מערכת כריזה לעסק שלך – למה להחליף את הכריזה למערכת אלחוטית?

מערכת כריזה למשרד

✅ איך לבחור מערכת כריזה מתקדמת המתאימה לצרכים של העסק שלי?

✅ בלב הפתרון העסקי של מערכת כריזה IP נמצאת פלטפורמת התקשורת העסקית, שמתאימה גם לצרכים של מערכת כריזה.

✅ האיכות והיכולות המתקדמות, הובילו לפופולריות של הפתרונות הללו. כמה טיפים מעשיים למנהלים ובעלי עסקים. 

שימושי מערכות כריזה

מערכות כריזה הן חלק ממארג פתרונות המתח הנמוך שיש בארגונים ובעסקים מכל סדר גודל. עסקים רוכשים מערכות כריזה למגוון רחב של צרכים ומצבים:

מסירת הודעות לעובדים ולקהל הנמצא בתא השטח שמערכת הכריזה מכסה אותו. השימוש העיקרי הוא לפנות, ליידע ולהתריע במעגל רחב של אנשים כגון לקוחות, עובדים ומבקרים במקומות פומביים. זהו פתרון מושלם ונדרש עבור מלונות, בתי ספר, מתקנים רפואיים, מרכזי קניות ומרכולים, מסעדות, שדות תעופה, תחנות, בנייני משרדים, מפעלים, מחסנים, מתקני ספורט ותרבות ועוד.

אזעקה אוטומטית במצבים, שהוגדרו מראש (או ידנית). מבני ציבור בישראל מחויבים על פי החוק והתקנות העירוניות המקומיות להתקין מערכות כריזה בעיקר לצרכי פינוי מהיר, מסירת הודעות וכיו"ב. עסקים רבים מחויבים במערכות כריזה כחלק מהתנאים של הרישיון לעסק ועל פי המפרט המשטרתי ושל שירותי הכיבוי, לבטיחות של העסק והנמצאים בו, או בסביבתו הקרובה. לעיתים נדרש "פאנל כבאים". כך, שכוחות לוחמי האש, שמגיעים לעסק, יוכלו לשלוט במערכת הכריזה בעצמם.

מוזיקת רקע בשטחים המעוניינים לספק בהם מוזיקת רקע.

מערכת כריזה המחוברת למערכת האזעקה, או למערכת גלאי העשן, גלאי גז, גלאי אש וכיו"ב שיש בעסק, כדי להתריע על הסכנה שנתגלתה ולספק הוראות להתנהגות האנשים המצויים באותו אזור.

צלצולים כדי לבשר, שהגיע הזמן לבצע פעילות מסוימת המוכרת לנמצאים באותו מקום המכוסה ע"י הכריזה (דוגמת: תחילת \ סיום שיעור, תחילת \ סיום הצגה, תחילת \ סיום עבודה). זה כולל, למשל, שעון צלצולים לבתי ספר ומוסדות חינוך, מפעלים וארגונים, שכולל מיתוג אוטומטי לפי תכנות מראש לשעת צלצול, משך צלצול ומגוון אפשרויות השמעת צלצולים, דרך מערכות שמע חיצוניות ומובנות.

אזעקת בעלי תפקידים הנמצאים בטווח השמיעה של מערכת הכריזה והכוונתם.

מערכת כריזה על רכבים (לצרכים מגוונים, החל מכריזה על מכירת מוצרים או כל הודעה אחרת וכלה בכריזה ברכבי חירום והצלה).

מערכות כריזה ניידות למארגני אירועים והעברת מסרים לאירועים חד פעמיים.

שילוב בחדרי ישיבות גדולים.

מערכות כריזה להודעות ואזהרות אוטומטיות על בטיחות באזורים מסוימים ומוגדרים.

מערכות כריזה הנמצאות בפתחים, שערים ובכניסות, למשל בכניסות לחניונים, בכניסות לעסקים ומשרדים, כניסות לאולמות, המבצעות כריזה לנמצאים בסביבת אותו פתח.

האם יש תקנים בתחום מערכות כריזה?

בהחלט. מומלץ לא לרכוש מערכת כריזה, שאינה עונה על 2 התקנים העיקריים (ועל המערכת יש אישור, שהיא עומדת לפחות באחד מ-2 התקנים הללו, רצוי שניהם גם יחד):

  • תקן 1220 חלק 3 של מכון התקנים למערכות כריזה. ניתן לעיתים להסתפק בתקן האירופאי: תקן EN54-16.
  • מפרט מס' 160 של משטרת ישראל ומשרד הפנים למערכות כריזה.

העמידה בתקנים מבטיחה, שמערכת הכריזה תפעל בכל מצב, כי יש בה מצבר חירום (או מחוברת למצבר חירום חיצוני, או גנרטור חירום, לשמירה על רציפות שידור גם בהפסקת חשמל מוחלטת). יש לבדוק, שהמערכת תוכל לפעול לפחות 30 דקות ללא חשמל חיצוני מרשת החשמל.

מאוד מומלץ, שמערכת המצבר\ים היא מהסוג, שאיננו דורש טיפול או הוספת מים – Maintenance Free. כ"כ חובה, שהמיקרופון, או המערכת המזינה את הקול הנשלח למערכת הכריזה, תהיה אף היא מוגנת מפני נפילות חשמל.

לכן, רכישת והתקנת מערכת כריזה חייבת להתבצע ע"י אנשי מקצוע, לאחר ניתוח צרכים מקצועי ולאחר ביצוע "סקר אתר", שבעקבותיו מפיקים "דוח התאמת ציוד ומיקומו", כולל תכנון כמות אזורי הכריזה, כמות ציוד הקצה (הרמקולים וכל האביזרים הנדרשים), תכנון החיבורים, כמות הבקרים והרכזות, עוצמות של ציוד הקצה לפי סוג (רמקול כריזה, רמקול שופר, רמקול שקוע, רמקול טורי, רמקול קיר, עמדת מרצה, וכיו"ב), עוצמת המגברים והמתגים (ככל שיש), תאימות וחיבור למערכות מקבילות, אביזרים נוספים וציוד נלווה נדרש לפי הצרכים, כמות מגאפונים (למקרה של כשל כללי במערכת – לגיבוי ע"י כריזה ידנית במגאפון), רמת אבטחת המידע והגנה מפני התקפות סייבר הנדרשות מהמערכת ועוד.

בנוסף, המחוקק הישראלי אמר את דברו בעניין "תשתיות תקשורת אחודות", במסגרת תקנות תכנון ובניה, התקנת מתקני תקשורת, קובץ תקנות מס' 6898 מיום 21 ביוני 2010. התקן הזה מפרט לפרטי פרטים איך בונים ופורסים תשתית תקשורת אחודה בבניינים, כולל בבניינים רבי קומות.

התקנות הללו הן חובה במבני מגורים והן רשות במבנים תעשייתיים ובמבנים, שאינם למגורים. למרות זאת, מומלץ להיעזר בתקן זה כדי להתקין "תשתיות אחודות" גם במבני עסקים ומסחר, לא רק בבתי פרטיים. זה הכיוון המומלץ לפריסת תשתיות בכל מבנה, כולל תשתיות הכריזה.

מהן הדרישות מפתרון מערכת כריזה מודרנית?

כמו כל המערכות האלקטרוניות, גם מערכות הכריזה ביצעו שדרוג ועברו לעולם ה-IP (כלומר: מחוברות בפרוטוקול האינטרנט) ונשלטות מהענן. מערכות כריזה IP מאפשרות הפצת שמע דרך פרוטוקול IP למרחקים גדולים, או אפילו באופן אלחוטי \ סלולרי, ללא מגבלות טווחים.

מכאן, שהעולם של מערכות כריזה אנלוגיות – מת ומומלץ לא לרכוש מערכות אנלוגיות (למרות הפיתוי של המחיר הזול, בגלל יבוא של עודפים מהמזרח הרחוק).

כלומר: גם מערכות הכריזה יכולות להתחבר ללא חוטים, כלומר: ברשת אלחוטית, בד"כ רשת WiFi או סלולר, אם אין כיסוי של WiFi לנקודה בה יש מערכת כריזה. לעיתים נעשה שימוש בתקשורת אלחוטית חלופית, במיוחד במקומות בהם משלבים את מערכת הכריזה במערכת בית\משרד\עסק חכם, למשל בתקשורת בשם ZigBee (או בלוטוס' ו- Z-Wave).

חיבור מערכת הכריזה למרכזיית הטלפוניה, לרבות טלפוניה בענן, מאפשר דיבור למערכת הכריזה דרך כל עמדות הטלפון הנייחות והניידות הקיימת בארגון (כולל ישירות מהסמארטפונים ע"י הפעלה פשוטה ביותר. זה מאפשר הפעלה ודיבור למערכת הכריזה דרך כל טלפון קווי וסלולרי, מכל מקום בעולם.

חיבור מתאם הכריזה בעידן שירותי הענן נעשה דרך האינטרנט ע"י כתובת IP וממשק פשוט להפעלה (בד"כ דרך אפליקציית המרכזיה הווירטואלית בענן). בעידן מרכזיות בתקני WebRTC (הפעלה דרך כל דפדפן נייח או נייד), גם הפעלת הכריזה אפשרית ללא כל אפליקציה, פשוט ישירות מתוך הדפדפן (בהנחה, שבמכשיר הקצה יש מיקרופון, מה שנכון לגבי כל סמארטפון, מחשב נייד או טאבלט).

מערכת כריזה לעסקים

מערכת כריזה – תשובות קצרות לשאלות נפוצות

למה העולם עבר למערכות IP, גם בכריזה וגם בטלפוניה?

המחירים של פתרונות מסוג של מרכזיות IP  וכל מערכת אחרת מבוססת IP, מאוד זולים, במיוחד תעריפי השיחות והמסרונים (ולכן הגישה של מרכזיות בענן זוכה לפופולריות רבה). היות שבגישה זו, השירותים מסופקים בענן, אין הפתעות בעלויות החודשיות של הלקוחות, כי כמעט רוב השירותים הם במודל SaaS ("תוכנה כשירות" בתעריף חודשי ידוע הכולל הכל). ניתן להתנסות בחינם בכל שירות של מרכזיה בענן ללא התחייבות, כדי להיות בטוחים, שזה הפתרון המתאים לצרכים של העסק.

הפתרונות של מרכזיית IP בענן מתאימים לכל: החל ממשתמש בודד בעסק זעיר העובד מביתו -SoHo , דרך עסקים ברמת הSMB- וה-SME ועד חברות בינלאומיות וארגוני ענק (Big Enterprises).

מה כוללת מערכת כריזה למשרד?

מערכת כריזה למשרד מורכבת ממספר רכיבים, כגון:

מגבר כריזה – הוא המכשיר המרכזי של המערכת, שמחבר את כל הרכיבים האחרים ומגביר את הקול שמושמע מהרמקולים

רמקולים – הם המכשירים המוציאים את הקול לאוויר. יש סוגים שונים של רמקולים, כגון רמקולים שופר, רמקולים תליה, רמקולים שקועים ועוד. הרמקולים צריכים להיות מתאימים לגודל, לצורה ולאקוסטיקה של החלל שבו הם מותקנים

מיקרופונים – הם המכשירים המאפשרים להקליט את הקול של המדבר או המכריז. יש סוגים שונים של מיקרופונים, כגון מיקרופונים ידניים, אלחוטיים, עם חיבור XLR או Jack, עם כפתור הדלקה או ללא ועוד. המיקרופונים צריכים להיות מתאימים לאיכות, לחיבור ולנוחות של המשתמש

מקורות קול – הם המכשירים המספקים את הקול של המוזיקה, האזעקות, הצלצולים או ההודעות האוטומטיות. יש סוגים שונים של מקורות קול, כגון נגן CD, נגן MP3, נגן USB, נגן SD, נגן Bluetooth, נגן Wi-Fi, טלפון, רדיו, מחשב ועוד. המקורות קול צריכים להיות מתאימים ליכולות, לחיבורים ולתאימות למגבר ולרמקולים

תכונות נוספות – הן המכשירים או האפשרויות המוסיפים יכולות או תכונות נוספות למערכת הכריזה. יש תכונות נוספות, כגון שעון צלצולים, פאנל כבאים, אזעקה אוטומטית, מערכת הקלטה, מערכת טלפוניה, מצבר חירום, גנרטור חירום ועוד. התכונות הנוספות צריכות להיות מתאימות לצרכים, לתקנים ולבטיחות של המשתמש.

מערכת כריזה לעסק
Public Address PA system hire – Suffolk Essex

מהם השימושים הנפוצים במערכת כריזה למשרד?

מערכת כריזה למשרד היא מערכת שמאפשרת להשמיע הודעות, אזעקות, מוזיקה, צלצולים או כל קול אחר לאנשים הנמצאים במשרד או באזור הסמוך אליו. מערכת כריזה למשרד יכולה לשמש למטרות שונות, כגון:

לקדם את התור או לקרוא ללקוחות או לעובדים

לפרסם מוצרים, מבצעים או הודעות חשובות

להתריע במצב חירום, כגון שריפה, רעידת אדמה או פינוי

להשמיע מוזיקת רקע ליצירת אווירה נעימה או להסתיר רעשי רקע

להשמיע צלצולים לסימון תחילת או סיום של פעילות מסוימת

מערכת כריזה למשרד – הגדרת איפיון דרישות

נושא דרישות
מטרת המערכת להגדיר את הצורך העיקרי ממערכת הכריזה (הודעות, אזעקות, מוזיקה, צלצולים וכו’)
תקן המערכת לבדוק אם המערכת עומדת בתקנים הנדרשים, כגון 1220 חלק 3 או EN54-16
יכולת הגברה להעריך את העוצמה הנדרשת להגברת הקול באזור המיועד, בהתאם לרעשי רקע, טמפרטורה ומרחק
סוגי הרמקולים לבחור את הסוג המתאים של רמקולים, על פי הצורה, החומר, הגודל, הטוויטר והחיבור
כמות הרמקולים לחשב את הכמות הנדרשת של רמקולים, בהתאם לגודל האזור, העוצמה הרצויה והחלוקה לאזורי כריזה
סוגי החיבורים לבחור את הסוג המתאים של חיבורים, על פי האמינות, הנוחות והעלות
סוג המגבר לבחור את הסוג המתאים של מגבר, על פי היכולות, החיבורים והתאימות לרמקולים
סוג המיקרופון לבחור את הסוג המתאים של מיקרופון, על פי האיכות, החיבור והנוחות
תכונות נוספות לבחור את התכונות הנוספות הרצויות, כגון שעון צלצולים, פאנל כבאים, אזעקה אוטומטית, הקלטה או טלפוניה

שורה תחתונה

רכישת פתרונות מתקדמים של מערכות כריזה המשולבות בטלפוניה עסקית בענן המשולבת עם "עבודה קבוצתית" ובדגש על המערכות החדשות, כמו כל רכישה בעסק, דורשת בדיקה מוקדמת של צרכי העסק, מנהליו ועובדיו.

הפתרונות של שירותים עסקיים בענן זוכים כיום להצלחה רבה בשוק העולמי וגם בישראל. זאת, בגלל ההיקף הרחב של היכולות, שבעל העסק מקבל בחבילה אחת מקיפה, שתומכת באופן מלא בכל הצרכים, עם קישוריות מכל מכשיר קצה מכל מקום בארץ ובעולם.

אם בוחרים ספק שירות \ ספק תקשורת \ אינטגרטור לשירותים עסקיים בענן. אפשר לרכוש את השירות ישירות מהאתר של ספק שירותי הענן, ללא ספק שירות מקומי או אינטגרטור, אך יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק \ אינטגרטור ואם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

לקבלת הצעת מחיר עבור מערכת כריזה לעסק  

5/5 - (4 votes)
מערכת כריזה
מעניין? שתפו ברשתות חברתיות
Facebook
Twitter
LinkedIn
אודות המחבר:

מחבר המדריך לפתרונות תקשורת ומחשוב ענן ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים באתרי טלקום אקספרט. מומחה בתחום התקשורת והמחשוב לעסקים מאז שנת 1991. אני מזמין אתכם לעקוב אחרי לקבלת עדכונים וחדשות בעולם התקשורת והמחשוב בפייסבוק | בלינקדאין | וביוטיוב ובמייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם
.npf{display: none !important}
חיוג מהירוואטסאפ