שרות "שלם לפי שימוש שעתי" – Pay Per Use, לכל שירות בענן, כבר לא חלום בישראל (מידע חדש וטיפים)

מחשוב ענן לעסקים

שרות "שלם לפי שימוש שעתי" – Pay Per Use, לכל שירות בענן, כבר לא חלום בישראל 

 

שרות "שלם לפי שימוש שעתי" – Pay Per Use, לכל שירות ,שניתן לספק בענן, החל לפני כמה שנים בעננים הבינלאומיים דוגמת אמזון – AWS, שכיום (כמו עוד כמה מתחרים) מספקים שירות אפילו לפי מדידת דקות. אולם, בעננים בישראל זה היה בגדר חלום, במיוחד לעסקים ברמת ה-SMB.

 

האם הפתרון החדש של טריפל סי בענן הוא הפתרון המתאים לעסק שלי? 

 

העולם הולך לכיוון של תשתיות תקשורת המחוברות בענן ולענן. המשמעות של שירותי ענן היא: מערכות מחשוב ותקשורת נמצאות ב-Data Center פרטי, ציבורי או מרוחק (אי שם בעולם), מערכות המספקות את רוב או כל צרכי המחשוב והתקשורת לעסקים, בכל תחום ולכל צורך. המעבר למחשוב ענן מספק יתרונות ויכולות רבות לכל עסק וארגון בכל פלח שוק. המודלים הכלכליים של השימוש בשירותי ענן מאוד פשוטים ומספקים יתרונות כלכליים ברורים לכל עסק ולכל ארגון בכל סדר גודל.

אולם, מדובר במסע לא פשוט ודרך חדשה של מעבר מתשתיות מחשוב ותקשורת וותיקות לתשתיות מתקדמות וחדשות בענן, מסע, שלא מתאים לכולם.

יש כמה סוגים של מערכות מחשוב ענן, בדגש על עננים מקומיים, ציבוריים והיברידיים, כאשר הכיוון של השוק כיום היא ללכת בכיוון של עננים היברידיים.

סביב נושא מחשוב ענן יש תחומי פעילות ושירות רבים ובכלל זה: שרת וירטואלי – שימוש במכונות וירטואליות "לפי דרישה" עם מגוון רחב של גדלים ומערכות הפעלה, שימוש במכונות הווירטואליות על פני מגוון רחב של תשתיות ענן. גיבוי בענן – גיבוי אוטומטי של כל המידע הקיים ברשתות המחשבים שלך ושחזור מידי שלו במידת הצורך. אחסון בענן – נפח אחסון בענן על פי הביצועים הדרושים לך באותה נקודת זמן. Office 365 – חבילה של שירותי ענן המקבצת בתוכה את שירותי הענן של מיקרוסופט. שירותים מגוונים מהמתחרים דוגמת: גוגל, אמזון וספקים ישראליים רבים ועוד.

שירות ענן מאפשר לכל עסק לייעל את הפעילות העסקית שלו ולגשת לעסק מכל מקום ובכל זמן ומעל לכל מוצר קצה (דוגמת מחשב נייד או נייח, טאבלט וסמארטפון).

עסקים מוצפים כיום בשפע של פתרונות תקשורת ומחשוב מתקדמים, לרבות בענן. אחד הפתרונות המתקדמים הוא תחום שירותי תקשורת, מחשוב ושיתוף אחודים:) UCaaS ר"ת:  .(Unified Communications as a Service כיום, יש די הרבה ספקים ואינטגרטורים בשוק, שמספקים את הכיוון הזה, ונגמרה התקופה, שבה מנהלים שאלו: "האם כדאי לעבור לעבודה שיתופית בענן (ואיזה ענן) ומי בכלל מספק זאת?".

בישראל, יש כיום כבר עשרות (מעל ל-40) Data Centers המספקים "שירותי ענן" לכל, בנוסף לעשרות נציגויות של ספקי ענן בינלאומיים גדולים וגם פחות גדולים, שהעננים שלהם נמצאים ב-Data Centers אי שם בעולם, ומספקים שירותים גם ללקוחות עסקיים בישראל. כך, שמדובר בשוק תחרותי ביותר, המתפתח וצומח במהירות.

 

שרות בענן Pay Per Use CLOUD

 

מה מציעה ומחדשת טריפל סי (Triple C) בתחום השימוש והתשלום בשירותי ענן?

טריפל סי (הממוקמת בפתח-תקווה), טוענת, שלראשונה בישראל היא מציע ענן ישראלי המספק שירות של "שלם לפי שימוש שעתי" – Pay Per Use.

עד היום, רק עננים בינלאומיים ענקים, דוגמת הענן של גוגל, ענן מיקרוסופט – Azure וענן אמזון – AWS, ידעו לתת שירות במודל של "שלם לפי שימוש שעתי" – Pay Per Use. כלומר: מדידת השימוש בסוף התקופה (בד"כ כל חודש) וחיוב לפי השימוש בפועל, תוך מדידת שעות השימוש. לראשונה בישראל, ניתן לרכוש שירותי ענן מתוך ישראל במודל: "שלם לפי שימוש". החיוב יהיה רק בסוף החודש והוא יתאים לשימוש בפועל של הלקוח ולא להקצאת המשאבים מראש.

גם אם הלקוח בחר הקצאת ו"שריון" משאבים בענן עבור צרכיו לאורך החודש, המציאות מראה, שהשימוש הוא לא תמיד מלא ויש משאבים לא מנוצלים ואין סיבה, שהלקוח ישלם עבורם, אם לא נעשה בהם שימוש.

ענן טריפל סי הוא ענן ציבורי עם שירותים הניתנים לרכישה, ניהול, שינוי וניתוק על ידי הלקוח, שמחייבים פרסום מחירים בשקיפות מלאה. לדברי טריפל סי, אין עוד ענן כזה בישראל עם מספר שירותים כזה, בהיקף שימוש כזה, בשקיפות כזו ועם כלים כאלה לנוחות השימוש של הלקוח בישראל. החל מרבעון 3 השנה (2018), מצטרף ענן זה ליכולות של העננים הבינלאומיים המובילים ומציע שירותי תשתית במודל החדש: של תשלום לפי שימוש – Pay Per Use.

בשרות vCloud  הקיים היום בענן טריפל סי, נוספה האפשרות ללקוחות החברה לצרוך תשתית מקומית כ"שירות בתשלום לפי שימוש" (Compute Per Use), כלומר, תשלום לפי שעה על צריכת משאבי מחשוב, זאת, בנוסף לאפשרות הקיימת כיום של רכישה של כמות משאבים מוגדרת – בתשלום מראש.

השירות כולל אפשרות לקישוריות פיזית ישירה לענן מיקרוסופט: ענן טריפל סי מקושר ישירות לענן מיקרוסופט ומאפשר ללקוחות החברה גישה לענן מיקרוסופט בחיבור ישיר עבור הקישוריות הפיזית ללא תשלום (!) למטרת קישור Express Route. יש תשלום רק עבור הקישור הלוגי והתעבורה לפי תעריפי חברת מיקרוסופט.

קישור ישיר זה מאפשר ללקוחות טריפל סי לצרוך את שירותי הענן של מיקרוסופט, תוך מתן ערך מוסף ויתרון ללקוחות הענן והאינטרנט העסקי, בהורדת השיהוי (Latency) ושיפור התעבורה (Transit), אל מול שירותי Office 365 ושירותיCloud  AZURE של מיקרוסופט.

כל קישור לענן מיקרוסופט – שירותי Office 365 ושירותיCloud  AZURE, מורכב מ-3 חלקים.

  1. קישור פיזי בין מתקן טריפל סי למתקן מיקרוסופט – מוצע ללקוחות טריפל סי ללא עלות.
  2. קישור לוגי בין מתקן טריפל סי למתקן מיקרוסופט – מוצע ללקוחות במחיר מסובסד.
  3. תעבורה (Express route) של שירותי הלקוח – משולם על ידי הלקוח במסגרת התשלום על שירותי מיקרוסופט.

בנובמבר 2017, הכריזה טריפל סי על הרחבת שירותי הענן הקיימים עם מערכת הענן TripleCloud 2.0 שפותחת בפני הלקוחות שער לעולם העננים הבינלאומיים ויכולות היברידיות עם מגוון שירותים חדשים.

ברבעון ראשון של 2018 השער נפתח וקיימת האפשרות לשילוב בצריכת שירות מקומי עם תמיכה מקומית ומידע המאוחסן בתחומי ישראל, וצריכת שירותים נוספים בעננים בינלאומיים תחת ממשק ניהול אחד. בפרט – צריכה מענן מיקרוסופט ממשק הענן של טריפל סי. במסגרת זו, נעשה קישור ממתקן טריפל סי לענן מיקרוסופט, וטריפל סי מאפשרת קישור ללקוחותיה לענן מיקרוסופט בחיבור ישיר. זאת, ללא תשלום עבור הקישוריות הפיזית. מיקרוסופט גובה תשלום עבור התעבורה בגישה ישירה לענן שלה ותשלום זה ייעשה בין הלקוח לבין מיקרוסופט ולפי תעריפי מיקרוסופט.

לדברי טריפל סי, ענן טריפל סי הוא הענן הציבורי עם שקיפות מלאה ללקוחות הכי פעיל בישראל (מעל 10,000 לקוחות), ומאפשר שליטה מלאה בשירותים על ידי הלקוח: גידול, קיטון, חיבור וניתוק, מתקשר לעננים בינלאומיים הגדולים בקישור ישיר, מאפשר צריכה משלימה מעננים אלה בהיברידיות מלאה וברמת ביצועים הכי טובה בארץ – הכול תחת בית אחד, שירות אחד, חשבונית אחת. בחוויית שירות ענן הכי טובה הקיימת בישראל.

 

מה קורה עם המעבר של עסקים בישראל לענן?

עסקים רבים בישראל עדיין נרתעים משום מה מהמעבר לענן, ולכן בוחרים לרכוש למשל מרכזיית טלפון פיזית אצלם בעסק. יתרה מכך, גם עסקים, שבחרו במרכזיה בענן או במרכזיה וירטואלית, לא מוכנים לעבור לשימוש ב-Softphones (טלפונים וירטואליים מבוססי תוכנה, לרבות בסמארטפונים וטאבלטים) ורוצים לראות טלפון פיזי על השולחן שלהם. כיום רוכשים טלפוני IP הנראים די דומה לטלפונים האנלוגיים הוותיקים והישנים (רק בתוספת של גימיקים. למשל, מסך קטן וצבעוני).

במציאות של השוק העסקי הישראלי, חלק לא קטן מבעלי העסקים בישראל אינם מעכלים עדיין את העובדה, שהטלפון החכם, שיש להם ביד, יכול להיות גם השלוחה של הטלפון העסקי שלהם ומחובר למרכזיה העסקית, בדיוק כמו כל טלפון עסקי שולחני משוכלל, ואין צורך בכפילות הזו.

עסקים מוצפים כיום בשפע של פתרונות תקשורת ומחשוב מתקדמים, לרבות בענן. אחד הפתרונות המתקדמים הוא תחום שירותי תקשורת, מחשוב ושיתוף אחודים:) UCaaS ר"ת: (Unified Communications as a Service).

כיום, יש די הרבה ספקים ואינטגרטורים בשוק, שמספקים את הכיוון הזה, ונגמרה התקופה, שבה מנהלים שאלו: "האם כדאי לעבור ל'עבודה שיתופית' בשירותי ענן (ואיזה ענן) ומי בכלל מספק זאת?".

לקוחות נדרשים לעיתים קרובות לתקשר עם נותני השירות מספר פעמים במגוון הערוצים הקיימים: טלפון, דוא"ל, צ'ט, SMS, רשתות חברתיות ועוד. אחת הבעיות המרכזיות כיום היא חוסר התיאום בין הערוצים השונים. כך, שבכל פעם, שפונים בערוץ חדש, מקבלים שירות כאילו הייתה זו הפנייה הראשונה ללא רצף שירותי.

שנת 2018 כבר מסתמנת כ"שנת מפנה דרמטית" (לפחות במדינות המערב), בכל הקשור לתחום מוקדי שירות לקוחות. הסיבה די ברורה: הלקוחות פונים למוקדי השירות כמעט רק מהסמארטפונים. לכן, הם מבקשים רמת שירות המתאימה לסמארטפונים. הלקוחות משתמשים ברשתות חברתיות ומצפים לקבל שירות גם ברשתות חברתיות. מול זה, הטכנולוגיות של תחום מוקדי השירות התפתחו במהירות והבשילו לפתרונות חדשים.

כפי שכבר הודגש על ידינו לא אחת, הדרך היעילה והאפקטיבית ביותר לחסוך בהוצאות התקשורת והטלפוניה היא להפוך את כל ה-CAPEX ל-OPEX. דהיינו: להיפטר מציוד, תוכנות, תפעול, שדרוג ותחזוקה ע"י בעלי העסק.

הייעוד והמיקוד של עסקים זה לעסוק בעסקים, במכירות ובשירות ללקוחותיהם, לא בעיסוק במחשוב, תקשורת ובציוד תקשורת וטלפוניה. לכן, את נושא התקשורת והטלפוניה אפשר להעביר באופן מלא ל"מיקור חוץ", לספק שירותי תקשורת בענן, מה שמספק את הכל לעסק, כחלק בלתי נפרד מהשירות (בד"כ בעלות מזערית, מול כל חלופה אפשרית).

אולם, מדובר במסע לא פשוט ודרך חדשה של מעבר מתשתיות מחשוב ותקשורת ותיקות וכפולות לתשתיות מתקדמות, מאוחדות וחדשות המחוברות לענן, מסע, שלא מתאים לכולם ולא לכולם ברור מה המחיר של המסע הזה.

 

שרות בענן Pay Per Use CLOUD

 

המלצה לרוכשים \ למשדרגים (או מחליפים) ל-UC  ("תקשורת אחודה") בעסק שלהם:

מומלץ מאוד לדרוש SLA (ר"ת: Service Level Agreement) מספק השירות בכל תחום שייבחר (בין אם מדובר במערכת שירות לקוחות הנמצאת בעסק עצמו, או ב"מיקור חוץ" של השירות הזה, אצל ספק שירותי Call Center).

ספק, שאינו מוכן לספק הסכם SLA, מומלץ לא להתקרב אליו. החלק החשוב ביותר ב"הסכם רמת שירות" כזה אינו היקף ההסכם ועלויותיו, אלא הקנסות \ החזרים \ זיכויים על אי עמידה בהסכם. אין לחתום הסכם עם ספק, שאינו מוכן להגדיר מול ההתחייבויות שלו את הקנסות \ זיכויים \ החזרים כספיים, שהוא חייב בהם עקב אי עמידה בהסכם.

אין לקבל את טיוטת ההסכם כ"כזה ראה וקדש". כל חוזה הוא בסיס למו"מ. בנוסף לדברים הברורים, שיש להגדיר בהסכם עפ"י רמת השירות הנדרשת (זמני תגובה לתקלות, עלויות לרבות רישיונות שונים, כיסוי ועלויות של סעיפי תקלות ושירות שאינם בהסכם, וכיו"ב), חובה לציין מול כל סעיף מה ההחזר \ זיכוי \ קנס, שהספק ישלם אם הוא אינו עומד בהתחייבויות שלו. אנו עומדים לרשותכם לייעוץ ולסיוע בתהליך הזה, כי מדובר ב"מסע" מול ספק השירות ולא בפעילות חד-פעמית.

שורה תחתונה בתחום השימוש בשירותי ענן בעסק שלך:

יישום שירותי ענן ושירות של "תקשורת אחודה" (UC) ווירטואלית בכל עסק וארגון, בכל סדר גודל, מומלץ שייעשה רק לאחר בחינת צרכי העסק וצרכי המשתמשים בשירותים השונים (פנימה והחוצה) של העסק. מומלץ לבצע תהליך מושכל של בחירת פתרונות מתקדמים לשיפור חווית השימוש בשירותי העסק ולתחר בין הספקים הרבים שמספקים שירותי ענן בישראל. אין להסתנוור רק מהמחיר ומהיכולות הטכניות של הספק.

כיום, כל הספקים הגדולים, שקיימים בשוק התקשורת והטלפוניה, מספקים כבר פתרונות של "תקשורת אחודה" ווירטואלית בענן מלא הכולל הכל. יחד עם זאת, הצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים לצרכים של חנות רהיטים, רשת מרכולים, רשות מקומית, חברת הייטק, משרד של מומחי ביטוח וכספים, או של משרד רואי חשבון.

 

לכן נשאלות כאן השאלות:

מה הבעיה הגדולה ביותר הקיימת בעסק שלך, שאתה מאמין, שתוכל לפתור בבחירת פתרון מתקדם בענן?

 אם אתה כבר משתמש בשירותי ענן, ממה אתה לא מרוצה מהשירות הזה? שתף אותנו.

 איך אתה חושב, שאני יכול לעזור לך לחסוך בהוצאות התקשורת ולהתייעל, ע"י שימוש בפתרון מתקדם ובענן המתאים לצרכיך?

 

Microsoft Azure Stack, operated for you with pay-per-use flexibility

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים