פתרון PTT (לשעבר מירס) חדש על רשת הסלולר בדור רביעי LTE

פתרון PTT

 למירס עדיין נותרו עוד כ-140 אלף מנויים, שעתידם לא בדיוק ברור. עובדים ומנהלים בעסקים וארגונים רבים שומרים על מערכות ה-PTT שלהם.

האם יש יתרונות בשימוש ב-PTT כשעולם הסלולר עבר לדור רביעי LTE? תשובות מפתיעות.

 ארגונים ועסקים רבים נזקקים לפתרון תקשורת נייד מסוג PTT (ר"ת: Push To Talk), מה שקראו לו בעבר בשם "מירס" (כיום זו חברת הוט-מובייל). השם "מירס" נולד על שם חברת התקשורת העיקרית, שסיפקה שירות כזה בישראל (היו עוד מתחרים, אבל "מירס" שלטה בתחום ה-PTT במשך שנים רבות, עד ששמה זוהה עם השירות). 

אולם, מירס נרכשה ע"י קבוצת הוט והפכה להוט-מובייל והרשת הישנה נזנחה (גם ע"י מוטורולה, שבנתה את הרשת והפסיקה לפתח אותה). יתרה מכך, הרשת של הוט-מובייל נזנחה אף היא והתמזגה לתוך הרשת של פרטנר, במסגרת חברת PHI המשותפת לפרטנר והוט-מובייל.

כיום, עולם התקשורת הנייד מבוסס על טכנולוגיות הדור הרביעי – LTE (הרשת של PHI עוברת ממש כעת שדרוג ל-LTE-Advanced, תחת שם המותג LTE+""), כשבאופק כבר מדברים על טכנולוגיות הדור החמישי – ,5G שתהיינה נפוצות בשוק הסלולרי ברחבי העולם בסוף העשור הנוכחי.

אולם, מאחור נשארו לא מעט לקוחות ברשת מירס, שממשיכה לפעול ולספק שירות טוב ללקוחות הנאמנים לטכנולוגיה הוותיקה הזו. הרשת הייתה אמורה להיסגר זה מכבר, אך הוט החליטה להמשיך להפעיל אותה, כל עוד זה אפשרי (ויש ממנה הכנסות). ה-ARPU (הכנסה ממוצעת חודשית למנוי) ב-iDEN עומד על כ-85 ש"ח לחודש, כמעט כפליים מה-ARPU של לקוחות הסלולר הרגילים (פרטיים ועסקיים) של הוט-מובייל.

יחד עם זאת, העתיד של הרשת של מירס לוטה בערפל, מכיוון שתוך שנה עד שנתיים לא יהיה לרשת זו פתרון, לאחר שמירס תידרש לפנות את תדרי 800 מגה הרץ שמשמשים אותה, ע"י משרד התקשורת, לטובת שירותי דור חמישי – 5G.

לכן, יש לקבוצת הוט 2 מסלולי פתרון PTT ללקוחות הקיימים ברשת מירס

א. מעבר למכשירים מעורבים (עם 2 סימים), שיכולים לפעול גם ברשת מירס (בטכנולוגיה המכונה בשם iDen) וגם על רשת דור 3 (למעשה דור 3.9) של הוט-מובייל (הקיימת במסגרת רשת PHI). הפתרון הזה מסופק באמצעות סמארטפון בשם NEXT שיש בו גם "ווקי טוקי" (כלומר: PTT) המוכר של מירס עם כפתור מיוחד ל-PTT וגם חיבור בסמארטפון לרשת דור 3 עם מערכת הפעלה אנדרואיד, עם מסך מגע של 4.3 אינץ'. יש במכשיר מקום ל-2 סימים והוא מקבל חיבור מקבילי ב-2 הרשתות. המשתמש בוחר באיזו רשת ישתמש, למשל לפי עוצמת החיבור. אם רשת מירס (iDen) תיסגר, ניתן יהיה להמשיך ולהשתמש במכשיר זה ברשת דור 3 של הוט-מובייל. הבעיה: גם רשת דור 3 של הוט-מובייל תיסגר בטווח זמן של כמה שנים, כך שמדובר בפתרון לטווח זמן לא ארוך.

ב. פתרון בשם "מירס 4G" שזו למעשה מערכת תוכנה ושליטה, שיכולה להיות מותקנת על כל סמארטפון מתקדם (אנדרואיד או iOS) ויכולה לפעול ברשת LTE ו-"LTE+" ולהמשיך ולשמור על תקשורת בין החברים בקבוצה, בגישת ה-PTT. שירות "MIRS 4G" מאפשר לנהל את העסק בלחיצת כפתור מהסמארטפון. בלחיצה אחת באפשרות המשתמש להגיע למשתמש קצה כלשהו בקבוצה או לכל הקבוצה, עפ"י בחירתו. השיחות במסגרת השירות הינן קצרות וממוקדות, ומאפשרות לנהל בצורה מיטבית, אפקטיבית ויעילה את העסק והעובדים, בדיוק כמו שנעשה ברשת הישנה של מירס.

הוט מובייל מציעה את השירות הזה עם 4 מכשירים סלולריים מוקשחים

  • מכשיר RG310 (מבית RugGear, היבואן SiyataMobile מבני עטרות). מכשיר מוקשח בסיסי ביותר עם מסך קטן.
  • מכשיר RG730 (מבית RugGear), מכשיר סמארטפון מתקדם ומוקשח.
  • מכשיר Innovation 2.0 (מבית safe Mobile), מכשיר מתקדם לעבודה בתנאים קשים, דוגמת סביבה נפיצה.
  • מכשיר VOYAGER CP200 (מבית Vfone, היבואן SiyataMobile), מכשיר קבוע לרכב, יכול לשמש כ"נקודה חמה" לתשדורת WiFi המחוברת לפס הרחב הסלולרי, או שיכול לשמש כערכה שולחנית קבועה במשרד.

מה היתרונות בפתרון PTT על רשת הסלולר בדור רביעי (LTE)?

  • אפשרות לשיחות ווקי טוקי "ללא הגבלה" ליחיד או לקבוצה, בלחיצת כפתור אחת.
  • תמיכה על ידי מגוון סמארטפונים סטנדרטיים בעלי מערכות הפעלה Android ו-iOS.
  • מגוון של מכשירים ייעודים מוקשחים לצרכים עסקיים שונים ואביזרי ווקי טוקי תומכים.
  • השירות פועל על גבי רשתות התקשורת המתקדמות: 3G, 4G (LTE) ,WiFi.
  • ממשק מוקדן נייח Dispatcher המאפשר ניהול ויצירת קשר עם המשתמשים על בסיס מיקום (GPS, גם על גבי מפות GIS).
  • ממשק לניהול ולהגדרת קבוצות המשתמשים על ידי הלקוח בקלות.
  • פתרון תקשורת מאובטח ומוצפן (מה שאין בתקשורת סלולרית רגילה).
  • זמן תגובה מהיר ביותר בין חברי הקבוצה.
  • תמיכה במגוון שפות (כולל עברית) במערכת ההפעלה.
  • אפליקציה פשוטה להורדה והתקנה בסמארטפון.

פתרון PTT

האם יש פתרונות PTT מתחרים להוט על רשת הסלולר בדור רביעי (LTE)?

בהחלט, יש הרבה. בעבר, חברת "מובייל טורנדו" ניסתה לתפוס נתחי שוק בתחום הזה בישראל, אך לא הצליחה (בלשון המעטה).

פתרונות נוספים שניסו להיכנס לשוק הישראלי וללא הצלחה יתירה: Zello (פתרון מארה"ב), Azetti Networks (פתרון מספרד, ייצוג ע"י "איתם פתרונות תקשורת"), Kodiak (פתרון מארה"ב), Talk-IP (פתרון מגרמניה) שמגיע כעת בלבוש חדש לישראל.

מה התחדש בפתרון ה-PTT של Talk-IP?

