Skype For Business – מה התחדש ואיך להיערך להחלפת שירות זה ב-Microsoft Teams?

Skype for Business

Skype For Business – מה התחדש ואיך
להיערך להחלפת שירות זה ב-
Microsoft Teams?

 

חברת מיקרוסופט החליטה להחליף את מערכת התקשורת סקייפ לעסקים במערכת Teams. החברה מרחיבה כל הזמן את היכולות של מערכות התקשורת, הטלפוניה ו"העבודה הקבוצתית" שלה, כשבמרכזן מצויות מערכות אופיס 365 וסקייפ לעסקים.

 

אולם, כעת יש להיערך להחלפת סקייפ לעסקים. מה עושים?

 

התחרות החריפה בעולם מערכות העבודה הקבוצתית והחברתית הובילה את מיקרוסופט להכריז בסוף ספטמבר 2017 על התכנית החדשה שלה, שבמסגרתה המערכת החדשה Microsoft Teams תחליף את מערכת סקייפ לעסקים (Skype for Businesses), שכזכור החליפה את מערכת Lync הוותיקה של מיקרוסופט לשירותי תקשורת וטלפוניה עסקית.

חברת מיקרוסופט מובילה את השוק של הטלפוניה העסקית מבוססת IP בעולם כמו גם בארץ, במיוחד לאור הצלחת שירותי מיקרוסופט אופיס 365, סקייפ לעסקים וחלונות 10 (מערכות תוכנה מתקדמות, שניתנות להפעלה בענן ציבורי של מיקרוסופט Azure, או בכל ענן ציבורי אחר, שהותאם למתן שירות לפלטפורמות של מיקרוסופט, בענן פרטי, בענן היברידי, או בהתקנה מקומית – On Premise).

שירות סקייפ של מיקרוסופט היה מחלוצי שיחות ווידיאו וההודעות המיידיות בענן. אולם, בשנים האחרונות כוחו של שירות זה נחלש לטובת אפליקציות ורשתות חברתיות כמו סנאפצ'ט ושירות iMessage של אפל. כדי להישאר רלוונטי, במחצית 2017 הודיעה סקייפ על שינויים מקיפים, שיעזרו לשירות להתחרות בסנאפצ'ט וב-iMessage. באפליקציה החדשה ניתן יהיה לשלוח הודעות מיידיות כפי שקרה עד כה בסקייפ, שיחות בינלאומיות ושיחות ועידה מרובות משתתפים, אבל עכשיו יש באפליקציה אינטרגציה עם שירותים נוספים כמו יוטיוב, שיתוף תמונות פשוט יותר ושיחות צ'ט קבוצתיות בממשק המזכיר את שירות גרופ-מי, שנמצא בבעלות סקייפ.

המראה של שירות שיתוף התמונות החדש דומה לזה של סנאפצ'ט ומאפשר למשתמשים להוסיף ציורים וסימנים על התמונות ולשתף אותם במערכת הנקראת היילייטס, ושירות זה מזכיר את שירות הסטוריז של סנאפצ'ט. בשירות הצ'ט עצמו, יכולים המשתמשים לשלב שירותי מזג אוויר ותמונות, בדומה לשירות ההודעות של אפל. מיקרוסופט הוסיפה גם צ'טבוטים – שירותי הודעות בעלי בינה מלאכותית, שיכולים לשלוח חדשות לשיחות המתנהלות בסקייפ.

התמחור של סקייפ הוא מאוד פשוט והוא חלק משירות אופיס 365: עד 25 משתתפים הוא חינם ומעל לזה העלות היא 2 דולרים לחודש למשתמש (תלוי בחבילת האופיס 365. יש חבילות, שבהן הסקייפ הוא חלק מהחבילה, ללא תשלום נוסף). חבילות אופיס 365 מתחילות ב-12 דולרים לחודש למשתמש.

בשנה החולפת הוסיפה מיקרוסופט מגוון כלים משלימים לחבילות התוכנה העסקיות שלה ובכלל זה שירות Microsoft Teams (שירות לעבודה קבוצתית בצ'טים ובצ'טבוטים), שהצטרף לכלי הפופולרי Yammer, שמספק בעיקר יכולות של עבודה קבוצתית ותקשורת יעילה פנים ארגונית. למעשה, מערכת Yammer היא פלטפורמה של רשת חברתית פרטית ומאובטחת לעסקים, וכל עסק יכול להתאים את הפלטפורמה לצרכיו. מערכת ,Teams למעשה, נולדה כדי להוסיף את שכבת הצ'טים והצ'טבוטים ל-Yammer.

למיקרוסופט יש כיום סוג שירות חדש, שנקרא Cloud Connector Edition, פלטפורמת תוכנה בענן, שמאפשרת לעסקים להתחבר לשירותי קישוריות PSTN ו-SIP מקומיות, כמו גם למערכות Legacy  של הארגון, תחת מעטפת שליטה ותפעול אחת, עם התאמה לכל מכשירי הקצה הנמצאים בעסק. בנוסף, מיקרוסופט רכשה את LinkedIn ותשלב אותה בהמשך בשירותיה.

מערכת נוספת, שנוספה בשנה האחרונה לחבילה הזו, היא Skype Room Systems. זו מערכת All-In-One בענן המספקת שליטה וניהול של חדרי ישיבות בענן באמצעות טאבלט, עם יכולת לחבר לדיון בקול או בווידיאו, כל מחזיק בכל מכשיר קצה המחובר לאינטרנט, שנמצא בכל מקום בעולם.

עסק, שהחליט להשתמש במערכת Microsoft Teams המופעלת בענן, המנוע של Team זהה למנוע של סקייפ. כך, שאפשר לבצע צ'טים בין 2 הפלטפורמות באופן שקוף. כלומר, אפשר לבצע צ'ט ממערכת Team, שמופעלת ע"י עובד בעסק, מול לקוח של העסק או שותף של העסק המשתמש בסקייפ פרטי או עסקי, באופן שקוף לחלוטין. מערכת Teams סופקה עד כה בחינם לכל מי שרכש חבילה כלשהי של אופיס 365.

למרות שהפתרון של גוגל לעסקים (נקרא כיום G Suit) זול יותר בצורה משמעותית מהפתרון המתחרה של מיקרוסופט (בגוגל המחיר לעמדת קצה מתחיל ב-5 דולרים לחודש ובמיקרוסופט הוא מתחיל ב-12 דולרים לחודש), רוב השוק העסקי בישראל (ובמדינות רבות בעולם) בחר ובוחר במיקרוסופט. הסיבה המרכזית: החיבור ההדוק, הנוח והשקוף בענן בין מערכות העסקיות (אופיס 365) למערכות התקשורת והטלפוניה (סקייפ לעסקים ושאר הכלים העסקיים), הדוא"ל (אאוטלוק) והעבודה הקבוצתית (Yammer).

Skype for Business

למה מיקרוסופט משנה כיוון מסקייפ לעסקים ל-Microsoft Teams?

למעשה, המתחרות הגדולות של מיקרוסופט בתחום ה"עבודה הקבוצתית" ו"תקשורת אחודה" הן המתחרות החדשות (יחסית) בשוק דוגמת Slack ואמזון, ולא גוגל (או כל מתחרה אחר דוגמתה, לרבות אפל). אם אמזון תרכוש את Slack, אזי זה יהיה איום ממשי מאוד כבד על מיקרוסופט. גוגל בכלל לא מאיימת על מיקרוסופט (מנקודת מבט עסקית עולמית וכך גם בישראל).

השוק העסקי, שבחר ב-Slack, ומדובר בכמות של מיליוני לקוחות (כעת הכמות מתקרבת לכ-10 מיליון משתמשים), יצר לחץ על מיקרוסופט, שהחליטה להילחם ב-Slack בפתרונות דומים, באמצעות מערכת הדומה יותר ל-Slack, וזו מערכת Teams.

מיקרוסופט זיהתה, שמאות אלפי לקוחות אופיס 365 שלה ברחבי העולם החלו להשתמש ב-Slack בחצי השנה האחרונה, וזה יצר אצלה לחץ לחפש פתרון לתופעה המדאיגה הזו (מנקודת הראות של מיקרוסופט).

ל-Teams יש כרגע כ-125,000 לקוחות (כיום זה בחינם), הרחק מאוד מהמספרים של המשתמשים במערכת של Slack.

הכיוון שבו מיקרוסופט תלך בו הוא: לקוחות סקייפ לעסקים ייהגרו בהדרגה למערכת Teams. היות ושתי המערכות חולקות "מנוע" זהה, ההגירה תבוצע בצורה חלקה (כך מבטיחים במיקרוסופט).

תשומת לב שהמנוע של Team פועל רק בענן הציבורי של מיקרוסופט (או בעננים תואמים), בעוד שהמנוע של סקייפ לעסקים יכול לפעול גם בענן פרטי ו-On Premise כך שמי שמשתמש בסקייפ לעסקים בענן מקומי-פרטי או בהתקנה מקומית (On Premise), יצטרך עם הזמן לתכנן ולבצע הגירה לענן הציבורי (או לענן היברידי).

מיקרוסופט מתכוונת לשלב יכולות AI (ר"ת: Artificial Intelligence) – "בינה מלאכותית" לתוך מערכת Teams. כך, שזו תהיה מערכת מתקדמת יותר מ-Slacks, שאין לה את יכולות הפיתוח, שיש למיקרוסופט בעולם ה-AI.

מיקרוסופט תשקיע מאמצי פיתוח בגישת ה-Machine Learning כדי לשפר את מערכת Teams לפי צרכי הלקוחות ולתת פרסונליזציה מתקדמת ומשופרת לכל לקוח. במסגרת זו, ישולבו כלים מתקדמים של זיהוי דיבור, לרבות שילוב של Alexa של אמזון עם Cortana של מיקרוסופט. כבר כעת, קביעת פגישות במערכת אאוטלוק יכולה להיעשות במערכת הזו של Teams רק בפקודות קוליות. בקרוב מאוד, ניתן יהיה לשלוח תזכירים ותזכורות, כחלק מכל מפגש ב-Teams, רק בפקודות קוליות.

לצורך ההגירה, מיקרוסופט החלה לבנות ממש כעת תשתית חדשה של תעבורה קולית, וידיאו, שיחות ועידה, ניהול חדרי ישיבות, ניהול יומנים ו-Data מכל סוג, הכל מוצפן ומאובטח, כדי לספק תשתית חדשה ללקוחות Teams וגם ללקוחות סקייפ לעסקים, כשהמערכת החדשה של Teams תכלול את כל מה שיש כבר בסקייפ לעסקים. המערכת הזו תהיה מוכנה לשירות עבור הלקוחות של מיקרוסופט במחצית השנייה של 2018.

Skype for Business CLICK TO CALL

מה יש לעשות כעת לקראת המעבר מסקייפ לעסקים ל-Teams?

כעת אין מה להיות בלחץ, כי המעבר עצמו יבוצע במחצית השנייה של 2018 והלאה. יחד עם זאת, היות והשירות Teams זמין והוא חינמי לכל לקוחות אופיס 365, מאוד מומלץ להוריד את הכלי הזה ולהתחיל להשתמש בו כעת, גם בשילוב עם סקייפ לעסקים, כדי להתנסות ביכולות ובשיטת הפעולה של מערכת Teams.

כבר בקרוב, מיקרוסופט תחל להמליץ לכל לקוח של שירותי אופיס 365, להתחיל להשתמש ב-Teams, ומאוד רצוי לקבל את העצה הזו, כדי להתרגל למערכת החדשה.

Skype for Business OUTLOOK

העתיד של Skype For Business והמעבר ל-Teams:

במהלך השנה הקרובה, מיקרוסופט תוסיף למערכת Teams את רוב יכולות הטלפוניה שיש כבר בסקייפ לעסקים, כולל חיבוריות שקופה למערכות הטלפוניה הישנות (PSTN). כך, שבמחצית השנייה של 2018, המערכות הללו (סקייפ לעסקים ו-Teams) תפעלנה במקביל עם יכולות דומות, על אותה פלטפורמת ענן של מיקרוסופט וההגירה ממערכת אחת לשנייה תהיה חלקה לגמרי (כך, כאמור, מבטיחה מיקרוסופט). זאת, בשונה מההגירה של Lync לסקייפ לעסקים, שבכלל לא הייתה פשוטה או קלה.

כך, להערכת מיקרוסופט, עד סוף 2019 רוב לקוחות סקייפ לעסקים כבר ישתמשו במערכת Teams וייהנו מהיכולות המתקדמות של ,Teams שיכללו, בין היתר, יכולת הפעלה מלאה בפקודות קוליות, במקום שימוש בעכבר ומקלדת (או שימוש באצבעות, על מסך הסמארטפון או הטאבלט).

התמחור של פלטפורמת Teams החדשה טרם ידוע. אולם, ככל הנראה, בשנה או שנתיים הקרובות, מיקרוסופט תספק את השירות הזה בחינם למשתמשי אופיס 365 וגם למשתמשי Dynamics 365 ו-Microsoft SharePoint. זאת, במטרה להשאיר את כל הלקוחות אצלה ושלא יחשבו לעבור לפלטפורמות מתחרות דוגמת Slack.

Federation SKYPE

שורה תחתונה בתחום המעבר מסקייפ לעסקים ל-Teams:

הפעלת או רכישת פתרונות תקשורת וטלפוניה מתקדמים לעסקים בכל גודל, פתרונות דוגמת  Skype For Business וכעת Microsoft Teams, שמחוברים לענן של מיקרוסופט (Microsoft Azure), או לכל ענן המתאים לשירותי מיקרוסופט, כמו כל רכישה בעסק, דורשת בדיקה מוקדמת של צרכי העסק, מנהליו ועובדיו, ובניית תכנית עסקית ברורה לטווח זמן של לפחות 3 שנים קדימה.

הפתרונות של שירותים עסקיים בענן זוכים כיום להצלחה רבה בשוק העולמי וגם בישראל. זאת, בגלל ההיקף הרחב של היכולות, שבעל העסק מקבל בחבילה אחת מקיפה, שתומכת באופן מלא בכל הצרכים, עם קישוריות מכל מכשיר קצה מכל מקום בארץ ובעולם.

אם בוחרים ספק שירות ספק תקשורת אינטגרטור לשירותים עסקיים בענן (אפשר לרכוש את השירות ישירות מהאתר של ספק שירותי הענן, ללא ספק שירות מקומי או אינטגרטור), יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק אינטגרטור והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

יש לזכור, שהצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים לצרכים של חנות רהיטים, רשת מרכולים, חברת הייטק, או של משרד רואי חשבון.

 

לכן נשאלות כאן השאלות:

מהו האתגר הכי משמעותי בשירותי התקשורת של העסק שלך, שאתה מאמין, שתוכל לפתור באמצעות מעבר מ-Skype For Business ל-Microsoft Teams המחוברים לענן של מיקרוסופט?

 מה אתה יודע על ההבדלים בין ענן פרטי, ציבורי והיברידי? מה טכנולוגית הענן המתאימה לך ולצרכי העובדים שלך, היום ובשנים הקרובות?

 אם יש לך כבר פתרון של סקייפ לעסקים או פתרון של Teams, ממה אתה לא מרוצה מהפתרון הזה? שתף אותנו.

 איך אתה חושב, שאני יכול לעזור לך לבחור את פתרונות הטלפוניה לעסקים המתאימים לצרכיך?

 נמאס לך לחפש מרכזיית טלפון IP מתאימה לעסק?

 

Introducing Microsoft Teams

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים