בדיקות תוכנה ואוטומציה – איך לבחור ספק מוביל במיקור חוץ?

מה התחדש בעולמות של בדיקות תוכנה ואוטומציה?

למה חשוב לעבור לאוטומציה?

איך ניתן להשיג מעבר מהיר לאוטומציה בפיתוח ובבדיקות תוכנה?

מה היתרונות בשימוש בשירותי ענן בפיתוח תוכנה ובבדיקות תוכנה?

עם מי אפשר להתייעץ בבחירת פתרונות פיתוח תוכנה, בדיקות תוכנה ואוטומציה, פתרונות המתאימים לעסק שלי?

כל מה שכל גולש, מנהל עסק ומנהל IT צריכים לדעת על בחירה נכונה בשירותי בדיקות תוכנה ואוטומציה ואילו שיקולים באים בחשבון, כדי לבחור בפתרון הנכון והמתאים לצרכי העסק\הארגון:

בדיקות תוכנה ואוטומציה – חידושים

מה התחדש בתחום פיתוח ובדיקות תוכנה ואוטומציה?

כיום, בעידן ה"פוסט קורונה", מקובל לדבר על 7 השלבים העיקריים בפיתוח אפליקציה. זאת, כדי להבין טוב יותר מה מכיל בתוכו התהליך, מאיזה שלבים הוא בנוי ומהם התוצרים השונים המתקבלים בסוף כל שלב.

להלן רשימת 7 השלבים העיקריים המקובלים כיום בקרב מפתחי פתרונות תוכנה:

א. הגדרת מוצר – שלב זה מטרתו לקבוע את קהל המשתמשים, למפות את הפונקציונאליות של המוצר ואופן יישום המוצר (תוכנה שולחנית, אתר אינטרנט, אפליקציה למובייל או השילוב של כל הנ"ל).

ב. אפיון פונקציונאלי – שלב זה מטרתו לפרט את כל הפונקציונאליות של המערכת בצורה ספציפית ומובנת כדי לספק את כל המידע הנדרש לפיתוח תוכנה. קיימות מספר שיטות לביצוע אפיון מערכות תוכנה. יש צורך למפות תהליכי רקע במערכת (תהליכים המתרחשים בצד שרת ללא תלות בפעולות משתמש). התוצר של תהליך זה הוא מסמך טקסט מפורט, שמכיל רשימה של כל סיפורי המשתמש והתהליכים.

ג. אפיון חוויית משתמש – שלב זה מטרתו לזהות דרישות של קהל היעד כלפי הממשקים של המוצר ולתרגם דרישות פונקציונאליות, שהוגדרו בשלב האפיון לתצוגות המערכת. התוצר של השלב הזה הוא רשימה של פרסונות (משתמשים טיפוסיים במערכת), דיאגרמת Flows ואוסף Wireframes לתצוגות של המערכת.

ד. עיצוב גרפי ומיתוג – זה שלב, שבמהלכו קובעים את השפה העיצובית של האפליקציה (לוגו, פלטת צבעים, גופנים) ומייצרים עיצובים סופיים לכל אחד מהמסכים של האפליקציה.

ה. ארכיטקטורה – תהליך עיצוב התוכנה ובניית תוכנית הפיתוח. זהו השלב האחרון המכין את הפרויקט לפיתוח, במסגרתו בוחרים טכנולוגיות פיתוח (שפה, חלוקת המערכת לשכבות, ספריות ועוד), מגדירים ממשקים בין רכיבי המערכת, מגדירים ופותרים סיכונים טכנולוגיים. תוצר של שלב זה הוא מסמך, שמתאר את ההחלטות הטכנולוגיות לפיהן תפותח המערכת וכן משימות פיתוח מפורטות.

ו. פיתוח לפי אבני דרך (Milestones) – מקובל כיום לפתח בגישת פיתוח המכונה בשם Agile development. כל שלב באבני הדרך הללו מתחלק לתת שלבים דו-שבועיים, שבסופם יש תוצרים ברמת גימור ראשונית להציג ללקוח, כדי לקבל פידבק פנימי ולתכנן את תכולת תת-שלב הבא. התת שלבים הראשונים מוקצים לבניית תשתית, שתתמוך בפיתוח כולו. פיתוח בשלבים מאפשר ללקוח לקבל תוצרים כמעט מהרגע הראשון, להשתמש בהם לקבלת פידבק מקהל המשתמשים ולהכניס את הפידבק לאבן הדרך הבאה.

ז. בדיקות תוכנה – (QA – Quality Assurance) ידניות או אוטומטיות מקיפות, שלב חשוב ביותר ואולי הכי חשוב בפיתוח תוכנה, שבו נעשים בדיקות ותיקונים ועליה לאוויר – לאחר השלמת מספר אבני דרך בפיתוח. התחלת ה-QA מתבצעת כאשר מחליטים עם הלקוח, שהאפליקציה כבר מכילה את כל הפונקציונאליות הנדרשת, ואז מתבצעות בדיקות מקיפות של האפליקציה, כדי למצוא תקלות ובעיות, שלא התגלו (או שהתגלו אבל לא תועדפו במהלך תהליך הפיתוח). גם כאן מתבצע סינון של התקלות ורק תקלות, שלא מאפשרות עליה לאוויר, מתוקנות וכל האפליקציה נבדקת שנית. בשלב זה בודקים היטב את תחום ההגנה על האפליקציה ומניעת פרצות סייבר. לאחר מכן מטפלים בהגשת האפליקציה לאוויר, לחנויות, הקמת שרתים לסביבה המבצעית והעלאת מערך ניטור. לאחר קבלת כל האישורים האפליקציה עולה לאוויר.

מה זה פתוח אוטומציה ולמה חייבים להכיר אותה?

המהפכה המתחוללת כעת היא מהפכת התבונה, או מהפכת המידע (Intelligence).

התהליכים, שהיו בעבר ידניים, עוברים להיות אוטומטיים תוך שימוש בכלים מתקדמים ותבונתיים – AI (ר"ת: Artificial Intelligence).

הגישה הזו מתבססת, בין היתר, על פלטפורמות מחשוב הענן (SAAS/PAAS), שמכילות את כל הרכיבים והכלים לבניית אפליקציה ויכולת לבצע בה פעולות אוטומטיות וחכמות.

במאות האחרונות התעשייה חוותה מספר מהפכות משמעויות, שנבעו מכניסתן של טכנולוגיות חדשות, כאלו המשנות מציאות, שלא לומר כאלו המייצרות מהפכות נוספות. המצאת הקיטור בשלהי המאה ה-18 הובילה לעלייה משמעותית בייצור ובתחבורה. תחילת השימוש בחשמל הובילה להאצה משמעותית בפיתוח טכנולוגיות חדשות, וזו הולידה בסופו של דבר גם את מהפכת המחשוב של המאה ה-20.

מי מאתנו יכול לדמיין היום מפעל או ארגון תעשייתי ללא חשמל, ללא מחשבים וללא טכנולוגיות מידע המנהלות את הכספים, המחסנים, העובדים, ואת ציי הרכבים. אם מהפכה מובילה למהפכה, לאיזו מהפכה נוספת אנו שועטים? ואיך היא הולכת להשפיע על התעשייה? כך גם קרה בעולם פיתוח התוכנה.

המהפכה הבאה כבר כאן. היא מתחוללת בעשורים האחרונים ומכנים אותה מהפכת התבונה, או מהפכת המידע (Intelligence). המהפכה הזו היא חלק מחיינו בכל רגע ורגע כאשר אנו עושים קניות בסופר הווירטואלי או כשאנו מתכתבים בתוכנת מסרים בנייד עם חבר הנמצא בצד השני של כדור הארץ.

אנו מוקפים 24 שעות באפליקציות שונות. ועדיין, אנו לא מפסיקים לעסוק בשאלה – איך לבנות עוד אפליקציות, שתקלנה על תהליכים יומיומיים ותייעלנה את עבודתנו ואת המשימות שבשגרה? כל עסק וכל חברה נזקק לאפליקציות חדשות לשירותים חדשים ולמענה על צרכים חדשים. זה מעגל אין-סופי של פיתוח אפליקציות.

כל מי שהתנסה בפרויקט מחשוב טכנולוגי מכיר היטב את המתכון לבניית אפליקציה:

כאמור לעיל, צריך לתכנן דרישות, צריך לבחור טכנולוגיה מתאימה, צריך לתכנן תשתיות ושרתים, צריך לטפל בנושא אבטחת מידע, שרידות, המשכיות עסקית והגנת סייבר, צריך גם מעצב חוויית משתמש (UX/UI) כדי לבנות מסכים ידידותיים, צריך לוודא, שיש מערך הרשאות ומידור נתונים, צריך צוות פיתוח מיומן ומנוע מחולל דו"חות וצריך גם QA, שיראה אם יש קשר בין התוצר הסופי למה שתכננו.

אבל למרות שתחום פיתוח התוכנה הוא לא פשוט, יש לעידן המידע התבונתי (AI) יתרון חדש ומרתק: היום כבר צריך הרבה פחות קוד ומעט מאוד עבודה ידנית כדי לבנות אפליקציה כזו.

מהפכת המידע מתבססת, בין היתר, על פלטפורמות הענן (SAAS/PAAS). אלו מכילות את כל הרכיבים והכלים לבניית אפליקציה: ניהול משתמשים, אבטחת מידע, אחסון מידע, תשתית נתונים, מנוע ליצירת דו"חות, בינה מלאכותית – BI, כלי אוטומציות לבניית תהליכים (no-code), ועוד עשרות כלים ורכיבים מוכנים להתאמה לצרכים העסקיים המשתנים.

בעצם, כל מה שנשאר הוא להתמקד ברעיון העסקי וביעדים, שרוצים להשיג מהאפליקציה. האוטומציה הפכה את פיתוח התוכנה להרבה יותר ידידותי ולממש מהיר.

כלומר: לקוחות צריכים להגדיר בעיקר את הצורך. את כל היתר, אפשר כבר להרכיב בתהליך פיתוח קצר וענייני, שיביא מקסימום ערך לתהליכים העסקיים והכי חשוב – שקט נפשי ללקוח, לקראת קבלת התוצר המתאים בדיוק לצרכים, ידידותי, מוגן ופונקציונאלי.

לשיחת ייעוץ למיקור חוץ לפיתוח תוכנה לעסק 

מהם היתרונות של בדיקות תוכנה אוטומטיות ואיך משיגים פיתוח ובדיקות תוכנה אוטומטיות?

ניתן לאפיין 6 כללי ברזל לעבודה על פרויקטי פיתוח, בעידן של "עבודה היברידית" (כלומר: המפתחים ומנהליהם נמצאים חלק מהזמן בביתם ועובדים מרחוק וחלק מהזמן במשרדי חברת הפיתוח או במשרדי החברה המזמינה את הפיתוח).

כידוע, משבר הקורונה הנחיל תרבות עבודה מהבית, גם במקומות עבודה בהם היא לא הייתה חלק מהנורמה. גם עולם פיתוח התכונה התאים את עצמו למצב הזה והמעבר לאוטומציה, מאפשר את המימוש המלא והמוצלח של "עבודה היברידית".

כך, עבודה מרחוק אפשרית ואפילו מומלצת, בתחום פיתוח התוכנה לרבות בתחום ה-QA, אם יודעים להשתמש במתודולוגיה ובכלים המתאימים וליישם אותם גם בימי שגרה.

6 כללי ברזל לעבודה מרחוק על פרוייקטי פיתוח ו-QA

א. עבודה במודל ענן מלא/ SaaS – זה מאפשר לצוותי פיתוח וה-QA גישה למערכות עם זמינות מלאה בכל זמן ומכל מקום.

יתרה מכך, מודל ענני חוסך מצב של נפילת שרתים, או הפסקות חשמל מקומיות, או כל מקרה של אסון (הצפות, ונדליזם וכיו"ב). פלטפורמות הענן הנשלטות ע"י ענקיות הענן, נמצאות באחריותן ובטיפולן. גיבוי בענן הוא הדרך הטובה ביותר ליישם גיבוי של מערכות תוכנה. כך גם בנוגע לפתרונות של שירותי אחסון של מידע ותוכנות, שמומלץ ליישם בענן.

ב. שקיפות מול הלקוח בכל שלב – מומלץ לבצע מצגות דמו ולבנות ללקוחות כלים מאירי עיניים אוטומטיים, שמספקים ללקוחות את "סיכום המנהלים" הזה בכל שלב – הם נותנים ללקוח תחושת ביטחון ושליטה. למודל ה-SaaS יש יתרון גדול מבחינה זו. שכן, הלקוח יכול לראות במו עיניו ברמה היומית ואפילו השעתית (למעשה, בכל רגע נתון) את התקדמות הפרויקט.

ג. כלי ניהול פרויקטים – יש מגוון רחב של כלים כשאחד הכלים המובילים הוא JIRA, שניתן לבנות באמצעותו Work flow לניהול פרויקט Agile.

ד. דיווחים שוטפים – דיווחים פנימיים שוטפים של צוות הפיתוח הם חיוניים כאשר עובדים יחד במשרד, ועל אחת כמה וכמה כאשר צוות הפיתוח מפוזר ועובד מרחוק.

הדיווחים השוטפים הפנימיים (באמצעות אפליקציות SaaS חברתיות רבות, שיש בכל פלטפורמת ענן) מאפשרים לבצע סנכרון בין כל אנשי הצוות לגבי התקדמות, בעיות או תלונות, שנוצרות במהלך הפרויקט, כדי שמנהל הפרויקט יוכל לטפל בזמן אמת ולמנוע תסכול, בזבוז זמן וכסף.

ה. עבודה במודל גמיש של צוותי פיתוח – יש שינויים בעומסים על פני זמן ויש צורך בגמישות בהפעלת כוח האדם למטלות השונות. שימוש במכסה קבועה של עובדים לאורך כל הפרויקט – היא בזבזנית.

היכולת להעלות ולהוריד במהירות את היקף הצוותים וההרכב שלהם מספקת יתרון תחרותי עצום וחסכון כספי.

ו. ניהול ממשקי עבודה שוטפים מול הלקוח ויחס אישי – הממשק עם הלקוח חייב להיות בעצימות גבוהה יותר כשמדובר בעבודה מרחוק, כל שכן בעבודה בשיטה ההיברידית. חשובות מאד ההקשבה ללקוח והיכולת להתגמש ולבוא לקראתו לאורך הפרויקט. לחברה המפתחת ולמפתחים: הראו ללקוח, שאתם שותפים פעילים בחברה המזמינה ונמצאים עם היד על הדופק לגבי כל אתגר וכל מכאוב היכול להיות לו לגבי הכיוון אליו מתקדם המוצר אותו אתם מפתחים, לאורך הדרך.

היחס האישי הוא המפתח להצלחה של כל פרויקט, מה שלא ניתן להשיג בקלות או בכלל, אם מזמינים פיתוח תוכנה ע"י מפתחים הנמצאים בקצה השני של העולם, מפתחים שאינם דוברי עברית ולא מבינים את הצרכים של השוק הישראלי.

בדיקות תוכנה ואוטומציה – תשובות קצרות לשאלות נפוצות

מי מוביל בתחום פיתוח התוכנה ו-QA?

חברת LS Technology מפתח תקווה היא חברה מובילה בתחום פרויקטי התוכנה בישראל. פרטים מלאים על שירותיה יש כאן.

LS מעסיקה למעלה מ-50 מומחים ויועצים בחזית הטכנולוגיה ומספקת קשת רחבה של שירותים מתקדמים לדרישות השוק, בעולמות המגוונים של פיתוח תוכנה, אבטחת מידע וסייבר, אחסון מידע, BIG DATA –Web, בדיקות תוכנה ואוטומציה, ניהול פרויקטים ומתן שירותי תוכנה במודלים של  Low Cost בגישות של: OffShore / NearShore.

שילוב מנצח של הבנה טכנולוגית מעמיקה, ראייה עסקית רחבה וניסיון עשיר בעולם המחשוב מאפשר למומחי LS לספק פתרונות ממוקדים ומדויקים, שמותאמים לכל לקוח בהתאם לשיוך הסקטוריאלי ולצרכים המאפיינים את עולם התוכן שלו. לקוחות LS נהנים מקבלת הפתרון המדויק ביותר, ממאגר ידע רב-תחומי, משירות מהיר וממענה מקצועי לכל אתגר, מורכב ככל שיהיה.

מגוון ממרכיבי הפתרון ש-LS מציעה ללקוחותיה:

א. פתרונות תוכנה מתקדמים: C.D.M. – Customize Development Management

חדשנות, תעוזה ומחקר הם הגורמים המניעים בכל פרויקט ומהווים את סוד ההצלחה במעטפת הפתרונות הטכנולוגיים, DEVOPS ,MOBILE ,UI/UX ו-Web.

לקוחות LS נהנים מפתרונות דיגיטליים מתקדמים, תפורים בהתאמה אישית ובאים לידי ביטוי בתוצרים, החל מאתרים ואפליקציות מובייל וכלה בניהול ושדרוג מערך הנכסים הדיגיטליים של החברה.

LS מובילה עידן חדש ומתקדם של תפיסת הלקוח כמרחב עסקי, תכנון והקמה של מועדוני לקוחות אינטראקטיביים. פיתוח והובלה של פתרונות אפליקטיביים למגוון סקטורים בארץ ובעולם, בנקים, חברות ביטוח, תקשורת, תעשייה, תחבורה, ממשל, ציבורי וביטחון.

ב. QA – מרחב בדיקות בזמן אמת:

עולם הבדיקות והאוטומציה מתפתח בקצב מואץ והופך לחלק אינטגרלי רב ערך בהליך הפיתוח בשאיפה לצמצם את האפשרות לטעות.

LS פיתחה פתרונות QA ואוטומציה חדשניים בשיטת CDM  ו- ,Agile מאפשרת סביבת פיתוח דינמית בזמן אמת, תוך אפשרות למתן משוב בכל שלב בחיי הפרויקט. הקמת מערכי בדיקות Ad-Hoc הסבה מבדיקות ידניות לאוטומציה, אופטימיזציה, בדיקות חדירות (PT) ובדיקות פונקציונליות. בכך מבטיחים לספק ללקוחות שקט, ביטחון, מענה מהיר ואופטימלי  מבלי להתפשר על דיוק ואיכות התוצר.

ג. שירותי מיקור חוץ (OS) במגוון מודלים:

LS מתמחה בפתרונות העסקה מגוונים ומספקת שירותי ייעוץ ומיקור חוץ בתחומי התוכנה, חומרה, תשתיות, בדיקות, סייבר ואבטחת מידע.

צוות היועצים של LS מבצע התאמות מדויקות של פתרונות העסקה לצרכי הארגון, שכוללים בתוכם מיקור חוץ ומודל היברידי של שירותים מנוהלים. ב-LS עושים שימוש בכלים חדשניים ובמאגר מועמדים עצום העומד לרשות החברה, על מנת לספק מענה יעיל ומהיר לכל דרישה.

 

בדיקות תוכנה ואוטומציה - בדיקות איכות

למה עולם פיתוח תוכנה, בדיקות תוכנה ואוטומציה הפך לכזה קריטי בישראל?

הסיבה מאוד פשוטה: הפער העצום בין הביקוש להיצע.

בישראל, אומת הסטארטאפ גובר הביקוש לכוח אדם איכותי. קיים כיום חוסר של מעל 10,000 אנשי פיתוח. כך, לפי רשות החדשנות, והחוסר הזה רק צפוי לעלות.

הפתרון: ייצור מוגבר של בוגרי מסלול הכשרה טכנולוגית ב-LS:

LS הקימה מרכז להכשרת דור העתיד של אנשי ההייטק והטכנולוגיה. מיועד לאקדמאים ובוגרי מכללות למקצועות ההייטק.

המרכז מכשיר מפתחי תוכנה מצטיינים עבור סטארטאפים, חברות הייטק וחברות טכנולוגיה מובילות. ב-LS מספר מסלולים: פיתוח תוכנה בתחומי-React Native/Full Stack ,C/C++  Python ועוד.

שיטת הלימוד ב-LS שונה מהאקדמיה ומותאמת מראש לצרכים של הלקוחות. הלימודים מתקיימים בקבוצות קטנות, והלומדים מלווים ע"י מנטור מקצועי, שמלמד מתוך ניסיונו וזוכים להשתלב בפרויקטים "חיים" ,חווים עבודה בפרויקט חי ואמיתי, כמו השתלבות בצוות פיתוח בפרויקט פעיל.

התואר חשוב, אבל ניסיון מקצועי ומומחיות רוכשים מהמקצוענים בשטח.

כך, LS מובילה פתרונות טכנולוגיים, הסבה ואינטגרציה, הכשרה, גיוס והעסקה בעולמות ההייטק ומספקת את כל הצרכים של כל לקוח בכל תחום שבו מבוקש פיתוח תוכנה, או עדכון תוכנה.

מחשבון עלויות שירותי מיקור חוץ IT





הערות:

  1. הערכת עלות ראשונית: התוצאה המתקבלת היא אומדן משוער המבוסס על נתוני שוק לש"ע ואינה כוללת מע"מ. מומלץ לבדוק מול ספקים מובילים לקבלת הצעת מחיר מדויקת.
  2. פרמטרים משפיעים: הבחירות בקטגוריה, רמת ניסיון, מודל התמחור ומשך הפרויקט משפיעות באופן ישיר על העלות הסופית. יש לבחור את הפרמטרים בהתאם לצרכים העסקיים המדויקים.
  3. שקלול מחירים לפי שוק: החישוב משקלל נתוני שוק כלליים, אך עשויים להיות משתנים נוספים כגון דרישות מיוחדות או שירותים מותאמים אישית שיכולים להשפיע על העלות. כדאי להוסיף גמישות בתכנון התקציב.

שורה תחתונה

עולם פיתוח התוכנה נע מהר קדימה, והלקוחות העסקיים עוברים מלאות בעננים מרובים, שמשמשים בסיס לשירותי ענן מכל סוג לכל סוגי הלקוחות ולכל הצרכים של היום ומחר.

לכן, מומלץ קודם להחלטה על בחירת ספק שירותי פיתוח תוכנה ואוטומציה עבור העסק, לבצע ניתוח צרכים ובדיקת ROI בסיוע אנשי מקצוע, כדי להגיע להחלטה מושכלת בנושא ולתחר בין הפתרונות השונים הקיימים בשוק בתחום זה. יש לבדוק אם הפתרון שנבחר תומך בשימוש בשירותי ענן, כדי לקבל את מירב היתרונות של שירותים בענן.

יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים בחתונה קתולית.

בעת קבלת ההחלטה על רכישת פתרון של פיתוח אפליקציות, אבטחת מידע ובדיקות תוכנה ואוטומציה בענן לעסק, יש לזכור, שהצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים לצרכים של חנות רהיטים, רשת מרכולים, חברת הייטק, רשות מקומית, משרד של סוכני ביטוח ופיננסים, או משרד של רואי חשבון.

מכאן, שצרכנות נבונה היא שם המשחק, כי בגלל התחרות הרחבה בשוק הזה הכוח נמצא כיום בידי הלקוחות העסקיים.

לקבלת הצעת לפתרונות פיתוח תוכנה, בדיקות תוכנה ואוטומציה

סיכום תשובות לשאלות נפוצות

מיקור חוץ בתחום טכנולוגיית המידע (IT) הוא שיטת ניהול נפוצה המאפשרת לחברות ועסקים לרכוש שירותים מקצועיים חיצוניים כתחליף לגיוס כוח אדם והעסקה ישירה של נותני שירות בתחום ה-IT. זהו פתרון נפוץ בתחום שירותי ה-IT לכל סוגי העסקים, החברות והארגונים. חברות המתמחות במיקור חוץ מספקות שירותי מחשוב לעסקים ומענה לכל צורך הקשור באחזקת מערכת המידע ואבטחתה. כל היתרונות של מיקור חוץ IT כוללים חיסכון משמעותי בעלויות, מומחיות, התמקדות בליבת העסק וגמישות.

חברות מיקור חוץ מספקות שירותי מחשוב לעסקים ומענה לכל צורך הקשור באחזקת מערכת המידע ואבטחתה. זהו פתרון נפוץ בתחום שירותי ה-IT לכל סוגי העסקים, החברות והארגונים. חברות המתמחות במיקור חוץ מספקות שירותי מחשוב לעסקים ומענה לכל צורך הקשור באחזקת מערכת המידע ואבטחתה. כל היתרונות של מיקור חוץ IT כוללים חיסכון משמעותי בעלויות, מומחיות, התמקדות בליבת העסק וגמישות.

לפני בחירת ספק מיקור חוץ חשוב לבדוק את הנקודות הבאות:

  1. הניסיון והמומחיות של הספק בתחום המבוקש.
  2. הפרוטוקולים לאבטחת מידע ותוכניות לגיבוי נתונים.
  3. המחירים והתנאים של הספק.
  4. המקוריות והאמינות של הספק.
  5. הזמינות של הספק לתמיכה ולטיפול בבעיות.
  6. התאמת הספק לצרכי העסק והיכולת להתאים את השירות לצרכים המיוחדים של העסק.
  7. הגמישות של הספק להתאים את השירות לצרכי העסק ולשנות אותו ככל הצורך.

כדאי לבדוק את המחירים של חברות מיקור חוץ ולהשוות אותם לפני בחירת ספק. חברות מיקור חוץ מספקות שירותי מחשוב לעסקים ומענה לכל צורך הקשור באחזקת מערכת המידע ואבטחתה. זהו פתרון נפוץ בתחום שירותי ה-IT לכל סוגי העסקים, החברות והארגונים. חברות המתמחות במיקור חוץ מספקות שירותי מחשוב לעסקים ומענה לכל צורך הקשור באחזקת מערכת המידע ואבטחתה. כל היתרונות של מיקור חוץ IT כוללים חיסכון משמעותי בעלויות, מומחיות, התמקדות בליבת העסק וגמישות. כדי לבדוק את המחיר של מיקור חוץ, ניתן להשתמש בפלטפורמות המקוונות המספקות השוואת מחירים וביקורות על חברות מיקור חוץ, כמו גם לקרוא על הניסיון והמומחיות של הספק, הפרוטוקולים לאבטחת מידע ותוכניות לגיבוי נתונים, המחירים והתנאים של הספק, המקוריות והאמינות של הספק, הזמינות של הספק לתמיכה ולטיפול בבעיות, התאמת הספק לצרכי העסק והיכולת להתאים את השירות לצרכים המיוחדים של העסק והגמישות של הספק להתאים את השירות לצרכים היחודיים של העסק.

 

 

כדי לבדוק את האבטחה של ספק מחשוב ענן, מומלץ לבחון מספר היבטים חשובים:

  1. תקני אבטחה ועמידה ברגולציות:
  • בדקו האם הספק עומד בתקני אבטחה מקובלים כמו ISO 27001, SOC 2, GDPR וכדומה.
  • ודאו שהספק מציית לרגולציות הרלוונטיות לתחום העסקי שלכם.
  1. הצפנת נתונים:
  • בררו אילו שיטות הצפנה משתמש הספק להגנה על הנתונים בזמן אחסון ובזמן העברה.
  • בדקו האם יש אפשרות להצפנה מקצה לקצה.
  1. בקרת גישה ואימות:
  • בחנו את מנגנוני האימות והזיהוי שהספק מציע, כמו אימות דו-שלבי.
  • בדקו אילו כלים יש לניהול הרשאות גישה למשתמשים שונים.
  1. ניטור ובקרה:
  • בררו אילו מערכות ניטור ואיתור איומים יש לספק.
  • בדקו האם מתבצעות בדיקות אבטחה ומבדקי חדירה באופן שוטף.
  1. גיבוי ושחזור:
  • ודאו שיש מדיניות גיבוי סדירה ואפשרויות לשחזור מהיר במקרה הצורך.
  1. מיקום פיזי של הנתונים:
  • בררו היכן ממוקמים מרכזי הנתונים של הספק ומהי רמת האבטחה הפיזית שלהם.
  1. מדיניות תגובה לאירועים:
  • בדקו מהי המדיניות של הספק במקרה של אירוע אבטחה או דליפת מידע.
  1. שקיפות ודיווח:
  • בחנו האם הספק מספק דוחות אבטחה תקופתיים ומעדכן על אירועי אבטחה.
  1. התייעצות עם מומחי אבטחה:
  • שקלו להתייעץ עם מומחה אבטחת מידע חיצוני שיוכל לבחון את הספק באופן מעמיק יותר.
  1. בדיקת המוניטין והניסיון:
  • חפשו המלצות מלקוחות קיימים ובדקו את ההיסטוריה של הספק בתחום האבטחה.

חשוב לזכור שאבטחת מידע היא תהליך מתמשך, ולכן חשוב לוודא שהספק מתעדכן באופן קבוע ומשפר את מערכות האבטחה שלו.

5/5 - (3 votes)
בדיקות תוכנה ואוטומציה
מעניין? שתפו ברשתות חברתיות
Facebook
Twitter
LinkedIn
אודות המחבר:

מחבר המדריך לפתרונות תקשורת ומחשוב ענן ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים באתרי טלקום אקספרט. מומחה בתחום התקשורת והמחשוב לעסקים מאז שנת 1991. אני מזמין אתכם לעקוב אחרי לקבלת עדכונים וחדשות בעולם התקשורת והמחשוב בפייסבוק | בלינקדאין | וביוטיוב ובמייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם
.npf{display: none !important}
חיוג מהירוואטסאפ