מרכזיות טלפון במיקור חוץ – סקירה טכנית מונחים בסיסיים

מרכזיות טלפון במיקור חוץ (?)

כל מה שרצית לדעת על מיקור חוץ (Outsourcing) של שירותי טלפונייה / מרכזיות טלפון עסקיים וטרם שאלת.

הקדמה

שירותי מרכזייה במיקור חוץ – Outsourcing קיבלו כמה ביטויים במנוחים התקשורתיים, שחלקם די מבלבלים. אנו מצויים בתחילתה של מהפכה, שבסופה לא תהינה יותר מרכזיות בעסקים וארגונים. כל השירותים של התקשורת (אינטרנט, טלפונייה, וידיאוטלוויזיה קישורי Data ו- DRP, מסרים מידיים, עבודה קבוצתית, ועוד) יינתנו במיקור חוץ. אין סיבה שזה לא היה כך.

לכל עסק יש את הייעוד שלו ואת המטרות העסקיות או הארגוניות שלו. רצוי שהוא יתמקד בליבת העסקים שלו, בה יש לו את הידע והמיומנות, ואת הטיפול בתקשורת ישאיר לאלה שהתקשורת היא ליבת העסק שלהם (דהיינו: חברות התקשורת וספקי שירותי תקשורת). שירותי מרכזייה היא התמחות שאינה מחייבת שהעסקים יטפלו בהם בעצמם, ובוודאי שאינה מחייבת שהמרכזייה תהיה באופן פיזי בתוך כתלי העסק, נתונה לטיפול ותחזוקת העסק ועובדיו.

העיקרון של העברת המרכזיות ושאר שירותי התקשורת ל- IP ולווירטואליזציה ויישום מרחוק, נובע מכך, שלספקי התקשורת יש כיום את היכולת לתת ללקוחות העסקיים שירותי טלפוניה פנימיים, חיצוניים, ושירותי ערך מוסף, הכל ממתגי ספק התקשורת מרחוק. יותר אין צורך במתגים ומרכזיות בארגון עצמו. אין צורך באנשי טלפוניה ותחזוקה בתוך הארגון. הכול נמצא על הרשת של הספק ובמרכזיות של הספק. זה תהליך שמוביל למיקור חוץ מלא של שירותי התקשורת המרכזיים של העסקים בישראל (בדומה למה שקורה בעולם).

הפתרון הזה, הן בתחום הטכנולוגי והן בצורת השיווק, מציב מול הלקוח One-Stop-Shop. חברת תקשורת המוכרת לבעל העסק ובעלת המוניטין, מספקת לו את הכול, תחת מעטפת אחת ובנקודת מכירה ושירות אחת, עם חשבון אחד. 

מרכזיות טלפון ip

מרכזיות טלפון במיקור חוץ – מונחים בסיסיים

IP- Centrex: הרמה הבסיסית של מיקור חוץ לשירותי מרכזייה הניתנים על ידי ספק התקשורת. זה מוצר שירותי, שמאפשר ללקוחות לקבל את כל שירותי הטלפוניה, אבל בלי ה"ברזלים" וכאב הראש של טיפול במרכזייה ובשלוחותיה. השירותים מבוססים על פרוטוקול האינטרנט (IP). השירותים יכולים להינתן גם על רשת האינטרנט הציבורית וגם על רשתות פרטיות או סגורות. מדובר בשירותי טלפוניה בלבד, עם הרחבות סביב הטלפוניה (כמו שילוב דוא"ל ושילוב יישומים משרדיים). שירותי IP-Centrex ניתנים בעולם בעיקר על ידי חברות תקשורת הוותיקות כמו גם החדשות, חברות הנס"ר, חברות ISP וחברות אינטגרציה ושירותי תקשורת. כיום, השירות ממוקד בפנייה לעסקים ברמת ה- SoHo עד ה- SMB. בהמשך הדרך תהיה פנייה עם הצעות שירותים לעסקים הגדולים – Enterprises.

Hosted PBX:  זו הרמה הגבוהה של מיקור חוץ לשירותי תקשורת, הניתנים על ידי ספק התקשורת. מדובר בכלל שירותי התקשורת: טלפונייה, מולטימדיה, שיחות ועידה בווידיאו, עבודה קבוצתית, מסרים מידיים ועוד. בניגוד ל- IP-Centrex, שהוא שירות טלפוני בעיקרו, כאן מדובר בשילוב של טלפוניה, מולטימדיה ושלל שירותי ערך מוסף. בניגוד ל- IP-Centrex, השירות יכול להיות ב- Pure IP, או ללא IP (למשל: רק TDM), או בשילוב של העולם הטלפוני הישן עם IP. כשהשירות הוא ב- IP קצה לקצה, נוטים לכנות את השירות כ- Hosted VoIP PBX, או כ- Virtual IP PBX. השירותים יכולים להינתן גם על רשת האינטרנט הציבורית וגם על רשתות פרטיות או סגורות. אם כי מקובל לתת את השירות על גבי רשת פרטית וסגורה (מטעמי אבטחה של השירותים). שירותי Hosted PBX ניתנים בעולם בעיקר על ידי ספקיות התקשורת הגדולות, חברות לשירותי תקשורת במיקור חוץ כמו DRP וקישוריות עסקית, חברות הנס"ר הגדולות, חברות ISP גדולות. כיום השירות ממוקד בפנייה לעסקים היותר גדולים, מרמת ה- SMB עד לרמת ה- Enterprises. בהמשך הדרך תהיה פנייה עם הצעות לשירותים לעסקים ברמת ה- SMB ומטה.

Software PBX: זה אינו מיקור חוץ של שירותי מרכזייה, נא לא להתבלבל. מדובר במרכזייה המצויה בתוך הארגון, המופעלת בתוכנות הרצות על מחשבים או שרתים, עם יכולות VoIP. מרכזיות TDM קיימות יכולות להכיל Software PBX על ידי תוספת כרטיס פנימי מתאים, או חיבור חיצוני למרכזייה של התקן VoIP. במצב כזה המרכזייה מכונה IP-Enable. כאשר המרכזייה היא IP על כל מבואותיה ושלוחותיה, אזי היא נקראת: IP-PBX.

Managed IP PBX: זה מיקור חוץ חלקי של מרכזיית IP. המרכזייה וכל הקשור סביבה מצויה עדיין בתוך עסק, אבל חברה חיצונית מנהלת את המרכזייה מרחוק עבור העסק.

שירות "נתב שיחות חכם" של בזק (IVR Network): שירות Hosted PBX חלקי של בזק, המבוסס על שילוב של TDM ו- IP, המיועד לתחום שיחות נכנסות בלבד, כחלק משירותי מספור לעסקים של בזק: 1900, 1800, 1700 ומספר מקוצר.

VoIP Access Services: זה אינו מיקור חוץ של שירותי מרכזייה, אלא פתרון ביניים של עסקים שרוצים לשמור על המרכזייה הישנה שלהם, אך להתחבר החוצה בצורה זולה יותר, ב- VoIP. ספק התקשורת מאפשר לחבר (דרך מתאם) רשתות טלפונייה VoIP חיצוניות למרכזיות עסקיות ישנות.

CCOD (Contact Center On Demand): שירותי Hosted PBC למרכזי שירות טלפוני גדולים ומרכזי תמיכה גדולים ללקוחות. השירות עצמו יכול להנתן אפילו במדינה חיצונית (למשל: הודו הפכה למרכז מיקור חוץ לשירותי תמיכה טלפונית לעסקים רבים בעולם).

מרכזיות טלפון במיקור חוץ – תחזית

פלח השוק שיצמח חזק ביותר (מנקודת מבט של ההכנסות של הספקים) הוא החלפת מרכזיות TDM למרכזיות IP (IPT: IP Telephony). אחריו יצמחו ה- IP- Centrex וה- Hosted PBX. הסיבה: עדיין עסקים מפחדים להוציא את המרכזייה מתוכם, מתוך אי מתן אמון בספק (למרות שבשירותי המחשוב גברו ארגונים מזמן על הפחד להוציא שירותי מחשוב למיקור חוץ, אפילו בתחומים הרגישים ביותר לליבת העסקים), יש להם ספקות ביחס לאיכות קווי התקשורת ומכלול השירותים האחרים.

סיכום

סקרנו כאן בקצרה את המונחים הבסיסיים השונים של מיקור חוץ לשירותי מרכזיות טלפון לעסקים. מומלץ לכל עסק לבחון חלופה זו למול חלופה של רכש ציוד מרכזיות טלפון עם כל המשמעויות הכרוכות בעלויות השקעה חד פעמית, תחזוקה חודשית ושדרוג/הרחבת המרכזייה בכל מספר שנים. אנו בכל מקרה עומדים לרשותכם לבחינת החלופות השונות בשוק והתאמת הדרישות לצרכים שלכם.

לקבלת הצעת מחיר עבור מרכזיות טלפון במיקור חוץ

 Advantages of Hosted PBX   – מרכזיות טלפון במיקור חוץ

תשובות לשאלות נפוצות

מרכזיה IP בענן היא מערכת טלפוניה מתקדמת שמשתמשת באינטרנט להעברת שיחות ונתונים. היא מאפשרת לעסקים לחסוך בעלויות, להיות גמישים וניידים יותר, ולהנות מתכונות ושירותים רבים. המרכזיה בענן מאוחסנת בשרתים של ספק התקשורת, וניתן לגשת אליה מכל מקום עם חיבור לאינטרנט.

 יש למרכזיה בענן יתרונות רבים, כגון:

– חיסכון בעלויות: אין צורך להשקיע בחומרה יקרה או לשכור צוות IT מיוחדים כדי לנהל ולתחזק את המערכת. הספק דואג לכל התשתיות, העדכונים והתחזוקה, וכתוצאה מכך עלויות מופחתות מראש ותשלומים חודשיים צפויים.

– גמישות ומדרגיות: כאשר עסקים גדלים או משתנים, הם יכולים בקלות להוסיף או להסיר תוספים, משתמשים ותכונות ללא הטרחה של שינויים בתשתית פיזית. מדרגיות זו מבטיחה שעסקים יכולים להתאים את מערכות התקשורת שלהם כדי לענות על הצרכים המתפתחים שלהם, מבלי להיגרם בעלויות משמעותיות או שיבושים.

– גמישות גיאוגרפית: עם מרכזיה בענן, העובדים שלך יכולים לבצע ולקבל שיחות מכל מקום עם חיבור לאינטרנט, מה שמאפשר שיתוף פעולה חלק ושיפור הפרודוקטיביות.

– אינטגרציה עם כלי תקשורת ויישומים אחרים: עסקים יכולים לחבר את מרכזיית הענן שלהם עם מערכת ניהול קשרי לקוחות ,CRM  שירותי דואר אלקטרוני וכלי שיתוף פעולה אחרים, לייעל את תהליכי התקשורת שלהם ולשפר את היעילות הכוללת.

מרכזיה בענן אינה פתרון מושלם, ויש לה גם כמה חסרונות שכדאי להתחשב בהם לפני החלטה. חלק מהחסרונות הם:

– תלות באינטרנט: מרכזיה בענן דורשת חיבור אינטרנט איכותי ויציב, ואם יש ניתוקים או עומסים ברשת, התקשורת עלולה להיפגע. כדי למנוע כך, יש לוודא שיש גיבוי וחילופי תקשורת במקרה של תקלות.

– אבטחה: מרכזיה בענן מבוססת על טכנולוגיית ענן, ולכן יש סיכון שנתוני התקשורת ייחשפו או ייגנבו על ידי גורמים לא מורשים. כדי להגן על הפרטיות והאבטחה של העסק והלקוחות, יש לבחור בספק אמין ומוסמך, שמשתמש בפרוטוקולים ובסטנדרטים הגבוהים ביותר להצפנת והגנת הנתונים.

– תמיכה: מרכזיה בענן נמצאת באחריות הספק, ולכן העסק תלוי בו לגבי ההתקנה, העדכון, התחזוקה והתיקון של המערכת. אם יש בעיות או תקלות, העסק צריך לפנות לשירות הלקוחות של הספק, ולא לצוות IT משלו. כדי להבטיח שירות איכותי ומהיר, יש לבדוק את המדיניות והמוניטין של הספק, ולבחור באחד שמציע תמיכה 24/7 בשפה המועדפת על העסק.

מרכזיות בענן הן פתרון תקשורת מודרני ויעיל לעסקים, אבל יש גם כמה תנאים שצריך לעמוד בהם כדי להשתמש בהן בצורה נכונה ובטוחה. חלק מהתנאים הם:

– חיבור אינטרנט איכותי: מרכזיות בענן עובדות על בסיס טכנולוגיית ענן, ולכן יש צורך בחיבור אינטרנט מהיר, יציב ואמין, שיאפשר איכות שיחה גבוהה וללא הפרעות. יש לבדוק את הספק של האינטרנט, את התשתית הפיזית, את הנתב ואת הטלפונים התומכים ב-IP  ולוודא שהם מתאימים לדרישות של המרכזיה בענן.

– חוזה עם ספק מרכזיה בענן: מרכזיות בענן נמצאות באחריות הספק, ולכן יש לחתום על חוזה שמגדיר את התנאים, התשלומים, האחריות, התמיכה והשירות של הספק. יש לבחור בספק אמין ומוסמך, שמציע פתרון המותאם לצרכים ולתקציב של העסק, ושמספק תמיכה 24/7 בשפה המועדפת על העסק.

– תקנות וסטנדרטים: מרכזיות בענן חייבות לעמוד בתקנות ובסטנדרטים הרלוונטיים לתחום התקשורת, האבטחה והפרטיות. יש לבדוק שהספק משתמש בפרוטוקולים ובהצפנות המתקדמים ביותר להגנת הנתונים והשיחות, ושהוא מקפיד על הגנת הפרטיות של הלקוחות והעובדים. יש לבדוק גם שהספק מציע פתרונות גיבוי ושחזור במקרה של תקלות או ניתוקים.

במרבית הצעות המחיר מרכזיות בענן כוללות במחיר את התכונות העקריות הבאות:

  • ניתוב שיחות
  • תיבה קולית
  • הקלטת שיחות
  • ניהול שלוחות
  • שיחות ועידה
  • ניתוב שיחות מתקדם
  • אפליקציה בנייד
  • ניהול תורים
  • ועוד

מרכזיות בענן מאובטחות ברמה גבוהה, אך חשוב לבחור ספק שירות אמין ולוודא שמוטמעות אמצעי אבטחה מתאימים.

מערכות מרכזיה בענן מציעות רמת אבטחה מתקדמת, ולהן יתרונות אבטחה משמעותיים ביחס למרכזיות פיזיות, כגון:

  • אבטחה פיזית מתקדמת: חוות השרתים של ספקי ענן מוגנים פיזית ברמה גבוהה, עם בקרת כניסה קפדנית, מערכות אבטחה אלקטרוניות מתקדמות ואמצעי הגנה מפני אסונות טבע.
  • אבטחת מידע מתקדמת: ספקי ענן משתמשים בטכנולוגיות אבטחת מידע מתקדמות, כגון הצפנה, חומות אש, מערכות זיהוי חדירות ועוד.
  • עדכונים שוטפים: ספקי ענן מבצעים עדכונים שוטפים למערכותיהם, על מנת לתקן פרצות אבטחה ולחסום איומים חדשים.

עם זאת, חשוב לציין שגם מערכות מרכזיה בענן אינן חסינות מפני פריצות אבטחה. חשוב לבחור ספק שירות אמין, בעל מוניטין מוכח בתחום אבטחת המידע. כמו כן, חשוב לוודא שמוטמעות אמצעי אבטחה מתאימים במרכזיה, כגון:

  • אימות משתמשים חזק: יש להשתמש בסיסמאות חזקות ובאמצעי אימות נוספים, כגון זיהוי דו-שלבי.
  • הצפנת נתונים: יש להצפין את כל הנתונים המאוחסנים במרכזיה ובמהלך העברתם.
  • גיבוי נתונים: יש לגבות את נתוני המרכזיה באופן קבוע.
  • עדכונים שוטפים: יש לעדכן את תוכנת המרכזיה באופן שוטף.

בנוסף, ישנן דרישות רגולטוריות להגנת סייבר לספקי תקשורת לרשתות שירותי תקשורת בענן. דרישות אלו כוללות הוראות מפורטות להגנת סייבר בהיבטים ניהוליים וטכנולוגיים.

אף על פי זאת, חשוב לזכור שאין שיטת אבטחה שהיא מוחלטת, ולכן תמיד יש להיות מודעים לסיכונים ולנקוט באמצעים מתאימים להגנה על המידע של העסק.

כן, רוב ספקי מרכזיות בענן מציעים אפשרויות להתאמה אישית של המערכת לצרכי העסק שלך

אנחנו בטלקום אקספרט מציעים ללקוחותינו מספר פתרונות גיבוי מתקדמים שאף ספק בשוק לא מציע. נציג כאן רק חלק מהאפשרויות: גיבוי אינטרנט במודם סלולרי בזמן אמת, צלצול כפול נייח נייד בשיחות נכנסות כך שאם האינטרנט נופל השיחות מגיעות לניידים של העובדים ועוד.

10 תכונות מתקדמות של מרכזיות IP ב-2025:

  1. אינטגרציה עם בינה מלאכותית לניתוח רגשות בזמן אמת במהלך שיחות.
  2. הקלטת שיחות עם אחסון בלתי מוגבל ואבטחה ברמת PCI.
  3. תמיכה בטכנולוגיית 5G לשיפור איכות השיחות ויציבות החיבור.
  4. נתב שיחות חכם עם יכולות סינון מתקדמות והעברה אוטומטית לWhatsApp.
  5. אוטומציה מבוססת AI לניהול תורי שיחות ומענה ראשוני ללקוחות.
  6. ממשק ניהול מבוסס אינטרנט עם יכולות שליטה מרחוק מתקדמות.
  7. אינטגרציה מלאה עם מערכות CRM וERP ארגוניות.
  8. ניתוח קול מתקדם לזיהוי מצבי לחץ או דחיפות בשיחות שירות לקוחות.
  9. יכולות אבטחה וגיבוי מתקדמות להגנה מפני איומי סייבר.
  10. ניתוח נתונים בזמן אמת והפקת דוחות מתקדמים לשיפור ביצועים עסקיים.

מרכזיות IP בשנת 2025 משלבות טכנולוגיות מתקדמות אלו כדי לספק פתרון תקשורת כולל ויעיל לעסקים, תוך התאמה לסביבת העבודה המשתנה והדיגיטלית.

5/5 - (3 votes)
מרכזיית IP בענן - מרכזיות טלפון במיקור חוץ
מעניין? שתפו ברשתות חברתיות
Facebook
Twitter
LinkedIn
אודות המחבר:

מחבר המדריך לפתרונות תקשורת ומחשוב ענן ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים באתרי טלקום אקספרט. מומחה בתחום התקשורת והמחשוב לעסקים מאז שנת 1991. אני מזמין אתכם לעקוב אחרי לקבלת עדכונים וחדשות בעולם התקשורת והמחשוב בפייסבוק | בלינקדאין | וביוטיוב ובמייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם
.npf{display: none !important}
חיוג מהירוואטסאפ