חיסכון בהוצאות התקשורת – משימה אפשרית לעסקים

Telecom Experts מציעה שירות מקצועי לחיסכון בהוצאות התקשורת, שיפחית לכל עסק את התשלומים בסעיף הכי כבד והבלתי מובן בהוצאותיו.

בעקבות פעילות של משרד התקשורת, שוקי הסלולר, האינטרנט והטלפוניה הקווית משנים את הכללים שעל פיהם הם פעלו עד כה. זאת, יחד עם כניסתם של מפעילי תקשורת נוספים, ואפשרויות חדשות ומגוונות. חשבון תקשורת פשוט ובמחירים סבירים הופך מחלום למציאות. החיסכון האפשרי אינו נוגע רק ללקוחות הפרטיים. המהפכה הזו מסייעת למגזר העסקים הקטנים והבינוניים, שהם כיום "הפרה החולבת" של ספקי התקשורת. שרשרת הערך בתקשורת כוללת ספקים רבים: ספקי ציוד התקשורת והמחשוב, ספקי שירותי תחזוקה, אינטגרטורים וספקי שירות שונים. כולם "רוכבים" על גבם וכספם של הלקוחות העסקיים הקטנים והבינוניים. הגיע העת לשים לזה סוף!

תופעת "הלם החשבונית החודשית" אמורה להגיע לקיצה. היות ומרבית הכנסותינו מגיעה מייעוץ בעיקר לעסקים הגדולים במשק, החלטנו ברוח התקופה לפנות ולסייע לעסקים הקטנים והבינוניים לחסוך גם הם בהוצאות התקשורת של העסק, כאשר חלק ניכר מהשירותים המוצעים למגזר זה ניתן בחינם ללא חיוב או התחייבות, כולל ייעוץ טלפוני מרחוק. אנו מציעים להכין רשימת דרישות לעסקים בחינם, שיביא לעסק חסכון משמעותי מובטח, כולל מפרט טכני מיוחד, במסגרת מבצע ההשקה מיוחד עבור 100 הנרשמים הראשונים.

אנו בחברת Telecom Experts ננהל עבור העסק ובשמו את מהלכי התמחור מול חברות התקשורת. ההפרשים בעלויות בין הספקים השונים יכולים להגיע לכדי מאות ואלפי ₪ לחודש. נבחן ביחד עם העסק את החלופה הטובה ביותר עבורו, ונמנע את הטעויות הנפוצות, שנעשות בחתימה על הסכמי תקשורת מכל סוג, כאשר מבצעים הסכמים אלו ללא לווי צמוד של מומחים לתחום החיסכון בהוצאות התקשורת. נשפר משמעותית כל הצעה שקיבל העסק עד היום, בהתאם לשימוש של העסק וצרכיו.

חיסכון בהוצאות התקשורת

איך לחסוך בהוצאות התקשורת והמחשוב לעסק?

כדי להשיג חיסכון בהוצאות התקשורת ישנם כמה דברים שאפשר לעשות:

– לבדוק את החבילה שלך ולוודא שהיא מתאימה לצרכים שלך. אם אתה משתמש במעט מהחבילה שלך, ייתכן שאתה יכול לעבור לחבילה זולה יותר.

– לוודא שאתה משלם על השירותים הנכונים. אם אתה משלם על שירותים שאתה לא משתמש בהן, אתה יכול לחסוך כסף על ידי ביטול השירותים הללו.

– לוודא שאתה משלם על המחיר הנכון. אתה יכול לחפש מבצעים או לבדוק את המחירים של החברות השונות.

– מעבר לפתרון המבוסס על הוצאת שירותי המחשוב לספק חיצוני Outsourcing.

– כל או חלק משירותי המחשוב מומלץ להוציא לשירותי ענן (בין פנימי, חיצוני, או היברידי) ומתוחזקים ע"י ספק חיצוני.

הטעויות הנפוצות בניהול הוצאות התקשורת לעסקים

ניתן לסכם את הטעויות בתחום זה ב- 10 נקודות מרכזיות:

1. התעלמות מהמצב. יש מנהלים הסבורים, שפשוט "אין מה לעשות". להערכתם, מהפכת סלולר תחלוף, המחירים יעלו, ואין מה להתרגש מהמבצעים הקיימים בשוק. זו גישת "בת היענה", שהיא חסרת כל בסיס. מהפכה הסלולר היא כאן אתנו עוד מעט שנה ותהיה אתנו לשנים רבות קדימה. לא ברור, למה בעלי עסקים בוחרים לזרוק את כספם בתחום התקשורת, במקום לנצל אותו כדי לקדם את העסק שלהם.

2. ניהול מו"מ לחיסכון בהוצאות התקשורת לא מקצועי מול חברות התקשורת. יש מנהלים שחושבים, שהם "יודעים הכול" ומנהלים מו"מ לא מקצועי מול חברות התקשורת. מנהלי המכירות של חברות התקשורת הם אנשי שיווק מנוסים ויודעים "למכור קרח לאסקימוסים". רבים נופלים בפח של הבטחות לא ממומשות ו"חתונות קתוליות", בגלל היעדר מידע מספק כדי לנהל מו"מ אפקטיבי ונכון מול חברות התקשורת.

3. בחירת חברת יעוץ לא מתאימה: כזו שטוענת שהיא מתמחה בחיסכון בתקשורת, חשמל, ארנונה ומים, שילוח בינלאומי, דלק וכיו"ב. ברור, שחברה כזו מורכבת מאנשים לא מקצוענים. לא ניתן להתמקצע בחיסכון בכל סוגי ההוצאות של העסק, בו זמנית. אלו שווקים אחרים לגמרי, שמתנהגים אחרת ובכללים אחרים.

4. החלטה לפצל התקשרויות למספר ספקים שונים. זו טעות קלאסית של ניהול מו"מ בעולם התקשורת, ובמיוחד בתקשורת עסקית. העלויות של כמה ספקים במקביל עולות לעין שיעור על העלויות של ספק אחד המספק כמה שירותים במקביל.

5. חתימה על חוזים שיש בהם התקשרות ארוכת טווח עם קנסות יציאה. גם זו טעות קלאסית, שמנהלים רבים נופלים בה. איש השיווק המכירות של ספק התקשורת מציע הנחות הטבות אמיתיות או מדומות, תמורת חתימה ארוכת טווח (מעל לשנה), שיש בה קנסות יציאה. כל הניתוחים, שהוצגו במהלך השנים, מוכחים חד משמעית, שזו הדרך הבטוחה ביותר להפסיד כסף ולהיות כבול לספק אחד שלא לצורך, בלי יכולת לשפר את תנאי ההתקשרות כתוצאה משינויים שיש בשוק.

6. אי בדיקת קיום ההסכם הסלולרי כדי לבחון האם ספק התקשורת מחייב את העסק שלא לפי תנאי ההסכם. הפער בין ביצוע ההסכם לבין ההסכם עצמו יכול להעלות לעסק הון עתק. לרוב, אין לעסקים את המשאבים, הזמן או היכולת לבדוק חשבונות תקשורת מורכבים. מנהלים מניחים, שהספק מחייב אותם "לפי החוזה". המציאות מראה, שאין דבר כזה. כל חשבון סלולרי יש לבדוק "בשבע עיניים". במחקרים שנערכו ע"י Telecom Experts, חברה המתמחה בחיסכון בהוצאות התקשורת בעיקר ללקוחות עסקיים, נמצא כי בין 7% ל – 12% בממוצע מהוצאות שירותי התקשורת מקורן בטעויות חיוב של ספקי התקשורת.

7. אי-עמידה על החזר מידי של גביית יתר. חוקי הצרכנות, הגם שאינם חלים על עסקים גדולים, מחייבים את ספק התקשורת להחזיר חיובי יתר במהירות מרבית המוגדרת בחוק ובתקנות. ספק תקשורת, שרואה שהלקוח העסקי אינו עומד על החזרים מיידים על גביה עודפת, משתהה בהחזר וממציא תירוצים לעיכוב בהחזרים. אין כל סיבה שהעסק יהיה "בנק הלוואה וחיסכון" של ספק התקשורת.

8. אי-דרישה של הסכם רמת שירות – SLA מספק התקשורת. חוזה התקשורת הוא לא כביש חד-סטרי. הוא חייב להיות כביש דו-סטרי. או בצורה יותר ברורה: מה הפיצוי זיכוי, שספק התקשורת יפצה בו את הלקוח אם הוא אינו עומד ברמת השירות המוסכמת. עסקים רבים אינם מודעים לכך, שגם על עניין ה- SLA עליהם לנהל מו"מ מול ספק התקשורת ולא להסתפק בחוזה הסטנדרטי הנשלח אליהם מהספק.

 9. התעלמות מהאותיות הקטנות. סעיפי "האותיות הקטנות" בחוזי התקשורת הם מקור הרווח העיקרי של חברות התקשורת. הם כוללים אין סוף סעיפים: החל מעלויות שירותי הסלולר בעת השהייה בחו"ל, מחירי שירותי ערך מוסף למיניהם, עלויות של מכשירים לא פעילים, עלויות של תחזוקה וביטוח, עלויות שדרוגים, עלויות אביזרים למיניהם, מינימום שימוש לקבלת זיכויים, עלויות מעבר בין מסלולים בתוך תקופת ההסכם, עליות חריגות על "חריגה מהמכסות", עדכוני מחירים חד צדדיים בתוך תקופת ההסכם ועוד.

