איך מחברים מערכת וידיאו קיימת למערכת חדשה של אופיס 365 וסקייפ לעסקים?

סקייפ לעסקים

התפתחות התחרות דוחפת את השוק ובכלל זה את חברת מיקרוסופט ושותפתה פוליקום, לשדרג את היכולות של שירותי סקייפ ואופיס לעסקים. זאת, כדי שיספקו יתרונות תחרותיים למשתמשים בשירותים הללו.

מה התחדש בתחום שיחות הווידיאו לעסק?

אחת המכשלות הגדולות בעסקים רבים (במיוחד עסקים ותיקים) היא העובדה, שיש להם מערכות וידיאו שונות וותיקות, שמתפקדות לשביעות רצונם, אבל הן אינן תואמות את המגמות החדשות של "עבודה קבוצתית" ו"תקשורת אחודה", שהתפתחו בשוק ובמרכזן שירותי אופיס 365 בענן המשולב עם מערכות משלימות דוגמת סקייפ לעסקים.

חברת פוליקום (מקבוצת Siris Capital, חברה שיש לה כ-400 אלף לקוחות בכל רחבי העולם), הוציאה לשוק את המערכת היחידה (עד כה, כך לטענתה), שמחברת באופן שקוף בין מערכת הווידיאו הישנה הנמצאת בעסק לבין המערכות החדשות של מיקרוסופט בענן. השירות החדש קרוי בשם Polycom RealConnect.

כך, ניתן לשמר את השקעות העבר במערכות וידיאו (למשל במערכות הווידיאו הפופולריות של סיסקו, או של פוליקום, שניתן למצוא בארגונים ובעסקים רבים), ואין צורך לוותר עליהן, כשעוברים לשימוש בפתרונות הענן החדשים של מיקרוסופט. כך, ניתן לנהל בקלות שיחות וידיאו מתוך אופיס 365 מבלי להרגיש, שמאחור מופעלת מערכת ישנה לווידיאו.

"מאחורי הקלעים" של פתרון Polycom RealConnect עומד המנוע של סקייפ לעסקים, מה שמאפשר יכולות חדשות ומתקדמות לשיחות הווידיאו וחיבור שקוף לכלים חדשים לעבודה קבוצתית של מיקרוסופט דוגמת Yammer ו-Teams.

אפשר להתנסות במערכת (שהיא רק תוכנה המופעלת בענן) ל-30 יום ללא כל עלות או התחייבות, כדי להיווכח ביכולותיה.

סקייפ לעסקים

היתרונות המרכזיים של הפתרון RealConnect

  • קביעת מפגשים לשיחות וידיאו בצורה קלה, מתוך כל יישום של אופיס 365 לרבות מתוך אאוטלוק (למשל: תוך כדי כתיבת מסמך ב-Word אפשר לפנות ולשוחח בווידיאו עם מומחה או מומחים לעניין המופיע במסמך, והשיחה הזו מבוצעת מתוך המסמך).
  • קל להצטרף לשיחת וידיאו קיימת מתוך כל שירות ומעל לכל מכשיר קצה.
  • שמירה על השקעות העבר במערכות וידיאו (אין צורך בהחלפות חומרה, חיווט ותוכנה).
  • ניהול קל ופשט של כל הרישיונות (הוותיקים והחדשים) תחת מעטפת שירות אחת.
  • פתרון ענן המאפשר תאימות לכל מערכת ענן שיש למיקרוסופט ולשותפותיה. מאפשר לקשר כל אחד, מכל מקום בעולם ומעל לכל מכשיר קצה, לכל יישום של אופיס 365.
  • חוויית שימוש טובה וקלה מהסביבה המוכרת של השימוש במערכות של מיקרוסופט אופיס 365 וסקייפ לעסקים.
  • אין צורך באינטגרטור מיוחד לתחזוקת המערכת. כל אחד עם ידע מינימלי בתפעול מחשבים יכול לתפעל ולתחזק את המערכת.
  • תאימות לכל סוגי הווידיאו הקיימים בשוק.
  • הפתרון יכול להיות מופעל גם מקומית (On Premise) למי שלא מעוניין בפתרון ענן.

למה לעבור לאופיס 365 משולב עם סקייפ לעסקים?

הפתרון המוביל כיום בשוק שירותי התקשורת בענן תחת שם המותג "סקייפ לעסקים" (Skype for Business), נמכר בשוק הישראלי במסגרת חבילות התקנה ושירות מאינטגרטורים שונים, והבולט מבניהם זו חברת אודיוקודס הישראלית, שמספקת את בעיקר מעטפת מוצרי החומרה והתוכנה הנדרשים לעסק סביב מערכת סקייפ לעסקים דוגמת: מבואות טלפוניה, מתאמים ומתגים מכל סוג, טלפוני IP, מערכות לשיחות ועידה בווידיאו לחדרי ישיבות, הגנה על התקשורת – SBC (ר"ת: Session Border Control) וניהול התקשורת הישנה והחדשה במערכת ניהול אחת בממשק Web.

שוק הפתרונות לעסקים בתחום הטלפוניה (בדגש על תחומי "העבודה הקבוצתית", "תקשורת אחודה" – UC, גישת שירות של OmniChannel – "כל ערוצי" ושירות לקוחות המחובר ל-CRM), עובר בשנה האחרונה טלטלה עזה מלווה בהחרפת התחרות. אם תתממש התכנית של רכישת Slack ע"י אמזון-AWS, ייווצר בשוק כוח חדש ובעל עוצמה המאתגר את כל המתחרים.

לכן, חברת מיקרוסופט, שעיקר החוזק שלה במגזר העסקי מגיע משירותי הענן ובמרכזם שירות אופיס 365, שילבה את מערכת סקייפ לעסקים (וכלים נוספים) כחלק אינטגרלי והדוק מפתרון הענן של אופיס 365. מיקרוסופט הוסיפה סביב הסקייפ לעסקים ואופיס 365 עוד 3 כלים חזקים לתקשורת פנים ארגונית, לעבודה קבוצתית ולמסרים מידיים, כלים המסייעים בתהליכי העבודה וקבלת ההחלטות:

  • Yammer – המספק בעיקר יכולות של עבודה קבוצתית ותקשורת יעילה פנים ארגונית. למעשה, מערכת Yammer היא פלטפורמה של רשת חברתית פרטית ומאובטחת לעסקים, וכל עסק יכול להתאים את הפלטפורמה לצרכיו.
  • Microsoft Teams – זו מערכת המספקת בעיקר יכולת צ'אטים ובניית צ'אטבוטים מותאמים לכל עסק לפי צרכיו ולקוחותיו.
  • Skype Room Systems – זו מערכת All-In-One המספקת שליטה וניהול של חדרי ישיבות בענן באמצעות טאבלט, עם יכולת לחבר לדיון בקול או בווידיאו, כל מחזיק בכל מכשיר קצה המחובר לאינטרנט, שנמצא בכל מקום בעולם.

הכיוון החדש, שמיקרוסופט מקדמת אותו בגרסה החדשה של סקייפ לעסקים, הוא תחום המסרים המידיים (Messaging). זאת, משום שהלקוחות, שרגילים כיום להשתמש ב-WhatsApp ובשאר הכלים החברתיים למסרים מידיים דוגמת הכלים הקיימים בפייסבוק (לרבות Messenger) וטוויטר, מצפים, שגם העסקים ידברו איתם באותה דרך ובאותה גישה.

בניגוד לשירות ,Microsoft Teams שהוא שירות ענן ציבורי ויכול לפעול רק בענן הציבורי, שירות סקייפ לעסקים יכול לפעול בענן ציבורי, בענן פרטי, בענן היברידי או בהתקנה מקומית (On-Premise) ללא ענן.

שירות סקייפ לעסקים מספק בגרסה הבסיסית שלו יכולת לקיים שיחות ועידה (מכל סוג) ללא חומרה מיוחדת עם עד 250 משתתפים בו זמנית, מה שעונה באופן מלא כמעט על כל הצרכים של עסק ברמת ה-SMB.

למה סקייפ לעסקים הופך להיות יותר רלבנטי?

עפ"י המחקרים, שמיקרוסופט עשתה בקרב לקוחותיה הקיימים והפוטנציאליים, תחום המסרים (Messaging) הוא התחום החשוב ביותר כדי לשמור על קשר עם לקוחות, לצמצם נטישה ולשמור על נאמנות לקוחות לאורך זמן.

הלקוחות כבר נמצאים בפייסבוק, לינקדאין, טוויטר, ווטסאפ, סנאפצ'אט ועוד, אז למה שהעסקים לא יהיו שם עבורם עם אותם כלים?

לכן, מיקרוסופט לא יכלה להרשות לעצמה להישאר מאחור ולהשאיר את סקייפ לעסקים עם יכולות של מסרים מידיים הנופלות באיכותן וביכולותיהן מהאפליקציות הפופולריות הללו בשוק.

מהם היתרונות בסקייפ לעסקים, שהופך אותו ליותר תחרותי?

  • חוויית תקשורת אחרת. הפתרון מאפשר לכול משתמש לבחור את הפלטפורמה הרצויה לצרכיו והעדפותיו כגון מחשב, הסמארטפון או הטלפון השולחני וכן במגוון ועידות וידיאו עפ"י צרכי הארגון. ניתן לתקשר עם עובדים בתוך הארגון, עובדים בחברות אחרות כגון לקוחות וספקים, שמשתמשים בפלטפורמה זהה על כל היכולות וכן להזמין משתמשים, שאין להם עדיין פתרון אירגוני מתקדם זה והם יכולים לחוות את החוויה במלואה, כאורחים על הפלטפורמה הארגונית של המארח.
  • תקשורת שקופה בכל מקום בארץ ובעולם ומעל לכל מכשיר קצה.
  • הצגת זמינות של כל אחד בכל רגע והדרך הטובה ביותר לתקשורת אתו (קול, וידיאו, צ'אט, מסרים מיידים, SMS, טקסט בקובץ וכיו"ב). איתור קל ומהיר של אנשים לפי שמם, מומחיותם, או תפקידם. יכולת תזמון מפגשים וירטואליים עם כל אחד בכל מקום ובכל זמן מעל לכל מערכת. שיחות ועידה משולבות כולל כל כלי העבודה ל"עבודה שיתופית וקבוצתית".
  • אין צורך במרכזיה פיזית בתוך הארגון (וגם לא צריך לתחזק, לעדכן ולקנפג מרכזיה כזו).
  • אינטגרציה מלאה ל-Outlook, ל-SharePoint ולכלים עסקיים אחרים.
  • כל השיחות מוצפנות ללא כל צורך בתוספת חומרה או כלים מיוחדים נוספים. כל התעבורה מוגנת ב-SBC מפני הונאות והתקפות סייבר.
  • יכולת להוסיף הקלטת שיחות בענן בצורה ידידותית ושקופה.
  • נושא הצ'אט הפך לחלק אינטגרלי בסקייפ הפרטי וסקייפ לעסקים. כך, כל מי שבעסק, שבמסגרת תפקידו עומד בקשר חיצוני עם לקוחות ושותפים, יכול לתקשור איתם בקלות ובמהירות, בכל היכולות, שמערכת הצ'אט החדשה מאפשרת.
  • עסק, שהחליט להשתמש במערכת Microsoft Teams המופעלת בענן, המנוע של Team זהה למנוע של סקייפ. כך, שאפשר לבצע צ'אטים בין 2 הפלטפורמות באופן שקוף. כלומר, אפשר לבצע צ'אט ממערכת ,Team שמופעלת ע"י עובד בעסק, מול לקוח של העסק או שותף של העסק המשתמש בסקייפ פרטי או עסקי, באופן שקוף לחלוטין.
  • למערכת סקייפ לעסקים נוספו כלים קטנים לשיפור התפקוד העסקי דוגמת: הדבקת הערות לשיחת וידיאו, שיתוף וידיאו, הדבקת תוויות וכותרות לשיחות וידיאו.
  • שיפור חשוב ביותר בסקייפ לעסקים הוא יכולת האינטגרציה הקלה של צ'אט-בוטים (שבעיקר בונים אותם כיום ובכמויות, בכלים של פייסבוק – מסנג'ר), לתוך סקייפ.
  • שיפור של גרסאות סקייפ לאנדרואיד, iOS ול-Mack (הפלטפורמות של אפל).
  • שיפור יכולות האינטגרציה של סקייפ לעסקים עם מרכזיות – PBX קיימות מכל הסוגים, טלפוני HD חדשים וגם ותיקים ומערכות שירות לקוחות קיימות.
  • החיבור לעולם הישן של הטלפוניה שופר בכלי הנקרא PSTN Calling וכלי נוסף הנקרא PSTN Conferencing לשיחות ועידה. יש מדינות, שבהן מיקרוסופט היא גם ספק שירותי התקשורת לעסקים (היא למעשה מעין MVNO על רשת של ספקי תקשורת גדולים ברחבי העולם). השירות הזה פועל כבר במעל ל-90 מדינות (לא בישראל, בגלל בעיות רגולציה). השירות הזה מגיע מובנה כבר בתוך חבילות: .Office 365 Enterprise E1, E3, E5.
  • Skype for Business Online Call Analytics – כלי חדש בסקייפ לעסקים, שנועד לספק יכולות BI למנהלים המקבלים ב-Dashboard אחד ובמבט אחד נתונים בחתכים מכל סוג ובהתאמה אישית, נתונים וניתוחים המתאימים לתחומי ההתעניינות של כל מנהל, או כל בעל תפקיד המשתמש בכלי הזה. זה גם מסייע למנהלי ה-IT לנתח טוב יותר את איכות התקשורת של סקייפ לעסקים.

שורה תחתונה

הפתרונות של מיקרוסופט לעסקים בענן זוכים כיום להצלחה רבה בשוק העולמי וגם בישראל. זאת, בגלל ההיקף הרחב של היכולות, שבעל העסק מקבל בחבילה אחת מקיפה, שמספקת יתרונות עסקיים ברורים. עסק, שיש לו בתוכו עובדים בעלי ידע בתחום המחשבים, יכול להתקין את המערכת הזו לבד.

אם בוחרים בספק חיצוני (ספק תקשורת או אינטגרטור), כדי להתקין מערכת RealConnect לעסקים, יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים בחתונה קתולית. מומלץ לרכוש רק מוצרים העונים לתקנים העולמיים והישראליים (במידה ויש).

לכן נשאלות כאן השאלות:

מהן הבעיות הכי חשובות בעסק שלך, שאתה מעוניין לפתור באמצעות המעבר למערכת RealConnect לעסקים המחוברת לאופיס 365 וסקייפ לעסקים?</p>

אם אתה כבר משתמש במערכת אופיס 365 וסקייפ לעסקים, ממה אתה לא מרוצה מהפתרון הזה? שתף אותנו.

איך אתה חושב, שאני יכול לעזור לך בבחירת מערכת לשיחות וידיאו לעסקים והמערכות הנלוות אליה, מערכת המתאימה לצרכיך?

 

5/5 - (2 votes)
סקייפ לעסקים
מעניין? שתפו ברשתות חברתיות
Facebook
Twitter
LinkedIn
אודות המחבר:

מחבר המדריך לפתרונות תקשורת ומחשוב ענן ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים באתרי טלקום אקספרט. מומחה בתחום התקשורת והמחשוב לעסקים מאז שנת 1991. אני מזמין אתכם לעקוב אחרי לקבלת עדכונים וחדשות בעולם התקשורת והמחשוב בפייסבוק | בלינקדאין | וביוטיוב ובמייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם
.npf{display: none !important}
חיוג מהירוואטסאפ