שירותי ענן מנוהלים לעסקים – אילו שירותים חדשים ומלהיבים מוצעים לעסקים קטנים ובינוניים? (מידע חדש וטיפים)

שירותי ענן מומלצים לעסקים

שירותי ענן מנוהלים לעסקים – אילו שירותים חדשים ומלהיבים מוצעים לעסקים קטנים ובינוניים? 

 

תחום "שירותי התקשורת המנוהלים" בענן הפך לתחום תחרותי ביותר גם בישראל. אחת המטרות העיקריות, שהספקים של "שירותי תקשורת מנוהלים" חרתו על דגלם היא:

 

לאפשר לכל לקוח עסקי שלהם, קטן כגדול, להתמקד בליבת העשייה שלו ולייצר לו שקט בעולם הטכנולוגי ובפלטפורמות השירותים.

 

האם זה הפתרון הנכון?

 

מהן האופציות שיש לעסקים בתחום תקשורת המחשבים והטלפוניה ואיך לבחור את תשתית החיבור והספק המתאים לעסק מבלי "ליפול בפח"? 

 

כל עסק, בעת שהוא מעוניין לבחור בפתרונות של תשתיות ושירותי תקשורת, מחשוב וטלפוניה המתאימות לצרכיו, עומד בפני השאלה: במה לבחור?

 

המעבר של השוק העסקי והארגוני לשירותי ענן מוביל את השוק למעבר לשיטה של בחירת שירותי מחשוב ותקשורת במקום אחד, בדפדפן מתוך פורטל רכישות עסקי, בדיוק כמו שאנשים פרטיים רוכשים בחנויות מקוונות באינטרנט. זו כיום הגישה המומלצת לבחור ספק תשתיות תקשורת מחשבים – אינטגרטור, שיספק את כלל שירותי תשתיות התקשורת לעסק, במעטפת שירות אחת, שרובה תנוהל בענן של ספק השירות.

כיום, המגמה השלטת בעולם והתובנות מאחוריה: הגדלת מספר אנשי הפיתוח בחברות האינטגרציה וספקי התשתיות, עבודה בתצורה של מחשוב ענן ורצוי מחשוב ענן מנוהל, הרחקת המערכות מחצר הלקוח הארגוני וחלוקה שונה של תקציבי ה-IT.

מכאן, שעולמות הענן והשירותים הולכים יחדיו והם הדוחפים עסקים וארגונים להתחיל במסע הדיגיטלי (שמשמעו: טרנספורמציה דיגיטלית במטרה להפוך את כל התהליכים לדיגיטליים, ובכלל זה גם את השיחות הקוליות). העולם הולך לענן כי הוא מוריד עלויות, מגדיל את רמת השירות, תוך מתן "חווית שירות", ומייתר מאנשי ה-IT את הצורך להיות טרודים בשאלות האם השרת עובד ומתי צריך לעדכן גרסה לתוכנה ואיך ומתי מגבים את הנתונים. המעבר הזה גם מספק מענה למציאות בה העובדים והמנהלים של היום ומחר מעדיפים לעבוד בכלים ניידים (מחשב נייד, טאבלט, מסופון, או סמארטפון).

כרגע יש בישראל כמה ספקים גדולים, שכבר מספקים באופן חלקי "שירותים מאוחדים" (תקשורת, מחשוב וטלפוניה, תחת מעטפת ניהול ושליטה אחת ובחשבון אחד), בפורטל שירותים מנוהלים בענן ובכללם אפשר למנות את: בינת עסקים, טריפל סי, בזק בינלאומי, MedOne, פרטנר, טלדור, ווי-אנקור, IBM, מטריקס, נס, מלם-תים, One1 ועוד.

הספקים בעלי "פורטל" מקוון מלא לניהול כל שירותי ופלטפורמות הענן מדפדפן בגישה מקיפה של "שירותי ענן מנוהלים", הם כיום: בינת עסקים, טריפל סי ובזק בינלאומי. בקרוב מאוד יצטרף אליהם ענן מקומי נוסף, עם שירותי ענן מנוהלים, הכוללים ממש הכל, עם פלטפורמה של ALE (אלקטל-לוסנט-ארגונים) בשם Rainbow Cloud.

זאת, מעבר לכך, שכל ספקי שירותי הענן הגדולים בעולם (דוגמת אמזון-AWS, גוגל-Cloud, Alibaba Cloud, מיקרוסופט-Azure ועוד), מספקים שירותים כאלה בהיקפים מאוד נרחבים וזוכים להצלחה מאוד יפה גם בישראל.

יחד עם זאת, עסקים רבים בישראל (במיוחד בתחום ה-SMB \ SME, שאין להם סניפים ברחבי העולם), מעדיפים ספק שירותי עננים הממוקמים ב-Data centers בישראל ומעדיפים לקבל שירותי תמיכה ואינטגרציה מספק מקומי המדבר עברית ומכיר את הרגולציות המקומיות ותנאי השוק המקומי.

מטרת הגישה של "שירותים מנוהלים בענן" היא, שספק השירותים לוקח אחריות מלאה על כלל התשתיות ושירותי ה-ICT של העסק, תוך ניהול פרואקטיבי של כל המערכות הטכנולוגיות של העסק. כך, העסק יכול להתמקד בפעילות הליבה העסקית שלו בלי להתעסק בנושאי ה-ICT.

 

שירותי ענן מנוהלים לעסקים

 

מהם החידושים של בינת עסקים בתחום " שירותי ענן מנוהלים לעסקים"?

בינת עסקים מספקת את הגישה לכלל שירותי הענן של כל החברות בקבוצת רד-בינת ושל השותפים העסקיים של בינת עסקים והחברות בקבוצה. הגישה היא One Stop Shop לכל צרכי העסק, והלקוחות העסקיים יכולים לבחור בפורטל שירותי הענן של בינת עסקים את כל השירותים והפלטפורמות, שהם זקוקים להם, לכל צורך.

אחת המטרות המרכזיות, שקבוצת בינת חרתה על דגלה, היא לאפשר לכל לקוח להתמקד בליבת העשייה שלו ולייצר לו שקט בעולם הטכנולוגי. לכן, הוקמו ע"י קבוצת בינת מספר Data Centers ענקיים לשירותי ענן מנוהלים (העיקריים והחדישים ביותר ממוקמים בירושלים, עמוק מתחת לאדמה, מתקן ברמה של Tier 3). המרכזים הלו הם חלק מהקמת חטיבת שירותי הענן ושירותים מנוהלים בבינת תקשורת וזה הוביל עשרות רבות של עסקים וארגונים להצלחות משמעותיות במסגרת מתן מעטפת שירותים מותאמת לצרכיהם בעולם ה-IT.

שני השירותים המבוקשים ביותר ע"י עסקים וארגונים קטנים עד בינוניים הם שירותי מיקרוסופט (ובמרכזם שירותי אופיס 365), ושירותי אבטחה וסייבר.

כשותפים מובילים של Microsoft, בבינת מציעים מגוון פתרונות אטרקטיביים גם במודל Public Cloud של Azure בדגש על סביבות פיתוח, בנוסף לתשתית הענן, שהוקמה בישראל ע"י בינת, שמחוברת לרשת העולמית של Azure.

מגוון המוצרים בשירותי הענן כוללים מספר רב של שירותים מנוהלים בענן, שניתן לסווג אתם תחת 6 תת-קטגוריות:

  • UCaaS – "תקשורת אחודה כשירות". חיבור כל מכשירי הקצה בכל הפלטפורמות ובכל ערוצי התקשורת במעטפת אחת.
  • שירותי וידאו וקול עסקיים.
  • IaaS – "תשתיות כשירות" – כל שירותי התשתיות עוברים לענן.
  • אבטחה וסייבר.
  • קישוריות לאינטרנט ושירותי אינטרנט. בין היתר, מדובר בפלטפורמות מבוססות MPLS בגישה החדשנית ביותר הנקראת SD-WAN עם NFV. זאת, בחיבורים של 2 מגה עד 1 גיגה (או יותר, אם נדרש).
  • שירותי מצלמות אבטחה (עד וכולל רמת 4K עם זיהוי אירועים וזיהוי פנים מלווה בחוכמה המובנית במצלמות – AI).

מודל השכבות של שירותי הענן המנוהלים בבינת מאפשר לכל לקוח לצורך את השירותים באחד או יותר מ-4 הרמות, לרבות צריכת השירותים מכל הרמות גם יחד או כל אחת לחוד, תוך יכולת להעלות או להוריד שירותים לפי הצרכים המתפתחים של העסק. ואלו הן 4 רמות השירותים המנוהלים בענן:

  • שירותי אירוח (Hosting) ברמה גבוהה עם שרידות מלאה.
  • שירות מנוהל על הפלטפורמה של בינת והפעלה בענן לפי בחירת הלקוח: באתר הלקוח, בענן פרטי, בענן הציבורי של בינת (אתר האירוח), כתשתית ענן (IaaS), או בענן היברידי (התצורה מומלצת כיום).
  • שכבת פתרונות ענן כפלטפורמות וכשירותים.
  • מעטפת ניטור, בקרה ושליטה (שו"ב) לרבות הגנת סייבר, מבוססת NOC של בינת, תוך הסתכלות פרואקטיבית על כל התהליכים, התעבורה והשירותים, 24X7.

ברשימת השירותים המנוהלים אפשר למצוא הכל: גיבוי בענן, התאוששות מאסון, אחסון בענן, מכונות וירטואליות, שירותי דואר בענן, שירותי וידיאו ואודיו לרבות שיחות ועידה בענן, מצלמות אבטחה בענן, שירותי טלפוניה, שירותי מוקדי שירות, תפעול מוקדי שירות ותמיכה, שירותי עבודה קבוצתית, שירותי פקס בענן, שירותי הקלטת שיחות בענן, מגוון עצום של שירותי אבטחת מידע והגנת סייבר (מעל 10 שירותי שונים), שירותי רשתות אלחוט, שירותי פורטלים ועוד.

אחד השירותים החדשים בתחום הסייבר הוא שירות מנוהל בענן בשם: "סייבר דום" – Cyberdome . חברת בינת תקשורת מחשבים השיקה במחצית 2018 את ה“סייבר דום”, מערך כולל לאבטחת מידע מפני איומי סייבר, שמיועד לארגונים בעלי עשרות עד מאות משתמשים. ה”סייבר דום” הוא שילוב ייחודי של פלטפורמת הגנת סייבר המיישמת מספר רב של טכנולוגיות מתקדמות של מיטב יצרני התוכנה והחומרה בתחום אבטחת הסייבר, שמותקנים במערכות הארגון, תוך יצירת אינטגרציה וסינרגיה מלאה ביניהם. ה”סייבר דום” נותן לארגון כיסוי נרחב ומעמיק בזמן אמת מפני אלפי סוגים של מתקפות.

פתרון ה”סייבר דום” ייחודי בכך, שהוא מספק פתרון אבטחה רב שכבתית, שכולל מוצרי אבטחת מידע המותקנים באתרי הלקוח, ולמעשה מחליפים או משולבים במערך אבטחת המידע הקיים. הציוד והמערכות, שיותקנו עבור הלקוחות, ינוטרו ע"י מוקד המופעל 24/7 ע"י האנליסטים הטובים בתעשייה, שמנתחים ומנטרים את הרשת הארגונית באופן מתמיד. בנוסף, “צוות המענה המידי” הייעודי, שהוקם ע"י החברה, מיומן להגיב באפקטיביות, במהירות ותוך נקיטת פעולות פרואקטיביות, לכל איום סייבר ולמנוע אותו, גם במקרה, שהאיום התגלה מבעוד מועד, וגם במקרה, שבו כבר בוצעה חדירה למערכות הארגוניות. זאת, מתוך הבנה, שלמתקפות סייבר, שאינן מטופלות כראוי, יש פוטנציאל להסב נזקים אדירים לארגון, ללקוחותיו ולספקיו ואף להוביל לפגיעה כלכלית.

אלון בן צור, מנכ”ל בינת תקשורת מחשבים: “פתרונות הגנת הסייבר, שמשמשים כיום ארגונים בגודל בינוני, אינם מספיקים. הטכנולוגיה מתקדמת אך התוקפים יותר. פושעים מאורגנים, האקרים אקטיביסטיים ואף סוכנים של מדינות אויב, משיקים מתקפות סייבר בלתי פוסקות נגד ארגונים מסחריים, גופים ממשלתיים ואפילו נגד תשתיות מדינתיות קריטיות. בעוד שמערך הסייבר הלאומי מתיימר להגן על הגופים הממשלתיים ועל החברות האחראיות לתשתיות הקריטיות, נותרים הארגונים והעסקים, שגודלם הוא בינוני, שאחראיים לרוב הפעילות העסקית במשק, ללא מענה הולם מפני מתקפות סייבר, שבאמצעותן יכולים התוקפים לחדור לליבת העסקים של הארגון, לגנוב כספים ולהפיץ בשוק השחור של הרשת האפלה את הקניין הרוחני והסודות המסחריים של הארגון. אנו השקנו את ה”סייבר דום” כדי לתת מענה כולל לוואקום, שנוצר בתחום הגנת הסייבר בארגונים המעסיקים עשרות עד מאות עובדים. רק מענה מתקדם וכולל לאיומי הסייבר יאפשר לסקטור הגדול ביותר במשק להמשיך להתפתח ולצמוח”.

ה”סייבר דום” תוכנן, הוקם ומנוהל ע"י Bynet Security, חטיבת אבטחת המידע והסייבר של בינת תקשורת מחשבים, אינטגרטור ICT המוביל בישראל, בשיתוף החברות צ’ק פוינט, רדוור, סיסקו, מק’אפי, IBM ועוד. חטיבת אבטחת המידע והסייבר היא מהמנוסות והוותיקות בישראל, שמלווה כיום יותר מ-200 ארגונים גדולים, כמו בנקים, חברות ביטוח, חברות הייטק מובילות, חברות תקשורת, חברות תעשייתיות, קופות ובתי חולים ועוד.

עתה נפתחת הדלת גם בפני ארגונים בינוניים המונים בין 50-800 עובדים, כאשר התשלום בעבור שירותי ה”סייבר דום” היוא מחיר חודשי קבוע פר משתמש והלקוחות, למעשה, אינם נדרשים לשלם עוד עלויות נוספות ליצרנים, לכ”א ייעודי ולעלויות תיקון כלשהן, מה שלמעשה, מקזז ומקטין עלויות קבועות המשולמות על ידיהם מדי שנה.

השירות המנוהל "סייבר דום" הוא שירות הגנה מהתקפות ה”דור החדש”:

כל ארגון מחזיק ברשותו מידע, שלרוב “נחשק” על ידי גורמים שונים. היכולת לבצע מתקפות “שקטות” ובאמצעותן לגנוב מידע הופכות לזמינות ברשת האינטרנט. התקפות אלו מוחדרות לרוב ע”י שימוש במערכות הדואר האלקטרוני ואתרי אינטרנט והופכות לפשוטות וקלות יותר מדי יום. מרבית הארגונים אינם מבינים, שהמידע שברשותם מועתק ונשמר במקומות שונים ברחבי הרשת וגם הגיבויים שלהם "מוכתמים" בקו העוין.

בפועל, הרוב המוחלט של הארגונים העסקיים בישראל אינו מוגן מפי התקפות ה”דור החדש” – מתקפות פשוטות ליישום, אך ההגנה מפניהן הופכת למורכבת הרבה יותר מאי פעם. כדי להתגונן מפי ההתקפות החדשות, נדרש הארגון ליישם מערך אבטחת מידע שונה לחלוטין, כאשר לכל אמצעי אבטחה נדרש לשייך מידע זמן אמת המכיל את נתוני ההתקפות העולמיות העדכניות ביותר. נדרש לייצר יחסי גומלין בין מערכות אבטחה שונות. כך, שתזנה האחת את השניה במידע המתקבל ממערכות ההגנה.

הפתיחות הנדרשת כיום מצד ארגונים היא גם זו החושפת את ה”בטן הרכה” שלהם. הארגון נדרש ליישם אבטחה ראויה למערכות הארגון, שנמצאות מחוץ לגבולותיו, כאשר מחשבים ניידים וטלפונים חכמים הם החוליה החלשה במרבית הארגונים. דרישת אבטחה זו היא בסיסית בעידן בו המידע מוחזק בכל אמצעי. באמצעות שירות ענן מתקדם, מייצרים בבינת תקשורת מחשבים שכבת הגנה לאמצעים אלה, גם כאשר הם אינם נמצאים בארגון.

מרבית הארגונים העסקיים מתקשים להתמודד בעצמם עם איומי הסייבר המודרניים: כמות הפתרונות רק הולכת וגדלה, המוצרים הופכים למורכבים הרבה יותר וההשקעה הנדרשת הולכת וגדלה משנה לשנה, עד כדי אי יכולת להתמודד עם האיומים. לכך יש להוסיף את המחסור החמור הקיים במשק הישראלי במומחי סייבר מיומנים, שלרוב מתרכזים בחברות ההייטק והסייבר הגדולות ונהנים ממשכורות גבוהות, שלא כל ארגון יכול להרשות לעצמו לשלם.

שירות ה”סייבר דום” של בינת תקשורת מחשבים מאפשר לארגונים לעטות “חליפת הגנה” מלאה, שתוכננה ע"י מומחי הסייבר של בינת. שירות זה שונה מכל שירות אחר הקיים בארץ בכך, שהוא מספק לארגונים מספר מערכות הגנה המשתלבות או מחליפות את מערך אבטחת המידע הקיים. הפתרונות, שמשולבים במסגרת ה”סייבר דום”, מאפשרים לארגון שקט תעשייתי בנושא אבטחת המידע. כך, שלמעשה, הארגון אינו נדרש להשקיע כספים נוספים בהגנת הסייבר.

הסייבר דום מנוטר 24/7 ע”י האנליסטים המובילים בתחומם ומוודא תקינות של המערכות האוטומטיות, שתפקידן להגן על הארגונים ממתקפה או מגנבת מידע בזמן אמת. מערכת הבקרה מוודאת את תקינות ההגנה הרב שכבתית ואף מבצעת בעצמה בדיקות אוטומטיות, כולל סימולציות תקיפה יזומות על מערכות הארגון, לצורך בדיקות חדירות. למעשה, מערכת הסייבר דום בודקת את עצמה באופן שוטף ו”מחסנת” את עצמה מפני התקפות עדכניות מסוגים שונים.

הבחירה בפתרון הכולל, שמציע ה”סייבר דום” של בינת תקשורת מחשבים, מייתר את הצורך של ארגון להעסיק בעצמו מומחי סייבר מובילים ומעביר את האחריות הכוללת על נושא הבטחת המידע בארגון לידיים מקצועיות, תוך שימת לב לכל הפרטים הקטנים, משלב התכנון והאפיון דרך ההטמעה ועד לתפעול שוטף של מערך ההגנה בארגון.

 

מה החידוש של בזק בינלאומי בתחום " שירותי ענן מנוהלים לעסקים "?

בזק בינלאומי פתחה "זירת מסחר" למוצרי ענן לשותפותיה העסקיים (והרחיבה בכך את שלל הפתרונות, שהיא מציעה). הזירה, ששמה IT Factory, מקשרת בין ספקים ללקוחות ומשמשת למכירת שירותי ענן ודאטה סנטר. החברה מציעה מגוון של מעל ל-300 שירותי Cloud ו-Hosting. המערכת כוללת אוטומציה לשותפים העסקיים, שיוכלו להציע שירותי IT וענן במודל תשלום חודשי ללקוחותיהם העסקיים (B2B2B).

מדובר, למעשה, ב"סופרמרקט" ענק למוצרי IT מבוססי XaaS (כלומר: הכל בגישת התשלום לפי צריכת השירות). זאת, עם היקף שירותים הגדול ביותר בתחום זה בישראל ב-3 סוגי עננים שונים, שיש זה מכבר לבזק בינלאומי (עננים של: מיקרוסופט, סיסקו ורקספייס).

השירות הנמכר ביותר כרגע במערכת IT Factory הוא שירות "אופיס 365" ואחריו מבחינת פופולריות אלה שירותי הסייבר (כולל שירותי סייבר מנוהלים ו-NOC \ SOC המתחרה בזה שיש בבינת) ואחריהם שירותי הטלפוניה.

