מירס
למוטורולה יש פתרונות חדשים לסוגיה ולצורך הזה להחלפת רשת מירס. תשובות מפתיעות לבעיית ה-PTT.
מספר המנויים הממשלתיים המשתמשים בשירות ה-PTT מוערך בכ-5,000 מנויים, לא כולל לקוחות ביטחוניים כגון שב"ס, משטרת ישראל כיבוי אש, מד"א, צה"ל ועוד גופים ציבוריים-ממלכתיים. הבחירה של משרד האוצר תשפיע גם על בחירת הפתרון ע"י שאר הגופים והעסקים המשתמשים ב-PTT דוגמת: עובדי שטח בחברות שונות, מאבטחים ושומרים, נהגים ושליחים, יחידות ביטחוניות בארגונים, בתי חולים, מתקנים ציבוריים, ועוד, גופים שזקוקים ל-PTT כפתרון לצורכי קשר פנים ארגוני מידי ואמין.
יודגש, שארגונים ועסקים רבים בישראל נזקקים גם כיום לפתרון תקשורת נייד מסוג PTT, מה שקראו לו בעבר בשם "מירס" (כיום זו חברת הוט-מובייל). השם "מירס" נולד על שם חברת התקשורת העיקרית, שסיפקה שירות כזה בישראל (היו עוד מתחרים, אבל "מירס" שלטה בתחום ה-PTT במשך שנים רבות, עד ששמה זוהה עם השירות). בשיאה, רשת מירס שירתה כ-700 אלף מנויים.
אולם, מירס נרכשה ע"י קבוצת הוט והפכה להוט-מובייל והרשת הישנה נזנחה (גם ע"י מוטורולה, שבנתה את הרשת והפסיקה לפתח אותה). יתרה מכך, הרשת של הוט-מובייל נזנחה אף היא והתמזגה לתוך הרשת של פרטנר, במסגרת חברת PHI המשותפת לפרטנר והוט-מובייל.
כיום, עולם התקשורת הנייד מבוסס על טכנולוגיות הדור הרביעי – LTE (הרשת של PHI עוברת ממש כעת שדרוג ל-LTE-Advanced, תחת שם המותג LTE+""), כשבאופק כבר מדברים על טכנולוגיות הדור החמישי – ,5G שתהיינה נפוצות בשוק הסלולרי ברחבי העולם בסוף העשור הנוכחי.
אולם, מאחור נשארו לא מעט לקוחות ברשת מירס, שממשיכה לפעול ולספק שירות טוב ללקוחות הנאמנים לטכנולוגיה הוותיקה הזו. הרשת הייתה אמורה להיסגר זה מכבר, אך הוט החליטה להמשיך להפעיל אותה, כל עוד זה אפשרי (ויש ממנה הכנסות). ה-ARPU (הכנסה ממוצעת חודשית למנוי) ב-iDEN עומד על כ-85 ש"ח לחודש, כמעט כפליים מה-ARPU של לקוחות הסלולר הרגילים (פרטיים ועסקיים) של הוט-מובייל.
בסקירה הקודמת של פתרונות תקשורת PTT נסקרו הפתרונות של הוט-מובייל ללקוחות רשת מירס (ובמרכזם שירות "מירס 4G"), ופתרון חדש של חברה בשם Easy Talk, שהיא חלק מקבוצת יהודה טל, שמשווקת בארץ את פתרון של חברת Talk-IP הגרמנית, שפועלת עם כ-20 מיליון מנויים באירופה, בדרום אמריקה ובמזרח הרחוק. כאן נציג פתרון חדש מבית מוטורולה.
מה מוטורולה סולושנס מציעה לעולם ה- PTT על רשת הסלולר
בניגוד לפתרונות מתחרים, מוטורולה סולושנס (Motorola Solutions) מציעה פתרון משולב, שיכול לתת מענה לכל מצב. עפ"י תפיסת העולם של מוטורולה, תקשורת ניידת חייבת לעבוד באופן זהה בשגרה ובחירום. הבעיה: רשתות הסלולר הקיימות לא תתפקדנה כראוי (או בכלל) בשעת חירום אמתית וקשה דוגמת: מלחמה, רעידת אדמה, שריפות ענק, שיטפונות ענק וכיו"ב.
לכן, יש לבנות את מערכות התקשורת העסקיות והארגוניות ב-2 מעגלים: המעגל הוותיק של התקשורת האלחוטית של מוטורולה, רשת שתתפקד בכל מצב וגם במצבי חירום קיצוניים ומערכת התקשורת הסלולרית ב-PTT, שתתפקד בשגרה ובמצבי חירום, שאינם חמורים במיוחד (כל עוד רשת הסלולר או ה-WiFi לא נופלת או נסתמת). לכן, יש לתחזק בארגון 2 מערכות תקשורת ניידות: אחת סלולרית ואחת אלחוטית.
היתרונות המרכזיים של המערכות של מוטורולה: יכולות של שילוב מערכות, ובמיוחד בין מערכת הסלולר למערכת האלחוט, מערכת הסלולר ומערכות קוויות וכמובן תאימות לפיתוחים החדשים דוגמת: "ערים חכמות ובטוחות" ופתרונות IoT.
הפתרון החדש של מוטורולה סולושנס לעולם ה-PTT על רשת הסלולר ממותג תחת השם Wave, בתוספת מכשירי סלולר מוקשחים תחת השם LEX, סמארטפונים ייעודיים ל-PTT מבוססי אנדרואיד. הסמארטפון הזה עולה כאלף דולרים ויש להוסיף על מחיר זה דמי שימוש חודשיים ודמי ביטוח ותחזוקה חודשיים. יודגש, שאין חובה להשתמש ב-LEX כדי להפעיל את מערכת Wave. המערכת הזו תפעל על כל מכשיר אייפון או אנדרואיד הקיימים בשוק.
מערכת Wave היא שירות PTT, שיפעל על כל רשת סלולר ועל כל רשת WiFi, מכל מכשיר סלולרי. כך, שהשירות הוא זהה בכל העולם ומאפשר לעבוד בתוך קבוצות עבודה בלחיצת כפתור (ללא חיוג) ובצורה מאובטחת, מה שאין ברשת הסלולר הרגילה. כל השירותים, שקיימים ברשת מירס, קיימים גם במערכת ,Wave בתוספת יכולות חדשות דוגמת: יכולת חיבור של המחזיק במכשיר, שיש עליו ,Wave למכשירי אלחוט מכל הסוגים, כולל מכשירים של רשתות ניצן (משטרת ישראל) וברק כתום (פיקוד העורף) וכל מכשיר טלפון נייח או נייד, בכל מקום.
למוטורולה סולושנס יש מתג Wave המצוי בקריית שדרה התעופה לוד, שמאפשר את הקישוריות ההדדית הזו בין כל הרשתות מכל הסוגים שיש בארץ ובעולם. מתג-שרת Wave הזה הקיים ופועל כבר בישראל, מאפשר קישור בין האלחוט לסלולר (כלומר: בין רשתות אלחוטיות ישנות מכל סוג, רשת מירס הישנה לרשת הדור הרביעי בסלולרי, בה מופעלת מערכת Wave), וגם חיבור למערכות הטלפוניה הישנות הקוויות. הכל נעשה בצורה שקופה למשתמשים בכל הרשתות.
משתמש Wave יכול לדבר ב-PTT בכל מקום בעולם והשיחות הן פנים רשתיות, באיכות גבוהה ובזמן תגובה מאוד גבוה, שירות עונה על התקנים המחמירים ביותר בעולם ה-PTT.
לכן, במוטורולה מכנים את הפתרון הזה: Wave 360, כי הוא נותן פתרון של 360 מעלות למחזיק בו.
יכולות נוספות הקיימות ב-Wave: סריקה בין קבוצות, קבוצות עבודה דינמיות, דיווח שוטף על מיקום באמצעות GPS, איתור יחידות קצה על גבי מפה ושידור ישירות לכל יחידת קצה מהמפה, איכות שידור ושמע גם במצבי רעש קשים, יכולת שליחת תמונות מוצפנות, יכולת שליחת הודעות טקסט מוצפנות ועוד. המערכת הזו מתפתחת עם הזמן וכל שדרוג נעשה בעדכון התוכנה מרחוק.
מהם היתרונות בפתרון PTT על רשת הסלולר
- אפשרות לשיחות ווקי טוקי "ללא הגבלה" ליחיד או לקבוצה, בלחיצת כפתור אחת.
- יכולת של "לחצן מצוקה" המשרד קריאה בלחיצת כפתור, גם ללא דיבור.
- תמיכה ע"י מגוון סמארטפונים סטנדרטיים בעלי מערכות הפעלה Android ו-iOS.
- מגוון של מכשירים ייעודים מוקשחים לצרכים עסקיים שונים ואביזרים תומכים.
- השירות פועל על גבי רשתות התקשורת המתקדמות: 3G, 4G (LTE) ,WiFi.
- ממשק מוקדן נייח Dispatcher המאפשר ניהול ויצירת קשר עם המשתמשים על בסיס מיקום (GPS, גם על גבי מפות GIS).
- ממשק לניהול ולהגדרת קבוצות המשתמשים ע"י הלקוח בקלות.
- פתרון תקשורת מאובטח ומוצפן (מה שאין בתקשורת סלולרית רגילה).
- זמן תגובה מהיר ביותר בין חברי הקבוצה.
- תמיכה במגוון שפות (כולל עברית) במערכת ההפעלה.
- אפליקציה פשוטה להורדה והתקנה בסמארטפון.
שורה תחתונה בתחום פתרונות מירס PTT על רשת הסלולר
רכישת פתרונות מחשוב ותקשורת מתקדמים, דוגמת PTT על רשת הסלולר (POC) בדור רביעי (LTE), כמו כל רכישה בעסק, צריכה להיעשות רק לאחר בחינת צרכי המשתמשים בעסק. המעבר משירותי PTT הישנים של מירס למערכת מודרנית וחדישה של PTT ב-LTE כמו שמוטורולה סולושנס מציעה, דורש לא רק תכנון מדוקדק, אלא שינויים בהרגלי העבודה והתקשורת של כל העובדים בעסק.
לכן, מומלץ לבצע תהליך מושכל של בחירת מוצרי תקשורת מתקדמים מהסוג של POC. יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית". אנו עומדים לרשותכם לייעוץ ולסיוע בתהליך ההחלטה הזה.
WAVE Improves Disaster Response: Fort Worth Case Study