fbpx

מרכזיות NEC – סקירת מוצרים חדשים

מרכזיות טלפון מרכזיה IP לעסקים קטנים


מרכזיות
NEC – סקירת מוצרים חדשים

 

לשפע הפתרונות של מרכזיות לעסקים הצטרף קו המוצרים של הענקית היפנית NEC.

כיצד בוחרים את המרכזיה המתאימה לעסק ולארגון וחוסכים בהוצאות התקשורת?

 

שוק המרכזיות העסקיות בישראל נמצא בתחרות חריפה. לשוק זה מוצגים כעת גם פתרונות מבית ענקית האלקטרוניקה היפנית NEC, שמספקת קווי מוצרים גם מתוצרתה וגם בשת"פ עם פיליפס. חברת NEC הינה יצרנית בינלאומית. החברה עוסקת בפיתוח, יצור, ושיווק של מוצרי תצוגה, אלקטרוניקה ומדיה מגנטית. חברת NEC מייצרת את מוצריה במרכזי המחשבים והאלקטרוניקה האיכותיים הגדולים ביפן. מגוון מוצריה כוללים בין השאר: צגי פלזמה, טלוויזיות LCD, מקרנים, צגי מחשבים ומדיה לסוגיה.

 

יבוא המוצרים לישראל נעשה בעיקר ע"י יניר מערכות ולונסטאר סיסטמס טק. ההפצה, התקנה ותמיכה נעשית דרך מספר של משווקים ואינטגרטורים ביניהם: Ineccom, נטקור, נטפון תקשורת, ועוד. ראוי לציין, ש- NEC נחשבת בישראל לשחקן שולי בשוק המרכזיות ונוכחותה בארץ במגזר העסקי והארגוני די מצומצמת מול המתחרות.

 

 

מהם פתרונות NEC בתחום המרכזיות?  

NEC מייצרת מרכזיות תקשורת וציוד קצה למרכזיות מכל המגוון הנדרש לשוק העסקי. NEC היא בין 3 החברות הגדולות בעולם בתחום המרכזיות ובתחום ה- Voice mail, והיא מספקת ומשרתת מגוון לקוחות גדולים ביניהם בתי חולים ובנקים מהגדולים והחזקים בעולם. 

מרכזיות התקשורת החדשות של NEC מייצגות את הדור החדש (יחסית) של מרכזיות התקשורת, מבוסס IP קצה לקצה ופרוטוקול SIP. המרכזיות מודולריות ומאפשרות ללקוחות לגדול, גם אם התחילו עם מרכזיה קטנה. הן מיועדות ללקוחות גדולים וקטנים – מקהל ביתי (וילות ובתים פרטיים) ועד לחברות ענקיות וארגונים גדולים, שמונים אלפי משתמשי קצה. 

NEC מפתחת ומייצרת דרגות שונות של מרכזיות, שכל אחת מהן ניתנת לשדרוג בהתאם לצרכי הלקוח לדוגמא: 

מרכזיה בסיסית – מרכזיה סטנדרטית מסוג מרכזיית IP. היא מגיעה עם 3 קווי טלפון נכנסים ו – 8 שלוחות. מרכזיה בסיסית זו ניתנת לשדרוג עד 100 שלוחות. מתאימה גם לעובדים מהבית.

 מרכזיה גדולה – מרכזית Pure IP. היא מגיעה עם 16 קווים נכנסים ו-500 שלוחות. מרכזיה זו ניתנת לשדרוג בקלות עד ל- 8,000 שלוחות ואף מעבר לזה.  

כל המוצרים מגיעים בתצורת שרת (קופסת שרת המוצבת בחדר שרתים כמו כל שרת מחשב), למעט המרכזיה הקטנה המגיעה בקופסה מעוצבת קטנה. המערכות כולן תקניות וניתנות לשילוב בקלות עם כל מערכת מתממשקת חיצונית דוגמת: מערכת Billing, מערכת בקרת תקציב, מערכות אבטחה, מערכות Call Center, ERP, CRM, Outlook וכיו"ב.

 

המוצרים הנפוצים ביותר בשוק של NEC:

א. SV8100. פתרון "תקשורת מאוחדת" עם יכולת ביזור על פני 50 אתרים שונים בארץ ובעולם. המערכת תומכת בעד 200 קווים חיצוניים ו- 512 שלוחות. יש בה תמיכה מלאה בשיחות ועידה, נתב שיחות ודואר קולי, ערוצי פקס, Call Center מלא, Unified Messaging מלא, הקלטת שיחות, חדר ישיבות וירטואלי, תמיכה ב- Softphone, חיבור מכשירי סלולר ומכשירים ניידים אחרים כשלוחות בתוך המרכזיה וכיו"ב. קיימת התממשקות לתוכנות ייעודיות לצרכים ספציפיים, למשל תוכנה לניהול בתי מלון ותוכנה לניהול בתי חולים. יש בה תמיכה מלאה בתקנים דוגמת: SIP, H323 , MGCP. 

ב. SV8300. פתרון "תקשורת מאוחדת" לארגונים גדולים עד ענקיים, דומה מאוד ל- SV8100  אך תומך בעד 512 קווים חיצוניים ו- 1,536 שלוחות. מכיל יכולות שרידות מתקדמות ויכולת לשדרוג מהיר. זאת, ע"י חיבור מערכות זהות או מערכות של SV8100, כדי להגיע לאלפי שלוחות חיצוניות ועד 8,000 שלוחות פנימיות. 

ג. SV8500. מערכת לארגונים גדולים מאוד. דומה למערכת SV8300, אך עם יכולת ביזור לעשרות אתרים ברחבי הארץ ובעולם בה ניתן להגיע עד ל- 192 אלף שלוחות. למערכת יכולת שרידות מתקדמת יותר.  

ד. SL1000. מרכזיית תקשורת חכמה לעסקים קטנים, מגיעה בבסיסה עם 4 קווי חוץ ו- 8 שלוחות מכל סוג (IP ואנלוגי), עם יכולת גידול ל- 16 קווי חוץ ו- 32 שלוחות. תומכת בכל היכולות המתקדמות שיש במרכזיות גדולות. 

ה. Business ConneCT. מערכת Contact Center הניתנת לרכישה והתקנה נפרדת (גם על מרכזיות שאינן של NEC). חברת NEC פיתחה את Business ConneCT כפתרון "תקשורת מאוחדת" הכולל הכל, ממש כל מה שנדרש לכל משימה ומאפשרת לעובדים לעבור בין תפקידים שונים בחברה: נציג במוקד, מפקח, מרכזן ועובד (משתמש מחשב). הפתרון מבוסס על טכנולוגיית Microsoft®.Net, פועל על גבי שרת יחיד, כאשר המשתמשים יכולים לגשת לתכונות מהמחשב האישי שלהם, מהמחשב במשרד או מהטלפון (נייד או DECT). תכונות נוספות או משתמשים נוספים מתאפשרים באמצעות הפעלת רישיונות נוספים. יש כאן פתרון אחד למרכזניות, סוכני מוקד ועובדים, בתפעול קל ופשוט, עם התממשקות מלאה לכל המערכות המקיפות כולל ל- Active Directory של הארגון. 

ו. UNIVERGE UM8000. מערכת VoiceMail ו- Unified Messaging חדשה הניתנת לרכישה בנפרד והוספתה למרכזיות קיימות מסוג SV8100, SV8500 ו- SB8300. המערכת מכילה יכולת שמירה של 110 שעות של מייל קולי עם יכולת הרחבה עד 550 שעות של מייל קולי (מרחיבים את זיכרון הפלאש הפנימי מ- 2 ג'יגה ל- 8 ג'יגה). המערכת מספקת יכולות מתקדמות לכל מי שמפעיל מערכות Unified Communications בארגון מעל למרכזיה, עם תמיכה מלא בכל סוגי האפליקציות, כל סוגי המסרים וכל סוגי מכשירי הקצה כולל סמארטפונים. התממשקות שקופה ליישומים חיצוניים כולל ל- Outlook. 

ז. MayCalls SL1000/SL1100. מערכת נלווית למרכזיות (נרכשת בנפרד) מבית Kelmar Software Solutions בשת"פ עם NEC. המערכת נועדה לספק יכולות מתקדמות לניהול השיחות ושליטה בהן, לרבות שליטה בהוצאות ובשימוש של משתמשי הקצה.

 

הערה חשובה:

לכל המוצרים הללו יש סדרה שלמה של מוצרים נלווים, שנרכשים בנפרד ובראשם טלפוני IP, תוכנות נלוות ושירותי ערך מוסף רבים, בהתאם לצרכים הייחודיים של העסק. לצורך הפעלת חלק ניכר מהתכונות האפשריות במרכזיות NEC נדרשת תוספת רישיון או חומרה בתשלום נפרד. 

מחירים

העלויות של המרכזיות תלויות בצרכים של העסק, בתצורה המוזמנת על ידו ובהיקף מכשירי הקצה ושירותי הערך המוסף המוזמנים. המחירים יכולים לנוע בין 6,500 ₪ (פלוס מע"מ) למרכזיות הקטנות ועד עשרות עד מאות אלפי שקלים למרכזיות הגדולות. יודגש, שיש מעט מאוד מבצעים בפתרונות של NEC ובד"כ הגישה להוזיל עלויות כאן היא לקיים מכרזים ולתחר בין חברות. בנוסף, טלפוני IP יעלו מ- 600 ₪ ומעלה ליחידה (רוב מוצרי הטלפוניה של NEC יעלו בין אלף לכמה אלפי ₪). עלויות התקנה, תחזוקה וביטוח תלויות בהיקף וברמת השירות והתחזוקה, שנרכשים מהמפיץ, ויכולות לנוע בין אלפי עד עשרות אלפי ₪ לשנה. כמובן, על מי שמחובר ב- PRI לרכוש כרטיסי PRI (במחירים של מאות ועד אלפי ₪, תלוי במספר הפורטים), ונוספות כאן עלויות צירי ה- PRI, שמשולמות לבזק או לספק תקשורת מתחרה במחיר של עשרות עד מאות ₪ לחודש, בתלות במספר הפורטים. מי שמחובר ב- SIP יש לו עלויות של הפס הרחב, חיבורי ה- SIP ורישיונות ל- SIP בהיקף של מאות עד אלפי ₪ לשנה, תלוי בהיקף הפורטים.     

 

חסרונות במערכות של NEC

הפתרונות של NEC הנמכרים בישראל הם הדור השלישי של מערכות טלפוניה לעסקים. הטכנולוגיות העכשוויות, של הדור הרביעי, הן טכנולוגיות ענן. ל- NEC יש טכנולוגיות ענן. הן הושקו בעולם כבר ב- 2011 אך הן אינן משווקות בישראל. 

הדור החמישי של עולם הטלפוניה לעסקים כבר נמצא בדרכו לשוק העולמי והמקומי, עם טכנולוגיית WebRTC. כל דור טכנולוגי חדש הוא זול יותר, קל יותר לתפעול ומתקדם יותר מהדור הטכנולוגי שקדם לו. 

החלטה על רכישת מרכזיה לעסק ולארגון – טיפ:

למי שמהסס להיכנס לעולם שירותי ענן בתחום המרכזיות, מומלץ להתחיל "בקטן". דהיינו: לבחור מרכזיה של סניף יחסית קטן ולהעביר את השירות בה לענן, או לבחור קבוצה של עובדים, שתקבל שירות בענן, כולל במכשירי הסלולר שלהם. בחירה בפתרון הנכון דורשת ייעוץ מהמומחים לנושא. 

צריך להתחיל בקטן, להתנסות וללמוד איך זה עובד, להפיק לקחים ולהשתפר, עם מבט רחב ומפוקח על המעבר המלא לענן, לאורך ציר זמן של שנה עד שנתיים. זה הכיוון. הטיפ החשוב ביותר כאן הוא: חובה להתנסות בשירותים של ספק שירותי מרכזיות ובענן, גם אם זה נעשה בקנה מידה מצומצם. ההתנסות בקנה מידה קטן בענן תוכל להוסיף מידע לתהליך קבלת ההחלטות של הארגון. 

 

שורה תחתונה:

בבחירת מרכזיה וספק שירותי המרכזיה לעסק יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של העסק. מומלץ לבחון את החלופות השונות הקיימות כיום, שהן רבות, ולקבל החלטה המבוססת על ניתוח צרכים מול החלופות הקיימות בשוק. אנו, בכל מקרה, עומדים לרשותכם לסייע בבחינת החלופות השונות, הצגת יתרונות וחסרונות של כל חלופה, על מנת שתבחרו בחלופה האופטימלית מבחינתכם.

 

 

 נמאס לך לחפש מרכזיית טלפון IP מתאימה לעסק?

 

NEC SL1000 communication server for SMB:

 

 

 

פוסטים נוספים