימוש החזון של: IT as a Service. הכול הופך להיות שקוף וקל לניהול, כולל שקיפות בכל העלויות ושימוש בכל אפליקציה על כל מכשיר קצה. במעבר לענן ההיברידי ולענן הנייד חייבים לספק לעובדים ולאנשי ה- IT את אותם כלים בדיוק איתם הם רגילים לעבוד בענן הפרטי ובמערכות הישנות. כך, הכול הופך לשקוף ואחיד לאנשי ה- IT ולמשמשים גם יחד. מה שמספק אבטחה, ציות לרגולציה ושרידות קצה לקצה, על כל ענן בכל מקום, עם גישה שקופה מכל מכשיר קצה.

 

איך בוחרים ספק שירותי Data Center?


תהליך בחירת ספק שירותי Data Center הוא מאוד מורכב בגלל מגוון השירותים הניתנים ברשת והמספקים שירותים במגוון רחב של תצורות ושיטות תמחור שונות.

 

רבים נוטים ללכת על הפתרון הזמין והקל ביותר לרכישה: מערכת הענן של אמזון. בשוליים יש כאלו הבוחרים בענן של מיקרוסופט – Azure או בענן של גוגל. הבוחרים בגישה זו שוכחים, שהעננים של חברות אלו שוכנים מחוץ לישראל, על כל המשמעויות הקשורות בכך (זמני תגובה יחסית ארוכים, חוסר זמינות אם נותק הקשר מהעולם, קושי בקבלת תמיכה מחברות הנמצאות מחוץ לישראל).

 

בארץ, שירותי הענן מובלים כיום ע"י Triple C, כאשר החלה תחרות די פרועה בתחום זה בין מספר רב של ספקים יחסית קטנים. עדיין אין כאן את התופעה של חברות תקשורת גדולות (דוגמת בזק עסקים), שתספקנה שירותי ענן לעסקים ברמת ה- SMBSME. בארה"ב למשל, חברות התקשורת AT&T ו- Verizon, שהן חברות הבזק של ארה"ב, מספקות את כל שירותי המחשוב לעסקים בעצמן, בחוות שרתים, שהן הקימו זה מכבר לשירותי ענן. לכן, מומלץ לשכור שירותיו של יועץ עצמאי, שהתמחה בתחום, כדי לקבל את ההחלטות הנכונות.  

 

אנו מוכנים לנהל את המו"מ מול ספקי הפתרונות הקיימים, כדי להוזיל עבורכם את עלויות המחשוב והתקשורת כבר היום. לכן, אנו מציעים חלופה לא-יקרה לנהל עבורכם את כל התהליך של בחירת ספק של שירותי מחשוב עבור העסק שלכם, שנעשית על ידי מומחים בעלי ניסיון רב בתחומי המחשוב, התקשורת והאינטרנט. אנו נכין עבורכם מפרט דרישות פשוט כולל הסכם מותאם עבור העסק שלכם, כדי שאתם תוכלו לקרוא, להבין וגם לדעת מה לעשות ולבחור בספק השירות הטוב ביותר עבורכם מכל הבחינות הן התפעוליות והטכנולוגיות והן בהיבטים הכספיים. בדרך זאת, אתם תשלמו רק עבור העצות שלנו ותוכלו לחסוך אלפי שקלים לעסק.

 

טיפ

לקוחות עסקיים רבים שוכחים את הדברים הכי חשובים בהסכם תקשורת עם ספק שירותי מחשוב. הדבר הכי חשוב זה SLA. ספק רציני מספק ללקוחותיו SLA ("הסכם רמת שירות") ברור, קפדני, ומפורט, כולל החזרים כספיים, במידה ואין עמידה מצדו בהסכם. החלק הכי חשוב בהסכם SLA הוא ההגדרות המפורטות של החזר כספי עקב אי מילוי התחייבויות בחוזה ע"י הספק. אם אין הסכם SLA עם ספק השירות, זה הזמן לדרוש הסכם כזה.

 

שורה תחתונה:

צריכים לגלות צרכנות נבונה ולהתייעץ עם המומחים לנושא, לפני שבוחרים את ספק שירותי מחשוב וירטואליים לעסק. חובה לבדוק כל חלופה בשוק למי היא מתאימה, מה היישומים והשימושים, שיהיו לטובת העסק והמשתמש ושישיגו את החיסכון הגדול ביותר בהוצאות, תוך התאמה מרבית לצרכי המשתמש והעסק. אין ספק, שהתחרות והשפעותיה מאפשרות לשדרג את העסק, יכולותיו ויכולות עובדיו להפיק יותר מעבודתם, בפחות עלויות.  

 

נמאס לך לשלם לשירותי  DATA CENTER יקרים ? – לחץ כאן

 

להשוואת מחירים שירותי  מחשוב ענן – לחץ כאן

 

Hybrid Data Center Design by NuSpective Solutions:

 

 

What is a VPS?:

 

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים