Unlimited – כיצד ישפיע מיזם IBC על התחרות בתחום תשתית אינטרנט?

Unlimited – כיצד ישפיע מיזם IBC על
התחרות בתחום תשתית אינטרנט?

 

 

השקת שירותי Unlimited (שם המותג של חברת IBC) מזעזעת את שוק התקשורת הקווי, הפרטי והעסקי כאחד.
הדילמה העומדת בפני כל מנהל ובעל עסק: האם זה הזמן לעבור לספק התקשורת החדש וכיצד?

 

חברת IBC (חברה משותפת לחברת החשמל, ViaEuropa ועוד חברות) השיקה ביום 20.5.14 את פורטל השירות שלה תחת שם המותג Unlimited. ל-Unlimited יש כמה חידושים חשובים המשנים לא רק את התחרות בתחום הפרטי אלא (ובמיוחד) את התחרות בתחום העסקי. בשלב זה, Unlimited עובדת במודל עסקי מאוד ייחודי לשוק התקשורת: היא מאפשרת ללקוחות פוטנציאליים להירשם באתר לכל שירות. אולם, מועד מתן השירות (ופריסת הסיבים עד הבית והעסק, עליהם יסופקו השירותים), ייעשה רק במקום בו יהיה מספיק ביקוש (דהיינו: מספיק נרשמים באתר Unlimited).

 

עם תחילת השירות הופיעו באתר כמות לא קטנה של ספקי שירות המרוכזים ב-4 תחומי מתן שירות:

א. שירותי אינטרנט. זאת, ברוחבי פס של 100 מגה, 200 מגה ו-1 ג'יגה, הכל סימטרי.

 

ב. שירותי טלפוניה.

 

ג. שירותי וידיאו וטלוויזיה.

 

ד. שירותים נוספים תחת ההגדרה של "חדשנות". התחום כולל את כל השירותים, שאינם נמנים עם 3 הסוגים הראשונים ובדגש על שירותי ענן ו-Data center למיניהם מכל הסוגים, החל מהתאוששות מאסון וכלה במצלמות אבטחה בענן. למעשה, רוב השירותים עדיין לא מוצגים באתר, למשל, אלו של מגוון החברות בקבוצת בינת, שהיא שותפה ב-IBC.

 

מנקודת ראות של הלקוח הפרטי, אין כרגע הרבה בשורה ב-Unlimited מהסיבות הבאות:

א. רוב הלקוחות הפרטיים אינם זקוקים לחיבור סימטרי וגם אינם מבינים את ההבדל בין חיבור סימטרי ללא סימטרי.

ב. שירותי טלוויזיה אינם זמינים כרגע למגזר הפרטי מטעמי רגולציה ולא ידוע מתי יהיו זמינים, מה יהיה מחיריהם וכיצד יסופקו.

ג. לגבי המתחרים בשוק, הוט למשל (בשירות הוט פייבר בוקס), מציעה ללקוחות הפרטיים עד 200 מגה, במחירים דומים לאלו של Unlimited. בנוסף, הוט מציעה ללקוחות "חבילות טריפל", מה שאין ב-Unlimited.

ד. אין כל לוחות זמנים לפריסת Unlimited. לכן, רוב הלקוחות הפרטיים, שממילא משתמשים בשירותי התקשורת השונים, יעדיפו להמשיך לקבל שירותים מספק מוכר אליו הם כבר מחוברים. מה גם, שאין כרגע כל יתרון כלכלי משמעותי למעבר שלהם ל-Unlimited.

 

לעומת זאת, מנקודת הראות של הלקוחות העסקיים יש יתרונות רבים למעבר ל-Unlimited:

א. המחירים זולים מאוד מול מחירי בזק (והוט) הקיימים בכל תחומי השירותים של עולם המחשוב והתקשורת. העובדה, שיש חלופה זולה ביותר מול בזק (והוט) מאפשרת ללקוחות לנסות להשיג כבר כעת הוזלות בחשבונות שלהם מול בזק (והוט, סלקום ופרטנר, למי שמקבל מהן שירותים עסקיים).

ב. החיבורים של Unlimited הם סימטריים, מה שנדרש במגזר העסקי.

ג. Unlimited מציעה ותציע למגזר העסקי שפע של שירותים במחירים מאוד זולים, החל מטלפוניה, דרך אינטרנט וכלה במגוון שירותי ענן.

ד. המגזר העסקי אינו זקוק לשירותי טלוויזיה אבל הוא כן זקוק לשירותי וידיאו ואותם הוא מקבל ב-Unlimited. זאת מאחר, שאין מגבלות רגולטוריות על שירותי וידיאו כמו שיש על שירותי הטלוויזיה עבור המגזר הפרטי.

ה. בפעם הראשונה בהיסטוריה של עולם התקשורת העסקית הקווית ניתנת לבעל העסק היכולת לבחור ספקים כרצונו בקליק של עכבר ולעבור בין ספקים בקליק של עכבר. מדובר למעשה ב"הגשמת חלום" עבור המגזר העסקי בישראל. לא עוד "חתונה קתולית", "חוזים דרקוניים" ו"קנסות בשמיים" במערכת היחסים בין הלקוחות העסקיים וספקי התקשורת הגדולים. הכוח הצרכני עובר בבת אחת לידיים של הלקוחות העסקיים. זו מהפכה, שהתרחשה כבר לפני כמה שנים בתחום השוק הפרטי וכעת מתרחשת במגזר העסקי.

 

לכן, השאלה שנשארה פתוחה: האם זה הזמן לעבור ל-Unlimited וכיצד?

 

לפני מתן תשובה לשאלה זו, נציג את מחירי השירותים של ספקי ,Unlimited שכבר פורסמו. אגב, כל לקוח יכול להתחבר או להתנתק מכל שירות, פרטי או עסקי כרצונו. ההבדל היחיד הוא, שבחיבור עסקי יש SLA עם QoS (אבטחת הקצב בשירות המסופק) ולכן המחיר ללקוח בחיבור כזה יותר גבוה.

 

עסקים ברמת ה-SoHo וה-SMB, שאין להם צורך ב-SLA עם QoS (למעשה רוב העסקים), יכולים להירשם כלקוחות פרטיים וליהנות מהמחירים הזולים של הלקוחות הפרטיים. רק עסקים, שיש להם צורך בחיבורים עם QoS בגלל יישומים קריטיים, יבחרו בחיבור העסקי.

 

מחירי Unlimited

א. את המחירים הסיטונאים של IBC כבר פרסמנו. תזכורת: Unlimited החלה לספק את שירותיה במחירים הבאים (כולל מע"מ) לחודש למגזר הפרטי:

 

מחירי תשתית אינטרנט: 100 מגה סימטרי ב-100 ש"ח, 200 מגה ב-150 ש"ח ו-1 ג'יגה ב-300 ש"ח (המחירים הם לספקי השירות, בפורטל החברות והשירותים. מעל למחיר הזה יש את עלות השירות לספק השירות ודמי התקנה חד פעמיים).

 

בנוסף, Unlimited מציעה חיבורים עסקיים לארגונים ועסקים לחיבור סניפים ושלוחות (עם קצבים ב-QoS) של 100 מגה סימטרי ב-590 ש"ח לחודש, 200 מגה ב-885 ש"ח לחודש ו-1 ג'יגה ב-1,770 ש"ח לחודש. מדובר במהפכת מחירים המזעזעת את השוק העסקי.

 

כל החיבורים וכל השירותים לכל המגזרים ובכל הנושאים ניתנים ללא כל התחייבות (נגמר המושג: "תקופת החוזה") עם יכולת לעבור בפחות מדקה בין הספקים נותני השירותים. בנוסף, המחירים יכולים להשתנות כל הזמן, מכיוון שכל ספק רואה בפורטל מה המחירים של מתחריו והוא יכול לשנות את המחירים בכל רגע.

 

יודגש, שכל המחירים המפורטים בפורטל Unlimited הם המחירים הסופיים ללקוח, של התשתית והשירות גם יחד (נגמרה ההפרדה בין עלות התשתית לעלות השירות). כל המחירים לכל השירותים הם בעלות חודשית הכוללת הכל. אין יותר "אותיות קטנות" עם עלויות נסתרות.

 

ב. מחירי השירותים הקמעונאיים, שכבר פורסמו (כל המחירים בש"ח, כוללים מע"מ, ונכונים ליום ההשקה. כאמור, המחירים ישתנו עם הזמן, כל הזמן, כי מדובר בתחרות פתוחה ושקופה):

 

כאמור, מדובר ברשימה חלקית של שירותים, שפורסמו במועד ההשקה של Unlimited. מירב השירותים ייעלו לאתר Unlimited בשבועות הקרובים (למשל של חברות קבוצת בינת ושירותים נוספים משאר הספקים, שחתמו כבר עם IBC, סה"כ 10 ספקים, רשימה שתגדל בשבועות הקרובים). מדובר בשפע של שירותים (עשרות רבות של סוגים. יגיעו למאות עד סוף השנה), שיוצגו באתר במהלך השבועות הקרובים בכל התחומים של עולם התקשורת העסקית. לא יהיה תחום של שירות בעולם התקשורת והמחשוב שלא יוצג באתר עם מחירים ומתחרים עד סוף השנה.

 

אז מה לעשות כעת?

כרגע, יש לבצע "הערכת מצב" לאור הנתונים החדשים, שכבר פורסמו. יש כמה פעולות, שמומלץ ורצוי לבצע כהכנה למהפכת התקשורת של Unlimited למגזר העסקי:

א. לרענן ולבדוק את כל החוזים הקיימים בכל התחומים עם כל הספקים ולבדוק מתי פג תוקפם ואו מתי ניתן לסיים אותם.

ב. להתייעץ ולבצע "סקר שוק" לגבי כל ההצעות הקיימות ושתעלינה לפורטל Unlimited ולנתח יתרונות וחסרונות של כל שירות וכל ספק בפורטל Unlimited מול ההסכמים הקיימים.

ג. לנתח את מצב הרשת העסקית הקיימת ומוכנותה למעבר ל"עידן החדש", עידן הפס הרחב ושירותי הענן. ב"עידן החדש" אין הפרדה בין רשת הטלפוניה לרשת ה-LAN WAN. הכל עובר על הפס הרחב באותה רשת.

ד. לנתח ולקבוע האם נדרש SLA ו-QoS בחיבור עסקי מספקי שירותי Unlimited, או ניתן להסתפק בחיבורים פרטיים זולים יותר.

ה. לנתח ולקבוע מה רמת האבטחה, השרידות, הגיבויים וכיו"ב שיש להזמין מספקי Unlimited, בתלות בשירותים המוזמנים ובספק השירות שייבחר.

ו. לבחון אם יש צורך לבצע ריענון של נהלים, מסמכי מדיניות, רמות הרשאה, והאם יש צורך לבצע "הדרכת עובדים", עקב המעבר לשירותים של "העולם החדש" ב-Unlimited.

ז. לנתח ולהחליט אם נרשמים לכל השירותים אצל ספק שירות אחד במסגרת "חבילת תקשורת" כוללת, או לבחור בכל נושא ושירות את הספק הזול ביותר, או האמין ביותר (או שילוב של קריטריוני בחירה אלו או נוספים). ההחלטה הזו יכולה להיות גמישה וניתנת לשינוי לאור התפתחות התחרות ובהתאם לניתוח המצב העדכני לאותה נקודת זמן. בניית האסטרטגיה של בחירת ספק לכל שירות בפורטל Unlimited היא דבר חדש לגמרי ולא מוכר למנהלים ובעלי העסקים בישראל, שהיו רגילים לבחור בספק אחד לכל השירותים (בעיקר בזק) במשך עשרות שנים.

 

טיפים חשובים:

מאחר שהפריסה של Unlimited תלויה ברמת הביקוש המקומי לשירותיה, מומלץ, שקבוצות של בעלי עסקים הנמצאים באותו מתחם, באותו מבנה פיזי, או אפילו בסמיכות של מבנים ובניינים, יתארגנו להירשם במרוכז באתר חברת Unlimited.סביר להניח, שאםתהיה הרשמה של מספר עסקים במקביל באותו מבנה או מתחם של מבנים, הם יקבלו מהר יותר את החיבור בסיבים של Unlimited. לכן, התארגנות ועידוד עסקים סמוכים זה לזה להירשם במקביל תסייע לכל בעלי העסקים באותו מתחם או אזור לקבל את החיבור בסיבים מ-Unlimited מהר יותר.

 

בנוסף, וללא קשר למהירות הפריסה של Unlimited, מומלץ להיכנס כבר כעת למו"מ מול הספק הקיים של שירותי התקשורת לעסק ולהודיע לו חגיגית, שאם לא יוריד מיד את העלויות של כל השירותים שלו, אין סיכוי שתמשיכו להיות לקוחות שלו ברגע שסיבי Unlimited יחוברו לעסק שלכם. יש להודיע לספק התקשורת הוותיק, שמבחינתכם, אתם רואים את החוזה הקיים אתו כמבוטל אם הוא לא משנה את המחירים והתנאים בו, כבר כעת, בלא תלות במה שכתוב בהסכם.

 

מומלץ, שאת המו"מ הקשוח הזה מול ספק התקשורת הוותיק יקיים מומחה הבקיא בניהול מו"מ כזה, מומחה היודע מה רמת המחירים, שניתן להשיג במו"מ כזה מהספק הוותיק, למרות כל מה שכתוב בחוזה העסקי עמו.

 

אנו מוכנים לנהל את המו"מ מול ספקי התקשורת הקיימים כדי להוזיל עבורכם את עלויות המחשוב, התמסורת והתקשורת העסקית ,כבר היום.לכן, אנו מציעים חלופה לא-יקרה לנהל עבורכם את כל התהליך של בחירת ספק האינטרנט או כל שירות אחר של העסק שלכם, מלאכה הנעשית על ידי מומחים בעלי ניסיון רב בתחומי התקשורת והאינטרנט .אנו נסייע לכם כדי שאתם תוכלו להבין וגם לדעת מה לעשות ולבחור בספק האינטרנט ושאר השירותים הטוב ביותר עבורכם מכל הבחינות, הן בהיבטים התפעוליים והטכנולוגיים והן בהיבטים הכספיים. בדרך זו, אתם תשלמו רק עבור העצות שלנו ותוכלו לחסוך אלפי ₪ לעסק.

 

שורה תחתונה: מאחר שהוצאות המחשוב והתקשורת הן סעיף הוצאה לא קטן לכל בעל עסק, מנהלים צריכים לגלות "צרכנות נבונה" ולהתייעץ עם המומחים לנושא לפני בחירת ספק חדש לעסק ולעובדיו. יש לבחון כל חלופה בשוק למי היא מתאימה ומה היישומים והשימושים בה לטובת המשתמש, שימושים, שישיגו את החיסכון הגדול ביותר בהוצאות, תוך התאמה מרבית לצרכי המשתמש. השוק רווי מתחרים והכוח אמור להיות בידי הלקוח. אין ספק, שהתחרות והשפעותיה מאפשרות לשדרג את השירותים בפחות עלויות. אך בצד זה, חייבים לשלוט בהוצאות הכרוכות בשימוש בשירותי התקשורת ולא ליפול למלכודות הקיימות עדיין בעולם ספקי התקשורת.

 

נמאס לך לשלם לחברות התקשורת עבור שירותי אינטרנט יקרים? – לחץ כאן וקבל ייעוץ ובונוס חינם

 

SMB Cloud Computing by Cloud9:


 

Why SMB Service Businesses are Choosing Cloud :

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים