מרכזיות סיסקו | Cisco – סקירה טכנית לעסקים

מרכזיות סיסקו  | Cisco – סקירה טכנית לעסקים

 

מנהלים רבים ניצבים בפני דילמה: איזו מרכזיה לרכוש לעסק? שחקן בולט בשוק הוא חברת סיסקו  Cisco.

השאלה הנותרת: איך בוחרים בפתרון המתאים לצרכי העסק?

 

כיום, אין כל טעם לרכוש, להתקין או לתחזק מרכזיות אנלוגיות או לחלופין מרכזיות היברידיות (מרכזיות אנלוגיות, שהוסיפו להן קישור IP). די ברור, שמדובר בהוצאה כספית, שניתן לחסוך בה, שמכבידה על העסק בתפעול השוטף שלו. המרכזיה האנלוגית מספקת רמת שירות נמוכה ובסיסית בלבד לעסק. במציאות בה רבים מסתובבים עם סמארטפונים והעובדים מצפים לעבוד בכלים מודרניים וממוחשבים, הדרך הנכונה היא לשלב מרכזיות IP במערך המחשוב בעסק. סיסקו היא ספק מוביל בשוק הישראלי (יחד עם מרכזיות קורל של תדיראן טלקום ומרכזיות פנסוניק) למרכזיות IP. 

יודגש, שאין הבדלים משמעותיים בין המרכזיות של סיסקו, אוויה, פנסוניק, אלקטל-לוסנט, סימנס, LG ותדיראן טלקום. תדיראן טלקום היא מובילת שוק (מעל 50% מהשוק) בעיקר בגלל יכולת תמיכה ושירות טובה, בשילוב מחירים סבירים ואמינות. אולם, בשוק המרכזיות הקטנות (למגזר ה- SMB) שולטת פנסוניק . מי שמחפש רק את המחיר הזול ביותר, ימצא אותו במרכזיות אסטריסק (קוד פתוח בתקשורת), במרכזיות בענן או במרכזיות של פנסוניק. מי שמחפש מרכזיה יוקרתית התואמת באופן הדוק לשאר מוצרי הרשת והתקשורת שלו, עם רמת שרידות ורמת אבטחה מעט טובה יותר, פתרונות הבאים מספק אחד "קצה לקצה" (סיסקוCISCO | , או לחלופין אוויה | AVAYA– נורטל), ייטה אולי לקחת מרכזיה מסיסקו או מאוויה. 

יודגש, שהמוצרים של סיסקו לעיתים קרובות יקרים יותר מהמתחרים. הטענה היא, שהמחיר הגבוה יותר של מוצרי סיסקו נובע מאיכות גבוהה יותר של הפתרונות מבית סיסקו. 

מרכזיות סיסקו – סקירה כללית

כיום, קו מוצרי סיסקו נתמך ע"י כל האינטגרטורים הגדולים לטלפוניה ארגונית ועסקית, ובראשם בזק בינלאומי. היתרון הגדול של מוצרי הטלפוניה של סיסקו הוא, שהם מספקים "פתרון כולל", שמאפשר לכל עסק ולכל ארגון לבחור את מרכיבי הפתרון הנדרשים לו. 

הפתרון המוביל של סיסקו קרוי Call Manager. המדובר במרכזיה המתאימה לכל סוג עסק, ‏מעסק קטן עם 10 ‏משתמשים ועד עסקים גדולים עם 30,000 ‏משתמשים למרכזיה אחת. ‏על ‏מנת להציע שרידות גבוהה, ‏ניתן לחבר מספר מרכזיות וליצור קבוצה. ‏בנוסף, ‏נתבי סיסקו התומכים ב- Voice ‏כוללים גם חלק מתוכנת המרכזיה, ‏כדי להציע שרידות ברמת כל סניף, ‏במידה וסניף זה נתמך על ידי ה- Call Manager ‏במשרדים הראשיים. 

כל הפתרונות של סיסקו כוללים בתוכם יכולת של Converged Networks ("רשת ממוזגת") המכונה גם UC (ר"ת: Unified Communications), שיש בה כל המרכיבים של עבודה קבוצתית ותקשורת מתקדמת (לרבות "נוכחות", מסרים מיידים, קישור לכלי עבודה ארגוניים ובראשם האאוטלוק, התממשקות עם יישומים חיצוניים לשיפור ניהול הידע הפנימי של הארגון, כגון: Microsoft CRM, Salesforce.com ועוד). לסיסקו שפע של פתרונות נלווים המתממשקים למרכזיה הארגונית בצורה שקופה, החל מ- WebEx לעבודה קבוצתית ורשת חברתית בארגון, דרך מערכות מחשוב מאוחד – Cisco UCS, נתבי אלחוט, מצלמות רשת ואבטחה מסוגים שונים וכלה במוצרי Telepresence לשיחות ועידה בווידיאו של מנהלים ובעלי תפקידים המוצגים על מסכי ענק. 

כל הפתרונות של סיסקו מבוססים על פרוטוקול ה- SIP. אולם, שימוש במוצרים, שאינם של סיסקו (למשל טלפוני הקצה), יוביל לבעיות של חוסר תאימות ואי יכולת לנצל את כל היכולות שיש במרכזיה של סיסקו.  

יש בשוק דגמים נוספים של מרכזיות סיסקו, למשל Cisco UC-500. מרכזיית UC-500 היא מערכת תקשורת מאוחדת מלאה (UC), שפיתחה חברת סיסקו במיוחד עבור לקוחות עסקיים קטנים ובינוניים (SMB). המערכת מאחדת שירותי טלפוניית IP, וידאו, ניידות, שירותי מסרים מאוחדים (Unified Messaging), קישוריות לרשת הפנימית והחיצונית (WAN, LAN) אבטחת מידע (Firewall, VPN) ורשת אלחוטית מאובטחת (Wireless LAN). כל הרישיונות כלולים כחלק אינטגראלי מהמוצר ללא עלויות חבויות של רישיונות עבור טלפונים, מנויים, תא קולי, ממשקים או שירותים אחרים. למרות התחכום הרב של המערכת, השימוש בה פשוט ומתבצע באמצעות ממשק WEB גרפי וקל לתפעול. המרכזיה מבוססת על תוכנת Communications Manager Express ותומכת בשירותי טלפוניה מתקדמים, החל מהעברת שיחה וחניית שיחה, ועד שיחות ועידה, Click to Dial מתוך אפליקציות. ניתן להתקין אותה עם 8, 16, 32 או 48 שלוחות IP, לצד 4 חיבורים מובנים לטלפונים אנלוגיים או פקסים. 

הערה חשובה:

לכל המוצרים הללו יש סדרה שלמה של מוצרים נלווים, שנרכשים בנפרד ובראשם טלפוני IP, תוכנות נלוות ושירותי ערך מוסף רבים. יש לבדוק היטב טרם הרכישה אילו יכולות נכללות בחבילה של רכישת המרכזיה ואילו נדרשות ברכישה נפרדת ואו רישיונות נפרדים. 

סיסקו מעל ל- 20 דגמי טלפוני IP וניתן לבחור את המכשיר בהתאם לתכונותיו, מחירו והתאמה לצרכים של המחזיק בטלפון. 

הסדרה החדשה ביותר של טלפוני סיסקו קרויה Cisco SPA 300 וכוללת  סדרת טלפונים אמינים (יחסית), קלים לשימוש במחיר נוח (יחסית), עם מגוון רחב של טלפוני IP בסיסיים הנתמכים על ידי: ,Cisco Unified Communications 500 Series, Cisco SPA9000 Voice System ומערכות טלפוניית IP מתארחות. 

יתרונות וחסרונות למרכזיית סיסקו | CISCO:

א. מרכזיות סיסקו – יתרונות:

 1. מערכות טלפוניה עם ניסיון מוכח רב שנים בשוק עם רמת אמינות גבוהה.

 2. עבודה מול חברת אינטגרציה גדולה המייצגת את סיסקו, שמשלבת ומטמיעה מערכות מתקדמות לתקשורת קול ונתונים באתרי לקוחות עסקיים מזה שנים רבות.

 3. מגוון רחב של טלפונים, שנותנים מענה אופטימלי לבעלי התפקידים השונים בכל עסק ולכל צורך.

 4. שורה ארוכה של יישומים ומערכות נלוות למרכזיה. כך שהלקוח יכול לקבל מענה מלא לצרכיו במקום אחד.

 ב.  מרכזיות סיסקו – חסרונות:

 1. "חתונה קתולית" עם חברה אחת, מה שמוביל לעלויות רכישה, תחזוקה, תמיכה, שדרוג וכיו"ב גבוהות ללא כל פרופורציה מול פתרונות מתחרים.

 2. יש בשוק פתרונות מתחרים (בעיקרם בענן) זולים וטובים.

 3. הלקוח אינו יכול להפסיק את השירות כרצונו (כבול לתקופת ההסכם), אינו יכול לשדרג בעצמו או לשנות בעצמו את הגדרות המרכזיה ואינו יכול לעבור לספק אחר עקב כבילה לטכנולוגיה קניינית.

 4. יש עלויות והתעסקות מתמדת ברכישת ציוד וחלפים ואחזקתם, הקצאת מקום (שטח רצפה), הוצאות חשמל ומיזוג, תמיכה טכנית, הדרכת עובדים, וכיו"ב.

 5. הלקוח משלם גם על אופציות הקיימות במרכזיה ובפורטים, שאין הוא עושה בהם שימוש בכלל וגם לא ייעשה בהם שימוש בעתיד (מקבל את המרכזיה As-Is).     

 

עלויות מרכזיות סיסקו | CISCO

העלויות של המרכזיות תלויות בצרכים של העסק, בתצורה המוזמנת על ידו ובהיקף מכשירי הקצה ושירותי הערך המוסף המוזמן. המחירים יכולים לנוע בין 3,000 ₪ (פלוס מע"מ) למרכזיות הקטנות ועד מאות אלפי שקלים למרכזיות הגדולות. המרכזיה הזולה ביותר של סיסקו היא דגם SPA8800 בכ- 2,000 ₪ ללא מע"מ ל- 4 שלוחות חוץ ופנים. טלפוני IP יעלו מ- 500 ₪ ומעלה ליחידה (טלפונים עם מסך צבעוני יעלו אלפי ₪ כל יחידה). עלויות התקנה, תחזוקה וביטוח תלויות בהיקף וברמת השירות והתחזוקה הנרכשים מהאינטגרטור, ויכולים לנוע בין אלפי עד עשרות אלפי ₪ לשנה. מרכזיות משומשות או מעודפים יכולות לעלות בין חצי עד רבע ממרכזיה חדשה. כמובן, על מי שמחובר ב- PRI לרכוש כרטיסי PRI (במחירים של מאות ועד אלפי ₪, תלוי במספר הפורטים), ונוספות כאן עלויות קווי ה- PRI המשולמות לבזק, או לספק תקשורת מתחרה, במחיר של עשרות עד מאות ₪ לחודש, תלוי במספר הפורטים. למי שמחובר ב- SIP יש עלויות של הפס הרחב, חיבורי ה- SIP ורישיונות ל- SIP בהיקף של מאות עד אלפי ₪ לשנה, תלוי בהיקף הפורטים.

 

טיפ:

במצב בו העסק מתלבט בין פתרון מרכזיה מקומית מבית סיסקו לבין IP-Centrex ב- Outsourcing או שירותי ענן, הדרך הטובה ביותר היא להתנסות. מומלץ לבחור כמה שלוחות (בין בעסק עצמו ובין בשלוחות מרוחקות, למשל בסניף מרוחק) ולחבר אותן באחת מהאפשרויות לתקופת זמן מוגבלת (לכל היותר לחצי שנה), ואחר כך להחליף את המערכת למערכת המתחרה. האמרה: "אין חכם כבעל ניסיון" בהחלט מתאימה כאן, והמשוב של המשתמשים עצמם בטלפוניה הוא המדד הטוב ביותר להערכת הצלחתה. חשוב להבטיח, שטלפוניית הקצה שבידי המשתמשים תהיה עם תפריטים בעברית וקלה לתפעול, מה שיכול להטות את התוצאה באופן מובהק. זאת, כי משתמשי הקצה אינם מבינים ואינם יכולים להבחין בין הקשיים שמקורם בטלפוניית קצה לא מתאימה לבין הקשיים שמקורם במרכזיה לא מתאימה לצרכיהם.  

 פתרונות המרכזיה של סיסקו – סכום המלצות

התגברות התחרות בין חברות התקשורת פתחה בפני הלקוחות העסקיים והארגוניים מגוון רחב של הזדמנויות לחסוך ולהפעיל שירותים חדשים לפי צרכיהם ולבחור במגוון רחב של פתרונות. בבחירת המרכזיה לעסק יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של העסק. מומלץ לבחון את החלופות השונות הקיימות כיום, שהן רבות, ולקבל החלטה, שמבוססת על ניתוח צרכים מול החלופות הקיימות בשוק.

 

אנו, בכל מקרה, עומדים לרשותכם לסייע בבחינת החלופות השונות והצגת יתרונות וחסרונות של כל חלופה, על מנת שתבחרו בחלופה האופטימלית מבחינתכם. מומלץ למצות את אפשרויות החיסכון בהוצאות התקשורת הטמונות בשירותים ובספקים החדשים, מה שיכול להוות יתרון כלכלי משמעותי בשוק לכל עסק וארגון. אין כל סיבה לא לבצע תיחור בין הספקים כבר כעת, בליווי המקצועי המתאים. השוק רווי מתחרים והכוח אמור להיות בידי הלקוח.

 

 נמאס לך לחפש מרכזיית טלפון לעסק? – לחץ כאן וקבל ייעוץ ובונוס חינם. 

 לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

 

What's New with Cisco Unified Communications?

 

 

Telephony integration on Cisco TelePresence EX Series Systems

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים