האם אני זקוק לשירותי CDN להאצת ביצועים ולשיפור חוויית המשתמשים?

שירותי CDN

מה הם סוגי שירותי CDN המסופקים לעסקים בישראל?

האם שירותי ה-Proxy של Luminati מתאימים לצרכים שלי?

האם שירותי ה-CDN של Vimmi מתאימים לצרכים שלי?

 לעסקים מכל סוג יש כיום אתר ורבים מתעניינים בדרכים בהם יוכלו לשפר את ביצועי האתר. רבים בוודאי כבר יודעים, כי לזמן הטעינה של אתר ישנה חשיבות מכרעת בהיבטים השונים: ביצירת חוויית המשתמש של הגולשים המגיעים לאתר, בסיכוי שגולש ישוב לבקר בו ואף בדירוג האתר במנוע החיפוש גוגל.

בנוסף, אם האתר משמש את העובדים, הספקים, השותפים וכל מי שנמצא בשרשרת הערך של העסק, לחוויית השימוש של כל שרשרת הערך, לרבות העובדים והמנהלים של עסק עצמו, יש חשיבות, לעיתים קריטית, בהצלחת שירותי העסק.

עם זאת, בעלי אתרים רבים עדיין מוצאים את עצמם מתמודדים מול אתרים איטיים, שאינם עולים בקלות ושאינם עונים על הדרישות. במקרים רבים, יתכן ששימוש בשירותי זיכרון מהירים, יכול לספק את הפתרון המתאים עבורם.

במציאות של ימינו, עסקים רבים מספקים שירותים באמצעות רשת האינטרנט. זה יכול לכלול: העברת קבצים, העברת מסמכים מסוגים שונים, שימוש בסרטוני וידיאו, תמונות, מכירת מוצרים ופעילות של מסחר אלקטרוני, פעילות כספית בכל תחום (למשל בבורסה), אספקת תכנים חיים (Live Video), שיחות ועידה בווידיאו, עבודה מרחוק, משחקים, הפצת חדשות, קמפיינים פרסומיים, הפצת  מוזיקה ורדיו, שירותי אפליקציות סלולריות, פיתוח תוכנה (כיום כמעט כל מפתחי התוכנה בעולם כמו גם בישראל, מבצעים זאת בענן ולכן הם רגישים מאוד לזמן התגובה) ועוד.

אולם, גם שיהוי של 2-3 שניות בהעברת התוכן, בגלל עומסים ברשתות האינטרנט העולמיות, יכול "להרוג" את חווית השימוש ויכול להבריח לקוחות וגם שותפים ולחסל את העסק.

שרת וירטואלי בענן

מהם סוגי שירותי CDN שקיימים בשוק הישראלי?

  יש סוגים רבים של זיכרונות לצרכי שיפור חוויית המשתמשים ו-3 הסוגים המרכזיים הם: 

  • Caching. זה סוג של מאגר זיכרון הקיים בכל מחשב, כל שרת, כל מתג תקשורת וגם ברשתות תקשורת. כל ספק תקשורת גדול (ISP) מספק לכל לקוחותיו (ללא תשלום) שירותי Caching בסיסיים, משום שה-ISP זקוק לזה לצרכיו הוא, בעיקר בשעות עומס, כדי למנוע קריסת שירותיו. אפשר להגדיל את ה-Caching לאתר ספציפי בתשלום די זניח. החיסרון המרכזי: זה מאגר זיכרון לא מנוהל. כלומר: הוא "עיוור" לתעבורה העוברת בו ולכן אינו יכול לתת עדיפות לסוג תעבורה מסוים, שנשמר בו, ושעובר דרכו (למשל וידיאו). הערה: 2 הסוגים האחרים גם מכילים Caching, אבל מנהלים בהם את התעבורה, שיש בסוג זיכרון כזה.
  • CDN (ר"ת: Content Delivery Network). מדובר בשירות זיכרון מנוהל (כלומר: יש שליטה מלאה לאיזה סוג של תעבורה, למי ולהיכן, יש לתת עדיפות בהזרמת התעבורה הזו). זה סוג שירותי הזיכרון הנפוץ ביותר בשוק, ונעשה ב-Data Centers (מרכז מחשוב) של ספקי שירותי CDN. בעבר, חברת אקמאי הייתה מובילה עולמית בתחום זה. כיום יש לה מתחרות רבות, החל מאמזון וכלה בחברות גדולות נספות, שבנו רשת CDN על פני הגלובוס, להאצת תעבורת אינטרנט. יש חברות גדולות, שבנו להן רשת CDN עצמאית, כדי לשרת את הצרכים של עצמן, דוגמת חברת נטפליקס, שמספקת שירותי טלוויזיה על רשת האינטרנט העולמית.
  • Proxy. זה סוג זיכרון פחות ידוע נפוץ, אבל לא פחות יעיל, ולעיתים הוא הרבה יותר יעיל, לצרכים ספציפיים. הסיבה: שירותי Proxy ניתן ומומלץ להפעיל אותם מקומית (בשרתי ומחשבי העסק). כך אין צורך להיות תלוי בספק בינלאומי של CDN, שהשרתים שלו נמצאים אי שם ברחבי העולם. לכן, הביצועים בסוג כזה של זיכרון, יכולים להיות משופרים וטובים יותר, מול שירותי CDN. מבחינה טכנולוגית, שירותי Proxy הם שירותי זיכרון מנוהלים, די בדומה לשירותי CDN. בניגוד לפתרון ה-CDN, שמתאים לעסקים בינוניים עד גדולים, פתרון ה-Proxy מתאים לכל עסק, אפילו לעסקים ברמת ה-SoHo. כלומר: גם לעסקים המתנהלים מהבית או ממשרד זעיר.

ההמצאה המרכזית בעולם הזיכרונות להאצת תעבורה באינטרנט שמה CDN. תזכורת קצרה: האתר של כל עסק בנוי מקבצים: קבצי קוד, תמונות סרטונים ועוד. הקבצים האלה נמצאים בשרת פיזי איפה שהוא (בד"כ בענן בחוות שרתים של ספק הענן, או ב-Hosting אצל ספק שירותי Hosting). כך, מי שנמצא (פיזית) קרוב יותר לחוות השרתים הזו, יקבל את הנתונים על המחשב שלו או על הסמארטפון שלו – מהר יותר.

הבעיה מחמירה כאשר הגולשים של העסק מגיעים מכל העולם. אותם גולשים מתחילים להרגיש כבר הרעה בזמן טעינת האתר בכמה שניות. כמה השניות האלו יכולות להיות ההבדל בין לקוח המשלם כסף לבין כזה, שפשוט הולך למתחרה.

יש לציין, שיש עוד פרמטרים, שמשפיעים על זמן טעינת האתר, כמו משקל התמונות או אופטימיזציה לאתר. אולם, השליטה של בעלי האתרים על התעבורה ועומסי התעבורה באינטרנט ובתשתיות התקשורת – היא אפס. במסחר בבורסה, אלפית השנייה של שיהוי זה עניין של הרבה (מאוד) כסף, אבל גם באתר של העסק זה יכול להיות ההבדל בין אתר רווחי ומצליח לאתר ללא הכנסות.

בין היתרונות של שירותי זיכרון מנוהלים אפשר למנות את היכולת לספקי שירותי אבטחה וסייבר, שירותי התאוששות מאסון והמשכיות עסקית והכי חשוב (לארגונים רבים) זו התאימות לרגולציות חדשות, מקומיות או בינלאומית, דוגמת רגולציית GDPR האירופאית להגנה על הפרטיות.

כיום, הטכנולוגיה להזרמה חלקה ומהירה של וידיאו, ששמה: Smart IP pipe, שנקראת לעיתים גם בשם: Multicast ABR, הפכה להיות חובה לבעלי אתרים עם וידיאו. הסבר נוסף לטכנולוגיה זו.

בעל אתר, שלא ייקח בחשבון את נושא "חוויית השימוש" של לקוחותיו בתחום הצפייה בסרטי הווידיאו, יגלה מהר מאוד, שהלקוחות הללו לא צופים בסרטי הווידיאו בגלל היעדר חוויית צפייה. הסבלנות של הלקוחות היא אפסית. ממש אפסית לכל שיהוי בתגובה של סרטוני וידיאו.

אנשים רגילים למהירות התגובה של סרטוני יו-טיוב של חברת גוגל, שמשקיעה הון עתק כדי לספק תגובה מהירה וחוויית צפייה על כל מכשיר קצה ומכל רשת תקשורת.

מה מציעה בתחום שירותי CDN חברת Luminati?

חברת Luminati זו חברה ישראלית במקורה, שהחלה את דרכה ב-2014 כחברת סטארטאפ בשם Hola!, שהתמקדה בתחום ה-P2P וגם בתחומים מקבילים. לאחר שהחלה להצליח בתחום ה-Proxy, שהיה אחד התחומים המקבילים והמשלימים לשירותי P2P, היא התפצלה ב-2016 מתוך Hola! ושינתה את המיקוד העסקי שלה ואת שמה והתמקדה מאז רק ב-Proxy.

כיום, יש לחברה עשרות מיליוני לקוחות לשירותי ה-Proxy שלה בכל רחבי העולם ובתוכם אלפי ארגונים הנמנים על הארגונים הכי מובלים בעולם. יש ארגונים המפעילים גם Proxy וגם CDN במקביל, לצורך שירותים שונים. במגזר הפרטי ועסקים הקטנים, יש לחברה כ-40 מיליון לקוחות משלמים לכל סוגי השירותים (לרבות לשירותי זיכרון למכשירי סלולר). כך, שללא ספק, מדובר כאן בהצלחה ענקית בכל קנה מידה.

אגב, ניתן להתנסות בשירותי ה-Proxy של Luminati ללא תשלום. בכל מקרה, מדובר בשירות, שעלותו מאוד נמוכה. זו הסיבה העיקרית, שהשירות הזה מתאים לכל עסק, גם לעסק המתנהל מהבית.

התחומים, שבהם יש יתרון לשירותי ה-Proxy מול שירותי ה-CDN, הם: שירותי מסחר אלקטרוני מאתר פרטי (בשונה ממסחר אלקטרוני אצל אתר בינלאומי דוגמת: אמזון, איביי, עליבאבא וכד', שלהם מתאים שירות CDN), שירותי פיתוח תוכנה, שירותי פרסומת ובאנרים מפולחים אישית, שירותי בדיקות (החל מבדיקות תוכנה וכלה בבדיקות ביצועים, בדיקות אבטחה וכיו"ב), שירותי שכירת כוח אדם, שירותי "שירות עצמי" באתרים, שירותי SaaS בעננים פרטיים, שירותי אבטחת מידע וסייבר ועוד.

הסבר בתרשים כאן, לגבי השירותים והיקפם, של חברת Luminati:

שיפור חוויית המשתמשים בפורטל העסקי

תשובות לשאלות נפוצות 

איך מגיעים למצב בו האתר מאוחסן במקום אחד?

כאן נכנסת טכנולוגיית ה-CDN או ה-Proxy, שהיא "רשת אספקת תוכן". כלומר: יש מערכת שרתים מפוזרת ברחבי העולם, שמאחסנת שכפול של האתר של העסק (בדרך כלל קבצי תמונה, וידאו ותוכן), ומחוברת ברשת עולמית אחת. המערכת יודעת לזהות את המיקום הגאוגרפי של הפונים לאתר העסק וכך להעלות את התכנים של האתר מהשרת הקרוב ביותר למי שפונה.

בפועל, שרתי CDN ו-Proxy פונים אחת לכמה זמן לשרת המרכזי בו מאוחסן האתר של העסק ומושכים ממנו את המידע המעודכן ומייצרים עותק CACHE (מטמון). במצב הזה, שבו ישנם מספר שרתים ברחבי העולם, הם מפחיתים את הפניות לשרת הראשי וכמובן מורידים ממנו עומס.

נניח ויש לכם אתר מדהים, עם תמונות, סרטונים ומוצרים, שאתם מוכרים, והאתר כל כך מוצלח, שמגיעים אליו גולשים מכל העולם. כדי לעמוד בקצב של הכניסות לאתר, יש צורך להגדיל את משאבי השרת שלכם ב-Hosting או בענן ובכך להגדיל את העלויות ומהר מאוד תאבדו את השליטה על הוצאות האחסון והתעבורה לאתר שלכם. אולם, במצב בו אתם משתמשים ב-CDN או ב-Proxy, המערכת מבצעת עבורכם את חלוקת הגולשים לפי מיקום גאוגרפי ובכך מונעת עומס על השרת הראשי.

מהם היתרונות המרכזיים של CDN או Proxy?

  • חלוקת עומסים – חיסכון במשאבי שרת, אחסון ועומסי רשת, ע"י חלוקה של הגולשים לשרתי משנה מבוזרים בארץ ובעולם.
  • שיפור זמני טעינת האתר – עקב חלוקת העומסים, גולש הנכנס לאתר שלכם יקבל אתר הנטען מהר, ללא תלות במיקום גאוגרפי ממנו הוא נכנס כדי לגלוש באינטרנט.
  • אבטחה – התקפות DDoS הן בעצם העמסה על השרת באמצעות מספר כניסות רב עד שהשרת קורס. במצב בו אתם משתמשים ב CDN- ההתקפות האלו, לרוב, לא אפקטיביות. בשרתי ה-CDN ניתן לספק לכם הגנות סייבר נוספות לפי רצונכם.
  • שיפור SEO (ר"ת: Search Engine Optimization) – זמן טעינת האתר הוא פרמטר משמעותי בציון ה-SEO, שגוגל מעניק לאתר שלכם. לכן, מומלץ מאוד לשפר עד כמה שניתן את זמן טעינת האתר כדי שהגולשים יוכלו למצוא אותו בגוגל.
  • זמן אתר באוויר – במידה והאתר נפל, אפילו ברמת השרת הראשי, הCDN- או ה-Proxy יפנה את הגולשים לגרסה קיימת של האתר שלכם בשרת אחר. כך, שתהיו זמינים לגולשים בכל מצב: 24X7X365.

מה מציעה חברת Vimmi בתחום ה-CDN?

חברת "וימי" הישראלית מהעיר רחובות מספקת שירותי CDN בישראל ובעולם מאז 2011. ההתמחות העיקרית שלה: הזרמת תכני מולטימדיה דוגמת וידאו וטלוויזיה.

בישראל יש לחברה כמה לקוחות בולטים דוגמת: סלקום, פלאפון, "כאן", וואלה!, ערוץ הקניות, מפעל הפיס, ערוץ "כאן" (רשות השידור לשעבר), RR Media, ViaSat, CTV, משרדי יחסי ציבור גדולים, ועוד הרבה אתרים, שהזרמת התוכן (וידיאו וטלוויזיה) חשובה להם.

החברה משתמשת לצורך האצת הווידיאו בין מרכזי האחסון (CDN) ועד ללקוחות הקצה בפרוטוקול בשם ABR שהוזכר קודם, פרוטוקול גמיש מאוד בהתאם למצב הרשת ולצרכים של משתמשי הקצה, מה שיכול להוריד עד 30 שניות מהשיהוי של שידורי וידאו וטלוויזיה, על רשת האינטרנט הישראלית והעולמית.

הפרוטוקול הייחודי של החברה מאפשר בכל מקום בעולם להגיב על לחיצות העכבר (או האצבע על מסך הסמארטפון) תוך 1 עד 2 שניות לכל היותר, מה שמאפשר לספק חוויית משתמשים טובה בכל מקום ועל כל מכשיר קצה. 

האם יש עוד מתחרים בתחום שירותי CDN וה-Proxy בישראל?

כמובן. יש כמה סוגי מתחרים:

א. ספקי CDN  עולמיים: הספק הגדול בעולם הוא חברת Akamai. יש לחברה נוכחות בכל רחבי העולם כולל בישראל. לאקמאי יש מגוון רחב של שירותים נלווים ל-CDN, כולל שירותי הגנת סייבר ושירותי IoT, שמתחילים לצבור תאוצה ופופולריות ברחבי העולם וגם בישראל. ניתן לרכוש מהם ישירות את השירות, או דרך אינטגרטור \ ספק Hosting \ ספק אינטרנט. השירותים של אקמאי לא זולים ולכן מתאימים לעסקים וארגונים גדולים, עם היקפי תעבורה גדולים יחסית.

יש במשבצת הזו עוד מתחרים, שיש להם CDN בישראל, דוגמת: MaxCDN, אמזון – Cloudfront, גוגל, Cloudways, ImageEngine, מיקרוסופט, BelugaCDN ועוד.

ב. ספקי CDN ישראליים באמצעות ספק האינטרנט או שירותי הענן שלכם. את התחום הזה בישראל מובילה חברת בזק בינלאומי, שמספקת ללקוחותיה שירותי CDN מקיפים, מהספקית השנייה בגודלה בעולם ספקי ה-CDN : Limelight Networks, שירותים המתחרים "ראש בראש" עם Akamai ובהצלחה יתרה. גם לקבוצת בינת יש שירותי CDN, במיוחד בתום הזרמת הווידיאו.

מתחרה חשובה נוספת במשבצת הזו היא טריפל סי. ה-CDN של טריפל סי הוא שירות מבוזר להפצת תוכן ממגוון סוגים לפי צרכי המשתמשים: תוכן סטטי כגון תמונות וסרטונים, או שידורי וידאו מסוג Video Streaming לאפליקציות VOD וכן לאפליקציות OTT וערוצים ליניאריים. השירות מבוסס על שרתי Cache המחזיקים עותקים מהמידע המופץ ומנגישים אותו למשתמשים הסופיים בצורה יעילה ומהירה. הפצת התוכן מתבצעת ע"י מערכת שרתים היושבת ברשת נפרדת המחוברת לשדרת האינטרנט בקצבי תקשורת מאוד גבוהים (עשרות גיגה) ובנויה לתת שירות לעשרות ומאות אלפי בקשות בו זמנית. כך, שירות CDN זה, משפר את החוויה של המשתמשים הסופיים, מעלה את האתר ואת התוכן בו יותר מהר מהרגיל ומוריד משמעותית את העומס מהשרתים המארחים את האתר. בנוסף, השירות תומך בעומסים ועליות חדות בצריכת התוכן מבלי להוריד מרמת השירות.

טריפל סי מציעה 3 סוגי שירותי CDN:

  • אחסון והפצת תוכן סטטי.
  • שירותי קידוד ו-Streaming לאפליקציות .VOD
  • שירותי קידוד ו-Streaming לאפליקציות Live / OTT כולל Live Ingest.

יש במשבצת הזו עוד מתחרים, דוגמת: אינטרנט-בינת, SPD, uPress,  GNS ועוד.

 ג. ספקי CDN  חינמיים. יש מגוון רחב של ספקי  CDN חינמיים, למשל גוגל, שירות המתאים למי שהאתר שלו והשירותים שלו מבוססים על הטכנולוגיות והיישומים של גוגל.

 השירות, שנחשב כאן למוביל עולמי, הוא השירות של חברת CloudFlare האמריקאית. החברה מחזיקה במספר IP  מאוד פשוט לזכירה: 1.1.1.1 והאתר של החברה מסביר כיצד להשתמש ב-CDN הזה. זה למעשה שירות DNS (שירות ניתוב), שמאחוריו נמצא ה-CDN של החברה. כך, שהוא פחות יעיל מ-CDN בתשלום. אולם, בגלל שזה שירות חינמי, הוא מומלץ למי שמעוניין בשירות חינמי.

שירות ה-DNS החינמי 1.1.1.1 יהפוך את הגלישה למהירה ובטוחה יותר. הבעיה היא, שלא פעם שירותי ה-DNS  של ספקיות האינטרנט הם איטיים, לא יציבים ואוגרים בעצם את כל האתרים בהם גלשתם, מה שיוצר בעיית פרטיות ואבטחה. כעת, עם התעוררות לא קטנה בתחום אבטחת המידע ופרשיות אבטחה וסייבר כבדות, יותר ויותר גולשים מחפשים פתרונות, שיגנו עליהם. משתמשים רבים עושים שימוש בשירותי DNS שמעניקות חברות, שאינן ספקיות אינטרנט כמו אלה של גוגל ו-OpenDNS, כדי לקבל תוצאות טובות יותר, בעיקר במהירות הגלישה. אולם, השירותים הללו הם לא בהכרח בטוחים יותר.

"גולת הכותרת" של 1.1.1.1 היא לא רק המהירות המרשימה שלו, אלא הבשורה, שהוא מביא בתחום הפרטיות: בעוד ספקית האינטרנט שלכם יכולה לחסום כתובות (כמו שראינו בעבר עם טלגרם, שנחסמה לזמן מה ע"י סלקום, ומקרים של חסימות של אתרים כמו Popcorn Time), ולאסוף מידע המקשר את כתובת ה-IP הפרטית שלכם אל התוכן בו אתם גולשים (ולמכור אותו לחברות פרסום למשל), CloudFlare מתחייבת, שהיא לא שומרת בשום מקום את כתובת ה-IP שלכם, וכל המידע על גבי המערכת נמחק לאחר 24 שעות ולא נשמר. החברה אפילו הגדילה לעשות, ושכרה חברה חיצונית, שתפקח עליה ותוודא, שהיא מבצעת את כל הצעדים להם התחייבה.

השירות של CloudFlare עובד עם DNS על גבי TLS, וכמו כן על גבי HTTPS. בנוסף, השירות הוא, כאמור לעיל, חינמי לחלוטין וקל מאוד ליישום.

השירות החינמי של CloudFlare מתאים לגולשים פרטיים ולעסקים קטנים, שיש להם אתר יחסית פשוט, עם עד 3 דפים באתר. לאתר מורכב יותר ועם יותר דפים ותכנים, העלות מתחילת ב-20 דולרים לחודש, והמחיר עולה ככל שיש צורך ביותר שירותים לאתר, לדוגמה: פיירוול, תאימות לרגולציות בינלאומיות, האצת ביצועים לפי אפליקציות ויישומים מועדפים, תמיכה מקיפה בתחום הסייבר, האצת ביצועים ליישומים ספציפיים, שרידות גבוהה יותר, התאמה טובה יותר למובייל, איזון עומסים, שירות מיוחד לגולשים בסין, הגנה על הדומיינים (DNSSEC) ועוד.

חברת LiveDNS (חברת לשירותי אחסון אתרים ושירותי דומיינים, מפתח-תקווה), חתמה על "הסכם שותפים" עם CloudFlare והיא שותף עסקי ומפיצה של שירותי CloudFlare בישראל. במסגרת שותפות זאת, יכולים לקוחות החברה ליהנות מהתחברות לשירותי CloudFlare וסיוע בהגדרות ראשוניות בסיסיות, לרבות הגדרות DNS ע"י צוות המומחים של LiveDns – ללא תוספת עלות. יודגש, ששירות CloudFlare לאתרי אינטרנט מספק מגוון פתרונות, שהיו עד לא מכבר נחלת אתרי אינטרנט גדולים בלבד וביניהם: האצת אתרים (CDN), אופטימיזציה של אתרים, הגנת DDoS, הגנת WAF, DNS מאובטח ועוד.

שירותי CDN - שיפור חוויית המשתמשים בפורטל העסקי

 

מהם השיקולים בבחירת פתרון CDN או Proxy לעסק שלי?

כמו בכל מערכת תקשורת, לניסיון ולהתמחות בתחום ספציפי יש יתרון, מאשר רכישה של פתרון מאיש מכירות, שמציע מבצעים אטרקטיביים ו"מתנות" ונעלם מהר מאוד מהשטח, כשמבקשים ממנו תמיכה ושירות.

תשומת לב, שרוב חברות ה-CDN דורשות העברה של הגדרות ה-DNS לספק השירות, כדי שיהיה ניתן להפיץ את קבצי האתר השמורים במספר דאטא-סנטרים מסביב לעולם. מכאן, שקלות השימוש היא פרמטר חשוב להחלטה.

כך גם המחיר. יש ספקים הגובים רק על השירות ויש הגובים גם על התעבורה (בד"כ בין 0.03 ל-0.04 דולר לגיגה-בתים של תעבורת מידע מכל סוג), או שיש ספקים הגובים תשלום רק על התעבורה. אם האתר שלכם מספק הרבה תעבורה לגולשים והמשתמשים בו זו יכולה להיות הוצאה בלתי נשלטת, אם משלמים מחיר מופרז עבור התעבורה.

ביצועים: פרמטר מאוד חשוב לקבלת ההחלטה. ניתן להשוות ביצועים בין ספקי ה-CDN השונים המצויים בשוק ע"י שימוש בכלי מדידה למשל: PageSpeed Insights של גוגל.

מכאן, שיש צורך בבדיקה מקצועית של הצרכים העסקיים, הרבה לפני שמוציאים כסף ורוכשים שירותי CDN או Proxy מספק לא מוכר. גם שימוש בשירותי CDN או Proxy חינמיים מחייב בדיקה, אם השירותים הללו מתאימים לצרכים הספציפיים של העסק.

שירותי CDN

שורה תחתונה בתחום שירותי CDN

למרות שעולם התקשורת נע מהר קדימה, הלקוחות העסקיים עדיין לא מכירים מספיק את היתרונות בשימוש בשירותי CDN ו-Proxy לצורך מתן שירותים על רשת האינטרנט.

לכן, מומלץ קודם להחלטה על בחירת שירות CDN או Proxy לעסק, לבצע ניתוח צרכים בסיוע אנשי מקצוע, כדי להגיע להחלטה מושכלת בנושא ולתחר בין הפתרונות השונים הקיימים בשוק בתחום זה. יש לבדוק אם הפתרון, שנבחר, תומך בכל סוגי השירותים הנחוצים לעסק, כדי לקבל את מירב היתרונות של פתרונות מלאים לפי הצרכים, תחת מעטפת שירות ותמיכה אחת.

בנוסף, יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

5/5 - (3 votes)
שירותי CDN
מעניין? שתפו ברשתות חברתיות
Facebook
Twitter
LinkedIn
אודות המחבר:

מחבר המדריך לפתרונות תקשורת ומחשוב ענן ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים באתרי טלקום אקספרט. מומחה בתחום התקשורת והמחשוב לעסקים מאז שנת 1991. אני מזמין אתכם לעקוב אחרי לקבלת עדכונים וחדשות בעולם התקשורת והמחשוב בפייסבוק | בלינקדאין | וביוטיוב ובמייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם
.npf{display: none !important}
חיוג מהירוואטסאפ