שירותי טריפל (3 שירותים)
שירותי התקשורת הקוויות והניידת בישראל מתקדמים במהירות לשירותים משולבים: טריפל וקוואטרו.
✅ האם זה טוב יותר (או זול יותר) מרכישת כל שירות בנפרד?
✅ האם כדאי להמתין לפתרונות החדשים של אנלימיטד (בבעלות החדשה של סלקום)?
✅ מי מציע בישראל חיבורי סיבים לבתים ולמשרדים הקטנים?
שירותי טריפל (3 שירותי תקשורת בחבילה אחת ובמחיר אחד וחשבונית אחת לכל 3 השירותים) קיימים בעולם מזה כמה עשורים, בישראל הם החלו ב-2007, בשירות הטריפל של הוט. זה שירות, שכלל אז (ועד היום): תשתית פס רחב (ללא ספק אינטרנט), טלפוניה ביתית קווית וטלוויזיה-רב-ערוצית (שכוללת בתוכה גם שירותי VoD). מחיר ההשקה דאז (ב-2007) של הטריפל של הוט היה 269 ₪ לחודש בהתחייבות לשנתיים וחודש ראשון במתנה. יצוין, שרוחב הפס בחיבור לאינטרנט היה אז 1.5 מגה. למעט השיפור ברוחב הפס לאינטרנט, הטריפל של הוט, גם אחרי 11 שנה מהשקת השירות, הוא פחות או יותר באותו מחיר.
מה זה טריפל ומה זה קוואטרו ולאן זה מתפתח בישראל?
טריפל הוא שירות אחד (חבילה אחת בחשבונית אחת מספק אחד ובתמיכה של מוקד אחד) של 3 מוצרי תקשורת וקוואטרו הוא שירות של 4 מוצרי תקשורת.
אולם, אין כל הגדרה מחייבת אילו מוצרים יכללו בטריפל או בקוואטרו. כל חברה מחליטה אילו מוצרים היא מכניסה לחבילה המשולשת או המרובעת. כך, שהשוואה מלאה בין המתחרות היא די מטעה, כי אין אפשר להשוות חבילה, שנניח שיש בה חיבור של 200 מגה פס רחב מול חבילה, שיש בה 40 מגה פס רחב, או להשוות בין חבילה, שיש בה סלולר לחבילה, שאין בה סלולר, וכך הלאה.
בנוסף, הרגולציה בישראל קובעת את "כללי המשחק" של הספקים השונים. למשל: הוט אינה יכולה (כרגע) לשלב ספק אינטרנט (ISP) של עצמה (הוטנט) ו\או סלולר של עצמה (הוט-מובייל), בחבילות טריפל או קוואטרו.
חברת בזק או מי מבנותיה יכולות (כרגע) לספק טריפל רק בתנאי, שזו "חבילה פריקה". כלומר: הלקוח יכול לפרק את החבילה בכל עת והמחיר של כל שירות בנפרד יהיה המחיר הרגיל של אותו שירות. דהיינו: לא תינתן שום הנחה ללקוח בכך, שמרכיבים ומציעים ללקוח חבילה של 3 שירותים ביחד. זה יוצר חוסר כדאיות כלכלית (למעט היתרון, שמקבלים חשבונית אחת מספק אחד), מול חבילות טריפל של החברות המתחרות בבזק.
התחום הזה של חבילות משולבות מתפתח מהר. כיום רק סלקום מציעה קוואטרו, ובהמשך, לאור רכישת אנלימיטד על ידה, סלקום תוכל להציע הרבה יותר מזה. ייתכן וחברות נוספות דוגמת פרטנר ו-We4G (אקספון-018 לשעבר) תצטרפנה לאנלימיטד.
סלקום תוכל לספק (לאחר קבלת כל האישורים והרישיונות הנדרשים לאור רכישת אנלימיטד) 6 שירותים במקביל: 5 ב"רישיון אחוד", שכבר קיים ושיש לסלקום, רישיון, שיעודכן לאור רכישת אנלימיטד, והשירות השישי יהיה ב"רישיון כללי ייחודי תשתית" שתקבל, שיהפוך להיות חלק בלתי נפרד מ"רישיון כללי אחוד" הקיים שלה. כך, בתוספת שירותי ה-OTT (ר"ת: Over the Top Television, או "טלוויזיה אינטרנטית") הקיימים כבר כמה שנים אצל סלקום, זה יוצא 7 שירותים אפשריים במקביל.
למעשה, בגלל ש"הרישיון האחוד" הקיים וגם העתידי של סלקום מאפשר גם שירותים עסקיים, סלקום תוכל לספק שירותי Sextuple ("שירות משושה" מלשון 6), או Septuple ("משובע", מלשון 7), ללקוחות הפרטיים והעסקיים שלה. אין לשום מתחרה בשוק התקשורת יכולות מגוונות ונרחבות כאלו. כך, סלקום (ביחד עם תשתיות אנלימיטד אותה היא רכשה), תוכל להתחרות בחבילות ייחודיות המשלבות מספר רב של שירותים, בתחרות מובילה מול כל הספקים המספקים שירותי תקשורת בישראל, שלא תהיה להם יכולות כאלו.
כלומר, סלקום, כבעלת אנלימיטד, ובניגוד למה שהיה לאנלימיטד עד כה (רק שירותי תשתית ואת ה-ISP הלקוח היה בוחר אותו ב"פורטל ספקים"), תוכל להציע: שירותי דאבל (2 שירותים), טריפל (3 שירותים) וקוואטרו (4 שירותים) ללקוחותיה, מה שהיא כבר מציעה, בתשתיות הקיימות שלה ובשירותים הקיימים שלה לרבות OTT, ולהתקדם בשנה הקרובה (לאחר קבלת כל האישורים והרישיונות) למתן שירותי Quintuple ("שירות מחומש" מלשון 5) ללקוחות הפרטיים, ובתחום השירותים המשולבים לעסקים זה ייצא: Quintuple ("מחומש"), או Sextuple ("משושה"), או Septuple ("משובע"), הכל בעצמה, על כל התשתיות האפשריות שיש לה: קוויות, אלחוטיות וסלולריות.
לקבלת הצעת מחיר עבור שירותי טריפל
אילו שירותי טריפל וקוואטרו יש כיום בישראל?
א. שירותי קוואטרו:
כפי שציינו, כיום רק לסלקום יש חבילות של קוואטרו (ובעתיד היא תוכל להרחיב אותן ליותר שירותים, עד 7 שירותים במקביל בחבילה).
הקוואטרו של סלקום כולל רכישת חבילת "סלקום קוואטרו 100 מגה": סלקום TV על 5 מסכים כולל שירות VOD ללא הגבלה, קו טלפון ביתי (VoB) עם 3,600 דקות לחודש לכל יעד בישראל, אינטרנט במהירות 100 מגה (ספק ותשתית), כולל מנויי סלולר.
המחיר משתנה בהתאם לכמות מנויי הסלולר בחבילה:
2 מנוי סלולר – 209 ₪ לחודש, 3 מנוי סלולר – 234 ₪, 4 מנוי סלולר – 259 ₪.
התכנית בסלולר כוללת: שיחות ו-SMS – ללא הגבלה, גלישה – 30 גיגה.
עלויות נוספות: שכירות של ראוטר: 9.90 ₪ לחודש, התקנה – 99 ₪, עלות ממיר נוסף – 29.90 ₪, התכנית בהתחייבות למשך שנתיים. מחיר הקוואטרו לאחר שנתיים: 249 ₪ בחודש (ל-2 מנויי סלולר).
ב. שירות טריפל:
כאן יש ארבעה ספקים מתחרים:
טריפל בזק בינלאומי: טלוויזיה: "חבילה משפחתית" של STINGTV (מחברת YES) בצפייה של עד 5 מסכים (כולל סרטים+סדרות+ילדים+מדע וטבע), אינטרנט: תשתית וספק 40 מגה, טלפון קווי VoB: 300 דקות לנייח ונייד, ב-99 ₪ לחודשיים הראשונים, 199 ₪ לחודשים 3 עד 12 ו-219 ₪ מעל לשנה. עלויות נוספות: ראוטר ללא עלות בשנה הראשונה. החל מחודש 13 מחיר הראוטר הינו 9.90 ש"ח לחודש. עלות התקנה: 119 ש"ח עלות התקנה חד פעמית. 50 ש"ח עלות משלוח הראוטר. שדרוג מהירות לעד 100Mb, בעלות נוספת של 10 ש"ח לחודש (חודשים 3-12 במחיר 209 ש"ח לחודש, החל מחודש 13 במחיר של 229 ש"ח לחודש). עלות השכרת הסטרימר (ממיר, ברמת 4K): סטרימר ראשון ללא תשלום, הסטרימר השני והשלישי בתשלום של 19 ש"ח לחודש כל אחד.
על פי נתוני משרד התקשורת, רמת שירות הלקוחות של בזק בינלאומי היא הטובה ביותר מבין המתחרים המוזכרים כאן.
סלקום טריפל: טלוויזיה: במסלול "הכל כלול", אינטרנט: תשתית וספק 40 מגה, שדרוג מהירות לעד 100 מגה בעלות נוספת של 20 ש"ח לחודש, כל תכני רשת HBO ללא תוספת תשלום, טלפון קווי VoB: ללא הגבלה. מחיר ע"פ חלוקה לחודשים: חודשים 1-12: 149 ש"ח לחודש. החל מחודש 13: 169 ש"ח לחודש. ראוטר בהשאלה בעלות חודשית של 10 ש"ח. משך התחייבות: ללא התחייבות. עלות התקנה: 199 ש"ח עלות התקנה חד פעמית. מפענחים (ממירים): ממיר HD מקליט הכולל סטרימר + שלט מקלדת מתקדם. המחיר כולל ממיר אחד. כל ממיר נוסף בתוספת של 29 ש"ח לחודש, או סטרימר Apple TV 4 (במודל חיוב-זיכוי, במידה והלקוח מתנתק מהשירות לפני תום 36 חודשים, יחויב ב-30 ש"ח לחודש עד תום התקופה).
הטריפל של הוט: כפי שציינו, זה אותו טריפל מזה 11 שנה, כאשר כיום יש מגוון של אפשרויות בשירותי הטריפל של הוט: חיבור של 100 מגה או 200 מגה לאינטרנט, האם זה עם ספק אינטרנט (ISP) כשהוט מספקת חיבור עם חברת ITC, לאור המגבלה הרגולטורית על הוט, כך שזה למעשה קוואטרו, אבל הוט לא רוצה להרגיז את משרד התקשורת וקוראת לזה גם כן טריפל, ויש חבילות טריפל לפי התכנים ולמגזרים שונים.
המחירים: טריפל 100 מגה לילדים ונוער, טריפל ספורט: 200 ₪ לחודש, טריפל רגיל עם 100 מגה: 260 ₪ לחודש, טריפל 100 מגה למגזר הרוסי: 265 ₪, טריפל עם 200 מגה: 289 ₪, טריפל (למעשה קוואטרו) 200 מגה עם ITC: 314 ₪, טריפל לסטודנטים 100 מגה: 239 ₪. בכל המסלולים: התקנה בחינם (ללקוח חדש) והממירים (עד רמת 4K) והנתבים ב-10 ₪ לכל מוצר לחודש. לכל החבילות יש אפשרות להוסיף את נטפליקס במחיר מוזל.
פרטנר טריפל. לפרטנר יש מחיר אחד ברור: 139 ₪ לחודש למשך שנה. זאת, למהירות עד 30 מגה ב-HOT או 40 מגה בבזק. פרטנר היא כרגע היחידה המספקת טריפל גם על רשת הוט (כל השאר מספקים טריפל רק על רשת בזק). המחיר החל מחודש 13: תוספת של 20 ש"ח לחודש. חבילות בשדרוגים: למהירות של 100 מגה בבזק או HOT ב-149 ש"ח לחודש, למהירות של 200 מגה ב-HOT ב-169 ש"ח לחודש.
הטריפל של פרטנר כולל את שירותי הטלוויזיה שלה (כולל נטפליקס ואמזון פריים בתשלום מוזל), תמיכה ב- Apple TV ו-Apple TV 4K, חבילת ספורט פרימיום ללא עלות למשך שנה, צפייה בעד 5 מכשירים במקביל (כולל טאבלט וסמארטפון), שירות "קרטינה TV" למגזר הרוסי ב-49.50 לשנה הראשונה ולאחר מכן המחיר החודשי 99 ש"ח לחודש. טלפון קווי VoB עם 300 דקות בארץ. אין עלות התקנה. ממיר ראשון חינם (הממיר תומך ב-4K). עלות ממיר נוסף – 29.90 ש"ח לחודש. אפשרות להשכרת נתב (ראוטר) ב-21.90 ש"ח בחודש (קיימת גם אפשרות לרכישת נתב במחיר חד-פעמי). יש אפשרות לרכישת חבילה על גבי תשתית סיבים אופטיים מ-129 ש"ח לחודש (באזורים בהם פרוסה תשתית הסיבים של פרטנר, שמציעה חיבורים רחבי פס של תשתית וספק אינטרנט של 200 מגה ו-1 גיגה).
הערה: יש עוד חבילת טריפל של שת"פ בין חברת YES לחברת Triple C, שבעבר היו לה שירותי OTT (טלוויזיה על האינטרנט) משלה ושנסגרו במחצית 2018, אחרי שכמות הלקוחות של Triple C לשירות זה ירדה מתחת לאלף לקוחות. החבילה הזו טרם מופיעה באתרים של החברות וטרם ברור אם היא תחזיק מעמד (יש סיכויים מסוימים, ש-Triple C תתחבר דווקא עם סלקום-אנלימיטד). זו חבילה ב-269 ש"ח לחודש, שכוללת את שירותי YES וחיבור לאינטרנט על תשתית בזק ב-40 מגה. עלות נתב: 10 ₪ בחודש, עלות ממירHD של:YES 10 ₪ לחודש. עלות משלוח הנתב: 32 ₪ חד פעמי. דמי התקנה 99 ₪. בכל מקרה, מדובר בהצעה לא כל כך אטרקטיבית, שסביר להניח שלא תחזיק מעמד בשוק התחרותי הזה.
במה כדאי לבחור?
כרגע, בגלל שהשוק עתיד לקבל מפנה דרמטי, לאור רכישת אנלימיטד ע"י סלקום, מומלץ לשקול ולהמתין עם ההחלטה, עד שהושק יתייצב עם השירותים החדשים של סלקום-אנלימיטד.
למי ש"בוער לו" לבחור חבילה משולבת כבר כרגע, החבילה האטרקטיבית ביותר היא הטריפל של פרטנר מהסיבות הבאות:
א. הזולה ביותר.
ב. היחידה הפועלת גם על התשתית של בזק, גם על התשתית של הוט וגם על תשתית סיבים עצמאיים של פרטנר.
ג. מגוון התכנים בטלוויזיה המגוון ביותר מכלל המתחרים בשירותי טריפל.
יחד עם זאת, יש לשקול את כל הפרמטרים, דוגמת: רמת שירות לקוחות, עלויות הציוד לאורך זמן, איכות התשתית (שירותי הטלוויזיה על האינטרנט מאוד רגישים לאיכות החיבור לאינטרנט ורוחב הפס הממשי שיש), הצרכים של שירותי הטלפוניה הקווית (300 דקות שיחה בפרטנר, זה מעט מאוד אם מדברים הרבה בטלפון קווי, אבל זה הרבה ומספיק אם בעיקר מדברים בסלולר ואין כל כך צורך בטלפון קווי).
למי שמעוניין בקוואטרו, יש לו רק חלופה אחת כרגע: סלקום. בהחלט חלופה, שיש לשקול אותה, מול החלופות האחרות.
שורה תחתונה בתחום בחירת שירותי טריפל וקוואטרו
רכישת פתרון טריפל או קוואטרו, כמו כל רכישה בבית, או בעסק המשרדי הקטן, צריכה להיעשות רק לאחר בחינת צרכי המשתמשים בשירותים הללו. לכל בית ומשרד יש צרכים אחרים והיקף שונה של מכשירים, שמעוניינים לחבר אותם לרשת האינטרנט ולשירותי הטלפוניה והאינטרנט.
לכן, לכל אחד מומלץ לבצע תהליך מושכל של בחירת השירותים המשולבים, ומומלץ לבצע תיחור, בגלל התחרות הקיימת בשוק הזה.
מומלץ, לבחור בספק המספק גם SLA (הסכם רמת שירות) ויש לו מערכת לשירות לקוחות אמינה: ניתן לבדוק בארגוני הצרכנים, בפרסומי משרד התקשורת ובפורומים השונים באינטרנט, מה רמת האמינות במתן השירות של הספק שנבחר על ידך.
לכן, נשאלות כאן השאלות:
מה הבעיה המרכזית, שיש לך בבית או במשרד, שאתה סבור, שתוכל לפתור באמצעות מעבר לחבילת טריפל או קוואטרו?
אם יש לך כבר חבילת קווארטו או טריפל – ממה אתה לא מרוצה מהשירות הזה? שתף אותנו!
איך אתה חושב, שאני יכול לעזור לך בבחירה או בשדרוג של חבילת השירותים לבית או למשרד שלך?
לקבלת הצעת מחיר עבור שירותי טריפל
תשובות לשאלות נפוצות
אינטרנט סיבים אופטיים מציע מספר יתרונות משמעותיים לעסקים:
מהירות גבוהה: מאפשר העלאה והורדה מהירה של נתונים, מסמכים ונכסי מדיה, המייעלת את התקשורת העסקית היומיומית.
אמינות ויציבות: מספק חיבור יציב גם תחת עומס של מספר מכשירים ורשתות, עם הסתברות נמוכה לכשלים.
כיסוי למרחקים ארוכים: מאפשר תקשורת יעילה עם גופים מעבר לים, יתרון משמעותי לעסקים בינלאומיים.
תחזוקה מינימלית: דורש מעט תחזוקה, חוסך בעלויות ומשאבים לטווח ארוך.
תמיכה בטכנולוגיות מתקדמות: מאפשר שימוש בשירותי ענן, תוכנות ניהול מבוססות רשת ואיסוף נתונים לשיווק.
בטיחות מוגברת: מקשה על ריגול ומעקב אחר פעילות המשתמשים.
סיבים אופטיים מספקים את התשתית הנדרשת לעסקים להתמודד עם דרישות התקשורת המודרניות ולנצל טכנולוגיות חדשניות, מה שמקנה יתרון תחרותי משמעותי
בישראל, מספר חברות תקשורת מציעות תשתית סיבים אופטיים:
בזק: פורסת תשתית סיבים אופטיים בכ-85% מרחבי הארץ.
HOT: מחזיקה באחזקות בחברת IBC, אשר פורסת תשתית סיבים אופטיים.
IBC Unlimited: חברה עצמאית הפורסת תשתית סיבים אופטיים על רשת חברת החשמל ומתחרה בבזק.
פרטנר פייבר: פורסת תשתית סיבים אופטיים במספר רב של יישובים בארץ.
סלקום סופר פייבר: מציעה תשתית סיבים אופטיים ביישובים רבים בישראל.
נכון לפברואר 2025, כ-80% ממשקי הבית בישראל יש נגישות לסיב אופטי. משרד התקשורת מקדם מהלך לסגירה חלקית של רשת הנחושת הישנה ומעבר לסיבים אופטיים, מה שצפוי להגדיל את פריסת הסיבים בעתיד הקרוב.
הבחירה חייבת להיעשות בכמה שלבים, ומומלץ לא לדלג על שום שלב:
א. לנתח מה צרכי העסק בתחום חיבורי העסק לטווח זמן של 2-3 שנים קדימה. אם למנהלי או בעלי העסק אין יכולת או ידע לבצע את התכנון הזה, מוטב שישקיעו ביועץ, שזו המומחיות שלו.
ב. לבדוק אם התשתיות הפנימיות של העסק מתאימות לחיבור לאינטרנט ולהעברת כל השירותים על הרשת הזו. אם למנהלי או בעלי העסק אין יכולת או ידע לבצע את התכנון הזה.
ג. יש לקבל החלטה לגבי רשתות אינטרנט נוספות, האם הן נחוצות לעסק ובכלל זה:
1) רשת WiFi פנימית של העסק לצרכים שונים, ובעיקר לגלישה במכשירים ניידים מכל הסוגים ולחיבור למצלמות אבטחה ועוד.
2) רשת "בית ועסק חכם".
3) רשת סלולרית. רשת זו יכולה להיות הרשת העיקרית של חיבור העסק לאינטרנט או כרשת גיבוי של העסק במקרה והחיבור הקווי נופל מכל סיבה שהיא.
החיבור הפרטי, שמקובל היום בתחום שמכונה "שוק סיטונאי", הוא מאוד זול, סביב ה-100 ₪ של תשתית + ISP לחודש.
אולם, חיבורי "שוק סיטונאי" לא מתאימים לעסקיים קטנים. הם מתאימים (אולי) לעסקים ברמת ה-SoHo – עסקיים זעירים ביותר הממוקמים בעיקר בבתים ובמשרדים קטנטנים. לעסקים יותר גדולים מ-SoHo, מומלץ לא לבחור בחיבורי "שוק סיטונאי", כי הקצבים לא יציבים, החיבורים לא מובטחים (אין SLA) ואלו מערכות לא מאובטחות מפני שום התקפה וללא כל שרידות, אלא אם משלמים בנפרד על אבטחה ושרידות.
כיום, חיבורי אינטרנט פרטיים, שאינם דווקא ב"שוק הסיטונאי", ובמיוחד בחיבורי סיבים לבתים, מתאימים גם לעסקים קטנים במחירים טובים מאוד.
בהחלט מומלץ. זה תלוי בניתוח הצרכים של העסק (כמוזכר בסעיף 1 למעלה). בחבילות משולבות מקבלים הנחה על כל רכיב (2 שירותים – דאבל, 3 שירותי – טריפל, 4 שירותים -קוואטרו). כיום, שירותי טריפל יש מכמה ספקים: הוט, בזק בינלאומי, פרטנר, סלקום. שירות קוואטרו יש כרגע מספק אחד – סלקום. בקרוב יהיו שירותים כאלה גם בהוט ובפרטנר. מומלץ לעקוב אחרי המבצעים השונים של כל הספקים באתר השוואות המחירים.
יש כיום שפע של חבילות דאבל, טריפל וקוואטרו, ומומלץ לתחר בין ספקי החבילות הללו, אם העסק בוחר ללכת במסלול של חבילות שירותים.
בעתיד הקרוב יהיו יותר ספקים עם חבילות מרובות שירותים, אפילו עד 7 שירותים בחבילה אחת), חבילה המשתלמת ללקוח של אותה חבילה. לכן, אין להתחייב לספק מסוים יותר משנה, כי ייתכן שבשנה הבא דווקא למתחרה שלו תהיה חבילת שירותים יותר אטרקטיבית לעסק.
כמעט לכל העסקים הקטנים עד הבינוניים מתאים קו א-סימטרי, שבו הערוץ היורד גדול יותר מהערוץ העולה. זה הקו הזול והנפוץ בשוק. מעט מאוד עסקים יזדקקו לקו סימטרי, בעיקר עסקים בעלי תעבורת אינטרנט יוצאת מהעסק בקצב גבוה.
אולם, כיום, עם המעבר לעבודה בענן, הצורך בקו סימטרי ירד, כי ספק שירותי הענן מספק ללקוחות הקצה של העסק ושירותיו כל קצב, שהם צריכים.