"המשכיות עסקית" וגיבוי בענן – האם זה כדאי ונדרש לעסקים בינוניים בישראל?

"המשכיות עסקית" וגיבוי בענן - DR

"המשכיות עסקית" וגיבוי בענן – האם זה כדאי
ונדרש לעסקים בינוניים בישראל?

 

 

שירותי "המשכיות עסקית" בכל מצב ושירותי גיבוי בענן מהווים את אחד הפתרונות הנחוצים ביותר לכל עסק וארגון. באמצעות גיבוי מנוהל בענן (בשונה מגיבוי רגיל), ניתן להבטיח את המידע החיוני לניהול תקין, זמין ומקצועי של העסק.

מי ספק הגיבוי המנוהל בענן \ ספק שיחרות המשכיות עסקית המתאים לעסק שלי?

האם הפתרונות של MedOne מתאימים לעסק שלי?

 

מנהלים ובעלי עסקים רבים אינם מבינים את ההבדלים בין "גיבוי בענן" שהוא רק גיבוי, לבין "גיבוי מנוהל בענן", שהוא לא רק גיבוי אלא גם הגנה על הגיבוי (הגנת סייבר) וסיוע לעסק בהתאוששות מאסון \ נפילה של מערכות המחשוב והתקשורת של העסק.

גיבוי בכלל וגיבוי בענן הם אחד הצרכים החשובים ביותר לקיומם ושרידותם של עסקים. אולם, המציאות מראה, שעסקים רבים נוטים לשכוח לתת פתרון לצורך הזה ומזניחים את הטיפול בו, או שבוחרים בפתרון בלתי מתאים (גיבוי בלבד, ללא "גיבוי מנוהל").

לשם המחשה: מתקפות הכופר הנערכות בשנים האחרונות – Ransomware (שפגעו גם במאות רבות של עסקים בישראל), חידדו את ההבדלים בין גיבוי רגיל בענן לבין גיבוי בענן מנוהל.

בהתקפת כופר, התוקף מחדיר את הקוד העוין שלו למחשב או מחשבי העסק (או למחשבי עובדיו), ומפעיל את הקוד העוין המצפין את כל התוכן של המחשב (שייפתח רק תמורת תשלום הכופר בביטקוין), ברגע הינתן פקודה ע"י התוקף. בד"כ, התוקף מחכה פרק זמן מספיק (בין שבוע לכמה חודשים), כדי להבטיח, שאם מתבצע גיבוי למחשב הנגוע, הגיבוי הזה יכיל עותק של הקוד התוקף, שיושב לו בשקט ומסתתר במערכת (כולל במערכת הגיבוי הישנה), עד מועד קבלת פקודת התקיפה.

לכן, מי שהותקף ולא מוכן לשלם כופר ומנסה לשחזר את המחשב \ המחשבים מעותק הגיבוי, שביצע בענן, מגלה, שהבעיה שלו לא נפתרה, כי גם עותק הגיבוי שלו, מכיל את הקוד העוין, שממשיך ומצפין את המחשב, דורש כופר וחוסם את פעולתו.

לעומת זאת, מי שמבצע גיבוי ב"שירות ענן מנוהל", הגיבוי, שמתבצע בענן, נבדק היטב ע"י ספק שירותי הגיבוי המנוהלים, ממש לפני הגיבוי, לוודא, שאין בגיבוי קוד עוין או איזה קוד חשוד מכל סוג. כך, שאם בעל העסק, שנפגע מהתקפת כופר, מעוניין לבצע שחזור, ספקי שירותי "הגיבוי המנוהל בענן" מבצעים עבורו שחזור מהיר ויעיל מעותק נקי מקוד עוין, עותק נקי, שנשמר בענן. כך, מחזירים תוך מספר דקות את העסק לפעילות תקינה, ללא שום קוד עוין.

 

"המשכיות עסקית" וגיבוי בענן - DR

 

מה מציעה חברת MedOne בתחום התאוששות המלאה מאסון?

חברת MedOne השיקה לאחרונה פתרון התאוששות מאסון DR – Disaster Recovery חדש, שמתמודד בצורה טובה עם אובדן מידע בשל קריסת מערכות המחשוב, כופר או כל סיבה אחרת. הפתרון מיושם באמצעות טכנולוגיית הרפליקציה והשחזור הייחודית של CloudEndure הישראלית. כך, שלקוחות MedOneDR יהיו בטוחים ורגועים יותר.

המדובר בפתרון חדש, שמאפשר המשכיות עסקית מלאה של מערכות מחשוב, בדקות ספורות וללא אובדן נתונים. MedOne נחשבת כיום לחברה הוותיקה והמובילה בישראל כבר 19 שנים בתחום של אירוח תשתיות מחשוב של ארגונים ועסקים בישראל. לחברה שלושה Data Centers תת קרקעיים ענקיים לאירוח תשתיות המחשוב ושרתי הענן של הארגונים והעסקים המובילים בישראל. עם לקוחות החברה נמנים הבנקים הגדולים בישראל, מרבית חברות הביטוח והאשראי, קופות חולים, משרדי ממשלה, חברות היי-טק ותעשייה ועוד רבים אחרים.

MedOneCloud, שירות הענן החדש של MedOne, שנפרס בכל תשתיותיה, שירות שהוקם בשיתוף עם חברת Dimension Data הפועלת בכ-60 מדינות ברחבי העולם, נחשב לשירות מחשוב ענן ציבורי מהמתקדמים בעולם. Dimension Data היא חברת בת של NTT – חברת הטלקום הגדולה בעולם, שהמטה הראשי שלה נמצא ביפן.

CloudEndure היא חברת הזנק, שמרכז הפיתוח שלה נמצא ברמת גן, חברה, שנולדה ב-2012 המספקת פתרונות ניוד ו-Disaster Recovery לענן מכל תשתית, ומאפשרת לחברות לנייד אפליקציות שלמות עם כל הנתונים שלהן לענן ובין עננים, ללא אובדן זמן וללא אובדן מידע.

הפתרון החדשני הזה מבצע שכפול מלא של כל המידע בזמן אמת, תוך שימוש בטכנולוגיית Continuous Data Protection. המערכת מאפשרת להעתיק שרתים שלמים לענן בלחיצת כפתור ותוך דקות בודדות. המערכת תומכת בשרתים פיזיים, וירטואליים או מבוססי ענן.

חשוב לזכור את ההבדלים בין גיבוי מנוהל בענן לבין המשכיות עסקית. גיבוי מנוהל מגבה רק את הנתונים ומניח, שמערכת ההפעלה והאפליקציות אצל המשתמש ממשיכות לפעול. בפתרון המשכיות עסקית יש גם גיבוי מנוהל אבל הגיבוי כולל גם את מערכת ההפעלה וכל התוכנות והאפליקציות שעליה. כך, שאם המערכות של הלקוח נהרסות לגמרי באסון, אפשר להמשיך ולפעול, כולל שחזור מהיר של מערכת ההפעלה, בדיוק כפי שהייתה רגע לפני האסון.

 

למה התאוששות מאסון היא דבר כל כך חשוב?

אחד האתגרים הטכנולוגיים המשמעותיים ביותר בקרב חברות וארגונים בינוניים וגדולים, הוא התמודדות עם קריסת מערכת המחשוב, אובדן מידע, וירוס או דרישת כופר. החשש שמא מערכת המחשוב תחדל לפעול, מעבירה צמרמורת בקרב כל העוסקים בתחום, בתקופה שבה רוב הארגונים הופכים להיות מונעי Data, אין ארגון שיכול להרשות לעצמו אובדן מידע או פגיעה ברציפות העבודה של מערכות המחשוב. עסקים רבים פשוט פשטו את הרגל והפסידו את רוב לקוחותיהם, רק בגלל שלא היו ערוכים נכון ל"המשכיות עסקית".

חברת CloudEndure הטמיעה עבור MedOne טכנולוגיה ייחודית, שמתמודדת בצורה מיטבית עם החששות האלה, באמצעות רפליקציה מלאה, רציפה ובזמן אמת של כל שינוי וכל תוספת מידע במערכות המחשוב, מבלי להאט או להפריע לתפקוד התקין והיומיומי של המערכת. בעת הצורך, MedOne תוכל לשחזר את מערכת המחשוב במלואה, ולהחזיר את המערכת לפעילות תקינה ומלאה ללא צורך בהשבתה כלל, אפשרות שלא הייתה קיימת עד היום.

איך מערכת ההתאוששות מאסון הזו עובדת?

ע"י התקנת תוכנת שכפול נתונים, כל בלוק, שמשתנה בדיסק המכונה (מכונה פיסית או וירטואלית, ללא קשר בסוג הדיסק או בתשתית הווירטואליזציה), משודר בצורה מוצפנת לתשתית הענן של MedOneDR, בצורה אסינכרונית וממתין ליום האסון. המוצר מכיל פורטל ניהול המאפשר ראייה רוחבית לגבי סטטוס המערכת, ומאפשר לבצע תהליכי DR. המוצר תומך גם במודל של בדיקה, שמאפשר הקמת סביבת DR ללא פגיעה בתהליך השכפול ובסביבה התפעולית, דבר שאינו מסכן את הארגון.

שיתוף הפעולה ביןMedOne  ל-CloudEndure מציע למעשה, לחברות וארגונים בינוניים וגדולים בישראל, את הפתרון האולטימטיבי להתאוששות מאסון DR לכל ענן, ומאפשר חסכון של 80% בממוצע על DR TCO – Total Cost of Ownership.

רוני שדה, מנכ"ל MedOne: "מדובר בבשורה של ממש עבור חברות וארגונים בישראל, שהחשש מפני תקלות ומתקפות במערכות המחשוב שלהם, מדיר שינה מעיניהם".

 

למה בכלל צריך שירותי גיבוי בענן מנוהלים (מלבד הגנה מפני מתקפות כופר)?

ככל שהטכנולוגיה מתקדמת ומתפתחת, חיינו הופכים יותר ויותר לתלויים בה. אנו מנהלים אותם על גביי רשת המחשבים שלנו. כחלק מכך עולה חשיבותו של נושא הגיבוי. כאשר מידע חשוב הופך להיות מתועד באופן וירטואלי ודיגיטלי, אנו חייבים ליצור לו גיבוי, שיהווה עותק במידה והמידע יימחק מסיבה כלשהי.

בעבר, היה נהוג לשמור גיבויים על גביי מדיה קשיחה (דוגמת קלטות גיבוי או דיסקים), אך הבעייתיות בכך היא, שגם המדיה הקשיחה עלולה להינזק וכך גם הגיבוי שלנו ייעלם. בנוסף, אפשר לגנוב בקלות או להשחית מדיה קשיחה. דוגמה להמחשה: במאי 2005 החטיבה הקמעונאית-פיננסית של בנק סיטיבנק נאלצה להודות, שבתחילת החודש נעלמו קלטות הגיבוי, שהכילו מידע רגיש על 4 מיליון לקוחות בארה"ב. עברו כמעט 3 שבועות עד שמישהו בבנק שם לב, שהקלטות נעלמו, וגרוע מכך – הנהלת הבנק נאלצה להודות, שהגיבוי לא היה מוצפן. איש בהנהלת הבנק לא הצליח לספק הסבר מניח את הדעת מדוע עבר זמן רב כל כך עד שהתפרסמה ההודעה לציבור ביוני 2005.

כיום, בעידן, שבו ניתן לגבות מידע בענן, כלומר באופן וירטואלי לחלוטין, על גבי שרת מרוחק ב-Data Center המנוהל ע"י ספק שירותים מקצועי וגדול, הגיבוי פשוט יותר ונוח יותר וגם בטוח יותר וזמין יותר. חלק מהיתרונות של גיבוי לענן על פני On-Premises (התקנה מקומית) הם, שבענן הוספת שטחי אחסון היא מיידית, אין צורך בפעולות טכניות מורכבות ורכישת דיסקים יקרים (או קלטות גיבוי מיושנות), שיש להתקין ולתחזק באופן שוטף. גם לגיבוי עצמו יש גיבוי, ואפילו כמה (למשל ברחבי העולם), והענן מרוחק משרתי בית העסק. כך, שאם העסק נופל מכל סיבה (שריפה, הצפה, רעידת אדמה, התקפת טרור, שביתה פראית, מלחמה, התקפת סייבר וכיו"ב), הגיבוי בענן ממשיך להתקיים וניתן להמשיך ולעבוד (ולתת שירות) מרחוק מהגיבוי הנמצא בענן.

מהם הפתרונות הנמצאים בשוק לשירותי גיבוי בענן מנוהלים?

השירותים של "גוגל דרייב", SugarSync, Syncplicity, Box, TresorIt, OneDrive של מיקרוסופט, Actifile ועוד עשרות שירותים דומים, וכמובן האבות המייסדים של עולם הגיבויים בענן: דרופבוקס (Dropbox), הפכו לשימוש יומיומי בקרב משתמשי קצה ומהווים בסיס נרחב לא רק לגיבוי, אלא גם לשיתוף קבצים לצורך עבודה משותפת ועוד.

שירותי הגיבוי בענן הללו, משמשים בעיקר לסנכרון ושיתוף קבצים ופחות למטרות גיבוי מידע עסקי והם אינם מנוהלים (כלומר: בעל המידע מנהל אותם, לא ספק שירותי הגיבוי). למשל, הם אינם מספקים פתרון מלא בדמות גיבוי כולל של השרתים והמחשבים, מה שמאפשר שיחזור מלא לא רק של המידע (Data), אלא של מצב השרת \ מחשב כולו (State), על כל מערכת ההפעלה, הקונפיגורציות והיישומים המותקנים עליו. הם גם לא מספקים הגנת סייבר למה שמאוחסן אצלם.

פתרון "גיבוי בענן מנוהל" חוסך את כל כאב הראש הכרוך בניהול השירות באופן עצמאי ומאפשר באופן אוטומטי יתירות (Redundancy), ביזור גיאוגרפי למקרי אסון, ניהול קל של תצורת השירות, הגנת סייבר, שחזור נוח ומהיר של הכל ולבסוף חסכון בעלויות, בדומה למודלים אחרים של שירותי ענן.

בתחום ה-DR עם שירותי "המשכיות עסקית" יש מספר לא קטן של מתחרים בשוק, הבולטים הם: בזק, בזק בינלאומי, בינת עסקים ופרטנר.

 

"המשכיות עסקית" וגיבוי בענן - DR

 

האם יש מתחרים בשירותי גיבוי בענן מנוהלים?

בהחלט. כל ספקי שירותי הענן לעסקים וארגונים בארץ ובעולם מספקים גם שירות ענן מנוהל. ענן מנוהל הוא רק השלב הראשון לפתרון מלא של "התאוששות מאסון". כיום, בשוק יש שירותי גיבוי מנוהלים הכוללים ניטור גיבויים בזמן אמת, שירותי תמיכה מסביב לשעון, דו"חות מנהלים מקיפים ושחזור הגיבויים בכל זמן נתון לפי דרישת הלקוחות. החלק החשוב הוא מהירות ההתאוששות מאסון – DR. הספקים המובילים בשוק: בזק עסקים, בזק בינלאומי, בינת עסקים, טלדור, ווי-אנקור, נס, מטריקס, תים, IBM, אמזון – AWS, מיקרוסופט Azure, גוגל Cloud, טריפל-סי, פלאפון, סלקום, Terrasafe, CTERA, הוט, MedOne, U-BTech, OwnBackup הישראלית ועוד. מדובר בשוק מאוד תחרותי.

לכן, בבחירת ספק שירותי ענן מנוהלים יש לקחת בחשבון פרמטר חשוב והוא: האם לספק הענן יש נוכחות פיזית של ענן בישראל. אם יש לו נוכחות פיזית בישראל: האם יש סנכרון מלא בין הענן הקיים בישראל לבין העננים של אותו ספק ברחבי העולם (אם יש צורך כזה).

 

הפתרון של בזק עסקים לגיבוי ולהתאוששות מאסון:

בזק עסקים השיקה בתחילת 2018 חדש לגמרי לעסקים לצרכי "התאוששות מאסון" בשם Disaster Recovery (DR). מדובר (לטענת בזק) בשירות ראשון מסוגו בישראל, שמאפשר התאוששות מהירה מתקלות או השבתות של שרת באופן שוטף ואוטומטי.

מאפייני השירות החדש של בזק עסקים:

  • השירות הוא ידידותי ונוח לתפעול ע"י כל עסק בכל סדר גודל.
  • בתקופת ההשקה השירות יינתן במחיר מבצע למשך 12 חודשים ראשונים ב-259 ₪ במקום 329 ₪ לחודש.
  • השירות מוצע ע"י בזק באמצעות הטכנולוגיה של CloudEndure על חוות השרתים המתקדמת והמאובטחת בישראל. יצוין, שהשירות הזה יכול להצטרף לפתרון הגיבוי העסקי של בזק, שמבוסס על הפתרון של CTERA.

שירות ה-Disaster Recovery, שמוצע ע"י בזק עסקים בגישת ה-SaaS (שירות מנוהל בענן בתשלום חודשי ידוע מראש), באמצעות הטכנולוגיה של CloudEndure, מאפשר לחברות ולעסקים להמשיך את הפעילות העסקית שלהם ללא אובדן מידע וזמן, גם במקרה של תקלה קריטית כגון הצפת הדאטה סנטר, טעות אנוש חמורה, מחיקת מידע בטעות, פריצת האקרים, שריפה, חבלה, טרור ועוד. כרגע השירות הזה מתאים לעסקים ברמת ה-SME.

השירות מספק התאוששות מהירה לשרתים בלחיצת כפתור בעת תקלה או השבתה. ההתאוששות מתבצעת ע"י הקמת שרתים חליפיים בענן המוגן של בזק, שממוקם בישראל, שמשמשים תחליף לשרתים המקוריים עד לתיקון התקלה. כלומר: אין איבוד מידע והרציפות של הפעילות נמשכת. זה הרבה יותר מגיבוי, שלא מסוגל לספק שירות כזה.

 

גיבוי בענן מנוהל לעסקים – למי זה מתאים?

נושא הגיבוי הופך לנושא חשוב ביותר כשמדובר בעסקים כלכליים, משום שהמידע של העסק הוא קריטי עבור המשך התנהלותו באופן תקין. כל עסק מחזיק במידע חיוני כמו לדוגמא פרטי הלקוחות והספקים, חוזים, תכניות עסקיות ועוד. לא נרצה שמידע זה ייעלם, משום שלרוב ייקח לנו שנים לאגור אותו מחדש. בדיוק לצורך זה קיים גיבוי בענן, שמאפשר לנו להבטיח את קיומו של המידע שלנו גם במידה וייעלם מסיבה כלשהי מהמחשבים ומערכות המידע שלנו.

גיבוי בענן מתאים (מעצם תפקידו) לארגונים ובתי העסק הנסמכים על מאגר מידע ממוחשב. אין זה משנה אם הם ממוקדי טכנולוגיה בצורה חלקית, או נשענים על מדיה דיגיטלית מכל סוג שהוא בלבד.

 

המשתמע מכך הוא, שרובם המכריע של בתי העסק בעולם ובישראל כיום, ייצאו נשכרים משירות גיבוי בענן, במידה והם:

  1. מחפשים פתרון יעיל לנושא ההמשכיות העסקית שלהם (BCP) ומבקשים להתכונן מראש לכל מקרה של סיכון אפשרי למאגר המידע שלהם.
  2. שואפים להתמקד בתהליכי הליבה שלהם ולהשאיר למקצוענים את “כאב הראש” הטכנולוגי הכרוך בניהול הגיבויים.
  3. מבקשים לחסוך משאבים אבל רוצים (או מחויבים) להישאר מעודכנים טכנולוגית, תוך שימוש בתשתית ייעודית המתאימה לצרכיהם באופן מדויק.
  4. מעוניינים להימנע מנפילה למלכודת של התקפות סייבר, שתשתקנה את פעילות העסק, בראשן התקפות כופר – Ransomware.

במסגרת השירות המנוהל, מנוטרת פעילות גיבוי השרתים ברמת קבצים וברמת המכונה הווירטואלית. יש כמובן לתת תשומת לב מיוחדת לנושא אבטחת המידע, שהוא הנושא החשוב ביותר לספקי שירותי ענן מנוהלים. ברור, שכל התעבורה לענן ובחזרה אמורה להיות מוצפנת ומאובטחת. מפתחות ההצפנה של מערכות האבטחה אמורים להיות רק אצל הלקוח של השירות.

בנוסף, יש  לוודא, שספק הגיבוי נוקט בצעדים המתאימים כדי להגן מפני דליפת מידע וגניבתו. יש כיום תקנים מחמירים בנושא זה, כשבאירופה יש סדרה חדש של תקנים מחמירים בשם GDPR, שנכנסו לתוקף  ב-28.5.18. יש לוודא, שספק שירותי הגיבוי בענן שלך, אכן עומד בתקנים הבינלאומיים הללו.

שירות גיבוי בענן הוא כבר לא משהו המשמש רק יחידים או צוותים קטנים, אלא קיים בתצורה המתאימה לארגון כולו ודורש פתרון מקצועי ומתקדם.

 

מהן השאלות, שאני צריך לשאול את ספק שירותי גיבוי בענן מנוהלים, לפני קבלת הצעת המחיר?

מדובר במשא ומתן עסקי – מקצועי לכל דבר, שרצוי שייעשה ע"י מומחים לתחום הזה. אם לבעל העסק אין ידע בתחום שירותי הגיבוי המנוהלים, קל יהיה "לעבוד עליו" ולשכנע אותו לרכוש מה שטוב רק לכיס של ספק הפתרון, או אפילו למכור לו שירותי גיבוי ישנים או יקרים, במסווה של שירותים חדשים ומתקדמים.

עסקים רבים בישראל, בעיקר בגלל חוסר ידע מתאים, מבצעים גיבוי לענן שאינו מנוהל ולמעשה "זורקים את כספם לפח". זאת, כי ב"שעת מבחן", הגיבוי הזה יהיה חסר כל תועלת מעשית.

השאלה החשובה ביותר, שבעל העסק יכול לשאול בעצמו (גם ללא ייעוץ מקצועי) את ספק המערכת היא: מה העלות הכוללת לעסק, עלות הכוללת הכל: עלות הרכישה והרישיונות לכל השימושים, עלויות התקנה, עלויות הביטוח, עלויות התחזוקה, תוכנות נדרשות, מכשירי קצה נדרשים וכיו"ב. כך, ניתן להשוות בקלות בין ספקים ולחשב את העלות הכוללת (TCO) של כל פתרון. נקודה נוספת לא פחות חשובה: מהם זמני התגובה לגיבוי מלא במקרה של נפילה.

 

לכן, מומלץ לנקוט באחת מ-2 הדרכים הבאות (או לשלב ביניהן):

 

  • Best of breed. כלומר: מי הספק המספק את פתרון הגיבוי המנוהל הטוב ביותר מבחינת ביצועים, שירות, יכולות, תכונות, נוחות השימוש, גמישות הפעלה, יכולת התמיכה של הספק וכך הלאה.
  • המחיר הטוב ביותר (בד"כ הכוונה למחיר הזול ביותר).

מדובר בתהליך מקצועי, שיש לבצע בלי "ליפול במלכודת" של אנשי שיווק ממולחים מחברות התקשורת והאינטגרציה, שמסוגלים "למכור קרח לאסקימוסים".

יש לקחת בחשבון, שכדי לקבל "איכות שירות" ו"איכות עבודה" בפתרונות גיבוי עסקיות, צריך גם חיבור תקשורת איכותי (קו עם SLA), במסגרת חבילת תקשורת מתאימה (דוגמת IPVPN או בגישה החדשה של SD-WAN), ולא חיבור לאינטרנט בגישת ה-Best Efforts, שיש כיום בחיבורים הפרטיים לאינטרנט (לרבות ב"שוק הסיטונאי"), מה שחלק מהעסקים מיישמים אצלם (כדי לחסוך בהוצאות התקשורת לאינטרנט).

 

שורה תחתונה בתחום בחירת שירותי התאוששות מאסון ושירותי גיבוי בענן מנוהלים:  

בבחירת ספק מערכת התאוששות מאסון ומערכת גיבוי בענן מנוהלת, יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של בעל העסק. קודם כל, יש לקבל החלטה אם בכלל מעוניינים במערכת המופעלת מקומית (מול התצורה המומלצת כיום לעסקים – לעבור לענן), או בתצורה אחרת, שמתאימה לצרכי העסק, מנהליו ועובדיו.

יש לזכור שהצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים לצרכים של חנות רהיטים, רשת מרכולים, חברת הייטק, סוכני ביטוח ופיננסים, או של משרד רואי חשבון.

 

לכן, נשאלות כאן השאלות:

מה הבעיה הגדולה ביותר הקיימת במערכות המחשוב והתקשורת של העסק, שאתה מאמין, שתוכל לפתור באמצעות רכישת פתרון שירותי התאוששות מאסון ושירותי גיבוי בענן מנוהלים?

 אם יש לך כבר שירותי התאוששות מאסון ושירותי גיבוי בענן מנוהלים, ממה אתה לא מרוצה מהשירות? שתף אותנו.

 איך אתה חושב, שאני יכול לעזור לך לבחור את ספק מערכת שירותי ההתאוששות מאסון וגיבוי בענן מנוהלים המתאימה לצרכיך?

 

נמאס לך לחפש ספק שירותי "המשכיות עסקית" וגיבוי בענן לעסק? 

 

סרטון:  Disaster Recovery Best Practices

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים