מה המשותף לשפע המבצעים הצרכניים של חברות התקשורת ואיך אפשר להרוויח מתחרות זו?

חברות תקשורת רבות יוצאות לאחרונה במבצעים בתחומים שונים החל ממכירת טלוויזיות חכמות ועד שילוב של סלולר ופס רחב קווי בחבילה אחת.

איך מפיקים תועלת צרכנית מהתחרות הזו?

המבצעים של ספקי התקשורת המתבצעים בשבועות האחרונים לא נולדו במסגרת בהלת המכירות, שמכונה בשם Black Friday. ממש לא. המבצעים הללו יתגברו בשבועות הקרובים מסיבות לגמרי אחרות הקשורות לשוק המקומי ולהתפתחויות מקומיות.

מדובר בשילוב של מניעים לתחרות ולמבצעים צרכניים, שהצטברו בחודש החולף:

א. כניסת Unlimited לחיבור לקוחות בכמה אזורים בארץ. למרות שמדובר בהיקף פריסה, שהוא עדיין די צנוע, התחרות הזו הכניסה את כל השוק ללחץ (ובמיוחד את הקבוצות בזק והוט).

ב. החלטת שר התקשורת היוצא לאשר את הרפורמה המכונה בשם "שוק סיטונאי", שתאפשר לחברות המתחרות בבזק ובהוט "לרכב" על הרשתות שלהן ולספק שירותים במישרין ללקוחות הקצה. משרד התקשורת קבע לוח תעריפים למחירים הסיטונאיים (זה המחיר, שמשלמות המתחרות, עבור שירותי הרשת של בזק והוט) וקבע, שבזק והוט לא תוכלנה לצאת במבצעים מתחת למחירים הללו (במטרה לנטרל את כניסת המתחרות לשוק).

ג. החלטת שר התקשורת לאשר כמה רפורמות בתחום שירותי התקשורת ובכלל זה:

1) "רישיון אחוד", מה שיאפשר לספקי תקשורת קטנים ואף גדולים לספק כמה שירותי תקשורת תחת רישיון אחד, די בקלות. התהליך הזה יצור תופעה של "מלחמת הכל בכל", שבה כל ספק תקשורת קטן יחל לספק מגוון רחב של שירותים. לדוגמה: ספק MVNO כמו יופון (YouPhone) יחל לספק שירותי פס רחב קווי, שירותי טלפוניה מקומית ובינלאומית, שירותי אינטרנט מגוונים ועוד. בהמשך, גם שירותי נס"ר יכללו ב"רישיון האחוד".

2) שיטה חדשה לחישוב התשלומים, שמשלמים ספקי ה-MVNO לספקי הסלולר איתם הם קשורים. השיטה החדשה אומרת, שספק הסלולר ייתן ל-MVNO הרוכב על הרשת שלו את אותם התנאים, שהוא נותן לעסק המקבל את המחיר הטוב ביותר והזול ביותר אצלו. ההחלטה הזו יכולה לשנות את כל מערך ההחלטות של ספקי התקשורת הסלולרית מול עסקים וארגונים. שכן, ההסכם הטוב ביותר והזול ביותר עם עסק או ארגון ישמש מעתה והלאה בסיס לקביעת המחיר הסיטונאי של ספק הסלולר מול ה-MVNO.

התהליכים המהירים, שהתרחשו בחודש החולף דחפו, ללא כל ספק, את המתחרים בשוק התקשורת לצאת במבצעים הנראים כרגע מאוד אטרקטיביים. מכאן, זה הזמן לנצל את התחרות הזו וליהנות מפירותיה ולחסוך בהוצאות התקשורת. יודגש, שאנו רק בתחילת הגל של "מלחמת מחירים הכל בכל", מגמה, שתתחזק במהלך 2015 ושכיוונה עדיין לא ברור.

ניתוח כמה מהמבצעים החדשים שיש בשוק:
א. חברת פלאפון יצאה במבצע למכירת "טלוויזיות חכמות" מביתHisense . המכשירים ימכרו ב-3 גדלים: 32, 40 ו-50 אינץ'. זאת, במחירים של 1,399 ₪, 1,990 ₪, ו-3,099 ₪ בהתאמה, ב-6 תשלומים ללא ריבית. כל מכשירי ה-,Smart TV שנמכרים בפלאפון, כוללים תפריטים בעברית, דפדפן מובנה לגלישה באינטרנט, קישוריות WiFi, כניסת USB ו-HDMI ועוד. בנוסף, מאפשרים המסכים באמצעות טכנולוגיית AnyView שיקוף מסך ושיתוף קבצים מהטאבלט או הסמארטפון ישירות למסך הטלוויזיה. המסך כולל גם טיונר "עידן פלוס" מובנה. Hisense נחשב למותג המסכים הרביעי בגודלו בעולם ונמצא בעליה מתמדת, גם בישראל.

די ברור, שמי שרוכש "טלוויזיה חכמה" כמו שמוצע כאן לביתו או רוכש "מזרים מדיה" ההופך את "הטלוויזיה הטיפשה" שלו ל"חכמה", לא יזדקק לשירותי הטלוויזיה של סלקום, או כל ספק מתחרה אחר, שירצה לרכב על רשת בזק (או הוט) במסגרת "השוק הסיטונאי". די ברור, שהצעד הזה של פלאפון נועד להגן על חברת האם שלה – בזק, מול המתחרים הפוטנציאליים החדשים.

ב. מבצע של הוט מובייל של חבילה המשלבת אינטרנט קווי וסלולר. ב- 39.90 ₪ לחודש (המחיר הזה נשמר לשנה), במבצע ללקוחות חדשים (שיצטרפו עד 30.11.14), מקבלים סלולר בלי הגבלה (שיחות, מסרונים וגלישה ללא הגבלה כשלאחר 3 ג'יגה מהירות הגלישה יורדת, SIM בחינם, שיחות לחו"ל ל-31 יעדים ללא הגבלה דרך 017) + גלישה באינטרנט ב-100 מגה. המבצע הזה משתלב במבצע השדרוג החינמי של הוט ל-100 מגה. למעשה, במבצע זה, הלקוח מקבל 100 מגה גלישה קווית באינטרנט בחינם. שכן, המחיר הרגיל של חבילה כזו בהוט מובייל הוא 69.90 ש"ח לחודש, וב-39.90 ₪ לחודש מקבלים בהוט מוביילרק סלולר, בעוד שמבצע זה כולל גם גלישה באינטרנט הקווי ב-1000 מגה, ללא תוספת מחיר.

השילוב של שדרוג חינמי של לקוחות הוט ל-100 מגה בשילוב גלישה בחינם ב-100 מגה דרך הוט מובייל, נועד, ככל הנראה, לחסום את המתחרים הפוטנציאליים, שירצו לרכב על רשת הוט במסגרת "השוק הסיטונאי". שכן, השוק הסיטונאי כולל מחירון לשירותי פס רחב במהירויות הנמוכות ביותר. די ברור, שלקוח המחובר במהירות של 100 או 200 מגה להוט לא יתפתה לעבור למהירות של 15 מגה אצל ספק מתחרה.

ג.  רמי לוי תקשורת יצא ב-3 תכניות עם מחיר מובטח לשנה והן:

19.90 ₪ לחודש – שיחות והודעות ללא הגבלה וגלישה בנפח  .1GB
39.90 ₪ לחודש – שיחות והודעות ללא הגבלה וגלישה בנפח  .3GB
49.90 ₪ לחודש – שיחות והודעות ללא הגבלה וגלישה בנפח  .5GB
סלולר ללא הגבלה לציבור החרדי (תכנית כשרה) – 19.90 ₪ לחודש.

המחירים הללו נועדו להתחרות בראש וראשונה בגולן טלקום, 012-מובייל ובהוט מובייל. כ"כ, נועד המבצע הזה להתחרות מול ספקי ה-MVNO האחרים ולקבע בתודעה הצרכנית רמת מחירים מאוד זולה בשוק הנייד.

שורה תחתונה: מומלץ לפעול בגישת "הצרכנות הנבונה". המבצעים הקיימים כעת בשוקי התקשורת הם חלק מהתחרות שהחלה, תחרות של "הכל בכל", שמתפתחת ותעצים לקראת שנת 2015. זה הזמן לבחור בספק הטוב והמשתלם ביותר לכל צרכן. הכוח עבר לידי הצרכנים ומי שמנצל נכון את הכוח הזה – מרוויח.

השאר תגובה

פוסטים נוספים