10. התעלמות משירותים חיוניים הנדרשים לעסק, למשל: חיוג לחו"ל או מחו"ל, שירותים פנים רשתיים (VPN) ועוד. חלק מחברות הסלולר מספקות שירותי חיוג לחו"ל ושירותי VPN  במחיר אפסי או ממש ללא תוספת עלות. מנהל, שאינו מכליל את תחום החיוג לחו"ל או כל שירות תקשורתי אחר בתוך ההסכם, ישלם על כך בהמשך הדרך ביוקר (תרתי משמע).

10 טיפים מעשיים לחיסכון בהוצאות התקשורת

1. בחר בחבילת תקשורת מתאימה: כשאתה בוחר חבילת טלפון נייד או חבילת אינטרנט לבית, ודא שהיא מתאימה לצרכים שלך. תבדוק אם תוכל לצמצם את הכמות של הדקות הטלפון או הגלישה, ולחסוך כסף.

2. השווה מחירים: תמיד שווה להשוות את מחירי החבילות והמבצעים השונים של חברות התקשורת. ייתכן ויהיו הטבות והנחות שאתה יכול להשיג בחברה אחרת.

3. חיבור ל-WiFi: במידה ויש לך חיבור WiFi במקום המגורים או בעבודה, השתמש בו ככל האפשר כדי לחסוך בנתונים הניידים של הטלפון הנייד או הטאבלט.

4. ביטול חבילות לא נחוצות: בדוק את כל החבילות והמוסיפים שיש לך (כמו חבילת טלפון בינלאומית), ודעת האם יש לך באמת צורך בהן. ייתכן ויהיה ניתן לחסוך מאות שקלים בשנה בביטולן.

5. השתמש באפליקציות חינמיות: השתמש באפליקציות חינמיות לשיחות והודעות, כמו WhatsApp או Messenger, כדי לחסוך בשיחות והודעות סלולריות.

6. ניהול נתונים: תתבונן בנתונים הניידים שלך ונסה להקטינם באופן שימושי. ניתן להתקין אפליקציות לניהול נתונים שתזכה למודעות אם אתה מתקרב למגבלת הנתונים שלך.

7. בחירת חברת תקשורת זולה: אם ניתן, מתן לך לשוק את החברות השונות שמציעות שירותי תקשורת. ייתכן ותמצא חברה שמציעה תמיכה מעולה במחירים הזולים.

8. שלם על בסיס חודשי: המנע מהתחייבות להתקשרות למספר שנים או תשלום מראש לשנה. במקום זאת, בחר לשלם כל חודש ללא התחייבות.

9. נצל את היתרונות של חבילת קיימת: בדוק האם החבילה הקיימת שלך כוללת הטבות כמו חיבור לשירות חינמי, אפשרויות לשיחות בינלאומיות או הטבות אחרות שבטח פספסת.

10. תיעוד ופרסומים דיגיטליים: השתמש בשירותים דיגיטליים חינמיים, מבצעי סוף שנה או מבצעים מיוחדים.

אודות Telecom Experts

Telecom Experts הוקמה במטרה לסייע לעסקים להשיג חיסכון בהוצאות התקשורת, שאין באפשרותם להעסיק מומחים בתחומי התקשורת והמחשוב כעובדים שכירים בחברה, בהתייעלות ושדרוג מערכי התקשורת והמחשוב תוך חיסכון בהוצאות, ובכך לסייע בצמצום הוצאות מיותרות ולהביא לגדילה, צמיחה והשגת יעדי העסק. השליטה בהוצאות התקשורת והמחשוב אינה משימה קלה או קצרה, והיא דורשת מומחיות וניסיון כמו בכל תחום מקצועי. אנו עובדים עם לקוחות עסקיים רבים בשוק הישראלי, אשר הפנימו את העובדה, שאת הטיפול בתחומי התקשורת והמחשוב כדאי להעביר לטיפולם של מהנדסים מומחים בתחום, לצורך סיוע בקבלת החלטות נכונות. הכול במטרה לשרת את המטרות העסקיות של העסק ולחסוך בהוצאות, כל הזמן.

לקבלת הצעת מחיר עבור חיסכון בהוצאות התקשורת

 

צעד ראשון לחסכון – צור קשר עכשיו!

סניף ת"א:  info@teleco.co.il,

סניף מודיעין:  [email protected]

 

4.4/5 - (7 votes)
חיסכון בהוצאות התקשורת
מעניין? שתפו ברשתות חברתיות
Facebook
Twitter
LinkedIn
אודות המחבר:

מחבר המדריך לפתרונות תקשורת ומחשוב ענן ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים באתרי טלקום אקספרט. מומחה בתחום התקשורת והמחשוב לעסקים מאז שנת 1991. אני מזמין אתכם לעקוב אחרי לקבלת עדכונים וחדשות בעולם התקשורת והמחשוב בפייסבוק | בלינקדאין | וביוטיוב ובמייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם
.npf{display: none !important}
חיוג מהירוואטסאפ