לאחרונה בזק בינלאומי נכנסה עם שירות חדש לגמרי, שצפוי להיות להיט: בזק בינלאומי, שותפת זהב של מיקרוסופט בהטמעת פתרונות ענן, גם במסגרת פורטל שירותי הענן שלה – IT Factory, תספק לראשונה בישראל (כך לטענתה), שירותי קול ושיחות מלאים ללקוחות Office 365 של מיקרוסופט, עם מענה מלא לתכניות הקיימות והעתידיות של מיקרוסופט בתחום מערכת העתיד שלה ל"תקשורת אחודה" ו"עבודה קבוצתית": Microsoft Teams (זו מערכת ההמשך למערכת הוותיקה והפופולרית גם בישראל: סקייפ לעסקים).

כבר מעל ל-70 משווקים ושותפים הצטרפו למערכת, שעלתה לאוויר אך בפברואר 2017 וכבר בזק בינלאומי רואים את ההצלחה של הגישה החדשנית והייחודית הזו בשוק ה-ICT הישראלי.

 החידוש המרכזי בשנה האחרונה: בזק בינלאומי הקימה Data Center רביעי (בפתח-תקוה) ומשקיעה בפתרונות תקשורת מנוהלים ובענן בצורה מאוד משמעותית, כדי להוביל את השוק הישראלי בתחום שירותי הענן. המתקן החדש פועל לצד שני Data centers, שכבר יש לחברה בפתח-תקווה ו-Data Center תת קרקעי נוסף בתל אביב (שהועבר אליה מבזק), מתקן המחובר ישירות לנקודת הנחיתה של הכבל התת-ימי של החברה. עם המתקן החדש, יש לבזק בינלאומי מעל ל-5,000 מ"ר של חוות שרתים בישראל, שמספקות שירותי אירוח, DR וענן לחברות מכלל מגזרי המשק, לרבות לממשלה. בכך, לטענת בזק בינלאומי, היא הספקית הגדולה ביותר במדינה לעולמות הדאטה סנטר והאינטגרציה.

החידוש של בזק בינלאומי, שהוצג לשוק הישראלי אך בפברואר 2018 בתחום התקשורת והטלפוניה העסקית, הוא במערכת חדישה, ששמה iPECS Cloud, פיתוח של חברת LG (כיום חלק מקבוצת אריקסון). המערכת החדשה הזו היא פיתוח המשך חדשני וחלק מהענן החדש של,LG  שבזק בינלאומי התקינה ב-Data center החדש, ענן הנקרא LG Cloud.

מדובר בפתרון כולל, שמספק תחת קורת גג אחת את הכל: כל שירותי התקשורת, כל סוגי השירותים (לרבות "עבודה חברתית"), כל סוגי טלפוני הקצה, כל סוגי פתרונות הטלפוניה והווידיאו, לכל צורך של כל עסק מכל סדר גודל. אולם, בגלל שמדובר במערכת כל כך משוכללת, היא מתאימה כרגע יותר לעסקים מרמת ה-SME ומעלה, במיוחד לשווקים ורטיקאליים עם צרכי תקשורת וטלפוניה מורכבים. יש פתרון גם לעסקים ברמת ה-SoHo וה-SMB, פתרון בשם ARIA SOHO, שייכנס לשוק המקומי בישראל במהלך 2018. הפתרון הזה מתאים לכל עסק קטן עד 48 שלוחות \ פורטים.

הפתרון תחת שם המותג iPECS Cloud מספק פתרון השייך למשפחת הפתרונות המכונים בשם UCaaS (ר"ת: Unified Communications as a Service). כלומר: "תקשורת אחודה" כשירות בענן (בתשלום לפי שימוש או לפי פורטים). מדובר בפתרון המספק פשטות, גמישות מרבית, יישומים מתקדמים, עושר של תכונות, מגוון רחב של מוצרי קצה כולל טלפונים שולחניים. זה נותן מענה לכל לקוח קצה ולכל דרישה, נייחת או ניידת, מענה, שמנוהל ומספק את השירות בענן (ולא בחומרה של מרכזיה טלפונית ותשתיות שרתים וציוד מקומי – On-Premise). בעסק עצמו מותקן מתג המספק את הכל.

בשלב ראשון בזק בינלאומי הקימה ענן בקיבולת של 50 אלף שלוחות והענן הזה יכול לגדול עד 1 מיליון שלוחות. זה ענן הטלפוניה, שלהערכתה יהיה הגדול והמוביל בישראל. כעת נוסף מעבר לענן הזה השירות החדש: iPECS Cloud.
הענן מספק ללקוחות את הכל. ממש הכל. סביב הענן הזה פותחו אפליקציות רבות ועדיין מפותחות אפליקציות, לכל צורך, כולל לחדרי שיחות ועידה, לעובדים ניידים, למוקדי תמיכה ומוקדי שירות, לעבודה חברתית, לגיבויים, להקלטות, להגנת סייבר, להעברת פקס למייל, לסמארטפונים, ופתרונות ייעודיים לפי דרישות של הלקוחות, למשל, פתרונות התפורים לצרכים של בתי מלון, ויש כבר כמה רשתות של בתי מלון על מערכת הענן הזו.

.המערכת החדשה מוגנת ב-SBC (מערכת הגנה לטלפוניה) ובפיירוול ויש לה יכולות רבות, שכל הזמן מוסיפים לה, למשל, התממשקות שקופה לסקייפ של מיקרוסופט. המערכת הזו מתאימה גם לדילרים, שיכולים לנהל בעצמם את לקוחות הקצה שלהם.
הפתרון הזה מספק הכל ומה שעולה כצורך חדש מצד לקוח או לקוחות בתחום מסוים, מפותח כפתרון ב-LG או בבזק בינלאומי ממש מהר. זה כולל שרידות מקומית. כך, שגם אם יש נתק בתקשורת, המערכת המקומית אצל הלקוח תמשיך לעבוד, גם בלי קישור לענן.
בניגוד למערכות וירטואליות אחרות, שצריכות אינטגרציה מצד ג' ליכולות נדרשות דוגמת הקלטות, ניידות וחיבוריות לסלולר ו,Call Center- במערכת הענן של LG יש את היכולות הללו כחלק מובנה במערכת. זו מערכת מתקדמת המדברת בעברית עם ממשקים בעברית, עם אינטגרציה מלאה ל WiFi -בפתרון חדש המשחרר את מכשירי הקצה מחיבור קווי, מה שמאפשר לחבר ביחד מחשב נייח או נייד עם טלפון שולחני והם מחוברים על רשת ה-WiFi העסקית לענן.

 

שירותי ענן מנוהלים לעסקים

 

מדריך קצר לבחירת ספק תשתיות תקשורת מחשבים ושירותי הענן המנוהלים:

המחיר הוא פרמטר חשוב לבחירת ספק התקשורת, אבל לא הפרמטר היחיד. בחירת ספק תקשורת המחשבים ושירותי הענן אמורה להיות פרי ניתוח כלכלי וטכנולוגי הכולל כמה שלבים:

א. ניתוח כל צרכי העסק. יש לנתח מהם הצרכים של העסק לשירותי תקשורת מחשבים במבט של 3 עד 5 שנים קדימה, כדי לתכנן את התפתחות התשתיות בתוך הארגון \ העסק (רשת, מתגים ונתבים, אמצעי אבטחה וכיו"ב) וכל שירותי התקשורת והמחשוב הנלווים.

ב. קביעת סדרי עדיפויות לצרכים וקביעת מדיניות שימוש בשירותים השונים.

ג. קביעת רמת האבטחה, הגיבוי וההמשכיות העסקית הנדרשת בשירותים השונים.

ד. קביעת מסגרת תקציבית אפשרית לכלל הצרכים.

ה. חיפוש חלופות טכנולוגיות למתן מענה לכל הצרכים, שנקבעו כחשובים.

ו . קיום מו"מ מול הספק\ים שנבחר\ו.

ז. חתימה חוזה או עדכון חוזה קיים.

ח. קבלת השירות תוך ביצוע כל ההתאמות הנדרשות לאורך זמן (לרבות הוספת או הורדת שירותים, הוספת או הורדת רוחבי סרט של החיבורים וכיו"ב).

מנהלים רבים נופלים בטעויות של ניהול הוצאות תקשורת המחשבים לעסקים. הטעות הראשונה היא ההתעלמות מהמצב ויציאה מנקודת הנחה, שמה שהיה הוא מה שיהיה. רבים כלל אינם יודעים על החלופות של חבילות תשתיות תקשורת משולבות וגם לא שמעו על תשתיות ושירותי תקשורת מנוהלים בענן. בנוסף, רבים מנהלים מו"מ לא מקצועי מול חברות התקשורת ובשורה התחתונה מפסידים כסף רב, נופלים ל"מלכודות דבש" של אנשי מכירות מיומנים, תוך חתימה על "חוזים דרקוניים" מקפחים.

יש פתגם האומר: If it works, don't fix it ("אם זה עובד, אל תנסה לתקן את זה"). כנראה, שזו הגישה של מנהלים רבים, שמשמרים את המערכות שלהם בתצורות חיבור יקרות ובטכנולוגיות ישנות, לא יעילות ולא עדכניות. כל עוד מנהלים בוחרים להישאר עם ציוד תקשורת פיזי בתוך העסק, השימוש בשירותי ענן הוא מצומצם וחסר משמעות. אולם, זה לא הכיוון המומלץ.

חשוב להפנים, שאין גופים צרכניים המגנים על הלקוחות העסקיים בעולם התקשורת. לכן, כל מנהל ובעל עסק חייב לבחור את הדרך הנכונה להתנהלות שלו מול ספקי התקשורת.

 

טיפים לבחירת פתרונות שירותי ענן מנוהלים לעסקים:

יש לקחת בחשבון, שכדי לקבל "איכות שירות" ו"איכות עבודה" בפתרונות תקשורת, צריך גם חיבור תקשורת איכותי (קו עם SLA), במסגרת חבילת תקשורת מתאימה לענן (דוגמת IPVPN), ולא חיבור לאינטרנט בגישת ה-Best Efforts, שיש כיום בחיבורים הפרטיים לאינטרנט (לרבות ב"שוק הסיטונאי"), מה שחלק מהעסקים מיישמים אצלם (כדי לחסוך בהוצאות התקשורת לאינטרנט).

חיבורי ה-SIP המומלצים למרכזיה הם חיבורי SIP Trunk של בזק או הוט (ולחילופין של סלקום או פרטנר, או מספקים מתחרים בעלי "רישיון אחוד"). הפתרונות של בזק והוט מבוצעים ברשת סגורה ולא על רשת האינטרנט, מה שמבוצע בסלקום, בפרטנר ואצל בעלי "רישיון אחוד".

 

שורה תחתונה בתחום פתרונות שירותי ענן מנוהלים לעסקים:

השוק נמצא כיום בתזזית ובתחרות חריפה והכוח עבר לידי הצרכנים. בגלל שהכוח מצוי כיום בידי הלקוחות, אין להתפתות למבצעי שיווק מטעים, מבצעים, שבהם מוכרים סחורה ישנה בעטיפה חדשה ללקוחות העסקיים, תוך ניצול העובדה, שאין לרוב הלקוחות העסקיים את הידע המתאים להבחין, שמוכרים להם "סחורה ישנה" ואף יקרה, שפג תוקפה מזמן, דוגמת VPS.

מומלץ וחובה לבקש מספק תקשורת המחשבים המנוהלים בענן הסכם רמת שירות – SLA, במיוחד אם יש תלות בספק אחד המספק את כל השירותים במעטפת שירות אחת לעסק.

 

לכן נשאלות כאן השאלות:

  • מה הבעיה הגדולה ביותר הקיימת בעסק שלך, שאתה מאמין, שתוכל לפתור בבחירת פתרון של שירותי תקשורת מנוהלים בענן?
  •  אם אתה כבר משתמש בשירותי תקשורת המנוהלים בענן – ממה אתה לא מרוצה מהשירותים הללו? שתף אותנו.
  •  איך אתה חושב, שאני יכול לעזור לך לחסוך בהוצאות ולהתייעל ע"י שימוש בפתרון של שירותי תקשורת מנוהלים בענן, בחבילה אחת משולבת המתאימה לצרכיך ולתקציבך?

 IT FACTORY – הזמנת מוצר מיקרוסופט חדש

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים