עסקים ומשרדים רבים משתמשים בשירותי אינטרנט מגוונים לרבות בשירותי אחסון של מידע וקבצים בענן.
האם הפתרונות של Infinidat מתאימים לעסק שלי \ ל-Data Center שלי?
מה הם סוגי פתרונות שירותי אחסון בדאטה סנטר המובילים בישראל?
מי מוביל שוק בתחום הזה? לאן התחום הזה מתפתח?
אחסון מידע עסקי, שכולל בתוכו הנעת קבצים גדולים ממקום למקום ואחסון שלהם לטווח זמן ארוך, היה תמיד בעיה בתחום העסקי.
בעולם המערבי, מעל ל-60% עד 80% מהעסקים (תלוי במדינה) עברו כבר באופן מלא לשירותי ענן. בישראל, ההתפתחות הזו החלה מעט מאוחר. אולם, היא תופסת תאוצה, שתלך ותגבר בשנים הקרובות. יש תחומים ושווקים (דומת שוק חברות הייטק, שוק חברות ההזנק ועוד), שבהם כמעט 100% מהעסקים והארגונים בישראל כבר נמצאים בעולם שירותי הענן. המעבר לשימוש בשירותי ענן סוחף את כל תחומי המחשוב והתקשורת העסקית, מה שמאפשר להתייעל ולשנות הרגלי עבודה ישנים.
ישנן סיבות רבות מדוע בעלי עסקים ומנהלים בוחרים לעבור לשירותי ענן. אולם, אין ספק, שחיסכון בהוצאות ,ובמיוחד בהוצאות התקשורת והמחשוב, הוא צו השעה בכל עסק וארגון. לכן, שירותי הענן ואחסון מידע בענן – הם ההווה והעתיד של התשתיות העסקיות, גם בישראל.
מהם החידושים בפתרונות של Infinidat בתחום שירותי אחסון עבור דאטה סנטר?
חברת Infinidat הישראלית (כיום חברה בינלאומית, שמרכזה בארה"ב ומרכז פיתוח בישראל), נוסדה בשנת 2011 ע"י חלוץ תעשיית האחסון משה ינאי, ומסייעת ללקוחותיה להשיג יתרון תחרותי המונע ע"י מידע בקנה מידה של פטה-בייט.
הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של Infinidat, שמהווה אבולוציה ורבולוציה בניהול מידע מזה 30 שנה, עונה על הדרישות לאחסון מידע גדול יותר, מהיר יותר ופחות יקר. הטכנולוגיה של Infinidat מספקת בו זמנית זמן אחזור של למטה ממילי-שניה, אמינות של שבע תשיעיות ויכולת לגדול בנפחי האחסון, עם עלות בעלות כוללת נמוכה באופן משמעותי אל מול יכולות המערכת לעומת טכנולוגיות מידע אחרות.
החזון של החברה כולל התמקדות בהעצמת היתרון התחרותי באמצעות אחסון מידע בסדר גודל של פטה-בייט על פלטפורמה מהירה מתמיד, בעלת היתירות הגבוהה בתעשייה, תוך שימת דגש על חוויית משתמש.
חזון זה נתמך ע"י שיפורי מפתח חדשים בגרסאות התוכנה החדשות, דבר המחזק את Infinidat כמובילה בתעשייה.
ה- Infinidat Elastic Data Fabric ניבנה על כל הטכנולוגיות היסודיות המניעות את הפורטפוליו של Infinidat, עם יעד לספק מסגרת התומכת בניידות מידע שקופה לאיזון עומסי עבודה בין מערכות, דאטה סנטרים ואחסון בענן, ולהעביר את תחום הגירות המידע לרשימת האתגרים, שנכחדו מעולם התשתיות והפרויקטים.
"ארגונים העוברים טרנספורמציה דיגיטלית צריכים פתרונות אחסון, שמתפתחים בצורה שקופה, ככל שהדרישות העסקיות משתנות לאורך זמן. ההכרזה על IDC – ר"ת: Infinidat Elastic Data Fabric של Infinidat פורסת את החזון שלה לתשתית העתיד של דאטה סנטר היברידי (מקומי ובענן) ומרובה פטה-בייט, שיעמוד באתגרים הללו", אמר אריק בורגנר, סגן נשיא למחקר בחברה. IDC"לקחה צעד גדול לעבר מימוש החזון הזה היום, עם יכולות ביצועים וגמישות, פלטפורמת חיזוי מבוססת ענן, ומודל עסקי מבוסס ענן חדש וכלל-תכליתי לכל פלטפורמות האחסון שלה".
ההכרזות החדשות בתחום שירותי אחסון כוללות
InfiniVerse – פלטפורמה מבוססת ענן לחיזוי ואנליטיקה, ניטור ותמיכה, המונעת ע"י בינה מלאכותית (AI). הפלטפורמה כוללת Dashboards מותאמים אישית לכל הפתרונות של InfiniBox, בכל מקום בו הם נמצאים, בצורה אחודה. תובנות מעמיקות מספקות ללקוחות את היכולת לזהות קיבולת אחסון, שניתן לנצלה מחדש, חיזוי גידול, ביצועי מערכת וזיהוי סוגיות קונפיגורציה, שיכולות להשפיע על ביצועים או זמינות.
InfiniBox FLX ו- InfiniGuard FLX – מודלים עסקיים המספקים גמישות רבה יותר לדאטה סנטר, ע"י ניהול במודל צריכה דמוי-ענן והסרת התלות המסורתית בתכנון החומרה. באמצעות מודל תשלום חודשי "הכל כלול" לאחסון On-premises וגיבוי, מתאפשר ללקוחות לשלם רק על מה שהם משתמשים בפועל לפי הדרישות שלהם – לשנות את קיבולת האחסון מעלה או מטה, ככל שעומסי העבודה גדלים, מצטמצמים או מועברים למערכות אחרות. התכניות מספקות אחריות לזמינות מידע של 100% וכוללות ריענון מלא של חומרה כל 3 שנים, הכל במסגרת עלות שימוש חודשית.
InfiniBox Software Release 5 – עדכון גרסה משמעותי הכולל, בין היתר, סדרה של עדכוני תוכנה המספקים שיפורים בביצועים, הוספת מנגנון- Network Lock Manager NLMv4 למערכות קבצים NFSv3, הוספת מנגנון רפליקציה Active/Active מובנה במערכת ההפעלה, לזמינות מידע של 100% ו-Non Disruptive Data Mobility להעברת מיקום פשוטה של עומסי עבודה בין כל 2 פתרונות InfiniBox או יותר. שיפורים בביצועים כוללים צמצום כולל של זמן אחזור המאפשר למעלה מ- M IOPs2 וקצב העברה מוגדל של עד GB25 לשנייה.
איך התפתח עולם שירותי אחסון המידע בדאטה סנטר?
לקוחות פרטיים ועסקים קטנים ברמת ה-SoHo, יכולים להשתמש בפתרונות חינמיים או חצי חינמיים להעברת קבצים בעסק ולשירותי אחסון וזיכרון, דוגמת אלה המובנים בכל דואר אלקטרוני ומתוצרת ספקי שירותי מערכות הפעלה ותוכנות, דוגמת שירותי האחסון בענן של: גוגל (Google Drive), מיקרוסופט (OneDrive), אפל (iCloud), סמסונג (Samsung Cloud Drive), שירותי המייל של וואלה!, ג'ימייל (של גוגל), שירותי אופיס של מיקרוסופט, או השירותים של פורטלים מוכרים בתחום הזה ופתרונות גיבוי בענן דוגמת: JamboMail, Filemail, We Transfer, Yousendit, Dropsend, שירותי FTP (ר"ת: File Transfer Protocol) ועוד. אפשר להעביר כיום קבצים אפילו ב-WhatsApp.
בנוסף, יש לא מעט ספקי אחסון מידע וקבצים חינמי או במחיר סמלי בענן דוגמת: ,Tresorit DropBox (מובילת שוק), SugarSync, Syncplicity, Degoo, Box, Mozy, MEGAsync, Copy, pCloud ועוד. ספקי האחסון הללו בענן מתאימים בעיקר ללקוחות ביתיים ו-SoHo.
טיפ: ניתן ומומלץ להשתמש בכמה עננים במקביל ולאחסן מידע במקביל בכמה ספקי שירותי אחסון בענן, שכל אחד שייך לחברה אחרת וממוקם במתקן Data Center שונה ברחבי העולם. זאת, כי רובם חינמיים, קלים מאוד להפעלה ומגיעים עם נפחי אחסון די גדולים, שנוחים לשימושים עסקיים שונים. השימוש בכמה עננים במקביל גם מסייע להפרדה בין סוגי מידע (למשל הפרדה בין המידע של הנהלת חשבונות, למידע של שיווק ומכירות, למידע הנצבר בסמארטפונים של המנהלים והעובדים). זאת, עם הרשאות גישה שונות לבעלי התפקידים בעסק. העיקר: כדי למנוע נפילה ואבדן מידע דרסטי לעסק, אם שירות ענן אחד אינו זמין או נפגע מכל סיבה שהיא (דבר נדיר ביותר, אבל אפשרי). כך, שמומלץ שלא כל המידע של העסק יהיה מרוכז במתקן אחסון מידע של ספק אחסון אחד בלבד – בענן.
אולם, רוב שירותי אחסון החינמיים הללו סובלים מכמה בעיות חמורות
- רמת אבטחת מידע והגנה על הקבצים – אפס.
- שרידות והתאוששות מתקלה או אסון – אפס.
- תאימות לרגולציות – אפס.
- יכולת העברת כמה קבצים במקביל, או העברת הרבה קבצים במקביל – לא קיימת.
- יכולת להאצת ההעברה והאצת ביצועים – לא קיימת.
- יכולת הניהול של המידע המאוחסן בענן – נמוכה עד אפסית ותלויה בכלים שספק השירות בענן נותן למשתמשים. לכן, גם ההגנה מפני גניבת מידע, שינוי מידע ופגיעה בפרטיות – היא מאוד נמוכה, בשירותים החינמיים.
- אין יכולת להעביר ולאחסן קבצים גדולים מאוד ובמיוחד קובצי מולטימדיה וקבצי ווידיאו באיכות גבוהה: כיום – 4K ובקרוב 8K וגם לא העברות קבצים שהחלו של AR, VR מהסוג של "מציאות מדומה" ו"מציאות רבודה" והעברת קבצים של D3 – תלת ממד, כולם קבצי ענק בנפחים של עשרות עד מאות גיגות, כל אחד.
כלומר, הצרכים של היום ומחר של עסקים, שמבקשים להעביר ולאחסן קבצי מולטימדיה כבדים (כיום תחום הווידיאו הוא הנפוץ ביותר בשימוש), עסקים המחפשים פתרון מאובטח, שריד ושעונה על הרגולציות המחמירות הקיימות כיום בעולם העסקי, לא מקבלים מענה בפתרונות המיועדים למשתמשים פרטיים ולעסקים ברמת ה-SoHo, שמעבירים מפעם לפעם קובץ אחד או שניים ולא כבדים במיוחד.
יש בישראל פתרונות רבים המיועדים לעסקים קצת יותר גדולים דוגמת: Actifile, Asigra, Signiant, CTERA, MedOne, One1, U-BTech, OwnBackup, Terrasafe, בינת עסקים, IBM, Rainbow Cloud, Alibaba Cloud, סלקום, ווי-אנקור, טלדור, נס, מטריקס, תים, הוט ועוד.
מיהם 7 ספקי שירותי אחסון בדאטה סנטר בענן המובילים בישראל?
בשוק הישראלי יש ספקי אחסון בענן רבים לעסקים, נציין רק את 7 המובילים:
- אמזון – AWS (מובילת שוק עולמי וגם בישראל).
- גוגל – Google Cloud.
- מיקרוסופט – Azure.
- טריפל – סי (Triple-C).
- בזק – החברה הודיעה, שתקים בקרוב מתקני שירות חדשים בענן במתקני אחסון חדשים. מומלץ לעקוב אחרי הפתרונות הללו ברגע שיצאו לשוק.
- בזק בינלאומי – מציעה מגוון של שירותי ענן ושירותי אחסון בענן. השירות הכי חדיש ופופולרי: BI-Cloud, מבוסס תשתיות של VMware.
- פרטנר – מציעה כמה פתרונות בענן. השירות הכי פופולרי כיום הוא CloudUp360.
בישראל יש כיום מעל ל-45 מתקני ענן ציבוריים המפוזרים ברחבי הארץ, חלקם הגדול הוא מתקנים גדולים ותת-קרקעיים כדי לספק מקסימום הגנה מפני כל צרה.
זאת, בנוסף לעשרות שלוחות של עננים בינלאומיים של הספקים הגדולים (דוגמת אמזון, מיקרוסופט, גוגל, סיסקו ועוד), שלוחות הנמצאות אצל ספקי ענן וספקי תקשורת ישראליים. הספק הישראלי מקבל "הסמכה" מספק הענן העולמי כדי להחזיק ולנהל אצלו שלוחה עבור הלקוחות הישראליים, כדי שהתעבורה לענן העולמי תהיה מקומית ומהירה יותר.
כך, שמדובר בשוק מאוד תחרותי והכוח נמצא בידי הצרכן העסקי.
לכן, רצוי ומומלץ להיעזר ביועץ מומחה, שיודע מה השיגו עסקים מקבילים עם צרכים דומים, אצל אותו ספק שירות ענן. אפשר גם להתעניין בפורומים ובלוגים מקצועיים, כמה שילמו עסקים אחרים על אותם שירותים. חשוב לזכור את המוטו: "אל תהיה פראייר".
תשובות קצרות לשאלות נפוצות
מה מניע את התחום שירותי אחסון לעסקים?
הצורך להניע ולאחסן קבצים בסדרי גדול הולכים וגדלים. למשל: תמונות וסרטונים של מוצרים והדגמות שימוש במוצרים.
בנוסף, יש כיום צורך להגן על המידע כדי למנוע גניבתו, שינוי המידע, או שיבושו.
זאת, בנוסף לרגולציות החדשות, למשל, בתחום ההגנה על הפרטיות (דוגמת GDPR) ורגולציות חדשות לגבי מיקומם של קבצים בתעשיות רבות (למשל: יש צורך, שהקבצים יימצאו ויאוחסנו באותה מדינה. זה קורה בתחומים רבים כמו בתעשייה הפיננסית ובתעשיית הבריאות).
מהם השיקולים לבחירת מערכת לשירותי אחסון מידע עבור דאטה סנטר ובענן?
- אבטחת מידע והגנת סייבר היא בראש הרשימה.
- אמינות, שרידות.
- מהירות ההעברה של הקבצים בתלות ברוחבי הפס של החיבור לרשת האינטרנט (או לרשת תקשורת פרטית, או רשת תקשורת אלחוטית או סלולרית).
- קלות השימוש.
- האם יש תמיכה בעברית (בתפריטים ובכלים)?
- יכולת האצת ביצועים, במקרה של צורך להעברה מהירה של קובץ ליד מסוים.
- יכולת מעקב ובקרה אחרי ההעברות והאחסון.
- קבלת דו"חות ונתונים בצורה ברורה ומהירה.
- אי תלות בספק אחסון מידע אחד (מניעת תופעת "החתונה הקתולית").
- ככל הניתן: תשלום על השירות רק על פי שימוש במודל SaaS (ר"ת: Software as a Service) וכיום מקובל שהתשלום יהיה על פי שימוש שעתי (יש ספקים שעברו לתשלום לפי שימוש לפי דקות). אין צורך לשלם על שירות, שלא נעשה בו שימוש, ולכן יש לדרוש, שהתשלום על האחסון יהיה רק על פי שימוש בפועל, שנמדד ומוצג למשתמש באופן ברור. חברת RightScale האמריקאית חקרה ובדקה (בארה"ב) ומצאה, שנכון למחצית שנייה 2018, עסקים הפסידו כ-35% מחשבון שירותי הענן שלהם, בגלל התנהלות לא מקצועית כלפי ספק שירותי הענן.
- יכולת התאמה לצרכים ספציפיים של עסק ספציפי.
- יכולת העברה קלה של קבצי מידע בין עננים שונים. כיום זה צורך אקוטי, בגלל השימוש במספר עננים, מה שמכונה – Multi-Cloud. הנתונים, שנאספו ע"י חברת RightScale בארה"ב, מצביעים על כך, שכ-81% (!) מהארגונים, שהשתתפו בסקר, דיווח ושהם משתמשים ב-Multi-Cloud (כמה עננים בו זמנית, לצרכים שונים בכל ענן). כך שגישה זו היא הגישה המובילה כיום ובעתיד בשימוש בשירותי הענן.
- תאימות לתקנים וסטנדרטים בינלאומיים ומקומיים.
האם יש דרכים נוספות לשיפור ביצועים של שירותי אחסון עבור דאטה סנטר?
לעסקים מכל סוג יש כיום אתר ורבים מתעניינים בדרכים בהם יוכלו לשפר את ביצועי האתר. רבים בוודאי כבר יודעים, כי לזמן הטעינה של אתר ישנה חשיבות מכרעת בהיבטים השונים: ביצירת חוויית המשתמש של הגולשים המגיעים לאתר, בסיכוי שגולש ישוב לבקר בו ואף בדירוג האתר במנוע החיפוש גוגל.
בנוסף, אם האתר משמש את העובדים, הספקים, השותפים וכל מי שנמצא ב"שרשרת הערך" של העסק, לחוויית השימוש של כל שרשרת הערך, לרבות העובדים והמנהלים של עסק עצמו, יש חשיבות, לעיתים קריטית, בהצלחת שירותי העסק.
עם זאת, בעלי אתרים רבים עדיין מוצאים את עצמם מתמודדים מול אתרים איטיים, שאינם עולים בקלות ושאינם עונים על הדרישות. במקרים רבים, יתכן ששימוש בשירותי זיכרון מהירים, יכול לספק את הפתרון המתאים עבורם.
במציאות של ימינו, עסקים רבים מספקים שירותים באמצעות רשת האינטרנט. זה יכול לכלול: העברת קבצים, העברת מסמכים מסוגים שונים, שימוש בסרטוני וידיאו, תמונות, מכירת מוצרים ופעילות של מסחר אלקטרוני, פעילות כספית בכל תחום (למשל בבורסה), אספקת תכנים חיים (Live Video), שיחות ועידה בווידיאו, עבודה מרחוק, משחקים, הפצת חדשות, קמפיינים פרסומיים, הפצת מוזיקה ורדיו, שירותי אפליקציות סלולריות, פיתוח תוכנה (כיום כמעט כל מפתחי התוכנה בעולם כמו גם בישראל, מבצעים זאת בענן ולכן הם רגישים מאוד לזמן התגובה) ועוד.
אולם, גם שיהוי של 2-3 שניות בהעברת התוכן, בגלל עומסים ברשתות האינטרנט העולמיות, יכול "להרוג" את חוויית השימוש ויכול להבריח לקוחות וגם שותפים ולחסל את העסק. יש לבעיה הזו מספק פתרונות, שהן בתחום "שירותי הזיכרון" של רשת האינטרנט.
יש סוגים רבים של זיכרונות לצרכי האצת ביצועים של תעבורה באינטרנט ו-3 הסוגים המרכזיים הם:
- Caching. זה סוג של מאגר זיכרון הקיים בכל מחשב, כל שרת, כל מתג תקשורת וגם ברשתות תקשורת. כל ספק תקשורת גדול (ISP) מספק לכל לקוחותיו (ללא תשלום) שירותי Caching בסיסיים, משום שה-ISP זקוק לזה לצרכיו הוא, בעיקר בשעות עומס, כדי למנוע קריסת שירותיו. אפשר להגדיל את ה-Caching לאתר ספציפי בתשלום די זניח. החיסרון המרכזי: זה מאגר זיכרון לא מנוהל. כלומר: הוא "עיוור" לתעבורה העוברת בו ולכן אינו יכול לתת עדיפות לסוג תעבורה מסוים, שנשמר בו, ושעובר דרכו (למשל וידיאו).
- CDN (ר"ת: Content Delivery Network). מדובר בשירות זיכרון מנוהל (כלומר: יש שליטה מלאה לאיזה סוג של תעבורה, למי ולהיכן, יש לתת עדיפות בהזרמת התעבורה הזו). זה סוג שירותי הזיכרון הנפוץ ביותר בשוק, ונעשה ב-Data Centers (מרכז מחשוב) של ספקי שירותי CDN. בעבר, חברת אקמאי הייתה מובילה עולמית בתחום זה. כיום יש לה מתחרות רבות, החל מאמזון וכלה בחברות גדולות נספות, שבנו רשת CDN על פני הגלובוס, להאצת תעבורת אינטרנט. יש חברות גדולות, שבנו להן רשת CDN עצמאית, כדי לשרת את הצרכים של עצמן, דוגמת חברת נטפליקס, שמספקת שירותי טלוויזיה על רשת האינטרנט העולמית.
- Proxy. זה סוג זיכרון פחות נפוץ, אבל לא פחות יעיל, ולעיתים הוא הרבה יותר יעיל, לצרכים ספציפיים. הסיבה: שירותי Proxy ניתן ומומלץ להפעיל אותם מקומית (בשרתי ומחשבי העסק). כך, אין צורך להיות תלוי בספק בינלאומי של CDN, שהשרתים שלו נמצאים אי שם ברחבי העולם. לכן, הביצועים בסוג כזה של זיכרון, יכולים להיות משופרים וטובים יותר, מול שירותי CDN. מבחינה טכנולוגית, שירותי Proxy הם שירותי זיכרון מנוהלים, די בדומה לשירותי CDN. בניגוד לפתרון ה-CDN, שמתאים לעסקים בינוניים עד גדולים, פתרון ה-Proxy מתאים לכל עסק, אפילו לעסקים ברמת ה-SoHo. כלומר: גם לעסקים המתנהלים מהבית או ממשרד זעיר.
ההמצאה המרכזית בעולם הזיכרונות להאצת תעבורה באינטרנט שמה CDN. תזכורת קצרה: האתר של כל עסק בנוי מקבצים: קבצי קוד, תמונות סרטונים ועוד. הקבצים האלה נמצאים בשרת פיזי איפה שהוא (בד"כ בענן בחוות שרתים של ספק הענן, או ב-Hosting אצל ספק שירותי Hosting). כך, מי שנמצא (פיזית) קרוב יותר לחוות השרתים הזו, יקבל את הנתונים על המחשב שלו או על הסמארטפון שלו – מהר יותר.
הבעיה מחמירה כאשר הגולשים של העסק מגיעים מכל העולם. אותם גולשים מתחילים להרגיש כבר הרעה בזמן טעינת האתר בכמה שניות. כמה השניות האלו יכולות להיות ההבדל בין לקוח המשלם כסף לבין כזה, שפשוט הולך למתחרה.
יש לציין, שיש עוד פרמטרים, שמשפיעים על זמן טעינת האתר, כמו משקל התמונות או אופטימיזציה לאתר. אולם, השליטה של בעלי האתרים על התעבורה ועומסי התעבורה באינטרנט ובתשתיות התקשורת – היא אפס. במסחר בבורסה, אלפית השנייה של שיהוי זה עניין של הרבה (מאוד) כסף, אבל גם באתר של העסק זה יכול להיות ההבדל בין אתר רווחי ומצליח לאתר ללא הכנסות.
בין היתרונות של שירותי זיכרון מנוהלים אפשר למנות את היכולת לספקי שירותי אבטחה וסייבר, שירותי התאוששות מאסון והמשכיות עסקית והכי חשוב (לארגונים רבים) זו התאימות לרגולציות חדשות, מקומיות או בינלאומית, דוגמת רגולציית GDPR האירופאית להגנה על הפרטיות.
בעל אתר, שלא ייקח בחשבון את נושא "חוויית השימוש" של לקוחותיו בתחום הצפייה בסרטי הווידיאו, יגלה מהר מאוד, שהלקוחות הללו לא צופים בסרטי הווידיאו בגלל היעדר חוויית צפייה. הסבלנות של הלקוחות היא אפסית. ממש אפסית לכל שיהוי בתגובה של סרטוני וידיאו.
אנשים רגילים למהירות התגובה של סרטוני יו-טיוב של חברת גוגל, שמשקיעה הון עתק כדי לספק תגובה מהירה וחוויית צפייה על כל מכשיר קצה ומכל רשת תקשורת.
התחומים, שבהם יש יתרון לשירותי ה-Proxy מול שירותי ה-CDN, הם: שירותי מסחר אלקטרוני מאתר פרטי (בשונה ממסחר אלקטרוני אצל אתר בינלאומי דוגמת: אמזון, איביי, עליבאבא וכד', שלהם מתאים שירות CDN), שירותי פיתוח תוכנה, שירותי פרסומת ובאנרים מפולחים אישית, שירותי בדיקות (החל מבדיקות תוכנה וכלה בבדיקות ביצועים, בדיקות אבטחה וכיו"ב), שירותי שכירת כוח אדם, שירותי "שירות עצמי" באתרים, שירותי SaaS בעננים פרטיים, שירותי אבטחת מידע וסייבר ועוד.
שורה תחתונה
למרות שעולם התקשורת נע מהר קדימה, הלקוחות העסקיים עדיין לא מכירים מספיק את היתרונות בשימוש בשירותים להעברת קצבים גדולים ולאחסון קבצים, לרבות השימוש בשירותי CDN ו-Proxy, לצורך מתן שירותים מהירים יותר על רשת האינטרנט.
לכן, מומלץ קודם להחלטה על בחירת ספק שירותי אחסון עבור דאטה סנטר, לבצע ניתוח צרכים בסיוע אנשי מקצוע, כדי להגיע להחלטה מושכלת בנושא ולהשוות מחירים בין הפתרונות השונים הקיימים בשוק בתחום זה. יש לבדוק אם הפתרון, שנבחר, תומך בכל סוגי השירותים הנחוצים לעסק ול- Data Center, כדי לקבל את מירב היתרונות של פתרונות מלאים לפי הצרכים, תחת מעטפת שירות ותמיכה אחת.
בנוסף, יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים בחתונה קתולית.
לקבלת ייעוץ טלפוני חינם בנושא שירותי אחסון מידע בענן כמענה לצרכים של העסק שלך – הירשם כאן.
סיכום תשובות לשאלות נפוצות
גיבוי בענן הוא תהליך שבו נתונים מקומיים מועתקים ומאוחסנים בשרתים מרוחקים דרך האינטרנט, במטרה להגן עליהם מפני אובדן, נזק או כשל טכני. תהליך זה כולל העברת עותקים של קבצים, תיקיות או מערכות שלמות לסביבת ענן מאובטחת, המנוהלת על ידי ספק שירותי ענן.
גיבוי בענן מספק פתרון יעיל, מאובטח ונוח להגנה על נתונים חשובים. באמצעות הבנה של אופן הפעולה, היתרונות והשיקולים בבחירת שירות מתאים, ניתן להבטיח שהמידע שלכם מוגן וזמין לשחזור בעת הצורך.
שירותי גיבוי בענן הם שירותים שמאפשרים למשתמשים לשמור עותקים של הנתונים שלהם בשרתים מרוחקים שניתן לגשת אליהם דרך האינטרנט. ישנם סוגים שונים של שירותי גיבוי בענן, שמבחינים בין הספק, המאפיינים, המחיר והיעד של הגיבוי. להלן כמה דוגמאות לסוגי שירותי גיבוי בענן:
– שירותי גיבוי בענן למשתמשים ביתיים או קטנים: אלה הם שירותים שמיועדים למשתמשים שרוצים לגבות את הקבצים האישיים שלהם, כמו תמונות, סרטונים, מסמכים וכו'. אלה הם שירותים שלרוב מציעים אחסון חינמי מוגבל או בתשלום נמוך, ומאפשרים סנכרון ושיתוף קבצים בין מכשירים שונים
– שירותי גיבוי בענן לעסקים או ארגונים: אלה הם שירותים שמיועדים למשתמשים שרוצים לגבות את הנתונים העסקיים או הארגוניים שלהם, כמו בסיסי נתונים, שרתים, יישומים וכו'. אלה הם שירותים שלרוב מציעים אחסון בתשלום גבוה יותר, ומאפשרים גיבויים אוטומטיים, הצפנה, שחזור ואבטחה משופרים.
גיבוי בענן הוא שיטה של שמירת עותקים של הנתונים שלך בשרתים מרוחקים שניתן לגשת אליהם דרך האינטרנט. ישנם יתרונות וחסרונות לגיבוי בענן, ואלה כמה מהם:
– יתרונות:
אבטחה: הנתונים מוצפנים ומשודרים דרך חיבורים מאובטחים כדי להגן עליהם מפני גישה לא מורשית או אובדן.
יעילות: גיבוי בענן מבטל את הצורך בתהליכי גיבוי ידניים, וחוסך זמן ומאמץ לעסקים.
גמישות: גיבוי בענן מאפשר לך לבחור את נפח האחסון, התדירות והמיקום של הגיבויים שלך, ולהתאים אותם לצרכי העסק שלך
נגישות: גיבוי בענן מאפשר לך לגשת לנתונים שלך מכל מקום ובכל זמן, כל שאתה צריך הוא חיבור לאינטרנט.
מדרגיות: גיבוי בענן מאפשר לך להגדיל או להקטין בקלות את קיבולת האחסון שלך בהתאם לנפח הנתונים שלך, ולשלם רק על מה שאתה משתמש.
– חסרונות:
תלות: גיבוי בענן דורש חיבור אינטרנט אמין ומהיר כדי להעלות ולהוריד את הנתונים שלך, ואם החיבור נופל או איטי, ייתכן שתאבד גישה לנתונים שלך.
סיכון: גיבוי בענן עשוי להיות חשוף לסיכונים כמו פריצות, תקלות, חוקים או רגולציות של מדינות אחרות, או חוסר תאימות עם המערכות הקיימות שלך.
בקרה: גיבוי בענן מקנה לספק הענן אחריות ושליטה על הנתונים שלך, ואתה תלוי במדיניות, בשירות ובתמיכה שלו.
ככל שהטכנולוגיה מתקדמת ומתפתחת, חיינו הופכים יותר ויותר לתלויים בה. אנו מנהלים אותם על גבי רשת המחשבים שלנו. כחלק מכך עולה חשיבותו של נושא הגיבוי. כאשר מידע חשוב הופך להיות מתועד באופן וירטואלי ודיגיטלי, אנו חייבים ליצור לו גיבוי, שיהווה עותק במידה והמידע יימחק מסיבה כלשהי.
כיום, בעידן, שבו ניתן לגבות מידע בענן, כלומר באופן וירטואלי לחלוטין, על גבי שרת מרוחק ב-Data Center המנוהל ע"י ספק שירותים מקצועי וגדול, הגיבוי פשוט יותר ונוח יותר וגם בטוח יותר וזמין יותר. חלק מהיתרונות של גיבוי לענן על פני On-Premises (התקנה מקומית) הם, שבענן הוספת שטחי אחסון היא מיידית, אין צורך בפעולות טכניות מורכבות ורכישת דיסקים יקרים (או קלטות גיבוי מהדור הישן), או ציוד יקר, שיש להתקין ולתחזק באופן שוטף. גם לגיבוי עצמו יש גיבוי, ואפילו כמה (למשל ברחבי העולם), והענן מרוחק משרתי בית העסק. כך, שאם העסק נופל מכל סיבה (שריפה, הצפה, רעידת אדמה, התקפת טרור, שביתה פראית, מלחמה, וכיו"ב), הגיבוי ממשיך להתקיים וניתן להמשיך ולעבוד (ולתת שירות) מרחוק מהגיבוי הנמצא בענן.
שמירת קבצים בענן מספקת גמישות, נוחות וביטחון. בחירת השירות המתאים, הקפדה על שיטות עבודה מומלצות ושמירה על אבטחת המידע יבטיחו שהקבצים שלך יהיו נגישים ומוגנים בכל עת.
כדי לשמור קבצים בענן, עליך לבצע את הצעדים הבאים:
- בחר שירות גיבוי ענן מתאים כמו OneDrive, Google Drive, או Dropbox.
- הירשם לשירות הנבחר ופתח חשבון.
- התקן את האפליקציה או התוכנה של השירות במכשירך, אם נדרש.
- שמירת קובץ בענן.
בישראל קיימים מספר ספקי שירותי גיבוי בענן, הכוללים:
ספקי תקשורת גדולים
- בזק בינלאומי (המובילה בתחום)
- בזק
- פרטנר
- סלקום
- פלאפון
- הוט
אינטגרטורים של שירותי ענן
- בינת עסקים (מובילת שוק)
- טלדור
- תים
- נס
- ווי-אנקור
- טריפל-סי
- One1
חברות ישראליות מתמחות
- CTERA (פופולרית מאוד)
- OwnBackup
- MedOne
- TerraSafe
- Zadara
חשוב לציין כי בחירת ספק גיבוי בענן תלויה בצרכי העסק הספציפיים, כולל נפח האחסון הנדרש, רמת האבטחה, ומחיר השירות.