מוקם מיזם חדש תחת חברה חדשה, שתקרא Easy Talk, חברה, שתהיה חלק מקבוצת יהודה טל המשווקת בארץ את פתרון של חברת Talk-IP  הגרמנית, שפועלת עם כ-20 מיליון מנויים באירופה, בדרום אמריקה ובמזרח הרחוק. שמוליק נחמה, מי שהיה ראש אגף בכיר במירס לשעבר, ינהל את הפעילות בישראל ולטענתו הפתרון הגרמני הרבה יותר מקצועי ואיכותי מאשר כל פתרון אחר בשוק. לדעתו, הרבה עסקים בישראל מחכים לפתרון חליפי לרשת מירס ולהערכתו הפתרון החדש שלהם, שעובד על מערכת הפעלה אנדרואיד, עובד היטב בפיילוט, שנערך בקרב מספר לקוחות עסקיים בישראל.

המערכת החדשה: Easy Talk POC יכולה לעבוד עם מגוון רחב של מכשירים רגילים ומוקשחים, כולל מכשירים לרכב, חיבור לטאבלטים וללפטופים, עם מערכת שליטה ובקרה מבוססת GIS עבור בעלי העסקים, אפשרות לשילוב עם מערכות שליטה בווידיאו (לרבות אפשרויות לזיהוי אנשים וכלי רכב), שילוב של יכולות שליטה על כניסות, בקרת מבנים וזיהוי תנועות חשודות בשטח נתון, מעקב אחרי עמדות מכירה (PoS) ועוד. החברה מתכננת לשווק גם ציוד קצה ייעודי וסמארטפונים אנדרואידים מוקשחים, שיענו לצרכים של אנשי שטח וגם לתנאי שטח קשים.

המערכת מאפשרת שיחה מוצפנת תוך פחות משנייה ומספקת קישור על כל רשת סלולרית (וגם WiFi ו-WiMAX) בכל מקום בארץ ובעולם.

שורה תחתונה

רכישת פתרונות מחשוב ותקשורת מתקדמים, דוגמת PTT על רשת הסלולר (POC) בדור רביעי (LTE), כמו כל רכישה בעסק, צריכה להיעשות רק לאחר בחינת צרכי המשתמשים בעסק. המעבר משירותי PTT הישנים של מירס למערכת מודרנית וחדישה של PTT ב-LTE דורש לא רק תכנון מדוקדק, אלא שינויים בהרגלי העבודה והתקשורת של כל העובדים בעסק.

לכן, מומלץ לבצע תהליך מושכל של בחירת מוצרי תקשורת מתקדמים מהסוג של POC. יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים בחתונה קתולית. אנו עומדים לרשותכם לייעוץ ולסיוע בתהליך ההחלטה הזה.

מכאן, נשאלות כאן השאלות:

מהו האתגר הכי משמעותי בבית או בעסק שלך, שאתה מאמין, שתוכל לפתור באמצעות מעבר למערכת PTT על LTE?

מה אתה יודע על ההבדלים בין מערכת iDen וטכנולוגיות LTE הקיימות בשוק הסלולרי? מה הטכנולוגיה המתאימה לך ולצרכי העובדים שלך?

אם יש לך כבר מערכת PTT  על LTE, ממה אתה לא מרוצה מהמערכת הזו? שתף אותנו.

איך אתה חושב, שאני יכול לעזור לך לבחור את מערכת תקשורת המתאימה לצרכי העסק שלך?

לקבלת מידע נוסף על השירותים שלנו לתחום פתרון PTT, נא השאירו פרטים ומהנדס מומחה מחשוב יחזור אליכם בהקדם.

 

5/5 - (3 votes)
מערכת זיהוי קולי
מעניין? שתפו ברשתות חברתיות
Facebook
Twitter
LinkedIn
אודות המחבר:

מחבר המדריך לפתרונות תקשורת ומחשוב ענן ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים באתרי טלקום אקספרט. מומחה בתחום התקשורת והמחשוב לעסקים מאז שנת 1991. אני מזמין אתכם לעקוב אחרי לקבלת עדכונים וחדשות בעולם התקשורת והמחשוב בפייסבוק | בלינקדאין | וביוטיוב ובמייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם
.npf{display: none !important}
חיוג מהירוואטסאפ