שירותי תקשורת סלולר-מפ"א משולבים כהזדמנות  עסקית לעסקים 🎯

✅  עולם שירותי תקשורת כמרקחה. קבוצות תקשורת קמות ומנסות לבנות עולם חדש ולא מוכר ללקוחות העסקיים.

✅  איך מרוויחים מההתפתחות המדהימה הזו ? 

בתקופה האחרונה אנו חוזים בהיווצרותן של 4 קבוצות תקשורת גדולות חזקות בכל קנה מידה:

א. קבוצת שכוללת את סלקום ונטוויז'ן-013.

ב. קבוצת בזק שכוללת את בזק קווי, פלאפון, YES, בזק בינלאומי, בזק-אונליין.

ג. קבוצת הוט-מירס (שם זמני. הבעלים: פטריק דרהי), שכוללת את הוט ומירס.

ד. קבוצת פרטנר שכוללת את פרטנר ו- 012-סמייל.

 לכל אחת מהקבוצות יש עוד חברות אחיות שבידי אותם בעלים. למשל: לבעלים של קבוצת בזק יש אחזקות בחברות תקשורת רבות נוספות דוגמת: חברת חלל, סאטקום, סאטלינק, בזק-זהב, וואלה! תקשורת. 

בנוסף, קיימים עוד כמה שחקנים קטנים בשוק, הנמצאים בשלבי התארגנות ויצירת קבוצות תקשורת קטנות משל עצמן:

א. אקספון-018 (בינלאומי, ISP), עם תכנית להיכנס לתחום המפ"א (מפעיל פנים ארצי) ותחומים נוספים.

ב. טריפל-סי (ISP ושירותי ענן), עם כוונה להיכנס לתחומי תקשורת נוספים, באמצעות שירותי הענן.

ג. כמה ספקי MVNO, שטרם מיצבו את מקומם בשוק. כרגע יש חמישה ספקים המתכוננים להיכנס לשוק הנייד: פרי טלקום, רמי לוי – השקמה, גלי-פון (סיפמי), איתורן תקשורת (סלרן), אלון סלולר.

ד. גולן טלקום, שנכנסת לתחום שירותי הסלולר כמפעיל סלולר חמישי מלא, ומתכוונת להתפשט לתחומים נוספים.

ה. חברת בת של חברת החשמל (חח"י) – בשלבי הקמה לפריסת תשתיות סיבים עד לבית ולעסק (FTTH). רוחב פס ראשוני צפוי: 100 מגה סל"ש סימטרי. בעתיד יורחב עד 1 ג'יגה סל"ש.  

ו. כמה שחקנים קטנים נוספים נמצאים בשלבי כניסה לשוק: היל"ת – 015 (בתחילה – בינלאומי ובהמשך ספק מפ"א), טלזר – 019 (בתחילה – בינלאומי ובהמשך ספק מפ"א).

אין ספק, שעם התפשטות שירותי תקשורת בענן, נראה שחקנים נוספים, שנכנסים לתחום שירותי התקשורת בפלחי השוק השונים. סף הכניסה וחסמי הכניסה לשוק התקשורת במסגרת שירותי ענן יורד וניתן לספק שירותים משולבים (וזולים) – בענן. ריבוי השחקנים הקטנים מבטיח, שללקוחות תהיינה כמה חלופות עם מחירים מאוד אטרקטיביים. התחרות המתפתחת היא לטובת הלקוחות ומשנה את הפרדיגמות בשוק התקשורת הישראלי.

הכיוון הוא די ברור: שילוב שירותי סלולר עם שירותי מפ"א. זה קרה בכל העולם (דוגמאות בולטות בארה"ב: AT&T, Verizon) וקורה כעת בישראל.

מה ישתנה בשילוב של סלולר-מפ"א מבחינת הלקוח העסקי?

עד היום, השיטה הישראלית שונה בתכלית מהקיים בעולם: קיים היצע עצום של חבילות, מפולחות ומותאמות לפלחי השוק השונים ולצרכי המשתמשים, עם Tiers [חבילות מרובות בשכבות] לכל פלח שוק ולכל סוג של שירות. דהיינו: הלקוח בוחר מה לקבל, בהיבט רמת השירותים והיקפם, בזיקה ליכולות מכשירי הסלולר והקוויים שבאחריותו, תקציבו, שימושיו והעדפותיו. לפי זה הוא משלם, גם אם אינו זקוק בדיוק לחבילה המוצעת. בנוסף, חבילות אלו משתנות תדיר, לעיתים כל כמה חודשים, בהתאם לתנאי השוק ולהתפתחות התחרות. בשיטה זו, המחיר הסופי אף פעם לא ידוע. הוא תוצאה של אין ספור פרמטרים שמשתנים במהירות, שירותים שמוספים ומורדים באופן תדיר, ומחירים שמתעדכנים כל כמה חודשים. שורה תחתונה: הלקוח הופך להיות "שבוי" של חברת התקשורת ונאלץ להשתמש במומחים, רק כדי להבין את חשבון הטלפון החודשי שלו. דרישה להחזרים על גביית יתר וטעויות חיוב בחשבון הסלולרי הפכה לנפוצה בגלל השיטה הישראלית הזו.  

בעולם, חבילות Triple Play (טלפוניה קווית, אינטרנט וטלוויזיה) ו- Quadruple Play (הכוללות בנוסף גם סלולר), בנויות בצורה לגמרי שונה מהשיטה הישראלית הנזכרת בפסקה הקודמת. מדובר בחבילות שקופות, ברורות, עם מחיר סופי וידוע, שלא משתנה בתקופת ההסכם. דוגמה בולטת במהפכה הזו הובילה חברת Free בצרפת לפני שנים: מחיר אחיד וזול עבור כל השירותים, מחיר קבוע לכל שנות ההסכם. המחיר לחבילה של Free לא השתנה בעשור האחרון. במחיר הזה "כלול הכול", בשיטת Eat As You Can ("אכול ככל יכולתך"). שיטת "הכל כלול" נפוצה מזה שנים בכמה בתי מלון, ולכן זכתה להצלחה רבה גם בישראל. אין סיבה ששיטה זו לא תפעל גם בשוק הסלולר והמפ"א. הלקוח משלם One Bill ומולו יש רק ספק אחד, שנותן לו את כל השירותים בבחינת One Stop Shop. בגישת ה- One-Bill אין ISP, אין הפרדה בין ספק תשתית הגישה לספק האינטרנט ואין מפעיל בינלאומי. זה ברור. לא צריך אותם. ההמצאה של One-Bill, שמלווה בתפיסה של All-In-One, קיימת בעולם התקשורת למעלה משני עשורים.

שירותי ענן בתקשורת

אז מה ניתן לעשות?

רוב חברות התקשורת בעולם מציעות מזה שנים, סל שירותים רחב. ההפרדה הקיימת בארץ הינה מלאכותית במידה מסוימת ותיעלם בשנה הקרובה. אספקת סל שירותים מלא נעשית במחיר נמוך מסך מרכיבי הסל בנפרד ולפיכך מיטיבה עם הלקוח. בחינת רצון הלקוחות וההתפתחות הטכנולוגית מובילות לפיתוח גישת "שלושת המסכים": במחשב (נייח, נייד, טאבלט), בטלוויזיה ובמכשיר הסלולר, בהם הלקוח יכול לקבל בדיוק את אותו תוכן – במקביל. המהפכה הזו כבר מעבר לפינה. אין להתפשר בהסכם הבא בקבלת חלק מהשירותים. יש לדרוש את כולם – מאותו ספק.

שירותי תקשורת משולבים – השוואת מחירים

ספק שירותים מחירים
הוט חיבור אינטרנט, טלפוניה, טלוויזיה, אבטחת סייבר בענן, גיבוי בענן, סינון תכנים מ-94 ₪ לחודש לחיבור של 30 מגה ועד 216 ₪ לחודש לחיבור של 500 מגה. ניתן לצרף קו טלפון עם אלף דקות שיחה ב-39 ₪ לחודש1
בזק חיבור אינטרנט, טלפוניה, טלוויזיה, אבטחת סייבר, סינון תכנים, גיבוי ענן, תמיכה טכנית מ-99 ₪ לחודש לחיבור של 100 מגה ועד 199 ₪ לחודש לחיבור של 1000 מגה. ניתן לצרף קו טלפון עם שיחות בלתי מוגבלות ב-29 ₪ לחודש
סלקום חיבור אינטרנט, טלפוניה, טלוויזיה, אבטחת סייבר, סינון תכנים, גיבוי ענן, תמיכה טכנית מ-99 ₪ לחודש לחיבור של 100 מגה ועד 199 ₪ לחודש לחיבור של 1000 מגה. ניתן לצרף קו טלפון עם שיחות בלתי מוגבלות ב-29 ₪ לחודש
פרטנר חיבור אינטרנט, טלפוניה, טלוויזיה, אבטחת סייבר, סינון תכנים, גיבוי ענן, תמיכה טכנית מ-99 ₪ לחודש לחיבור של 100 מגה ועד 199 ₪ לחודש לחיבור של 1000 מגה. ניתן לצרף קו טלפון עם שיחות בלתי מוגבלות ב-29 ₪ לחודש

שירותי תקשורת – שורה תחתונה  

מי שלא מנצל את שינוי כללי המשחק בשוק הסלולר והמפ"א, מרכזיות בענן שבו נוצרות "חברות תקשורת כוללות", שתספקנה את כלהשירותים במעטפת אחת – פשוט מפסיד ובגדול. עסקים וארגונים צריכים לגלות צרכנות נבונה, להתייעץ עם המומחים לנושא לפני שהם חותמים על הסכם תקשורת או מאריכים חוזה קיים אף בתוך תקופת ההתחייבות. המציאות מלמדת אותנו, שהמצב מעורפל ונזיל במיוחד על רקע הציפיות להגברת התחרות

לקבלת הצעת מחיר עבור שירותי תקשורת לעסקים

תשובות לשאלות נפוצות

ספקי התקשורת הם חברות שמספקות שירותים שונים בתחום הטלפוניה, האינטרנט, הטלוויזיה והתמסורת ללקוחות פרטיים ועסקיים. בישראל ישנם מספר ספקי תקשורת גדולים, כמו:

בזק – חברה שמספקת שירותי טלפוניה קווית, אינטרנט, טלוויזיה ותמסורת עסקית. בזק היא החברה הוותיקה והגדולה ביותר בשוק, והיא פרוסה בכל הארץ עם תשתית מטרו כפולה.

הוט – חברה שמספקת שירותי טלפוניה סלולרית, אינטרנט, טלוויזיה ותמסורת עסקית. הוט היא החברה השנייה בגודלה בשוק, והיא פרוסה בכל הארץ עם תשתית מטרו יחידה.

סלקום – חברה שמספקת שירותי טלפוניה סלולרית, אינטרנט, טלוויזיה ותמסורת עסקית. סלקום היא החברה המובילה בשוק הסלולר, והיא פרוסה באופן חלקי בכמה אזורים בארץ.

פרטנר – חברה שמספקת שירותי טלפוניה סלולרית, אינטרנט, טלוויזיה ותמסורת עסקית. פרטנר היא החברה השנייה בשוק הסלולר, והיא פרוסה באופן חלקי בכמה אזורים בארץ.

– Unlimited – חברה שמספקת שירותי אינטרנט, טלוויזיה ותמסורת עסקית. Unlimited היא החברה החדשה בשוק, והיא נמצאת בתחילת הפריסה שלה, אם כי הרשת הארצית שלה על בסיס חח"י כבר קיימת.

ישנם גם ספקי תקשורת קטנים יותר, שמספקים שירותים מסוימים ללקוחות נישה.

סלקום היא החברה המובילה בשוק הסלולר בישראל, והיא מציעה מגוון רחב של חבילות סלולר ללקוחותיה. החבילות כוללות גלישה באינטרנט, דקות ו-SMS לשיחות בארץ ובחו"ל, גלישה חופשית באפליקציות נבחרות, ואפשרות לשדרג לדור 5G.

בזק היא חברה שמספקת שירותי טלפוניה קווית, אינטרנט, טלוויזיה ותמסורת עסקית. בזק מציעה מגוון חבילות אינטרנט שכוללות תשתית וספק, עם אפשרות להוסיף נתב, הגנות סייבר ועוד.

הוט היא חברה שמספקת שירותי טלפוניה סלולרית, אינטרנט, טלוויזיה ותמסורת עסקית. הוט מציעה מגוון חבילות ללקוחותיה, כמו:

חבילות טלוויזיה: עם ערוצי תוכן, סרטים, סדרות, ספורט, ילדים ועוד. ניתן לבחור בין חבילת קומפקט, חבילת טלוויזיה, חבילת פייבר 4K או חבילת פייבר מיני.

חבילות אינטרנט: עם תשתית וספק, גלישה מהירה עד 2500 Mbps נתב, הגנות סייבר ועוד.

חבילות טלפון קווי: עם דקות ו-SMS לשיחות בארץ ובחו"ל, שירותי קול ועוד.

חבילות דאבל: עם טלוויזיה ואינטרנט במחיר משתלם.

חבילות טריפל: עם טלוויזיה, אינטרנט וטלפון קווי במחיר אחד.

פרטנר היא חברה שמספקת שירותי טלפוניה סלולרית, אינטרנט, טלוויזיה ותמסורת עסקית. פרטנר מציעה מגוון חבילות ללקוחותיה.

5/5 - (2 votes)
שירותי תקשורת לעסקים
מעניין? שתפו ברשתות חברתיות
Facebook
Twitter
LinkedIn
אודות המחבר:

מחבר המדריך לפתרונות תקשורת ומחשוב ענן ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים באתרי טלקום אקספרט. מומחה בתחום התקשורת והמחשוב לעסקים מאז שנת 1991. אני מזמין אתכם לעקוב אחרי לקבלת עדכונים וחדשות בעולם התקשורת והמחשוב בפייסבוק | בלינקדאין | וביוטיוב ובמייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם
.npf{display: none !important}
חיוג מהירוואטסאפ