איך לבחור ספק שירותי מחשוב ענן לעסקים מוביל, מבלי ליפול בפח? (מידע חדש וטיפים מוכחים)

פתרונות ענן למוקדי שירות לקוחות

איך לבחור ספק שירותי מחשוב ענן לעסקים מוביל ומתקדם ביותר, מבלי ליפול בפח?

 

תקציר:
  • תחום שירותי המחשוב והתקשורת בענן הפך לתחום תחרותי ביותר בכל העולם וגם בישראל. מיהם השחקנים המובילים בתחום שירותי ענן ציבוריים?

     

  • מי ספק שירותי הענן בעל הביצועיים הטובים ביותר?

     

  • איך בוחרים ספק שירותי ענן?

     

  • איך מודדים ביצעים של שירותי ענן?

     

  • לאן התחום הזה הולך בשנים הקרובות?

 

יודגש, שאחת המטרות העיקריות, שהספקים של "שירותי תקשורת ומחשוב בענן" חרתו על דגלם היא: לאפשר לכל לקוח עסקי שלהם, קטן כגדול, להתמקד בליבת העשייה שלו ולייצר לו שקט בעולם הטכנולוגי ובפלטפורמות השירותים. לכן, ההצלחה של שירותי ענן (שהם שירותי מחשוב ותקשורת הניתנים ב-Data Center של ספק שירותי הענן), היא מדהימה ונמצאת בצמיחה מהירה ביותר.

על פי סקר רחב היקף (550 עסקים וארגונים השתתפו בסקר), שערכה חברת IDG, ושהוצג לציבור המקצועי ע"י המגזין InfoWorld האמריקאי, שנת 2018 הייתה שנת מפנה של העסקים והארגונים וב-2018 73% מהעסקים והארגונים דיווחו, שיש להם לפחות אפליקציה ארגונית אחת (או תשתית עסקית אחת, מלאה או חלקית) המופעלת בענן. 17% דיווחו, שהם מתכוונים לעשות כך תוך פחות משנה.

כלומר, על פי ממצאי הסקר, ב-2019 צפוי, ש-9 מכל 10 חברות וארגונים בארה"ב (90%), חלק מהאפליקציות או מהתשתיות שלהם – יהיה בענן. עד שנת 2021, 100% מהעסקים ומהארגונים יפעילו את התשתיות ואפליקציות שלהם (במלואם או בחלקם) מהענן.

38% מהנסקרים דיווחו, שכבר 100% מהתשתיות והאפליקציות שלהם היגרו (או יהגרו ממש בקרוב) ונמצאים או יימצאו ממש בקרוב – בענן.

אלה נתונים ממש מטורפים (אבל מבוססים היטב), שמקדימים את כל התחזיות, שהיו לגבי התפשטות שירותי הענן בעולם העסקי והארגוני במדינות המערב.

על פי כל הנתונים הנבדקים בישראל, אנו נמצאים בארץ בדיוק באותו כיוון, עם איחור קל בלבד מול הנתונים של ארה"ב. יש פלחי שוק בעולם העסקים והארגונים בישראל, שבהם יש כבר מצב של 100% בענן. כלומר, שכל התשתיות והאפליקציות העסקיות נמצאות בענן, דוגמת שוקי חברות ההזנק וחברות ההייטק הישראליות (מעל ל-15 אלף עסקים, חברות וארגונים).

כיום ברור גם בישראל, שהכול עובר לענן. כל מחזיק סמארטפון בידו משתמש ביותר מענן אחד, גם בלי שהוא מבין או יודע איזה. אולם, מנהלים ובעלי עסקים נדרשים לבחור את שירות הענן, שמתאים לצרכים שלהם ומספק את הביצועים והתמורה הטובים ביותר.

 

ספק שירותי מחשוב ענן לעסקים

 

האם ניתן לקבוע מי ספק שירותי הענן הציבורי הטוב ביותר מבחינת ביצועיו?

בעבר, עד לפני כ-4 שנים, מבחני ביצועים הראו שזה הענן של גוגל (כיום הענן הזה מכונה בשם GCP: ר"ת: Google Cloud Platform).

במחצית הראשונה של 2015, שירות הענן הציבורי בעל הביצועים הטובים ביותר בכמה מחקרים, דוגמת מבדק של חברת המחקר והבדיקות Tolly, היה של NTT – חברה, שבסיסה ביפן (כיום שירות הענן הזה קרוי Dimension Data, חברת בת של NTT, מיוצגת בישראל ע"י חברת MedOne).

אולם, בבדיקה הזו לא נכללו כמה ספקי ענן גדולים דוגמת גוגל, אם כי לא בטוח, שאם כן היו נכללים בבדיקה, זה היה משנה את התוצאה הסופית, ש-NTT הייתה הטובה ביותר בעולם בביצועיה.

אולם, כיום המצב נהיה הרבה יותר מסובך, גם בגלל השינוי של מפת התחרות וגם הפריסה העצומה של מתקני ענן בכל רחבי העולם (למשל, בישראל יש כ-40 מתקני ענן). כך, שהבדיקה מי הענן הציבורי המוביל בעל הביצועים הטובים ביותר – הפכה די מסובכת.

יתרה מכך, אין גם הסכמה מי מוביל בעולם את שוק שירותי הענן הציבורי. כיום, מקובל להראות את הגרף הבא:

ספק שירותי מחשוב ענן לעסקים - גרף השוואת ספקים

 

יש רבים החולקים על הנתונים הללו, שלקוחים מהמחקר של חברת RightScale מקבוצת Flexra. המחקר המלא נמצא כאן. יש הסכמה בקרב מרבית האנליסטים והכתבים המקצועיים בעיתונות המקצועית, שאמזון – AWS היא מס' 1 בעולם (גם מבחינת הכנסות וגם מבחינת כמות שרתים ושטח מתקני שירותי הענן).

אבל מי מס' 2 בעולם שירותי הענן הציבוריים? האם זו מיקרוסופט עם שירותי Azure הנמצאים בצמיחה מאוד מהירה והיא (לפי הגרף כאן למעלה), שמגיעה לכ-70% מהגודל של אמזון? לא בטוח.

חברת VMware טוענת, שהיא מס' 2 בעולם ושפשוט לא מודדים אותה נכון בשוק הזה. זאת, כי מודל שירותי הענן שלה שונה ונקרא VMware Cloud Foundation, דהיינו: היא מסמיכה ספקי שירותי ענן עצמאיים, שהם תואמים את הסטנדרטים של VMware ומשתמשים בכלים של VMware. זה לא רק שירותי VMware על אמזון או IBM לפי ההסכמים לשת"פ שקיימים בין החברות, כמו שמודדים אותה בטעות. נכון לסוף 2018, יש כבר יותר מ-4,200 ספקי ענן המוסמכים ע"י VMware ב-120 מדינות. כך, שלדברי VMware, היא ספק הענן השני בגודלו בעולם, אחרי אמזון – AWS.

כ"כ, בגרף, שהוצג כאן לעיל, אין בכלל את Dimension Data מבית NTT היפנית, אין את DigitalOcean האמריקאית, שהיא כנראה הרביעית או החמישית בגודלה בעולם, אין את RackSpace ושירותי הענן של עליבאבא (Alibaba Cloud) שבסיסה בסין, שמוצגים בגרף למעלה בתחתית הרשימה, הם בפועל שירותי ענן הנמצאים בצמיחה הכי מדהימה ומהירה (לא רק באסיה), והם מובאים בגרפים הללו רק בחלקם. לדברי מנהלי חברת עליבאבא, היא מס' 3 בעולם (!).

יצוין, שלאחרונה Alibaba רכשה את חלקה של ZTE בחברת שירותי הענן הענקית ZTEsoft Technology עם כ-700 מיליון משתמשי קצה בכ-30 מדינות (לרבות התקנות במעל ל-140 ספקי טלקום בין הגדולים בעולם ופתרונות ל"ערים חכמות" במעל ל-100 ערים ברחבי העולם), והחלה ממש לאחרונה להפיץ שירותי ענן ממקדמים תחת שם המותג החדש: Whale Cloud Technology. כך, שהטענה של עליבאבא, שהיא השלישית בגודלה בעולם, יש לה תמיכה בנתונים המוצגים על ידה.

אם לא די בכך, חברת הענק סמסונג (שבסיסה בדרום קוריאה), החליטה לאתגר את כל שוק ספקי הענן הציבורי העולמי ולהקים מערכת שירותי ענן מתחרה משלה. המתקן הראשון נמצא כעת בהקמה בדרום קוריאה, מתקן ענק בכל קנה מידה. סמסונג כבר החלה לספק שירותי ענן לכל העולם תחת השם Samsung SDS, כשכרגע היא נעזרת בתשתיות הענן של AWS. שירותי SDS מוצעים עם מגוון שירותים מתקדמים דוגמת Deep Learning, שזה הדור הטכנולוגי הבא אחרי AI ("בינה מלאכותית"). זאת, בנוסף לאוסף כלים חדשניים בענן מבית סמסונג דוגמת: IoT, בלוקצ'יין, ERP, שירותים לוגיסטיים מתקדמים, שירותים ניידים לעסקים ולארגונים, שירותי סייבר ועוד.

 

אז מי ספק שירותי הענן הציבורי הטוב ביותר בעולם מבחינת ביצועיו?

זו שאלה לא פשוטה, כי עולם שירותי הענן השתנה לחלוטין בשנתיים האחרונות, כפי שכבר הצגנו קודם. יתרה מכך: על פי סקרים של RightScale, ל-81% מהארגונים במובילים בעולם יש גישה של Multi-Cloud. כלומר: הם משתמשים בכמה עננים בו זמנית.

למה? מסיבות רבות: בעיקר כלכליות ובגלל ביצועים משתנים של השירותים הללו.

אם לא די בכך, הערבוב של עננים שונים הוא לא רק בין חברות מתחרות אלא גם בין הסוגים השונים של עננים, נושא שהוא מורכב בפני עצמו וכולל מגוון אפשרויות בו זמנית בעולם העננים: Multiple public, Multiple private, or a mix of Public and Private Clouds. אין בזה, לכאורה, שום סדר והיגיון.

לחוסר הוודאות הזה בעולם שירותי הענן הציבוריים, נכנסה חברת המחקר והבדיקות האמריקאית בשם ThousandEyes. היא ערכה במחצית השנייה של 2018 ולאורך זמן מחקר מאוד מעמיק, שבדק את הפרמטרים הכי חשובים לביצועי ספק שירותי ענן ציבורי ולחוויית השימוש בשירותי הענן: שיהוי (Latency), אבדן מידע (Packet Loss) ושינויים בשיהוי (Jitter). המחקר המלא נמצא כאן.

היא בדקה רק 3 ספקי ענן ציבורי, שהם הגדולים ביותר בעולם (לדעתה): אמזון, גוגל ומיקרוסופט. היא בדקה 160 מיליון נקודות קצה, ב-27 ערים שונות במדינות ברחבי העולם, נקודות המתחברות לעננים השונים של 3 הספקים הללו, בדגימות של כל 10 דקות, בהתקשרות ל-55 אזורי מתקני ענן המבוזרים בעולם, של 3 הספקים הללו.

התוצאות המסכמות של המדידות בהיקף העצום, שהיא ערכה, הראו, שאין מנצח מוביל אחד. הביצועים תלויים היכן העסק שלך נמצא בעולם ולאיזה מתקן של איזה ספק אתה מחובר בעולם. כלומר, ההבדלים בביצועים הם משמעותיים והם תלויים באופן בלעדי במיקום: במיקום שלך כצרכן שירותי ענן ובמיקום המתקן של הענן אליו אתה מחובר.

כ"כ, יש חשיבות אם החיבור למתקן הענן נעשה ברשת האינטרנט הציבורית וכיצד הוא נעשה, או חיבור ברשת פרטית של ספק שירותי הענן.

בלי כל קשר ישיר לתוצאות המחקר הזה, חברת אמזון – AWS החליטה, ממש לאחרונה, לקדם את הביצועים של שירותיה, במיוחד באסיה, באזורים, שבהם רמת הביצועים של AWS היה נחותה ממתחרותיה.

על פי המדידות של ThousandEyes, הביצועים של AWS באסיה היו גרועים בצורה משמעותית מול שתי מתחרותיה.

אחד המדידות הללו באזורי שירותי הענן שיש באסיה מודגמת בגרף הבא:

ספק שירותי מחשוב ענן לעסקים AWS

לצורך פתרון בעיית הביצועים באזורים בעלי ביצועים נמוכים בעולם, דוגמת אסיה, אמזון השיקה שירות חדש בשם AWS Global Accelerator.

שירותי AWS Global Accelerator ניתנים כרגע בחינם לרוב לקוחות AWS  הוותיקים, וללקוחות חדשים הם מסופקים או כחלק מהחבילה שהלקוח רוכש, או כשירות נוסף בעלות מזערית. כך, שיש בהחלט מקום להמליץ ללקוחות AWS להשתמש בשירות הזה, שמאיץ בצורה מאוד משמעותית את הגישה ליישומים ולאפליקציות הנמצאים בענן של AWS.

הסבר איך משיגים שיפור בביצועים באמצעות השירות החדש הזה ניתן לראות בציור הבא:

ספק שירותי מחשוב ענן לעסקים AMAZON

 

הסברים נוספים לגבי השירות החדש של אמזון – AWS להאצת ביצועי שירותי הענן שלה ניתן לקרא כאן.

לכן, המסקנה העיקרית של מחקר ביצועי ספקי שירותי הענן, במיוחד במצב בו כל ספקי הענן כל הזמן משפרים את ביצועי העננים שלהם ומוסיפים עוד מתקני ענן ברחבי העולם, שיש צורך לבדוק באופן רציף את הביצועים לפני ובמהלך ההתקשרות עם ספק שירות הענן.

תשומת לב שרבים מהעסקים לא יודעים כיצד לבדוק זאת, כיצד לנהל מו"מ עם ספק שירותי הענן וכיצד ניתן לנצל מבצעים והנחות. כמה טיפים בעניין זה ניתן למצוא כאן.

 

ספק שירותי מחשוב ענן  – תשובות קצרות לשאלות נפוצות:

 

  1. איך מודדים ביצועים של הענן הציבורי?

ניתן להיעזר בשירותים של ThousandEyes, או של מי מהמתחרות הגדולות שלה דוגמת CloudSpector, WhatMatrix,RightScale , או אחד מספקי מדידת הביצועים הקיימים בישראל דוגמת "בינת אלקטרוניקה" או KeySight. אגב, לגוגל יש כלי חינמי לחלוטין לבדיקת ביצועי ענן ציבורי. עסקים קטנים ומשתמשים פרטיים יכולים להשתמש בכלי הבדיקות החינמי WireShark.

 

  1. מהן הבעיות העיקריות שיש בשימוש בעננים?

רבים טוענים, שהבעיה של השוק היא לא בחירת ספק ענן, אלא השתלטות על שפע העננים, שכבר משתמשים בהם בעסק, לרוב מחוץ לכל שליטה של העסק ולרוב זה נולד מהחלטה אישית של העובדים והמנהלים הזוטרים בעסק, שהתחברו בעצמם לשירות ענן הנראה להם מתאים. מחקרים הראו, שבעסקים משתמשים כיום בו זמנית בלפחות 10 ספקי שירותי ענן ציבוריים שונים, חלק מהעננים הללו הם מחוץ לכל מערכת שליטה ארגונית. ניתוח הבעיה הזו והצעת פתרונות – מפורטים כאן.

הבעיה הכי חריפה (לדעת רבים), שצריכה להטריד כל מנהל וכל בעל עסק, עוד לפני שהוא בוחר בשירותי ענן כלשהם, היא תחום הגנת הסייבר. ניתוח נושא האבטחה והסייבר בשירותי ענן, היום ומחר – מפורט כאן.

 

  1. למה המהפך בתחום מחשוב הענן לעסקים התרחש לפתע כעת ובמהירות הזו?

הניתוח של InfoWorld ו-IDG מצביע על כמה סיבות חשובות למהפך המהיר הזה:

  • נעלם הפחד מפני בעיות האבטחה בענן. מנהלים רבים נוכחו בעצמם, שבעיות האבטחה וסיכוני הסייבר מחוץ לענן גדולות יותר מאשר בענן.
  • המערכות העסקיות נהיו מאוד מסובכות והבעיות הללו נפתרות בקלות רבה יותר במעבר לשירותי ענן, גם בתחום התשתיות וגם בתחום האפליקציות.
  • המודלים העסקיים של שירותי הענן ברורים יותר מכל חלופה אחרת (קל להבין את גישת ה-X-as-a-Service) וזולים יותר מכל חלופה אחרת. רוב העסקים והארגונים משלמים על שירותי הענן במודל ה-SaaS ("תוכנה כשירות"), וחלק קטן על פי מודל IaaS ("תשתית כשירות"), או PaaS ("פלטפורמה כשירות").
  • שירותי הענן מתאימים יותר לסביבה המורכבת והתחרותית, שנוצרה בכל תחום. חברות מבוססות שירותי ענן זוכות להתפתחות עסקית מהירה יותר ולהשגת נתחי שוק במהירות גדולה יותר.

אפשר להוסיף לזה עוד פרמטר מאוד חשוב: כולם (ממש כולם, מהבכירים ביותר ועד הזוטרים ביותר), עברו להשתמש בסמארטפונים ו\או בטאבלטים, מסופונים, מחשבים ניידים, Smart Watches, וכיו"ב, באופן קבע ובהיקף נרחב משעות היממה. רבים עברו לשימוש בכלים חברתיים בחיי היום יום שלהם. למשל, שימוש ב-Uber או בכלים מתחרים כדי להתנייד, או ב-Airbnb כדי להזמין מקום לינה, או השתמשו באמזון או eBay כדי לקנות מוצרים ומתנות. כיום הלהיט בארה"ב ואף זה הגיע לישראל: Scooters (קורקינטים ממוחשבים).

כמעט כל המוצרים והשירותים, שאנו משתמשים בהם כיום בחיי היום יום, במיוחד באמצעות הסמארטפון שלנו, מבוססים של תשתיות ענן ושירותי ענן, בצורה הכי שקופה שיש. בנוסף, השימוש בהם קל, מהיר, עם חוויית שימוש טובה ואף ממכרת. לכן, זה הוריד את החשש משימוש בשירותי ענן ותשתיות ענן גם במקום העבודה.

 

  1. איזה סוג של שירותי ענן עלי לבחור?

על פי הסקר, 42% מהעסקים והארגונים בוחרים בפתרון של שירותי ענן היברידי, 12% בוחרים בפתרון של Multi-Cloud (כמה עננים במקביל, בעיקר לצרכי שרידות ופיזור סיכונים), 30% בוחרים גם בענן היברידי וגם Multi-Cloud. השאר (15%) בוחרים בענן פרטי או ענן ציבורי.

כלומר: השאלה, שנשאלה במשך שנים בעבר, האם לבחור בענן פרטי או ענן ציבורי – נעלמת. הענן ההיברידי ו\או ה-Multi-Cloud, זו הבחירה המועדפת של עסקים וארגונים כבר כיום. בעתיד, זו תהיה הבחירה הכמעט יחידה.

כשנשאלו מנהלים למה הם בוחרים ב-Multi-Cloud הם ענו כך:

  • 59% השיבו, שהוא מגדיל להם את האופציות ויכולת הבחירה. כלומר: העסקים והארגונים לא רוצים להיות במצב שלVendor Lock – "נעילת לקוח" (או "חתונה קתולית"), אצל ספק שירותי ענן אחד.
  • 40% ציינו, שהוא מאפשר להם את היכולת להתאוששות מאסון (DR), גיבוי בענן ו"המשכיות עסקית" במהירות ובקלות גדולה יותר.
  • 38% ציינו, שהוא מגדיל להם את הגמישות העסקית ומאפשר להם לפזר ביעילות את העומסים העסקיים בין כמה עננים.

 

  1. מה קורה בתחום המעבר לשירותי ענן בישראל?

גם בישראל, כל עסק, בעת שהוא מעוניין לבחור בפתרונות של תשתיות ושירותי תקשורת, מחשוב וטלפוניה המתאימות לצרכיו, עומד בפני השאלה: במה לבחור?

המעבר של השוק העסקי והארגוני לשירותי ענן מוביל את השוק למעבר לשיטה של בחירת שירותי מחשוב ותקשורת במקום אחד, בדפדפן מתוך פורטל רכישות עסקי, בדיוק כמו שאנשים פרטיים רוכשים בחנויות מקוונות באינטרנט. זו כיום הגישה המומלצת לבחור ספק תשתיות תקשורת מחשבים – אינטגרטור, שיספק את כלל שירותי תשתיות התקשורת לעסק במעטפת שירות אחת, שרובה תנוהל בענן של ספק השירות.

כיום, המגמה השלטת בעולם וגם בישראל והתובנות מאחוריה: הגדלת מספר אנשי הפיתוח בחברות האינטגרציה וספקי התשתיות, עבודה בתצורה של מחשוב ענן ורצוי מחשוב ענן מנוהל, הרחקת המערכות מחצר הלקוח הארגוני וחלוקה שונה של תקציבי ה-IT.

מכאן, שעולמות הענן והשירותים הולכים יחדיו והם הדוחפים עסקים וארגונים להתחיל במסע הדיגיטלי (שמשמעו: טרנספורמציה דיגיטלית כדי להפוך את כל התהליכים לדיגיטליים, ובכלל זה גם את השיחות הקוליות). העולם הולך לענן כי הוא מוריד עלויות, מגדיל את רמת השירות, תוך מתן "חווית שירות", ומייתר מאנשי ה-IT את הצורך להיות טרודים בשאלות האם השרת עובד ומתי צריך לעדכן גרסה לתוכנה ואיך ומתי מגבים את הנתונים. המעבר הזה גם מספק מענה למציאות בה העובדים והמנהלים של היום ומחר מעדיפים לעבוד בכלים ניידים (מחשב נייד, טאבלט, מסופון, או סמארטפון).

כרגע יש בישראל כמה ספקים גדולים, שכבר מספקים באופן חלקי "שירותים מאוחדים" (תקשורת, מחשוב וטלפוניה, תחת מעטפת ניהול ושליטה אחת ובחשבון אחד), בפורטל שירותים מנוהלים בענן ובכללם אפשר למנות את: בינת עסקים, טריפל סי, בזק בינלאומי, MedOne, פרטנר, טלדור, ווי-אנקור, IBM, מטריקס, נס, מלם-תים, One1 ועוד.

הספקים בעלי "פורטל" מקוון מלא לניהול כל שירותי ופלטפורמות הענן מדפדפן בגישה מקיפה של "שירותי ענן מנוהלים", הם כיום: בינת עסקים, טריפל סי ובזק בינלאומי. בקרוב מאוד יצטרף אליהם ענן מקומי נוסף, עם שירותי ענן מנוהלים, הכוללים ממש הכל, עם פלטפורמה של ALE (אלקטל-לוסנט-ארגונים) בשם Rainbow Cloud.

זאת, מעבר לכך, שכל ספקי שירותי הענן הגדולים בעולם (דוגמת אמזון-AWS, גוגל-Cloud, Alibaba Cloud, מיקרוסופט-Azure ועוד), מספקים שירותים כאלה בהיקפים מאוד נרחבים וזוכים להצלחה מאוד יפה גם בישראל.

 

יחד עם זאת, עסקים רבים בישראל (במיוחד בתחום ה-SMB \ SME, שאין להם סניפים ברחבי העולם), מעדיפים ספק שירותי עננים הממוקמים ב-Data centers בישראל ומעדיפים לקבל שירותי תמיכה ואינטגרציה מספק מקומי המדבר עברית ומכיר את הרגולציות המקומיות ותנאי השוק המקומי, ומעוניינים, שהמידע העסקי הרגיש יישאר בישראל ולא יתפזר לו ב-Data Centers ברחבי העולם. 

 

מטרת הגישה של "שירותים מנוהלים בענן" היא, שספק השירותים לוקח אחריות מלאה על כלל התשתיות ושירותי ה-ICT של העסק, תוך ניהול פרואקטיבי של כל המערכות הטכנולוגיות של העסק. כך, העסק יכול להתמקד בפעילות הליבה העסקית שלו בלי להתעסק בנושאי ה-ICT. הגישה היא: One Stop Shop לכל צרכי העסק, והלקוחות העסקיים יכולים לבחור בפורטל שירותי הענן של הספק את כל השירותים והפלטפורמות, שהם זקוקים להם, לכל צורך. כך, ניתן לאפשר לכל לקוח להתמקד בליבת העשייה שלו ולייצר לו שקט בעולם הטכנולוגי והשירותים.

כיום, השירותים המבוקשים ביותר ע"י עסקים וארגונים קטנים עד בינוניים בפתרונות של שירותי ענן מנוהלים בישראל, הם שירותי מיקרוסופט (ובמרכזם שירותי אופיס 365), ושירותי אבטחה וסייבר.

תחום נוסף, שמקבל תאוצה בשנה האחרונה: UCaaS – "תקשורת אחודה כשירות". המשמעות: חיבור כל מכשירי הקצה בכל הפלטפורמות ובכל ערוצי התקשורת במעטפת אחת. כך, כל מכשיר קצה יכול לגשת מכל מקום ומעל לכל רשת לאפליקציות העסקיות (הנמצאות בענן).

ברשימת השירותים המנוהלים בענן אצל הספקים הישראליים אפשר למצוא הכל: גיבוי בענן, התאוששות מאסון, המשכיות עסקית, אחסון בענן, מכונות וירטואליות, שירותי דואר בענן, שירותי וידיאו ואודיו לרבות שיחות ועידה בענן, מצלמות אבטחה בענן, שירותי טלפוניה, שירותי מוקדי שירות, תפעול מוקדי שירות ותמיכה, שירותי עבודה קבוצתית, שירותי פקס בענן, שירותי הקלטת שיחות בענן, מגוון עצום של שירותי אבטחת מידע והגנת סייבר (הרבה שירותים שונים), שירותי רשתות אלחוט, שירותי פורטלים, שירותי דומיינים, שירותים לעובדים ניידים, שירותי IoT, שירותי CDN ועוד.

 

ספק שירותי מחשוב ענן לעסקים

 

שורה תחתונה בתחום בחירת פתרונות שירותי מחשוב ענן לעסקים:

השוק נמצא כיום בתזזית ובתחרות חריפה והכוח עבר לידי הצרכנים. בגלל שהכוח מצוי כיום בידי הלקוחות, אין להתפתות למבצעי שיווק מטעים, מבצעים, שבהם מוכרים סחורה ישנה בעטיפה חדשה ללקוחות העסקיים, תוך ניצול העובדה, שאין לרוב הלקוחות העסקיים את הידע המתאים להבחין, שמוכרים להם "סחורה ישנה" ואף יקרה, שפג תוקפה מזמן, דוגמת VPS (שזה פתרון של הדור שקדם לענן ולא ניתן לשדרג אותו למחשוב ענן).

מומלץ וחובה לבקש מספק תקשורת והמחשבים המנוהלים בענן, הסכם רמת שירות – SLA, במיוחד אם יש תלות בספק אחד המספק את כל השירותים במעטפת שירות אחת לעסק.

יודגש, שהצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים לצרכים של חנות רהיטים, רשת מרכולים, רשות מקומית, חברת הייטק, משרד מומחי ביטוח ופיננסים, או של משרד רואי חשבון.

 

לכן נשאלות כאן השאלות:

  • מה הבעיה הגדולה ביותר הקיימת בעסק שלך, שאתה מאמין, שתוכל לפתור בבחירת פתרון של שירותי מחשוב בענן?
  •  אם אתה כבר משתמש בשירותי מחשוב בענן – ממה אתה לא מרוצה מהשירותים הללו? שתף אותנו.
  •  איך אתה חושב, שאני יכול לעזור לך לחסוך בהוצאות ולהתייעל ע"י שימוש בפתרון של שירותי מחשוב בענן, בחבילה אחת משולבת המתאימה לצרכיך ולתקציבך?

D

 Which Cloud Service Should You Use?

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים