פתרונות Skype for Business
✅ מערכת התקשורת סקייפ לעסקים עוברת שינויים מהירים. חברת מיקרוסופט החליטה להחליף את פתרונות Skype for Business במערכת Teams.
✅ מיקרוסופט מרחיבה כל הזמן ומשכללת את היכולות של מערכות התקשורת, הטלפוניה ו"העבודה הקבוצתית" שלה, כשבמרכזן מצויות מערכות אופיס 365 וסקייפ לעסקים. אולם, כעת יש להיערך להחלפת סקייפ לעסקים.
פתרונות Skype for Business – במה בוחרים?
48% מהחברות והעסקים בארה"ב בחרו בסקייפ לעסקים או ב-Zoom כמערכת המועדפת שלהם לשימוש בשיחות ועידה ולעבודה קבוצתית. מבין החברות, שמעסיקות 500 עובדים ויותר, 64% מהעסקים והארגונים בארה"ב בחרו במערכת סקייפ לעסקים, מה שמצביע על הניצחון הבולט של המערכת של סקייפ בעסקים בינוניים ומעלה, תחום, שנשלט בעבר ע"י סיסקו ופוליקום.
לדברי הסקר, כבר 52% מכוח העבודה בארה"ב עובד מרחוק או מהבית, מה שמחזק את הצורך של עסקים וארגונים בכל התחומים להפעיל מערכות של עבודה מרחוק, עבודה קבוצתית ושיחות ועידה. זה הרקע להצלחה של מערכות כאלו דוגמת סקייפ לעסקים.
לאחרונה, החברות אמזון – Chime, אוויה, סיסקו ו-Zoom (ועוד כמה) מנסות לנגוס בהצלחה היפה הזו של סקייפ לעסקים. כך, שמיקרוסופט חייבת להשתפר כל הזמן כדי לשמור על מעמד הבכורה, שתפסה בשוק.
התחרות החריפה בעולם מערכות העבודה הקבוצתית והחברתית הובילה את מיקרוסופט להכריז על התכנית החדשה שלה, שבמסגרתה המערכת החדשה Microsoft Teams תחליף את מערכת סקייפ לעסקים (Skype for Businesses), שכזכור החליפה את מערכת Lync הוותיקה של מיקרוסופט לשירותי תקשורת וטלפוניה עסקית.
חברת מיקרוסופט מובילה את השוק של הטלפוניה העסקית מבוססת IP בעולם כמו גם בארץ, במיוחד לאור הצלחת שירותי מיקרוסופט אופיס 365, סקייפ לעסקים וחלונות 10 (מערכות תוכנה מתקדמות, שניתנות להפעלה בענן ציבורי של מיקרוסופט Azure, או בכל ענן ציבורי אחר, שהותאם למתן שירות לפלטפורמות של מיקרוסופט, בענן פרטי, בענן היברידי, או בהתקנה מקומית – On Premise).
המראה של שירות שיתוף התמונות החדש דומה לזה של סנאפצ'ט ומאפשר למשתמשים להוסיף ציורים וסימנים על התמונות ולשתף אותם במערכת הנקראת היילייטס, ושירות זה מזכיר את שירות הסטוריז של סנאפצ'ט. בשירות הצ'ט עצמו, יכולים המשתמשים לשלב שירותי מזג אוויר ותמונות, בדומה לשירות ההודעות של אפל. מיקרוסופט הוסיפה גם צ'טבוטים – שירותי הודעות בעלי בינה מלאכותית, שיכולים לשלוח חדשות לשיחות המתנהלות בסקייפ.
התמחור של סקייפ לעסקים הוא מאוד פשוט והוא חלק משירות אופיס 365: עד 25 משתתפים הוא חינם ומעל לזה העלות היא 2 דולרים לחודש למשתמש (תלוי בחבילת האופיס 365. יש חבילות, שבהן הסקייפ הוא חלק מהחבילה, ללא תשלום נוסף). חבילות אופיס 365 מתחילות ב-12.5 דולרים לחודש למשתמש כולל סקייפ לעסקים (או 5 דולרים לחודש למשתמש יחיד ללא סקייפ לעסקים), בהתחייבות לשנה.
יודגש שגרסת Teams המצויה בכל החבילות של אופיס 365 לעסקים (ללא עלות נוספת), היא באנגלית (או בשפות רבות נוספות, אבל עדיין לא בעברית) זאת, לעומת גרסת סקייפ שנמצאת אף היא בחבילות העסקיות של אופיס 365 אבל תומכת מלא בעברית.
לקבלת הצעת מחיר עבור פתרונות Skype for Business
מהם החידושים בשירותי העבודה הקבוצתית מבית מיקרוסופט?
למרות התכנית להחלפה והטמעת Skype for Businesses ב-Microsoft Teams, שירות סקייפ לעסקים ממשיך להשתדרג ביכולותיו, גם בישראל.
נסקור כמה מהחידושים הטריים בתחום של שירותי סקייפ לעסקים:
א. מיקרוסופט חיברה באופן שקוף והדוק את יכולות Microsoft Teams לתוך שירות Skype Room Systems, שהוא שירות לניהול חדרי ישיבות ומערכות מולטימדיה המצויים בעסק (מכל סוג). כך, יכולות העבודה הקבוצתית ושיחות ועידה, כולל ניהול תקשורת בצ'טים, קול, או שיחות וידיאו, מכל מכשיר קצה לכל מכשיר קצה, בכל מקום בעולם ועל כל מסך, הפכו לקלות ונגישות, עם קלות הפעלה. זאת, ללא צורך בידע טכני לאינטגרציה הזו. טאבלט חדש של מיקרוסופט בשם Surface Hub 2 יגיע בקרוב לשוק עם כל היכולות (אופיס 365, סקייפ לעסקים, סקייפ לניהול חדרי ישיבות ו-Teams) מובנות כבר בתוך הטאבלט, כמערכת אחת קלה ונוחה לתפעול. סביב המערכת הזו ייבנו יישומים עם שותפים עסקיים תחת מסגרת הנקראת Windows Collaboration Displays, שמטרתה לספק תאימות לכל מכשיר קצה ומסכים הנמצאים בשוק מהיצרנים המובילים, וגם לטלפוני קצה חכמים ושאר מוצרי קצה חכמים משותפי מיקרוסופט דוגמת: אודיוקודס הישראלית ו-Plantronics.
ב. שירות סקייפ לעסקים קיבל חיבור למערכות של גוגל (במסגרת שירותי G Suit). כך, שניתן להפעיל את הכלים של גוגל ביחד עם סקייפ לעסקים, מה שלא היה אפשרי בעבר, כי למשתמשי גוגל הוצע להשתמש במערכת Hangout של גוגל, שהיא מערכת יחסית די פשוטה ביכולותיה מול סקייפ לעסקים.
כנראה, התחרות מול Slack ויישומים עסקיים דומים, שנמצאים בצמיחה מהירה (דוגמת מסנג'ר לעסקים של פייסבוק, Workplace של פייסבוק, WeChat לעסקים ועוד), דחפו את גוגל להתיישר לרצון של השוק.
ג. אבנט תקשורת מונתה למפיצה של מוצרי אודיוקודס בישראל ובמרכזם אינטגרציה שקופה בין מוצרי החומרה של אודיוקודס למערכות סקייפ לעסקים בכל קווי המוצרים של אודיוקודס. אודיוקודס היא חברה גלובלית המפתחת במרכז המו"פ שלה בישראל סל של פתרונות תקשורת מבוססי IP ביניהם: פתרונות משלימים ל-Skype for Business ול-Microsoft Teams, פתרונות Voice ונתונים לארגונים, תשתיות IP למוקדי שירות ופתרונות לספקי שירות, שמסייעים לפריסה מהירה של שירותי IP.
ד. אלוט תקשורת פיתחה מערכת תיעדוף לתעבורה ברשתות עסקיות כדי לספק שיפור חוויית המשתמשים באפליקציית Microsoft Skype for Business, מערכת קריטית לעבודת צוותי העבודה ודרגי הניהול של עסקים וארגונים רבים בישראל.
יכולות המערכת החדשה של אלוט כוללות יכולת לבודד, לזהות ולתעדף באופן מוחלט את אפליקציית Skype for Business מבין שאר אפליקציות ה-Office 365 ועוד עשרות אפליקציות אחרות, שרצות על גבי הרשת הארגונית. הפתרון של אלוט מצוי על ליבת הרשת הארגונית, מנטר אותה בזמן אמת ומזהה יותר מ-2,000 חתימות של אפליקציות ארגוניות – כולל אפליקציות ענן, רשתות חברתיות ועוד. הוא מאפשר שליטה ובקרה על תעבורת האינטרנט ברמות ה-LAN וה-WAN ומתמחה בניהול ארכיטקטורה של ניהול תעבורה בארגון מבוזר, מרובה סניפים, שנדרש לטפל בנפחי תעבורה גבוהים ובזמן אמת.
ה. הוספת בוטים ו-AI (אינטליגנציה מלאכותית) לסקייפ. מיקרוסופט מתקדמת כאן בנתיב, שגוגל התחילה בו, להכניס בוטים לתקשורת, במיוחד בתחומים כמו שירות לקוחות. המטרה: אוטומציה מלאה של תהליכי שירות, מכירה ואספקת מידע ללא צורך בבני אדם. במיקרוסופט המערכות הללו מפותחות תחת פלטפורמה הנקראת Cortana (שהחלה דרכה כ"סייען אישי"). מיקרוסופט מפתחת את היכולות החדשות בשת"פ ענק עם יצרני מכשירים חכמים מכל סוג (ובכך מתחרה "ראש בראש" בעיקר מול מערכת בשם אלכסה – Alexa של אמזון).
חידושים נוספים סביב פתרונות Skype for Business
בשנה החולפת הוסיפה מיקרוסופט מגוון כלים משלימים לחבילות התוכנה העסקיות שלה ובכלל זה שירות Microsoft Teams (שירות לעבודה קבוצתית בצ'טים ובצ'טבוטים), שהצטרף לכלי הפופולרי Yammer, שמספק בעיקר יכולות של עבודה קבוצתית ותקשורת יעילה פנים ארגונית. למעשה, מערכת Yammer היא פלטפורמה של רשת חברתית פרטית ומאובטחת לעסקים, וכל עסק יכול להתאים את הפלטפורמה לצרכיו. מערכת ,Teams למעשה, נולדה כדי להוסיף את שכבת הצ'טים והצ'טבוטים ל-Yammer.
למיקרוסופט יש כיום סוג שירות הנקרא Cloud Connector Edition, פלטפורמת תוכנה בענן, שמאפשרת לעסקים להתחבר לשירותי קישוריות PSTN ו-SIP מקומיות, כמו גם למערכותLegacy של הארגון, תחת מעטפת שליטה ותפעול אחת, עם התאמה לכל מכשירי הקצה הנמצאים בעסק. בנוסף, מיקרוסופט רכשה את LinkedIn ותשלב אותה בהמשך בשירותיה.
מערכת נוספת, שנוספה בשנה החולפת לחבילה הזו, היא Skype Room Systems שהוזכרה לעיל. זו מערכת All-In-One בענן המספקת שליטה וניהול של חדרי ישיבות בענן באמצעות טאבלט, עם יכולת לחבר לדיון בקול או בווידיאו כל מחזיק בכל מכשיר קצה המחובר לאינטרנט, שנמצא בכל מקום בעולם.
עסק, שהחליט להשתמש במערכת Microsoft Teams המופעלת בענן, המנוע של Team זהה למנוע של סקייפ. כך, שאפשר לבצע צ'טים בין 2 הפלטפורמות באופן שקוף. כלומר, אפשר לבצע צ'ט ממערכת ,Team שמופעלת ע"י עובד בעסק, מול לקוח של העסק או שותף של העסק המשתמש בסקייפ פרטי או עסקי, באופן שקוף לחלוטין. מערכת Teams סופקה עד כה בחינם לכל מי שרכש חבילה כלשהי של אופיס 365.
למרות שהפתרון של גוגל לעסקים (נקרא כיום G Suit) זול יותר בצורה משמעותית מהפתרון המתחרה של מיקרוסופט (בגוגל המחיר לעמדת קצה מתחיל ב-5 דולרים לחודש ובמיקרוסופט הוא מתחיל ב-12.5 דולרים לחודש), רוב השוק העסקי בישראל (ובמדינות רבות בעולם) בחר ובוחר במיקרוסופט. הסיבה המרכזית: החיבור ההדוק, הנוח והשקוף בענן בין מערכות העסקיות (אופיס 365) למערכות התקשורת והטלפוניה (סקייפ לעסקים ושאר הכלים העסקיים), הדוא"ל (אאוטלוק) והעבודה הקבוצתית (Yammer).
למה מיקרוסופט שינתה כיוון מסקייפ לעסקים ל-Microsoft Teams?
למעשה, המתחרות הגדולות של מיקרוסופט בתחום ה"עבודה הקבוצתית" ו"תקשורת אחודה" הן המתחרות החדשות (יחסית) בשוק דוגמת Slack, Workplace של פייסבוק ואמזון, ולא גוגל (או כל מתחרה אחרת דוגמתה, לרבות אפל). אם אמזון תרכוש את Slack, אזי זה יהיה איום ממשי מאוד כבד על מיקרוסופט. גוגל בכלל לא מאיימת על מיקרוסופט (מנקודת מבט עסקית עולמית וכך גם בישראל).
השוק העסקי, שבחר ב-Slack, ומדובר בכמות של מיליוני לקוחות (כעת הכמות מתקרבת לכ-8 מיליון משתמשים ביום, עם מעל ל-500 אלף לקוחות עסקיים משלמים קבועים, ועוד 2 מיליון משתמשים משלמים לא קבועים), יצר לחץ על מיקרוסופט, שהחליטה להילחם ב-Slack בפתרונות דומים באמצעות מערכת הדומה יותר ל-Slack, וזו מערכת Teams.
מיקרוסופט זיהתה, שמאות אלפי לקוחות אופיס 365 שלה ברחבי העולם החלו להשתמש ב-Slack בשנה האחרונה, וזה יצר אצלה לחץ לחפש פתרון לתופעה המדאיגה הזו (מנקודת הראות של מיקרוסופט).
ל-Teams יש כרגע מעל ל-200,000 לקוחות (כיום זה בחינם), הרחק מאוד מהמספרים של המשתמשים במערכת של Slack. לגוגל יש כ-4 מיליון לקוחות משתמשים ב-G Suit. כך, שמדובר בתחרות די קשה על ליבם של המנהלים והמשתמשים בעולם העסקי.
הכיוון שבו מיקרוסופט תלך בו הוא: לקוחות סקייפ לעסקים ייהגרו בהדרגה למערכת Teams. היות ושתי המערכות חולקות "מנוע" זהה, ההגירה תבוצע בצורה חלקה (כך מבטיחים במיקרוסופט).
תשומת לב, שהמנוע של Team פועל רק בענן הציבורי של מיקרוסופט (או בעננים תואמים), בעוד שהמנוע של סקייפ לעסקים יכול לפעול גם בענן פרטי ו-On Premise. כך, שמי שמשתמש בסקייפ לעסקים בענן מקומי-פרטי או בהתקנה מקומית (On Premise) יצטרך עם הזמן לתכנן ולבצע הגירה לענן הציבורי (או לענן היברידי).
מיקרוסופט מתכוונת לשלב יכולות AI (ר"ת: Artificial Intelligence) – "בינה מלאכותית" לתוך מערכת Teams, בדיוק כמו שעשתה זאת בסקייפ לעסקים. כך, שזו תהיה מערכת מתקדמת יותר מ-Slacks, שאין לה את יכולות הפיתוח, שיש למיקרוסופט בעולם ה-AI.
מיקרוסופט תשקיע מאמצי פיתוח בגישת ה-Machine Learning כדי לשפר את מערכת Teams לפי צרכי הלקוחות ולתת פרסונליזציה מתקדמת ומשופרת לכל לקוח. במסגרת זו, ישולבו כלים מתקדמים של זיהוי דיבור, לרבות שילוב של Alexa של אמזון עם Cortana של מיקרוסופט. כבר כעת, קביעת פגישות במערכת אאוטלוק יכולה להיעשות במערכת הזו של Teams רק בפקודות קוליות. כ"כ, ניתן יהיה לשלוח תזכירים ותזכורות, כחלק מכל מפגש ב-Teams, רק בפקודות קוליות.
לצורך ההגירה, מיקרוסופט החלה לבנות תשתית חדשה של תעבורה קולית, וידיאו, שיחות ועידה, ניהול חדרי ישיבות, ניהול יומנים ו-Data מכל סוג, הכול מוצפן ומאובטח, כדי לספק תשתית חדשה ללקוחות Teams וגם ללקוחות סקייפ לעסקים, כשהמערכת החדשה של Teams תכלול את כל מה שיש כבר בסקייפ לעסקים.
מה יש לעשות לאחר המעבר מסקייפ לעסקים ל-Teams?
כעת אין מה להיות בלחץ כי המעבר עצמו כבר בוצע. יחד עם זאת, היות והשירות Teams זמין והוא חינמי לכל לקוחות אופיס 365, מאוד מומלץ להוריד את הכלי הזה ולהתחיל להשתמש בו כעת, גם בשילוב עם סקייפ לעסקים, כדי להתנסות ביכולות ובשיטת הפעולה של מערכת Teams.
מיקרוסופט החלה להמליץ לכל לקוח של שירותי אופיס 365, להתחיל להשתמש ב-Teams, במקביל לכלים האחרים שלה במסגרת אופיס 365, ומאוד רצוי לקבל את העצה הזו, כדי להתרגל למערכת החדשה.
העתיד של פתרונות Skype for Business והמעבר ל-Teams:
במהלך השנה, מיקרוסופט תוסיף למערכת Teams את רוב יכולות הטלפוניה הקיימות כבר בסקייפ לעסקים, כולל חיבוריות שקופה למערכות הטלפוניה הישנות (PSTN). כך, שכיום המערכות הללו (סקייפ לעסקים ו-Teams) תפעלנה במקביל עם יכולות דומות על אותה פלטפורמת ענן של מיקרוסופט וההגירה ממערכת אחת לשנייה תהיה חלקה לגמרי (כך, כאמור, מבטיחה מיקרוסופט). זאת, בשונה מההגירה של Lync לסקייפ לעסקים, שבכלל לא הייתה פשוטה או קלה.
התמחור של פלטפורמת Teams החדשה טרם ידוע. אולם, ככל הנראה, בשנה או שנתיים הקרובות, מיקרוסופט תספק את השירות הזה בחינם למשתמשי אופיס 365 וגם למשתמשי Dynamics 365 ו-Microsoft SharePoint. זאת, במטרה להשאיר את כל הלקוחות אצלה ושלא יחשבו לעבור לפלטפורמות מתחרות דוגמת Slack.
שורה תחתונה
הפעלת או רכישת פתרונות תקשורת וטלפוניה מתקדמים לעסקים בכל גודל, פתרונות דוגמת Skype For Business וכעת Microsoft Teams, שמחוברים לענן של מיקרוסופט (Microsoft Azure), או לכל ענן המתאים לשירותי מיקרוסופט, כמו כל רכישה בעסק, דורשות בדיקה מוקדמת של צרכי העסק, מנהליו ועובדיו, ובניית תכנית עסקית ברורה לטווח זמן של לפחות 3 שנים קדימה.
הפתרונות של שירותים עסקיים בענן זוכים כיום להצלחה רבה בשוק העולמי וגם בישראל. זאת, בגלל ההיקף הרחב של היכולות, שבעל העסק מקבל בחבילה אחת מקיפה, שתומכת באופן מלא בכל הצרכים, עם קישוריות מכל מכשיר קצה מכל מקום בארץ ובעולם.
אם בוחרים ספק שירות ספק תקשורת אינטגרטור לשירותים עסקיים בענן (אפשר לרכוש את השירות ישירות מהאתר של ספק שירותי הענן, ללא ספק שירות מקומי או אינטגרטור), יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק אינטגרטור והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים בחתונה קתולית.
לכן נשאלות כאן השאלות:
מהו האתגר הכי משמעותי בשירותי התקשורת של העסק שלך, שאתה מאמין, שתוכל לפתור באמצעות מעבר ל-Skype For Business ואח"כ ל-Microsoft Teams, שירותים המחוברים לענן של מיקרוסופט – Azure?
אם יש לך כבר פתרון של סקייפ לעסקים או פתרון של Teams, ממה אתה לא מרוצה מהפתרון הזה? שתף אותנו.
איך אתה חושב, שאני יכול לעזור לך לבחור את פתרונות הטלפוניה לעסקים המתאימים לצרכיך?
לקבלת הצעת מחיר עבור פתרונות Skype for Business